Şimdi Ara

GPU-Z'deki bazı özellikler hakkında merak ettiklerim ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
1
Favori
1.679
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar. Ekran kartı hakkında birkaç sorum var. Bu attığım özellikler hakkında Açıklayabileceğiniz şekilde detaylı açıklar mısınız ?

    Shading Units
    TMUs
    ROPs
    SMM Count
    Pixel Rate
    Texture Rate
    Floating-point performance

    Transistors
    Die Size


    Hocam bu özellikler sadece Render için mi ? OC için ya da Oyun için değil mi ?

    Hocam yani bunlar ne için kullanılıyor ? ne işe yarar ?



  • sadece render değil oyun için de işe yarıyor.kartın teknik özellikleri.forumda bazen diyorlar ben de anlamıyorum bu kartın ROP'u az şöyle olsaydı diye bence bunlara girmeye gerek yok kartın toplam oyun performansını bilmek yeterli bunun için de incelemeler var.bizim anladğımız özelliklere gelelim 128 bit gtx960 384 bit 280 ile yarışıyor bu iş nasıl oluyor demek ki oluyor o yüzden çok teknik terimlere girmeye gerek yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tuoni

    sadece render değil oyun için de işe yarıyor.kartın teknik özellikleri.forumda bazen diyorlar ben de anlamıyorum bu kartın ROP'u az şöyle olsaydı diye bence bunlara girmeye gerek yok kartın toplam oyun performansını bilmek yeterli bunun için de incelemeler var.bizim anladğımız özelliklere gelelim 128 bit gtx960 384 bit 280 ile yarışıyor bu iş nasıl oluyor demek ki oluyor o yüzden çok teknik terimlere girmeye gerek yok.

    Hocam zaten ben bu konuları çok iyi biliyorum. Sayısal verilere takılmanın vakit kaybı olduğunu da biliyorum. Ben sadece şu kavramları detaylıca öğrenmek istiyorum. Bunlar temel kavramlar. Malasefki detaylı bir anlatım bulamadım. :) Biliyorsanız yardımcı olur musunuz ? Şimdiden cevabınız için teşekkür ederim.
  • Rubisco hocam sizin bu konuda iyi olduğunuzu söylediler de yardımcı olur musunuz ?
  • DoğukanuA kullanıcısına yanıt
    Shading Units : AMD'de Stream, Nvidia'da Cuda olarak geçer. Kısaca 3d yatay/dikey hareket kontrolü, ışık, renk, konum hesaplamasının yapıyor. En önemli ünite.
    TMUs : Ünitenin tek işi piksellere kaplama uygulamak.
    ROPs : Taranan piksellerin belleğe yazılmasından sorumlu.
    SMM Count : Nvdia kartlarında ki modüldür. 1 modülde Shader, TMU ve ROP vardır.
    Pixel Rate : Piksel doldurma hızı.
    Texture Rate : Kaplama doldurma hızı.
    Floating-point performance : İşlem hesaplama hızı. TMU*ROP*Çekirdek hızı=flops
    Transistors : 10^-9 boyutunda olan transistör.https://tr.wikipedia.org/wiki/Transist%C3%B6r
    Die Size : GPU'nun kapladığı alan.

    Kısaca böyle. Uzun uzun yazabilirdim fakat laptop klavyesi ile yazamıyorum.
    Anlamadığın var ise uzun yazabilirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SlayerPIN0

    Shading Units : AMD'de Stream, Nvidia'da Cuda olarak geçer. Kısaca 3d yatay/dikey hareket kontrolü, ışık, renk, konum hesaplamasının yapıyor. En önemli ünite.
    TMUs : Ünitenin tek işi piksellere kaplama uygulamak.
    ROPs : Taranan piksellerin belleğe yazılmasından sorumlu.
    SMM Count : Nvdia kartlarında ki modüldür. 1 modülde Shader, TMU ve ROP vardır.
    Pixel Rate : Piksel doldurma hızı.
    Texture Rate : Kaplama doldurma hızı.
    Floating-point performance : İşlem hesaplama hızı. TMU*ROP*Çekirdek hızı=flops
    Transistors : 10^-9 boyutunda olan transistör.https://tr.wikipedia.org/wiki/Transist%C3%B6r
    Die Size : GPU'nun kapladığı alan.

    Kısaca böyle. Uzun uzun yazabilirdim fakat laptop klavyesi ile yazamıyorum.
    Anlamadığın var ise uzun yazabilirim.

    Hocam cevabınız için çok teşekkür ederim. Sonunda öğrendim. :)

    Hocam şimdi bunlar sadece Render için mi önemli yoksa oyun veya OC için önemli olanlar var mı ?




  • DoğukanuA kullanıcısına yanıt
    Hepsi render ve oyun için önemlidir. Ne kadar yüksek o kadar performans.
    Bunları yazmak istemiştim sana kısmet.

    Eskiden render kartlarının gflops değeri ile fark yapıyordu şimdi ise yazılım ile yapılıyor. Titan x ile quadro m6000 aynı kartlar.
    Aslında Quadro kartları ile oyun oynayabilirsin fakat yazılım ile engellenmiştir.
    Soft-mod ile GTX kartını Tesla veya Quadro'ya çevirebiliyorsun. GM204 chipi yani Gtx 980ti, 980 ve 970 olmaz. Çünkü aynı chipi kullanan quadro yok.
    Burada yapılmış. 750ti ile k5000 yapabiliyorsun. 4/1 fiyatına.

    http://www.eevblog.com/forum/chat/hacking-nvidia-cards-into-their-professional-counterparts/
    http://www.techarp.com/showarticle.aspx?artno=539&pgno=6

    Tabi durumu duyan Nvidia hemen bu olayı kaldırmaya çalışıyor.http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=MTc5ODA
    Zaten sahtecilik yaptığı için Nvidia kullanmıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SlayerPIN0

    Hepsi render ve oyun için önemlidir. Ne kadar yüksek o kadar performans.
    Bunları yazmak istemiştim sana kısmet.

    Eskiden render kartlarının gflops değeri ile fark yapıyordu şimdi ise yazılım ile yapılıyor. Titan x ile quadro m6000 aynı kartlar.
    Aslında Quadro kartları ile oyun oynayabilirsin fakat yazılım ile engellenmiştir.
    Soft-mod ile GTX kartını Tesla veya Quadro'ya çevirebiliyorsun. GM204 chipi yani Gtx 980ti, 980 ve 970 olmaz. Çünkü aynı chipi kullanan quadro yok.
    Burada yapılmış. 750ti ile k5000 yapabiliyorsun. 4/1 fiyatına.

    http://www.eevblog.com/forum/chat/hacking-nvidia-cards-into-their-professional-counterparts/
    http://www.techarp.com/showarticle.aspx?artno=539&pgno=6

    Tabi durumu duyan Nvidia hemen bu olayı kaldırmaya çalışıyor.http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=MTc5ODA
    Zaten sahtecilik yaptığı için Nvidia kullanmıyorum.

    Hocam eğer başka bir konuda detaylıca yazarsınız zevkle onu da okurum. :D Cevabınız için teşekkür ederim hocam. Bana transistör sanki OC ile alakalıymış gibi geldi diğerleri sizin de dediğiniz gibi render ve oyun için. Cevabınız için teşekkür ederim. İyi günler :)




  • DoğukanuA kullanıcısına yanıt
    Transistör ile eksik bilgi yazmışım. Shader, ROP ve TMU bunlar transistördür.
    Transistör boyutu ne kadar düşerse ve enerji tasarrufu ve aynı işlemci boyutu daha fazla transistör.
    Örnek olarak 360mm^2 olan işlemcide 28nm 4.3milyar 40nm ise 2milyar transistör yerleştirilir.
    Bu da aynı boyutta ki işlemcide daha fazla Shader, rop ve tmu. Doğal olarak performans ve transistör başına elektrik tüketimde azalma olarak karşımıza çıkar.

    Tabi ne kadar fazla o kadar iyi ama günümüzde bu işe yaramıyor.
    AMD fanboyu değilim fakat directx yüzünden 280x, 770-780 arasındayken neredeyse 760 ile aynı.
    En fazla 2 sene sonra vulkan olan API amd'yi eski konumuna getirecektir.
    Yazı yazma kabiliyetim "0" olduğundan kafamdaki onlarca yazıyı yazamıyorum (:



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Evil.Morty -- 6 Temmuz 2015; 13:25:23 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SlayerPIN0

    Transistör ile eksik bilgi yazmışım. Shader, ROP ve TMU bunlar transistördür.
    Transistör boyutu ne kadar düşerse ve enerji tasarrufu ve aynı işlemci boyutu daha fazla transistör.
    Örnek olarak 360mm^2 olan işlemcide 28nm 4.3milyar 40nm ise 2milyar transistör yerleştirilir.
    Bu da aynı boyutta ki işlemcide daha fazla Shader, rop ve tmu. Doğal olarak performans ve transistör başına elektrik tüketimde azalma olarak karşımıza çıkar.

    Tabi ne kadar fazla o kadar iyi ama günümüzde bu işe yaramıyor.
    AMD fanboyu değilim fakat directx yüzünden 280x, 770-780 arasındayken neredeyse 760 ile aynı.
    En fazla 2 sene sonra vulkan olan API amd'yi eski konumuna getirecektir.
    Yazı yazma kabiliyetim "0" olduğundan kafamdaki onlarca yazıyı yazamıyorum (:

    Mantle'ın Vulkan ile nasıl bir performans verdiğini bende çok merak ediyorum.

    Transistör attığınız linkte voltaj hakkında diyordu ama.




  • DoğukanuA kullanıcısına yanıt
    Attığım linkte transistörün ne olduğunu bilgi al diye yazmıştım.
    Ne kadar küçülürse ve yaklaşırsa enerji tüketimi azalır.
    Overclock ile alakası yok denilecek kadar azdır. Yani bizim elektroniğimiz yetmez. O yüzden yazmamıştım.
    Daha çok voltaj regülatörü(VRM) ve gerilim kontrollü osilatör(PLL) ile alakalı. Birde işlemcinin limitleri vardır. Mesela gtx 580. Çekirdek hızını 1400~%5 den fazla arttıramazsın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SlayerPIN0

    Attığım linkte transistörün ne olduğunu bilgi al diye yazmıştım.
    Ne kadar küçülürse ve yaklaşırsa enerji tüketimi azalır.
    Overclock ile alakası yok denilecek kadar azdır. Yani bizim elektroniğimiz yetmez. O yüzden yazmamıştım.
    Daha çok voltaj regülatörü(VRM) ve gerilim kontrollü osilatör(PLL) ile alakalı. Birde işlemcinin limitleri vardır. Mesela gtx 580. Çekirdek hızını 1400~%5 den fazla arttıramazsın.


    Hocam çok saolun sizin sayenizde baya kavramları öğrendim.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.