Şimdi Ara

GOLF TSI mi yoksa TDI mi

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
58
Cevap
1
Favori
18.249
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar kararsız kaldım dizelmi alayım yoksa benzinlimi senede 10000km rahat yapıyorum belki fazlası bile vardır,sizce hangisini alayım görüşlerinizi yazarsanız sevinirim....



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    GOLF TSI mi TDI mi?

    GOLF modelini satın almayı düşünüyorsanız, TSI ve TDI motor seçenekleri arasında seçim yapmanız gerekecektir. TSI, benzinli bir motordur, TDI ise dizel bir motordur. İşte her iki seçeneğin de artılarını ve eksilerini maddeler halinde sunuyoruz:

    TSI (Benzinli)

    • Artıları:

      • Daha düşük yakıt tüketimi
      • Daha iyi performans
      • Daha düşük bakım maliyetleri
    • Eksileri:

      • Daha yüksek yakıt maliyetleri
      • Dizel motorlara göre daha az tork

    TDI (Dizel)

    • Artıları:

      • Daha yüksek yakıt verimliliği
      • Daha fazla tork
      • Daha uzun kullanım ömrü
    • Eksileri:

      • Daha yüksek bakım maliyetleri
      • Daha yüksek yakıt maliyetleri (bazı ülkelerde)
      • Daha fazla emisyon

    Genel olarak bakıldığında, daha düşük yakıt maliyetleri ve daha iyi performans arıyorsanız TSI modeli sizin için daha uygun olabilir. Daha yüksek yakıt verimliliği ve daha fazla tork arıyorsanız TDI modeli daha iyi bir seçim olabilir.

    Hangisi Sizin İçin Daha Uygun?

    En iyi seçimin hangisi olduğu, kişisel ihtiyaçlarınıza ve kullanım alışkanlıklarınıza bağlıdır. Çoğunlukla şehir içinde araç kullanıyorsanız ve yakıt verimliliği sizin için bir öncelikse, bir TSI modeli sizin için daha uygun olabilir. Bununla birlikte, sık sık uzun yolculuklar yapıyorsanız ve tork ve dayanıklılık sizin için öncelikliyse, bir TDI modeli daha iyi bir seçim olabilir.

    Sonuç olarak, GOLF TSI mi TDI mi sorusunun tek bir cevabı yoktur. Her iki seçeneğin de kendine göre avantajları ve dezavantajları vardır. İhtiyaçlarınızı ve tercihlerinizi dikkatlice değerlendirerek sizin için en uygun seçimi yapabilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • mazot benzine eşitlense bile TDI araç kilometrede daha az tüketerek sizi kara geçirecektir. Kaldı ki şu anda litrede 60 kuruş fark var arada. Bu devirde benzinli araç alınmaz(şahsi düşüncem)...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DNZ_84

    mazot benzine eşitlense bile TDI araç kilometrede daha az tüketerek sizi kara geçirecektir. Kaldı ki şu anda litrede 60 kuruş fark var arada. Bu devirde benzinli araç alınmaz(şahsi düşüncem)...
    yılda 10 000 km yi şehir içi yapıyorsunuz sanırım. eğer böyle ise 17 depo da 10 000 km yaparsınız. yuvarlama rakamlarda 200x17 3400 lira yıllık benzın masrafınız olur. buna yeri geldiğinde gaza basan yeri geldiğinde rolantide giden bir sürücü portföyü ekledim. biraz ahmet maranki metodu oldu ama idare edin. eğer golf alıyrosanız bütçeniz biraz bu benzini kaldırır diye düşünüyorum. tsi motorda insan gaza basmadan duramıyor. kendinize hakim olamazsanız bu sarfiyat çok daha fazla artacaktır. tsi motor çift karakterli bir motor olduğu için benzini resmen içebiliyor ya da kokluyor. scirocco ile 20 km içinde benzin ibresinin gözle görülür şekilde indiğini biliyorum. gereksiz bir tespitle bitirmek istiyorum, yaş 30 altıysa kesinlikle tsi diyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lucid dream

    yılda 10 000 km yi şehir içi yapıyorsunuz sanırım. eğer böyle ise 17 depo da 10 000 km yaparsınız. yuvarlama rakamlarda 200x17 3400 lira yıllık benzın masrafınız olur. buna yeri geldiğinde gaza basan yeri geldiğinde rolantide giden bir sürücü portföyü ekledim. biraz ahmet maranki metodu oldu ama idare edin. eğer golf alıyrosanız bütçeniz biraz bu benzini kaldırır diye düşünüyorum. tsi motorda insan gaza basmadan duramıyor. kendinize hakim olamazsanız bu sarfiyat çok daha fazla artacaktır. tsi motor çift karakterli bir motor olduğu için benzini resmen içebiliyor ya da kokluyor. scirocco ile 20 km içinde benzin ibresinin gözle görülür şekilde indiğini biliyorum. gereksiz bir tespitle bitirmek istiyorum, yaş 30 altıysa kesinlikle tsi diyorum.

    Alıntıları Göster
    hiç dizel kullanmadım ama bildiğim kadarıyla bakımları daha masraflı oluyor. 1.6 dizel bulabilirseniz alın derim..1.9tdi yerine tavsiyem tsi , en azından vergi avantajınız olurdu..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: smbdy

    hiç dizel kullanmadım ama bildiğim kadarıyla bakımları daha masraflı oluyor. 1.6 dizel bulabilirseniz alın derim..1.9tdi yerine tavsiyem tsi , en azından vergi avantajınız olurdu..


    peugeot 407 1.6hdi aracım 39850km'de...2 bakımda da en fazla ödediğim rakam 220tl...bakımlarının masraflı oldugu lafı eski dizeller içinmiş...yeni nesil turbo dizellerin bakımları benzinliden farksız...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: plateau

    quote:

    Orijinalden alıntı: smbdy

    hiç dizel kullanmadım ama bildiğim kadarıyla bakımları daha masraflı oluyor. 1.6 dizel bulabilirseniz alın derim..1.9tdi yerine tavsiyem tsi , en azından vergi avantajınız olurdu..


    peugeot 407 1.6hdi aracım 39850km'de...2 bakımda da en fazla ödediğim rakam 220tl...bakımlarının masraflı oldugu lafı eski dizeller içinmiş...yeni nesil turbo dizellerin bakımları benzinliden farksız...

    Alıntıları Göster
    dizelin tadını kimse yaşamadan bilmiyo dizele farklı gözle bakanlar dizel araca bindiğinde bunca zamanki dizel yargısı için kendine kızıyo zincirlemede 23 araç tokatladım hepsi baktı kaldı yarısı benim marifetimse yarısıda dizelin performansıyla ilgili benzinli her gaza dokandığında istediğin performansı veremeye bilir az yakıt yüksek performans TDİ




  • mrb bence yakıt tasarrufu diosan tdı ama performans diosan tsı ama benim şahsi fikrim tdı çünkü golfün yeni dizel motru çok güçlü tşkler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JETTA TDI

    mrb bence yakıt tasarrufu diosan tdı ama performans diosan tsı ama benim şahsi fikrim tdı çünkü golfün yeni dizel motru çok güçlü tşkler
    TDI 140 km/h hızdan sonra boğazı feci biçimde açıyor, bence TSI al hem sürüş zevki var hem daha ucuz...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: extreme_oki

    dizelin tadını kimse yaşamadan bilmiyo dizele farklı gözle bakanlar dizel araca bindiğinde bunca zamanki dizel yargısı için kendine kızıyo zincirlemede 23 araç tokatladım hepsi baktı kaldı yarısı benim marifetimse yarısıda dizelin performansıyla ilgili benzinli her gaza dokandığında istediğin performansı veremeye bilir az yakıt yüksek performans TDİ


    Tsı bu arkadaşım.Senin anlayacağın dilden konuşayım.Gaza bastın mı dizel falan tanımaz tokat manyağı yapar

    Ama yinede ben olsam tdı alırdım.Malum devir ekonomi devri.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    quote:

    Orijinalden alıntı: extreme_oki

    dizelin tadını kimse yaşamadan bilmiyo dizele farklı gözle bakanlar dizel araca bindiğinde bunca zamanki dizel yargısı için kendine kızıyo zincirlemede 23 araç tokatladım hepsi baktı kaldı yarısı benim marifetimse yarısıda dizelin performansıyla ilgili benzinli her gaza dokandığında istediğin performansı veremeye bilir az yakıt yüksek performans TDİ


    Tsı bu arkadaşım.Senin anlayacağın dilden konuşayım.Gaza bastın mı dizel falan tanımaz tokat manyağı yapar

    Ama yinede ben olsam tdı alırdım.Malum devir ekonomi devri.

    Alıntıları Göster
    Her 2 aracın hangilerini (trend-comfort) ve hangi motor tsi düşünüyorsun belirtirsen ve sana kaça maloluyor söylersen daha iyi yorum yapabiliriz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Doritoch

    Her 2 aracın hangilerini (trend-comfort) ve hangi motor tsi düşünüyorsun belirtirsen ve sana kaça maloluyor söylersen daha iyi yorum yapabiliriz.

    Alıntıları Göster
    yılda 15.000 km yapıyorsan tdi, daha az yapacaksan tsi al.. ama ikisini de gereksiz yüklenmeyle kullanırsan ikisi de çok yakar yani, tsi daha performanslıdır. ekonomik kullanıcam, öle sürekli gaz-fren yapmıcam, sert kalkış-sert fren yapmıcam, 15.000 km yapıcam diyosan tdi al.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deniz.5

    yılda 15.000 km yapıyorsan tdi, daha az yapacaksan tsi al.. ama ikisini de gereksiz yüklenmeyle kullanırsan ikisi de çok yakar yani, tsi daha performanslıdır. ekonomik kullanıcam, öle sürekli gaz-fren yapmıcam, sert kalkış-sert fren yapmıcam, 15.000 km yapıcam diyosan tdi al.

    Alıntıları Göster
    Bence kesin TSI.

    Dizel motor Golf için çok anlamsız, çünkü:

    1 - Diğer markaların aksine, VW'nin benzinli motoru hem performans hem yakıt olarak süper.
    2 - Golf zaten pahalı bir araba. Dizel motor tercih edince, bir de donanımı da iyi olsun derseniz fiyat 50 milyarı aşıyor. C segmenti arabaya 50 milyar sayabilen bir adamın yakıt tasarrufu yapmaya gerçekten ihtiyacı var mı, tartışılır. 55 milyara TDI Highline DSG alanları görünce çok şaşırıyorum ben, buradaki mantık nedir anlamak mümkün değil.

    TSI alın, aradaki 4 milyar fark şimdilik cebinizde kalsın, performansın keyfini çıkartın. Yılda 10000km yapacağınıza göre, o 4 milyarla 3 sene boyunca benzin farkını finanse edersiniz. 3 sene sonra Allah kerim.


    Ayrıca dizel araba sahiplerinin kaderi hükümetin alabileceği tek bir karara bağlı. Şu an rafineri verilerine göre Türkiye'de benzin ihtiyaçtan fazla üretiliyor, motorin ise ihtiyaçtan daha az, bu yüzden motorin ithal ediyoruz. Hükümet bu duruma kafası bozulup da eurodizel'le benzin fiyatını eşitlerse, dizel olayı biter. (Zaten şu an birçok yabancı ülkede motorin benzinden daha pahalı.) Çünkü dizelin anlamlı olması için litre bazında az yakması yetmez, litre birim fiyatının da şu an olduğu gibi düşük olmaya devam etmesi gerekir. Eğer birim fiyat benzinle eşitlenirse, dizel maliyet avantajının önemli bir kısmını yitirir, minik bir fark için kimsenin dizel motorların kahrını çekeceğini sanmıyorum.


    Ama şunu da ekleyeyim, başka markalarda durum çok farklı olabiliyor. Mesela Megane ya da Focus alsaydım, kesin dizel alırdım. Çünkü bu markaların benzinli motorları performans ve tüketim yönünden rezalet, dizelleriyse çok çok iyi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yozen35

    Arkadaşlar kararsız kaldım dizelmi alayım yoksa benzinlimi senede 10000km rahat yapıyorum belki fazlası bile vardır,sizce hangisini alayım görüşlerinizi yazarsanız sevinirim....

    arkadaşlar yorumlarınız için teşekkürler,aslında dizel arabayı birazda performans+ekonomi için istiyorum birde focus tdci gerçeği var tabi,yani golf comfortlıne dan fiyatı hem düşük hemde özellik fazla focus ta kötü araba değil sanırım,focusun dizeliyle golf un benzinlisi aynı fiyat,aslında bu konudada arada kaldım...tekrar teşekkürler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yozen35


    quote:

    Orijinalden alıntı: yozen35

    Arkadaşlar kararsız kaldım dizelmi alayım yoksa benzinlimi senede 10000km rahat yapıyorum belki fazlası bile vardır,sizce hangisini alayım görüşlerinizi yazarsanız sevinirim....

    arkadaşlar yorumlarınız için teşekkürler,aslında dizel arabayı birazda performans+ekonomi için istiyorum birde focus tdci gerçeği var tabi,yani golf comfortlıne dan fiyatı hem düşük hemde özellik fazla focus ta kötü araba değil sanırım,focusun dizeliyle golf un benzinlisi aynı fiyat,aslında bu konudada arada kaldım...tekrar teşekkürler...


    Selam, Özellik fazla derken neyi kast etmiştiniz açabilir misiniz? Bir ara Focus araştırması yapmıştım (Yaklaşık 1 yıl önce) bir çok güvenlik elemanı opsiyonel di, acaba birşeyler değiştimi diye soruyorum yanlış anlamayın. Birde Focus karakteri bakımından sert bir araçtır. Evet yol tutuşta referanstır ama Türkiye yollarına göre gürültülü çalışan bir süspansiyona, VW e göre daha sert pedellara sahiptir. Hayırlısı olsun şimdiden...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrckr79

    quote:

    Orijinalden alıntı: yozen35


    quote:

    Orijinalden alıntı: yozen35

    Arkadaşlar kararsız kaldım dizelmi alayım yoksa benzinlimi senede 10000km rahat yapıyorum belki fazlası bile vardır,sizce hangisini alayım görüşlerinizi yazarsanız sevinirim....

    arkadaşlar yorumlarınız için teşekkürler,aslında dizel arabayı birazda performans+ekonomi için istiyorum birde focus tdci gerçeği var tabi,yani golf comfortlıne dan fiyatı hem düşük hemde özellik fazla focus ta kötü araba değil sanırım,focusun dizeliyle golf un benzinlisi aynı fiyat,aslında bu konudada arada kaldım...tekrar teşekkürler...


    Selam, Özellik fazla derken neyi kast etmiştiniz açabilir misiniz? Bir ara Focus araştırması yapmıştım (Yaklaşık 1 yıl önce) bir çok güvenlik elemanı opsiyonel di, acaba birşeyler değiştimi diye soruyorum yanlış anlamayın. Birde Focus karakteri bakımından sert bir araçtır. Evet yol tutuşta referanstır ama Türkiye yollarına göre gürültülü çalışan bir süspansiyona, VW e göre daha sert pedellara sahiptir. Hayırlısı olsun şimdiden...

    Alıntıları Göster
    şöyle açıklayayım istersen golf comfortlıne modeli donanım olarak,focus tıtanıum modeline göre daha zayıf bunu ikisininde internet sitesine girip karşılaştırabilirsin,mesela ford da hız sabitleyici,yağmur sensörü vs.. gibi özellikler standart hatta biraz fark vererek esp+tcs satın alabiliyorsun.Golf için bunları söylemek mümkün değil golf hıghlıne modelinde bunlar standart üstelik esp yi alabilmek için dsg şanzıman şartı koşuyorlar ozaman golf un fiyatı +4000tl daha artıyor,dediğim gibi ikisininde sitesinden karşılaştırma yaparsan daha iyi bilgi sahibi olursun.mesela en son şunuda söylemek istiyorum,golf TSI comfortlıne ile ford focus tdcı tıtanıum arasında fiyat farkı yok denecek kadar az yani ikiside fiyat olarak aynı birisi dizel birisi benzinli sen olsan hangisini alırsın.İşte bunlarda benim kafama takılıyo.....Umarım derdimi anlatabilmişimdir, siz arkadaşlarda kendi görüşlerini verirse beni dahada rahatlatacaktır....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yozen35

    şöyle açıklayayım istersen golf comfortlıne modeli donanım olarak,focus tıtanıum modeline göre daha zayıf bunu ikisininde internet sitesine girip karşılaştırabilirsin,mesela ford da hız sabitleyici,yağmur sensörü vs.. gibi özellikler standart hatta biraz fark vererek esp+tcs satın alabiliyorsun.Golf için bunları söylemek mümkün değil golf hıghlıne modelinde bunlar standart üstelik esp yi alabilmek için dsg şanzıman şartı koşuyorlar ozaman golf un fiyatı +4000tl daha artıyor,dediğim gibi ikisininde sitesinden karşılaştırma yaparsan daha iyi bilgi sahibi olursun.mesela en son şunuda söylemek istiyorum,golf TSI comfortlıne ile ford focus tdcı tıtanıum arasında fiyat farkı yok denecek kadar az yani ikiside fiyat olarak aynı birisi dizel birisi benzinli sen olsan hangisini alırsın.İşte bunlarda benim kafama takılıyo.....Umarım derdimi anlatabilmişimdir, siz arkadaşlarda kendi görüşlerini verirse beni dahada rahatlatacaktır....

    Alıntıları Göster
    yozen35 kardeşim bence sen kararını vermişsin..fordun hayırlı olsun..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: smbdy

    yozen35 kardeşim bence sen kararını vermişsin..fordun hayırlı olsun..


    Katılıyorum smbdy arkadaşa. FORD unuzu hayırlı olsun...
    Bu arada FOCUS, GOLF ün yanında hiçbirşeyin refereansı olamaz :)

    selamlar,
  • quote:

    Orijinalden alıntı: calik

    quote:

    Orijinalden alıntı: smbdy

    yozen35 kardeşim bence sen kararını vermişsin..fordun hayırlı olsun..


    Katılıyorum smbdy arkadaşa. FORD unuzu hayırlı olsun...
    Bu arada FOCUS, GOLF ün yanında hiçbirşeyin refereansı olamaz :)

    selamlar,


    Alıntıları Göster
    Cok yol yapiyor ve bu iki arac arasinda kaldiysaniz FORD daha mantikli tabi.Fakat ben genede Fordun VW kalitesinde oldugunu dusunmuyorum.Bunu simdi anlamasaniz bile araba yipranmaya baslayinca anlarsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdor

    Cok yol yapiyor ve bu iki arac arasinda kaldiysaniz FORD daha mantikli tabi.Fakat ben genede Fordun VW kalitesinde oldugunu dusunmuyorum.Bunu simdi anlamasaniz bile araba yipranmaya baslayinca anlarsiniz.

    Alıntıları Göster
    Mazottan kar ediyorsunuz ama dizel arabaların bakımları daha pahalı oluyor diye biliyorum, o zaman aradaki fark iyice küçülecektir. 10bin km altı yol yapanlar için TSI diyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gozden84

    Mazottan kar ediyorsunuz ama dizel arabaların bakımları daha pahalı oluyor diye biliyorum, o zaman aradaki fark iyice küçülecektir. 10bin km altı yol yapanlar için TSI diyorum

    Alıntıları Göster
    dostum tsi aldığında gözün benzin ibresinden başka birşey görmeyecektir,motor gücüne bakıpta aldanma yarışa katılacak değilsin dizellerde benzinli kadar performanslı(asla tsi geçemez tabide),,başta vereceğin fiyat farkı unutulup gidecektir ama benzin fiyatları kalıcı her petrole girişinde emin ol dizel alsaydım diye kendine söylenip duracaksın,aradaki fiyat farkı yılların benzinine tekabul ediyor belkide ama biraz psikoljik etkisini düşün,aradaki fiyat farkını cebine koyup benzin alacak değilsin başka yerlere harcayacaksın ve o para gidecek sen yine 3800 den benzin alıp ortalamayı yakıtı nasıl düşürrüm diye araştırıp duracaksın..dizel bir golf harika olur




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.