Şimdi Ara

GOLF TSI mi yoksa TDI mi (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
58
Cevap
1
Favori
18.252
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gozden84


    Mazottan kar ediyorsunuz ama dizel arabaların bakımları daha pahalı oluyor diye biliyorum, o zaman aradaki fark iyice küçülecektir. 10bin km altı yol yapanlar için TSI diyorum


    Benzinli araç sahiplerinin kendini avutmak için kurduğu cümle.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: smbdy

    hiç dizel kullanmadım ama bildiğim kadarıyla bakımları daha masraflı oluyor. 1.6 dizel bulabilirseniz alın derim..1.9tdi yerine tavsiyem tsi , en azından vergi avantajınız olurdu..

    mevcut 1,6 dizelleri VW kendisi yapmıyor, conti'ye yaptırıyor.
    hacmine göre düşük beygir gücü var.
    yüksek basınçtan dolayı dizeli tavsiye etmem, ömrü düşük, gürültüsü arızası fazla.

    TSI çok başarılı, performanslı, az yakan bir motor.
    bir de DSG şanzıman oldu muydu, dadından yinmez :D

    yoksa focus TDCi.
    motor iyi ama araç 2.sınıf.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hozturan -- 27 Temmuz 2010; 1:09:19 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: battalgazi33

    dostum tsi aldığında gözün benzin ibresinden başka birşey görmeyecektir,motor gücüne bakıpta aldanma yarışa katılacak değilsin dizellerde benzinli kadar performanslı(asla tsi geçemez tabide),,başta vereceğin fiyat farkı unutulup gidecektir ama benzin fiyatları kalıcı her petrole girişinde emin ol dizel alsaydım diye kendine söylenip duracaksın,aradaki fiyat farkı yılların benzinine tekabul ediyor belkide ama biraz psikoljik etkisini düşün,aradaki fiyat farkını cebine koyup benzin alacak değilsin başka yerlere harcayacaksın ve o para gidecek sen yine 3800 den benzin alıp ortalamayı yakıtı nasıl düşürrüm diye araştırıp duracaksın..dizel bir golf harika olur

    Kesinlikle bencede dizelden sasmamak lazim.Tabiki benzin fiyatlari makul bir seviyeye gelir,mesela dizelle ayni fiyata geldigini varsaysak bile benzinli belki tercih edilebilir.Fakat bu sartlarda benzinli araca binmek zor gercekten.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdor

    quote:

    Orijinalden alıntı: battalgazi33

    dostum tsi aldığında gözün benzin ibresinden başka birşey görmeyecektir,motor gücüne bakıpta aldanma yarışa katılacak değilsin dizellerde benzinli kadar performanslı(asla tsi geçemez tabide),,başta vereceğin fiyat farkı unutulup gidecektir ama benzin fiyatları kalıcı her petrole girişinde emin ol dizel alsaydım diye kendine söylenip duracaksın,aradaki fiyat farkı yılların benzinine tekabul ediyor belkide ama biraz psikoljik etkisini düşün,aradaki fiyat farkını cebine koyup benzin alacak değilsin başka yerlere harcayacaksın ve o para gidecek sen yine 3800 den benzin alıp ortalamayı yakıtı nasıl düşürrüm diye araştırıp duracaksın..dizel bir golf harika olur

    Kesinlikle bencede dizelden sasmamak lazim.Tabiki benzin fiyatlari makul bir seviyeye gelir,mesela dizelle ayni fiyata geldigini varsaysak bile benzinli belki tercih edilebilir.Fakat bu sartlarda benzinli araca binmek zor gercekten.

    Alıntıları Göster
    herkese selamlar,

    ben yaklaşık 3,5senedir 1.4 TSI 140hp Golf V kullanıyorum..arabamı değiştirmek ve daha büyük bir araç almak istiyorum, ve inanın aklımda vw dışında bir araç yok. Bunun sebebi tabiki vw kalitesi ama asıl sebebi TSI motordur. Ailemizde bir de 2008 Jetta 1.6 102hp araç var.(1 sene de Golf V 115hp kullandım) Sanki biri vw biri başka bir araba..Zamanında arabayı alırken kafamda bir sürü soru işareti yaratan TSI motoru seçtiğim için hergün kendi kendime teşekkür ediyorum hala Çok benzin yakar az mazot yakar vs, bu tür laflar açıkçası bana hep komik geliyor. Bütün arabalar performanslı kullanımda fazla yakar, ekonomik kullanımda az yakar. Fakat TSI burda biraz farklılaşıyor. Performansın kralını bulabileceğiniz bu motor eğer daha önce 200hp üstü bir aracınız yoksa sizi fazlasıyla tatmin edecektir, ve gaza bastığınızda arabanın yaktığı benzine helal olsun dedirtecektir bunu ne focus ne corolla ne de segmentteki başka bir araç bu kadar rahat söyleyebilir.Ya da söyler ama bir gün TSI kullanır hmmm pardon der, en azından içinden der tam tersi ekonomik kullanımda da bu kadar performanslı bir aracın herhangi bir 1,6motor kadar ekonomik olduğunu görünce şaşıracaksınız.
    Ayağınızın altında böyle bir gücün olması gerçekten keyifli. Duruma göre 100km.de 10-11 litre yaktırıp zevkten 4köşe olabilirsiniz, ya da sakin kullanımda 5,5-6,5lt arası ş.içi performans elde edebilirsiniz.
    Motor TSI olmasa, aynı hacimdeki motorlarda performans genelde dizelden yana oluyor ama vwde son zamanlarda işler biraz farklı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yozen35

    Arkadaşlar kararsız kaldım dizelmi alayım yoksa benzinlimi senede 10000km rahat yapıyorum belki fazlası bile vardır,sizce hangisini alayım görüşlerinizi yazarsanız sevinirim....


    Bence bir an önce karar verin. Çünkü 2010 Golf Higline dizel DSG ile muhtemel 2011 Golf Higline Dizel DSG arasında, aşağı yukarı 6.000.- TL gibi bir fark olacağa benziyor. Diğer donanımlarda da 2-5 bin TL arasında model yılı farkı daha doğrusu zammı eklenecek gibi...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: De Niro

    quote:

    Orijinalden alıntı: yozen35

    Arkadaşlar kararsız kaldım dizelmi alayım yoksa benzinlimi senede 10000km rahat yapıyorum belki fazlası bile vardır,sizce hangisini alayım görüşlerinizi yazarsanız sevinirim....


    Bence bir an önce karar verin. Çünkü 2010 Golf Higline dizel DSG ile muhtemel 2011 Golf Higline Dizel DSG arasında, aşağı yukarı 6.000.- TL gibi bir fark olacağa benziyor. Diğer donanımlarda da 2-5 bin TL arasında model yılı farkı daha doğrusu zammı eklenecek gibi...
    Az önce VW resmi sitesini kurcalarken farkettim de tavsiye edilen golf fiyat listesinde Higline Dsg dizel 56.600 görünürken, kendi Golf'nü yarat linkinden, Higline Dsg dizel seçerseniz, Alaşım jant ve metalik renk standartıyla fiyat, 62.206.-TL gözüküyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: De Niro

    Az önce VW resmi sitesini kurcalarken farkettim de tavsiye edilen golf fiyat listesinde Higline Dsg dizel 56.600 görünürken, kendi Golf'nü yarat linkinden, Higline Dsg dizel seçerseniz, Alaşım jant ve metalik renk standartıyla fiyat, 62.206.-TL gözüküyor.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar bir düzeltme yapayım, fiyatlarda yanlışlıkla alaşım jantı seçerek yanlış rakam belirtmişim. Yani yaklaşık 2.000.-TL gibi fazlalık olmuş.Yine de Doğuş ve Wv fiyatlarda gene yapacağını yapmış, bindirmeyi yapmış.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: De Niro

    Arkadaşlar bir düzeltme yapayım, fiyatlarda yanlışlıkla alaşım jantı seçerek yanlış rakam belirtmişim. Yani yaklaşık 2.000.-TL gibi fazlalık olmuş.Yine de Doğuş ve Wv fiyatlarda gene yapacağını yapmış, bindirmeyi yapmış.

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar hepinizin yorumları için teşekkürler.Dün vw bayine gittim ve şok oldum golf TSI comfortlıne fiyatı yaklaşık 48000 tl olmuş ve dijital klimayı kaldırmışlar,ben açıkçası bu kadar rezalet beklemiyordum TDI ise 52000 tl civarı VW ne yapmaya çalışıyor bunu anlamadım ben şahsen golf alabilme ümidiyle gittiğim yerden maalesef bu adamların politikası yüzünden vazgeçtim,tamam VW firması ve golf kalitesine diyecek lafım yok. Şu anda ford focus tdcı ile arasında 7000 tl fark var ve ford da olan özelliklerin hiç biri yok sadece hıglıne modelinde var onunlada arasındaki fark yaklaşık 11000 tl şimdi yukarıda ford focus için ikinci sınıf diyen arkadaşıma ve sizlere soruyorum sizce bu iki araba arasında 11000 tl fark verilecek kadar fark varmı.....Bence kesinlikle o kadar kalite farkı yok,bu artık insanları enayi yerine koymaktan başka birşey değil,şöyle biraz geçmişe gidin golf V çıkarken comfortlıne modellerinde esp falan standart diye çıkmıştı ve çok iyi özellikler vardı şimdi ise tam bir rezalet daha iyi olacağı halde tam tersini yapıyorlar fiyat arttırıp özellik kısıyorlar bu soygunculuktan başka bir şey değil......bakalım bundan sonra görüşlerinizi merak ediyorum....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yozen35

    arkadaşlar hepinizin yorumları için teşekkürler.Dün vw bayine gittim ve şok oldum golf TSI comfortlıne fiyatı yaklaşık 48000 tl olmuş ve dijital klimayı kaldırmışlar,.....

    yuh dijital klimayı kaldırmışlar??yazıklar olsun resmen dalga geçiyorlar..güya serbest pazar ekonomisiyiz.doğuş tekelinde olmasa şöyle 1-2 firma daha ithal etse rekabet olsa..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: smbdy

    quote:

    Orijinalden alıntı: yozen35

    arkadaşlar hepinizin yorumları için teşekkürler.Dün vw bayine gittim ve şok oldum golf TSI comfortlıne fiyatı yaklaşık 48000 tl olmuş ve dijital klimayı kaldırmışlar,.....

    yuh dijital klimayı kaldırmışlar??yazıklar olsun resmen dalga geçiyorlar..güya serbest pazar ekonomisiyiz.doğuş tekelinde olmasa şöyle 1-2 firma daha ithal etse rekabet olsa..

    Alıntıları Göster
    smbdy kardeşim şimdi bana hak verdinmi neden ford focus la golf ü kıyasladığımı....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yozen35

    smbdy kardeşim şimdi bana hak verdinmi neden ford focus la golf ü kıyasladığımı....

    hak verdim kardeşim..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yozen35

    şöyle açıklayayım istersen golf comfortlıne modeli donanım olarak,focus tıtanıum modeline göre daha zayıf bunu ikisininde internet sitesine girip karşılaştırabilirsin,mesela ford da hız sabitleyici,yağmur sensörü vs.. gibi özellikler standart hatta biraz fark vererek esp+tcs satın alabiliyorsun.Golf için bunları söylemek mümkün değil golf hıghlıne modelinde bunlar standart üstelik esp yi alabilmek için dsg şanzıman şartı koşuyorlar ozaman golf un fiyatı +4000tl daha artıyor,dediğim gibi ikisininde sitesinden karşılaştırma yaparsan daha iyi bilgi sahibi olursun.mesela en son şunuda söylemek istiyorum,golf TSI comfortlıne ile ford focus tdcı tıtanıum arasında fiyat farkı yok denecek kadar az yani ikiside fiyat olarak aynı birisi dizel birisi benzinli sen olsan hangisini alırsın.İşte bunlarda benim kafama takılıyo.....Umarım derdimi anlatabilmişimdir, siz arkadaşlarda kendi görüşlerini verirse beni dahada rahatlatacaktır....

    elmayla armutu karsılastırırsan işin içinden zaten çıkılmazki golf comfrt benzınlının fıyatına gidip megane 3 full+full arac alabılırsın ama bu sekılde karsılastırmalarla yola cıkarsan işin zorlasır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hard_hacker

    quote:

    Orijinalden alıntı: yozen35

    şöyle açıklayayım istersen golf comfortlıne modeli donanım olarak,focus tıtanıum modeline göre daha zayıf bunu ikisininde internet sitesine girip karşılaştırabilirsin,mesela ford da hız sabitleyici,yağmur sensörü vs.. gibi özellikler standart hatta biraz fark vererek esp+tcs satın alabiliyorsun.Golf için bunları söylemek mümkün değil golf hıghlıne modelinde bunlar standart üstelik esp yi alabilmek için dsg şanzıman şartı koşuyorlar ozaman golf un fiyatı +4000tl daha artıyor,dediğim gibi ikisininde sitesinden karşılaştırma yaparsan daha iyi bilgi sahibi olursun.mesela en son şunuda söylemek istiyorum,golf TSI comfortlıne ile ford focus tdcı tıtanıum arasında fiyat farkı yok denecek kadar az yani ikiside fiyat olarak aynı birisi dizel birisi benzinli sen olsan hangisini alırsın.İşte bunlarda benim kafama takılıyo.....Umarım derdimi anlatabilmişimdir, siz arkadaşlarda kendi görüşlerini verirse beni dahada rahatlatacaktır....

    elmayla armutu karsılastırırsan işin içinden zaten çıkılmazki golf comfrt benzınlının fıyatına gidip megane 3 full+full arac alabılırsın ama bu sekılde karsılastırmalarla yola cıkarsan işin zorlasır.

    Alıntıları Göster
    yahu adam tsi mi tdi mi diyo siz focus megane filan diyosunuz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus


    quote:

    Orijinalden alıntı: gozden84


    Mazottan kar ediyorsunuz ama dizel arabaların bakımları daha pahalı oluyor diye biliyorum, o zaman aradaki fark iyice küçülecektir. 10bin km altı yol yapanlar için TSI diyorum


    Benzinli araç sahiplerinin kendini avutmak için kurduğu cümle.


    Niye avuntu olsun ki? Yılda 10.000km yol yapan birisi için 2 katı bakım ücreti ödemek ne kadar mantıklı? Ayrıca ortalama 5.000TL benzinli - mazotlu farkını peşin ödüyorsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: deniz.5

    yahu adam tsi mi tdi mi diyo siz focus megane filan diyosunuz?

    Alıntıları Göster
    tsı yada dizel,golf den saşma,simdiki focus ise kıyaslanmaz megane ilede hiç.golf un kalitesini surus zevkini konforunu ve karizmasını bu araclar veremez.ornegin megane kliması sadece kendini sogutur,golf un kliması mukemmel calısır,denenip gorulmustur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gozden84

    quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus


    quote:

    Orijinalden alıntı: gozden84


    Mazottan kar ediyorsunuz ama dizel arabaların bakımları daha pahalı oluyor diye biliyorum, o zaman aradaki fark iyice küçülecektir. 10bin km altı yol yapanlar için TSI diyorum


    Benzinli araç sahiplerinin kendini avutmak için kurduğu cümle.


    Niye avuntu olsun ki? Yılda 10.000km yol yapan birisi için 2 katı bakım ücreti ödemek ne kadar mantıklı? Ayrıca ortalama 5.000TL benzinli - mazotlu farkını peşin ödüyorsun.

    Alıntıları Göster
    2 katı bakım ücreti mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gozden84


    quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus


    quote:

    Orijinalden alıntı: gozden84


    Mazottan kar ediyorsunuz ama dizel arabaların bakımları daha pahalı oluyor diye biliyorum, o zaman aradaki fark iyice küçülecektir. 10bin km altı yol yapanlar için TSI diyorum


    Benzinli araç sahiplerinin kendini avutmak için kurduğu cümle.


    Niye avuntu olsun ki? Yılda 10.000km yol yapan birisi için 2 katı bakım ücreti ödemek ne kadar mantıklı? Ayrıca ortalama 5.000TL benzinli - mazotlu farkını peşin ödüyorsun.


    2 katı bakım ücreti mi?işte şehir efsanesi dedikleri bu...doğruluğunu bence araştırın...4 yıldan beri iki farklı dizel araç kullandım,240tl'den fazla bakım ücreti ödemedim...

    bahsettiğiniz eskidenmiş...1978 mercedes 230d yada 1986 opel ascona vs...

    5000tl peşin mazot farkı mantığı da ayrı bir konu...
    satarken dizel jetta ile benzinli jetta aynı parayı mı ediyor?siz onu da bir araştırın...

    dizel kullanan birinin bir daha benzinli alacağını sanmıyorum...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi plateau -- 8 Ağustos 2010; 22:42:25 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: plateau

    quote:

    Orijinalden alıntı: gozden84


    quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus


    quote:

    Orijinalden alıntı: gozden84


    Mazottan kar ediyorsunuz ama dizel arabaların bakımları daha pahalı oluyor diye biliyorum, o zaman aradaki fark iyice küçülecektir. 10bin km altı yol yapanlar için TSI diyorum


    Benzinli araç sahiplerinin kendini avutmak için kurduğu cümle.


    Niye avuntu olsun ki? Yılda 10.000km yol yapan birisi için 2 katı bakım ücreti ödemek ne kadar mantıklı? Ayrıca ortalama 5.000TL benzinli - mazotlu farkını peşin ödüyorsun.


    2 katı bakım ücreti mi?işte şehir efsanesi dedikleri bu...doğruluğunu bence araştırın...4 yıldan beri iki farklı dizel araç kullandım,240tl'den fazla bakım ücreti ödemedim...

    bahsettiğiniz eskidenmiş...1978 mercedes 230d yada 1986 opel ascona vs...

    5000tl peşin mazot farkı mantığı da ayrı bir konu...
    satarken dizel jetta ile benzinli jetta aynı parayı mı ediyor?siz onu da bir araştırın...

    dizel kullanan birinin bir daha benzinli alacağını sanmıyorum...

    Alıntıları Göster
    hem yakıt tüketimi, hem yakıt fiyatları, hem gücü ve dayanıklılığıyla kesinlikle dizeli, bilhassa tdi motoru tavsiye ederim. zaten dikkat ederseniz uzun ana yollarda sol şeridi kapatan araçlar genelde yüksek torklu dizel araçlar oluyor. ama yükselen eurodizel fiyatları beni düşündürmüyor değil..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: plateau

    quote:

    Orijinalden alıntı: gozden84


    quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus


    quote:

    Orijinalden alıntı: gozden84


    Mazottan kar ediyorsunuz ama dizel arabaların bakımları daha pahalı oluyor diye biliyorum, o zaman aradaki fark iyice küçülecektir. 10bin km altı yol yapanlar için TSI diyorum


    Benzinli araç sahiplerinin kendini avutmak için kurduğu cümle.


    Niye avuntu olsun ki? Yılda 10.000km yol yapan birisi için 2 katı bakım ücreti ödemek ne kadar mantıklı? Ayrıca ortalama 5.000TL benzinli - mazotlu farkını peşin ödüyorsun.


    2 katı bakım ücreti mi?işte şehir efsanesi dedikleri bu...doğruluğunu bence araştırın...4 yıldan beri iki farklı dizel araç kullandım,240tl'den fazla bakım ücreti ödemedim...

    bahsettiğiniz eskidenmiş...1978 mercedes 230d yada 1986 opel ascona vs...

    5000tl peşin mazot farkı mantığı da ayrı bir konu...
    satarken dizel jetta ile benzinli jetta aynı parayı mı ediyor?siz onu da bir araştırın...

    dizel kullanan birinin bir daha benzinli alacağını sanmıyorum...


    Kullandığınız aracı bilmem fakat bugün Toyota'da ve Nissan'da araba bakarken iki bayinin de söylediği, bakım masrafının %80 oranında daha fazla olacağı yönündeydi. Biz de yılda ortalama 15bin km yol yaptığımız için tereddütte kaldık ama dizelde mutabık kaldık sonunda

    5.000TL fark içinse, 5 yıl sonra 2.000TL fark ile satarsınız, arada 3.000TL yine benzin-mazot farkına gitti




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gozden84

    quote:

    Orijinalden alıntı: plateau

    quote:

    Orijinalden alıntı: gozden84


    quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus


    quote:

    Orijinalden alıntı: gozden84


    Mazottan kar ediyorsunuz ama dizel arabaların bakımları daha pahalı oluyor diye biliyorum, o zaman aradaki fark iyice küçülecektir. 10bin km altı yol yapanlar için TSI diyorum


    Benzinli araç sahiplerinin kendini avutmak için kurduğu cümle.


    Niye avuntu olsun ki? Yılda 10.000km yol yapan birisi için 2 katı bakım ücreti ödemek ne kadar mantıklı? Ayrıca ortalama 5.000TL benzinli - mazotlu farkını peşin ödüyorsun.


    2 katı bakım ücreti mi?işte şehir efsanesi dedikleri bu...doğruluğunu bence araştırın...4 yıldan beri iki farklı dizel araç kullandım,240tl'den fazla bakım ücreti ödemedim...

    bahsettiğiniz eskidenmiş...1978 mercedes 230d yada 1986 opel ascona vs...

    5000tl peşin mazot farkı mantığı da ayrı bir konu...
    satarken dizel jetta ile benzinli jetta aynı parayı mı ediyor?siz onu da bir araştırın...

    dizel kullanan birinin bir daha benzinli alacağını sanmıyorum...


    Kullandığınız aracı bilmem fakat bugün Toyota'da ve Nissan'da araba bakarken iki bayinin de söylediği, bakım masrafının %80 oranında daha fazla olacağı yönündeydi. Biz de yılda ortalama 15bin km yol yaptığımız için tereddütte kaldık ama dizelde mutabık kaldık sonunda

    5.000TL fark içinse, 5 yıl sonra 2.000TL fark ile satarsınız, arada 3.000TL yine benzin-mazot farkına gitti

    Alıntıları Göster
    Dizel kullanın bakın bir daha benzinliye biniyormusunuz.. benzinli diyen arkadaşların hangisi dizel motorlu araç kullanmış acaba. Ford hariç nerede var hiç bir markada ne motor sesi, ne de bakım masrafı söylenildiği gibi değil. Aracınızın satarkenki değeri zaten benzinliyle aynı olmayacak. O yüzden yılda şu kadar km yapsam diye aradaki fiyat farkı matematiğini çözmeye çalışmak yanlış bir hesap. Kaldıki korkusuzca gaza bastığınız, bakım masrafı az, satışı kolay bir aracı kim neden tercih etmesin..
    Bahsi geçti diye söylüyorum: ikinci tercihiniz Ford değil Toyota Corolla dizel olabilir. Vw kadar tok bir kullanımı olmasa da forddan daha sessiz ve daha az sorun çıkaran bir araçtır.Yakacağınız da 6 lt civarıdır. Ama bu modelde otomatik yada benzinli tavsiye etmem.
    Saygılar.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.