Şimdi Ara

Golf-Focus-Astra Almanya-İngiltere-Türkiye fiyat karşılaştırması

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
3.296
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Volkswagen Genel Müdürü Vedat Uygun'un Hürriyet'te çıkan "fiyatı düşük tuttuk" ifadesi üzerine aynı segmentte yer alan rakip Alman modellerinin fiyat karşılaştırmasını yapmak istedim. Araçlar aynı vergi diliminde ve benzer orta-üst donanımda seviyesinde seçilmiştir.

    Euro: 2,02 Pound: 2,42 YTL olarak hesaplanmıştır.

    Golf VI 1,4 tsi comfortline manuel
    Almanya 20675 Euro (41763 YTL)
    İngiltere 16305 Pound (39458 YTL)
    Türkiye 42950 YTL

    Focus 1,6 Titanium manuel
    Almanya 18000 Euro (36360 YTL)
    İngiltere 16295 Pound (39430 YTL)
    Türkiye 35335 YTL

    Astra 1,6 Cosmo Manuel
    Almanya 21825 Euro (44086 YTL)
    İngiltere 16210 Pound (39228 YTL)
    Türkiye 40600 YTL

    Bu tablo açıkca ortaya koyuyor ki diğer Alman araçları Türkiye'de genelde daha ucuza ya da eşit fiyatlarla satılırken VW Golf daha pahalı satılıyor. Üstelik Ford ve Opelde pazarlıkla fiyatı bir miktar daha aşağı çekme şansı varken VW satıcılarının bu konuda daha katı olduklarını da biliyoruz.







  • Doğuş oto işte
  • bu nasıl bir hesap?

    tüm araçların vergileri aynımı yani?

    Almanyada sadece %19 vergi yokmu?

    Türkiyede %18 kdv ve hacme göre Ötv yokmu?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: meke

    bu nasıl bir hesap?

    tüm araçların vergileri aynımı yani?

    Almanyada sadece %19 vergi yokmu?

    Türkiyede %18 kdv ve hacme göre Ötv yokmu?


    vergilerle bu konunun ne alakası var?

    almanya da tüm markalar için aynı vergileri uyguluyor, türkiye de ingiltere de...

    diğer ülkelerde vw diğer markalardan pahalı değilken burada pahalı (nokta).
  • sorumun vw ile alakası yok, dolayısıyla (nokta) vs gibi iletişim bozukluğu yapmana da gerek yok.

    Fiyatlar eşitlenirken nasıl bir hesap yapıldığını anlayamadım, bunu soruyorum.

    Golfun pahalı olduğunu müthiş idrak etmişsiniz ya, haberin olsun astra'da pahalı.

    Benim anlayamadım şey, aracın baz fiyatları aynı olur veya olmalıdır. Ama satış fiyatları içinde kdv, ötv, gümrük vs gibi masraflar binmiyormu, yani her ülkede yaklaşık 12.000 € baz fiyatı olan bir araç Almanya'da %19 kdv ile satılırken, türkiyede %18 kdv + %37 ÖTV ile satıldığında yaklaşık %36 daha pahalı olmuyormu zaten?

    ben bunu merak ediyor ve bunu soruyorum.
  • Araç fiyatları her ülkede anahtar teslim olarak hesaplanmıştır.

    1600 motor ve altındaki araçlar ülkemizde benzer vergi yüküne sahip olduğu için fiyat farklılıkları fazla olmaz. 1600ün üstünde ise artan ÖTV nedeniyle anahtar teslim fiyatlar diğer ülkelere göre çok artar.

    Bu karşılaştırmada amaç diğer markaların fiyat politikası ile Doğuş'un fiyat politikasını ortaya koymaktır.

    quote:

    Orjinalden alıntı: meke

    bu nasıl bir hesap?

    tüm araçların vergileri aynımı yani?

    Almanyada sadece %19 vergi yokmu?

    Türkiyede %18 kdv ve hacme göre Ötv yokmu?
  • Almanya'da nerdeyse full focus ile yarı full Golf'ün fiyatları arasında 2.650Euro mu var ?
    Eger araştırmanız dogruysa BMW 1.16 ile Golf arasında ne kadar prestij farkı varsa Focus ile Golf arasında o kadar prestij farkı var demek(almanya'da). Çünkü Almanya'da baz donanımdaki Golf ve 1.16 arasında 2000Euro gibi bir fark var.
    Ben bu arastırmanızdan bunu cıkardım. Bir de Opel'in biraz daha ucuza satıldıgını cıkardım Türkiye'de.
    Bu arada Meke abi ye de katılıyorum, gerçekten bizde ötv olmasına ragmen nasıl yakın fiyatlara satılabiliyor arabalar Almanya ile bilen var mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kaya5789 -- 28 Kasım 2008; 16:57:17 >
  • Almanya'da ÖTV yok, sadece KDV var, Hollanda ve İngiltere'de ise ÖTV'ye benzer bir vergi var ama motor silindir hacmine göre alınmıyor. Maktu alınıyor. İhracat yapan otomobil şirketleri KDV'den hariç ÖTV ve benzer vergiler uygulayan ülkelere otomobilleri yurtiçi bayi fiyatının altına, neredeyse % 50 kadar, daha düşük bir fiyatla beyan ediyor. Bunu o ülkenin piyasasında temsil edilmek ve markalarını ayakta tutmak için yapıyorlar. Zaten otomobil şirketleri parayı yeni (sıfır) araç satışından değil, yedek parça satışından kazanıyor.

    Taner Göde
  • Tesekkürler Taner abi, şimdi cok iyi anladım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kaya5789 -- 28 Kasım 2008; 17:18:43 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.