Şimdi Ara

Google vs DOJ: “Google, bir değil tam üç pazarda tekel”

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
319
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Google vs DOJ: “Google, bir değil tam üç pazarda tekel”
    Google ve ABD Adalet Bakanlığı (DOJ), dev teknoloji şirketinin reklam teknolojisi üzerindeki hâkimiyetini tartıştıkları davanın son oturumunu tamamladı. Virginia’nın Alexandria kentindeki mahkemede gerçekleştirilen kapanış oturumunda, her iki taraf da ABD Bölge Mahkemesi Yargıcı Leonie Brinkema'ya son savunmalarını sundu. Brinkema’nın 2024 sonuna kadar karar vermesi bekleniyor. Eğer Google’ın reklam teknolojisi sistemi bir tekel olarak ilan edilirse, davanın ikinci aşamasında olası yaptırımlar ele alınacak.



    Bu dava, antitröst sorunları nedeniyle Google'a karşı açılan birkaç davadan biri. Bir başka davada Adalet Bakanlığı, Google’ı Chrome tarayıcısını satmaya zorlamak için, şirketin çevrimiçi aramayı yasadışı olarak tekelleştirdiğine dair dönüm noktası niteliğindeki bir kararı kazanmaya çalışıyor.



    Google kaç pazarda tekel?



    Davada en çok tartışılan konulardan biri, Google’ın reklam teknolojisi pazarındaki faaliyetlerinin kaç farklı piyasayı kapsadığı. DOJ, Google’ın üç ayrı reklam pazarında tekel olduğunu savunuyor: yayıncı reklam sunucuları, reklam borsaları ve reklamveren ağları.



    Google vs DOJ: “Google, bir değil tam üç pazarda tekel”
    Buna karşılık Google, dijital reklamların tek taraflı bir pazar olmadığını, alıcı ve satıcıların bulunduğu iki taraflı bir pazar olduğunu iddia ediyor. Bu da Meta ve TikTok gibi sosyal medya devlerini kendi rakipleri arasında gösteriyor. Google, savunmasını 2018 yılında sonuçlanan Ohio v. American Express davasına dayandırsa da Yargıç Brinkema, Google’ın örnek gösterdiği davanın mevcut duruma tam olarak uymadığını ifade etti.



    Adalet Bakanlığı avukatı Aaron Teitelbaum, Google bir, iki, üç kez tekelci. Şirketin “iç belgeleri bunun bir değil üç pazar olduğunu açıkça ortaya koyuyor.” dedi. DOJ, özellikle Google’ın yayıncılarla kurduğu bağları ve AdX reklam borsası ile DFP reklam sunucusunun entegre yapısını eleştirerek tekelci davranışların kanıtlarını ortaya koyduğunu savunuyor. DOJ avukatı Aaron Teitelbaum, Google’ın Unified Pricing Rules (UPR) gibi uygulamalarının tek bir pazar olsa bile tekel gücünün açık bir göstergesi olduğunu ifade etti.



    Google'ın savunması: "Refusal to Deal" ilkesi



    Google, ikinci büyük yasal silahında 2004 tarihli Verizon v. Trinko davasına atıfta bulunarak, şirketlerin rakipleriyle iş birliği yapmaya zorlanamayacağını savundu. Google, ürünlerinin diğer reklam teknolojileriyle halihazırda uyumlu olduğunu ve yasal zorunlulukların müşteri tabanını “ortak mülk” haline getireceğini öne sürdü. DOJ ise bu argümana karşı çıkarak, Google’ın davranışlarının büyük ölçüde kendi müşterileriyle ilişkili olduğunu, yani tekelci bir tavır sergilediğini savundu.



    Ayrıca Bkz.Google’ın kirli yüzü açığa çıktı: Sistematik olarak delilleri yok etti



    Google savunmasını yaparken, kendisini mahkeme salonlarına takip eden bir suçlamayla da karşı karşıya: sohbet mesajlarını kasıtlı olarak sildiği iddiası. DOJ, Brinkema'nın silinen mesajların ne söylediği konusunda şüpheye düştüğü her yerde olumsuz bir çıkarım yapmasını istiyor - başka bir deyişle, silinen mesajların Google'ın davası için kötü görüneceğini varsayıyor.




    Kaynak:https://www.theverge.com/2024/11/25/24305748/google-doj-ad-tech-monopoly-closing-arguments







  • ugur7seven kullanıcısına yanıt
    15555



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi regtest888 -- 26 Kasım 2024; 18:32:35 >
  • ugur7seven kullanıcısına yanıt
    123456

  • Bu google olayı çok garip gerçekten. Hani kendi firmaları birde yabancı firma olsa anlayacağım. Adamlar Tekel değil ki kardeşim rakipleri yok. Adamlar ne yapsın yani.

  • Resurrectionn R kullanıcısına yanıt
    Rakipleri olmadığı için tekel ya hani? Adamlar biz değil ki büyük firmaları korumaya çalışsın. Tam tersine küçük şirketlerin önünü açabilmek için bunu yapıyor

  • Zamanında Rockefeller'ın şirketini tekelcilikten parçalara ayıran bir piyasa denetiminde rekabetin gelişmesi için firmadan bağımsız olarak yapılacaktır.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.