Tabi haklısın yılda 10 bin km yapıyorsan gereksiz gelebilir ama yinede insan benzin alırken morali bozuluyor.Geçen akşam gidiyorum lpg bitti 20 km benzinde kullandım aracı içim acıdı vallaha.Ben artık benzinli araba düşünemiyorum.Tamam tsı motorlu golfün gidişi gibi olmaz kesinlikle ama tdı motorlu golfte güzel gider.Hemde yakıt alırken insanın moralini bozmaz.
iyi gunler arkadaslar,
Otomobilin, benim icin bir tutku oldugunu belirterek kendi tecrubemden bahsedeyim. 2009 Dizel Megan sahibiyim. Vergi indirimi donemi aldim. Bundan once Golf V 1.6 primeline arac kullaniyordum. Su an bu arac babamlarda.
Golf aracimizi cok severek kullandim. Megan aracimi ise dizel olmasi ve imkanlarim onu almaya elverdigi icin secmistim. Daha once yilda 10000 km yaparim diye dusundugum aracimla 14000 km yaptim. Yakit konusunda cimriligi, makul donanimi, kullaniminin pratik olmasi ve buyuk bir bagaji olmasiyla aractan memnunum. Araca yakiti dusunmeden biniyorum. Tam bir aile otomobili.
Fakat her insanin aractan beklentisi ve ihtiyaclari farkli. Benim de farkli. Golf aracimi kullanirken ki; mutlulugu bir cok bakimdan Golften üstün olmasina ragmen Megan aracimdan alamiyorum. Bir gun imkanlar elverdiginde arac degistirirsem, icinde olmaktan ve kullanmaktan mutluluk duyacagim ve ailemin ihtiyaclarini karsilayabilecek bir tercih yapacagim. Onun disinda diger tum ihtiyacimizi Megan aracim karsilamakta.
Tabiki yukarda yazdiklarim tamamen kisisel gorusum. Arac konusunun, sadece bir ihtiyac mi yoksa sizin icin bir tutku mu? olduguna karar verip, imkanlar dahilinde arac almanizi oneririm.
Her ne secim yaparsaniz yapın, gulerek kullanin.
Tdi tercih ederdim
quote:
Orijinalden alıntı: Pritt31
TDI 140 km/h hızdan sonra boğazı feci biçimde açıyor, bence TSI al hem sürüş zevki var hem daha ucuz...
TDI da bogaz yoktur.
Kesinlikle Tdi
Dizel Focus satıp TSI Golf alan birisi olarak konuşuyorum, Golf ve TSI motor bambaşka gerçekten. Ama pahalı evet, özellikle şu anda çok pahalı. Hele dizelleri yan yana koyunca arada 10.000 lira fiyat farkı var. 10.000 liraya değer mi derseniz bana göre değer, ama belli bir bütçesi olanlar için söylemiyorum bunu. Elinizde fazla para vardır, gider paraya kıyar Golf alırsınız. Ama kısıtlı bütçesi olanlar için 10.000 lira çok büyük fark. Burada yapılacak en mantıklı iş şu; ikinci el düşük km Focus almak. Kasa değişimi bekleyen bir aracın sıfırını almak yanlış olur bence. Satarken fazla kayıp yaşamamak için ikinci el bir Focus alıp bir süre binip az zararla satıp ikinci el piyasası oturunca düşük km Golf'e geçmek ya da fiyatlar daha makul seviyelere inince sıfırını almak. Sonuçta Focus da çok başarılı bir otomobil, dizelleri hem performanslı hem de ekonomik. Benim aracımda elektrikli yükseklik ayarlı koltuğuna kadar vardı. Kalite olarak Golf'ün gerisinde olsa da sürücüsüne iyi hissettiren bir araba Focus. Ben şu an olsa Golf almazdım, ya beklerdim ya da Focus'a binmeye devam ederdim.
quote:
Orijinalden alıntı: FRaNZ FeRDiNaND
Dizel Focus satıp TSI Golf alan birisi olarak konuşuyorum, Golf ve TSI motor bambaşka gerçekten. Ama pahalı evet, özellikle şu anda çok pahalı. Hele dizelleri yan yana koyunca arada 10.000 lira fiyat farkı var. 10.000 liraya değer mi derseniz bana göre değer, ama belli bir bütçesi olanlar için söylemiyorum bunu. Elinizde fazla para vardır, gider paraya kıyar Golf alırsınız. Ama kısıtlı bütçesi olanlar için 10.000 lira çok büyük fark. Burada yapılacak en mantıklı iş şu; ikinci el düşük km Focus almak. Kasa değişimi bekleyen bir aracın sıfırını almak yanlış olur bence. Satarken fazla kayıp yaşamamak için ikinci el bir Focus alıp bir süre binip az zararla satıp ikinci el piyasası oturunca düşük km Golf'e geçmek ya da fiyatlar daha makul seviyelere inince sıfırını almak. Sonuçta Focus da çok başarılı bir otomobil, dizelleri hem performanslı hem de ekonomik. Benim aracımda elektrikli yükseklik ayarlı koltuğuna kadar vardı. Kalite olarak Golf'ün gerisinde olsa da sürücüsüne iyi hissettiren bir araba Focus. Ben şu an olsa Golf almazdım, ya beklerdim ya da Focus'a binmeye devam ederdim.
dostum neden şu an golf almazdım diyosun? Bende almayı düşünüyorum kısmetse neden almazdım dedn merak ettim açıkçası
bir sorum olacak. tsi 122 hp benzinli km de ne yakar ve tdi 1.6 km de ne yakar. araçların ikisi de highline donanımlı olacak. sizce hangisi alınmalıdır. yılda 15 20 bin km yapılacağı düşünülürse. kullananlar dizel ve benzinli olarak ortalama tüketimlerini verirlerse seçimimi ona göre yapacağım . teşekkürler.
tdi golf altın gibidir daha iyisi yok üretilmedi (segmentinde)
quote:
Orijinalden alıntı: newerdais tdi golf altın gibidir daha iyisi yok üretilmedi (segmentinde)
+1
quote:
Orijinalden alıntı: FRaNZ FeRDiNaND
Dizel Focus satıp TSI Golf alan birisi olarak konuşuyorum, Golf ve TSI motor bambaşka gerçekten. Ama pahalı evet, özellikle şu anda çok pahalı. Hele dizelleri yan yana koyunca arada 10.000 lira fiyat farkı var. 10.000 liraya değer mi derseniz bana göre değer, ama belli bir bütçesi olanlar için söylemiyorum bunu. Elinizde fazla para vardır, gider paraya kıyar Golf alırsınız. Ama kısıtlı bütçesi olanlar için 10.000 lira çok büyük fark. Burada yapılacak en mantıklı iş şu; ikinci el düşük km Focus almak. Kasa değişimi bekleyen bir aracın sıfırını almak yanlış olur bence. Satarken fazla kayıp yaşamamak için ikinci el bir Focus alıp bir süre binip az zararla satıp ikinci el piyasası oturunca düşük km Golf'e geçmek ya da fiyatlar daha makul seviyelere inince sıfırını almak. Sonuçta Focus da çok başarılı bir otomobil, dizelleri hem performanslı hem de ekonomik. Benim aracımda elektrikli yükseklik ayarlı koltuğuna kadar vardı. Kalite olarak Golf'ün gerisinde olsa da sürücüsüne iyi hissettiren bir araba Focus. Ben şu an olsa Golf almazdım, ya beklerdim ya da Focus'a binmeye devam ederdim.
Neden almazdınız TDİ golf bende merak ettim.
şu forumun haline bakın dünyada bizim kadar akaryakıt hesbaı yapan var mı acaba..millet depoyu hesaplamaktan hesap uzmanı oldu çıktı..bu hale getirenler utansın ne diyelim.
quote:
Orijinalden alıntı: car_mat
şu forumun haline bakın dünyada bizim kadar akaryakıt hesbaı yapan var mı acaba..millet depoyu hesaplamaktan hesap uzmanı oldu çıktı..bu hale getirenler utansın ne diyelim.
hangi araba nekadar yakar bilmeyen yoktur tr
quote:
Orijinalden alıntı: newerdais
quote:
Orijinalden alıntı: car_mat
şu forumun haline bakın dünyada bizim kadar akaryakıt hesbaı yapan var mı acaba..millet depoyu hesaplamaktan hesap uzmanı oldu çıktı..bu hale getirenler utansın ne diyelim.
hangi araba nekadar yakar bilmeyen yoktur tr
aynen herkes biliyor kimin ne yaktığını:))
Aslında 1.6 tdi ile 1.4 tsi arasında dağlar kadar fark yok
1.4 TSI; +Vergi +Performans +Bluemotion teknolojisi ile diğer benzinlilere göre az yakması +Fiyat -Benzinin mazottan pahalı olması
1.4 TSI zaten 1.6 TDI dan ortalama 5-6 bin lira daha ucuz buna bir de vergi avantajını eklersek yıl sonu giderler arasında pek fark yok.O yüzden TSI!!
vergi avantajı?
kusura bakmayın vergiler eşitmiş ama yinede 1.4 TSI tercih edilebilir
tsı da olsa benzinli araba türkiyede lüks hem benzin pahalı, yazın bir gezmeye kalksan izeli ararsın.dizel gibisi varmı yokuş derdin yok torku var vs. vs. ama dizel de pahalı 10 bin 15 bin daha fazla verilir mi bence kesinlikle verilir paran varsa tdı zaten tadından yenmez
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme