Şimdi Ara

Goodyear Efficientgrip Performance vs. Michelin Primacy 3 İNCELEME !! OKUYUN KONUYU !! 205 55 16 (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
61
Cevap
1
Favori
9.657
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gOkO

    11 bin km geçti primacy 3 kullanıyorum ve bahsettiğiniz sıkıntıların hiç birisi yok bende.Bence bu kullanımınızla alakalı.2 ay sonra Goodyearlarda parçalanabilir.(205-55-16 v)

    25 bini devirdi lastikler kış lastiklerini takmadan önce şöyle bir baktım en az 35 bini daha var.Tabandaki bıyıklar bile duruyor...
  • EfficientGrip Performance lastiklerini bende bu yaz taktırdım.

    Tek şikayetim çok çabuk patinaja sarıyor.

    Geri kalan her şey için harika bir lastik.
  • Yukarıda yazılan Michelin Primacy HP 66 bin kmde 7 mm derinlik yazısını okudum üzerinden çok zaman geçmiş ama birşey merak ettim, bu 66 bin km içinde kış lastiği kullanıldımı acaba



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi morrison -- 24 Şubat 2015; 11:40:11 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: morrison

    Yukarıda yazılan Michelin Primacy HP 66 bin kmde 7 mm derinlik yazısını okudum üzerinden çok zaman geçmiş ama birşey merak ettim, bu 66 bin km içinde kış lastiği kullanıldımı acaba


    Kış lastiği kullanılmadı. Araç sakin kullanıldı, basınçlara her zaman dikkat edildi.
  • fiat palio 2008 14 jant araç için lastik önerisi olan var mı ?
  • Eski aracım Astra da G.Year E.Grip ve ardından Primacy3 kullanmıştım.


    E.Grip yuvarlanma direnci çok düşük olan bir lastik; gözle seçilemeyen derecede az eğimlerde G.Year varken araç eğime doğru kayardı, yine dik bir inişte vitesi boşa alınca aracın hızı 140 a yaklaşırdı, bunlar Primacy3 varken daha az olurdu, yine G.Year varken anlık tüketim %5 civarı daha az olurken yol sesi de 110km ye kadar benzer olsa da sonrasında G.Year da daha azdı.

    G.Year ın P3 den üç kötü yanı vardı; kalkışta daha kolay patinaja düşerdi, derin su geçişinde tahliyesi daha kötüydü ve yanaklardan çok daha kolay çatlama/sertleşme yapmıştı.
  • şu konuyu uplayıp durmayın yeter artık bildirim bildirim
  • şu an aracımda efficient grip performance var
    ben bu lastiğin konforunu hiç beğenmiyorum.
    yanaklar çok ince ve yumuşak ama lastik tabanı çok sert
    bu da dişli asfaltta daha çok ses olmasına neden oluyor.
    hatta kaplamanın yer yer kalktığı yerlerde çok acayip sesler çıkarıyor.
    muhtemelen yanak titreşimi.
    yanakların yumuşak olması darbeleri emmek yerine aracın dalgalanmasına neden oluyor.
    michelinle ikisini yan yana koyun bariz bir biçimde michelinin daha iyi bir
    kauçuk kalitesine sahip olduğunu görürsünüz.
    bir daha asla almayacağım bir lastik.
    bir daha ki tercihim.
    primacy 3 ya da ContiPremiumContact 5 olacak.
  • ffate F kullanıcısına yanıt
    Acikcasi dediginiz seyleri ben yasamadim. Tam tersi suan ki aracimda primacy 3 var. Goodyear a gore daha sesli ve daha sık patinaja dusuyor. Bende sizin tam tersi yönde michelin almamayi dusunuyorum(lastik fabrika cikisli gelmisti).

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • merhaba,


    bende aynı lastikleri pego 307 aracımda test etmiştim. Michelen Primacy hp yerine Goodyear eff grip performans lastiği taktım.

    Eff grip performansın artıları;

    lastik daha yumuşak olduğu için konforu arttı,
    fren mesafesi özelliklede ıslak zeminde daha iyi oldu.
    yol tutuş olarak bir eksiklik hissetmedim.

    eksi olarak söyleyebileceğim lastik yanakları daha yumuşak olduğu için araç durdurulduğunda lastik üzerinde biraz salınım yapabiliyor
    ve kullanımdan kaynaklı eğer yanakları kaldırımlara çarpıyorsanız sıkıntı yaratabilir.

    Yeni lastik alacak olsam özellikle konforu için Goodyear ı tercih ederim.
  • Ben de bir ara energy saver kullandım, lastik bitmiyordu resmen. Aracı aldıktan 40 bin km sonra bile 1 mm aşınma olmamıştı. Aşınmıyordu çünkü yola tutunmuyordu. 5,5-6 mm diş varken lastikleri attım.
  • arkadaşlar
    MICHELIN LERDE KESİN KALİTE KONTROL SORUNU VAR

    1999 honda accordumda hep michelin kullandım
    2004-2008 yılları arasında kullandığım michelin
    4yıl 40bin km henüz dolmamasına karşın çok kötü durumda idi:(aşınma belki normal ölçülerde idi ama)
    çatlaklar, lif lif olmalar, aşırı sertleşme lastik tüm özelliğini kaybetmiş, dağılmak üzere gibiydi!!!!(lastik 2004sonu üretimi)
    güvenemediğim için 2008de 40bin km yi tamamlamadan değiştirmek zorunda kaldım.

    +2013 te bir arkadaşım bmw sine michelin takdırdıktan sonra elektronik sürüş sistemlerinin aşırı devreye girmesinden dolayı
    tamirciye gittiğini ve sorunun başka marka lastik takılmasıyla çözüldüğünü söyledi.
  • Aslında iki lastikte ufak tefek farklılıklar harici birbirine çok yakın lastikler.Sessiz,konforlu ancak Türkiye yollarında çabuk bozulmaya müsait lastikler.Tabi sürekli asfaltta kullanıyorsanız 100.000 km de gider o ayrı.Şirket araçlarımızda bunları kullandık.Ayrıca Conti pre.con.5 tecrübemde var.Conti ler diğer iki rakibine göre biraz daha kaba lastikler.ses biraz daha fazla,konfor biraz daha az.Ama yıpranma açısından kesinlikle daha dayanıklılar.
  • bende de primacy 3 var, yaklaşık 25 bin km dir kullanıyorum akşam fotolarını atarım. şuana kadar hiç şikayetim olmadı,ilk gün nasılsa bugünde öyle
  • mıchelın primacy 3 ile goodyear efg arasında tercih yapamadım yorumlarda okuduğum
    kadarıyla goodyear mıchelın den bir tık üst gibi.
  • Bugün itibariyle goodyear egp aldım. 2015 - 7. hafta. 205 55 16 - 91w (v değil). Araç fd6 honda civic. Üzerinde fabrika çıkışı conti premium contact 2 vardı 2010 üretim. Sertleştiği için ses yapıyordu. Sakin kullandığımdan bu haliyle tedirgin edici bir sorun yaşamadım. Yeni lastiği 30 km kadar kullandım. Şöyle söyleyebilirim. Goodyear daha yumuşak ve sessiz. Kuru asfalt viraj alışı iyi ama conti de iyi idi. En bariz yanı yuvarlanma direnci düşük ve lastik başına 1 kilo daha hafif onun için kalkış hızlanma ve gidişte araç daha bir rahatladı. Zevkli bir sürüşü var. Bayide primacy3 'ü de inceledim. Tabanı biraz daha sert yanaklar daha kalın ama yumuşak etli. Lastik alım sürecinde nette çok araştırdım. Emek boşa gitmesin paylaşayım.
    Öncelikle gerek test puanları ile gerekse kulanıcı görüşleriyle ön plana çıkan 3-4 model var.
    Goodyear efficientgrip performance, continental conti premium contact 5, michelin primacy3, nokian line. Bunların dışında michelin energy saver+ , bridgestone turanza t001, pirelli cinturato p8.
    Testlerde goodyear egp ve conti cpc5 başa baş denilebilir puan olarak. Goodyear egp yuvarlanma direnci ve yakıt olarak daha önde. Conti kuru frende daha iyi ama dayanıklılık (aşınma) olarak eleştiriliyor. Kullanıcı görüşü olarak goody. egp toplamda hem daha popüler hemde beğeni puanı daha yüksek. Conti genelde gerisinde kalıyor kullanıcı memnuniyetinde. Primacy3 ise testlerde kuru performansı, dayanıklılık (aşınma) , dengeli ve konforlu sürüş dinamikleri ile ön plana çıkıyor puanlamada ve toplam puanlamada conti ve egp 'ın gerisinde kalıyor ıslak dinamikleri nedeniyle. Ama kullanıcılar genelde konforlu bir lastik olduğu ile ilgili hem fikir. Nokian ise bizde olduğu gibi dünyada da çok popüler değil ve çok test edilmemiş ama kullanıcı yorumlarında memnuniyet üst düzey, dayanıklılık olarak da iyi kuruda iyi ama nokian genel olarak ıslakda daha iyi performans sergiliyor. İşçiliği özellikle beğeniliyor. Pirelli cinturado da iyi bir lastik ama sert çok dayanıklı. Bridgestone t001 ise kuruda fena değil ama toplamda orta seviyede, aynı markanın er300 modeli ise epey sert ve dayanıklı ve güvenli ama yakıt ve ses olarak geride. Michelin enerfisaver lastikler adı üstünde tüketimi düşük dayanıklı ama sürüş dinamikleri iyi değil.
    Sonuç olarak mükemmel lastik yok. Hangi iklim koşullarında, yol koşullarında kullanılacağına, yılda ne kadar km yapıldığına, ş.içi ve ş.arası ağırlıklı kullanıma göre tercih yapılmalı. Karadenizde yoğun kullanacak adam ıslak ağırlıklı, güneyde kullanacak adam kuru ağırlıklı, bozuk yolda kullanacak dayanıklılığı ön plana çıkan lastik seçmeli vs. vs derim naçizane..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Konuyu açan arkadaş spor yaylı ofsetli bbs jantlı arabaya konfor lastiği takıp çabuk aşındı demiş. İncelemenin hiçbir geçerliliği yok. Araç ne nasıl, sürülüyor belli değil. Primacy spor değil konfor lastiği içindir ve bu tip modifikasyonlara uygun değildir. Yumuşak hamurlu olduğunu bile bile almış üstelik. O araca daha sert hamurlu olan pilot sport ya da cup takmak lazımdı.

    Ben bu türk milletini anlamıyorum, malı alıp üretim amacıyla akalasız kendine göre kullanıp olmayınca da kötü demek. Cruise lastiğini spor amaçlı alıp beğenmemek, eco amaçlı lastiği performans amaçlı alıp beğenmemek gibi veryansınlar bize özgü.

    Ha 5 serisine primacy alırsınız konforlu değil, yol sesi alıyor dersiniz anlarım da, potenzaları s60'a takıp çok sert yav bu lastikler, çok yol sesi yapıyor demekten farksız konunun özeti..

    Malda sorun yok, müşteri bilgisiz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugur_yavuz

    Michelin Primacy HP kullanıyorum, 3.5 senelik, 66.000km yol yaptım. Hala diş derinliği 7mm. Çatlama patlama kopma vs yok...

    Bence aracınızın süspansiyon dengesi bozuk, offsetli jant, kesik yay nedeniyle sürüş dinamiklerine karşı tepki farklı..

    Sizinki yine normal 2009 yılından beri 60000km deki Mercedes C180'de Michelin Primacy Hp var.

    Halen diş derinliği gayet normal ve 17" 45 yanak olmasına rağmen,Istanbulun çukurlu leş gibi yollarında kullanılmasına rağmen ne çatlama ne de başka bir sıkıntı yok.
    Konu biraz abartılmış bence baya kötülenmiş.
    primacy hp gayet güzel bir lastik yarın Good Year Eagle F1 Asymetric ile değiştiriyorum bakalım izlenimlerimi yazarım.
    Yani Michelin fanı felan da değilim,şimdiki tercihim good year yönünde oldu...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gOkO

    quote:

    Orijinalden alıntı: gOkO

    11 bin km geçti primacy 3 kullanıyorum ve bahsettiğiniz sıkıntıların hiç birisi yok bende.Bence bu kullanımınızla alakalı.2 ay sonra Goodyearlarda parçalanabilir.(205-55-16 v)

    25 bini devirdi lastikler kış lastiklerini takmadan önce şöyle bir baktım en az 35 bini daha var.Tabandaki bıyıklar bile duruyor...

    33 bini geçti ve hala gayet iyiler.Ben önceden de michelin kullandığım için 40 bin ömür vermiştim ama 60-70 bini geçecek sanırım, çok sakin kullandığım da söylenemez...
  • HoLY.oNE kullanıcısına yanıt
    Good Year Eagle F1 Asymetric aldığınızı ve yorum iletebileceğinizi yazmıştınız,
    Nasıl Primacy ile karşılaştırınca önemli bir fark var mıdır?
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.