Şimdi Ara

directX mi yoksa OpenGL mi??

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
1
Favori
48.705
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Ekran Kartı ayarlarında bulunan Open Gl ve dirext X seçimi ne değiştiriyor? Biri diğerine göre daha mı avantajlı? Avantajlıysa bunlar nelerdir?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    OpenGL mi DirectX mi? Grafik İşleme API'leri Karşılaştırması

    Bilgisayar grafikleri alanında, OpenGL ve DirectX, oyunlar, simülasyonlar ve diğer 3D uygulamalar oluşturmak için kullanılan iki yaygın Grafik İşleme Arayüzü'dür (API). İkisi de benzer işlevler sunsa da aralarında bazı önemli farklılıklar bulunur.

    OpenGL vs DirectX

    OpenGL, platformdan bağımsız, açık kaynaklı bir API'dir ve çeşitli işletim sistemlerinde kullanılabilir. DirectX ise yalnızca Microsoft Windows işletim sistemi için özel olarak tasarlanmış, tescilli bir API'dir.

    OpenGL ve DirectX Farkı

    OpenGL, daha düşük düzeyli bir API'dir ve geliştiricilere daha fazla kontrol ve özelleştirme olanağı tanır. DirectX ise daha yüksek düzeyli bir API'dir ve geliştirmeyi basitleştirmek için önceden oluşturulmuş işlevler ve kitaplıklar sağlar.

    OpenGL mi DirectX mi? Hangisini Seçmelisin?

    OpenGL veya DirectX'i seçerken göz önünde bulundurulması gereken birkaç faktör vardır:

    • Platform Uyumluluğu: OpenGL platformdan bağımsızdır, DirectX ise yalnızca Windows'ta kullanılabilir.
    • Geliştirme Kolaylığı: DirectX, daha yüksek düzeyli arayüzü sayesinde geliştirmeyi kolaylaştırabilir.
    • Performans: OpenGL, düşük düzeyli doğası gereği, bazı durumlarda DirectX'e göre daha iyi performans sağlayabilir.
    • Destek: DirectX, Microsoft tarafından desteklenirken, OpenGL birçok bağımsız kuruluş tarafından desteklenir.

    Sonuç

    OpenGL ve DirectX, oyun ve grafik geliştirmede güçlü API'lerdir. İkisi arasındaki en iyi seçim, belirli ihtiyaçlarına ve tercihlerine bağlı olarak değişir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • İkisi farklı standartlar. Ve sen onu "ekran kartından seçtim hop oldu" yapamazsın. Oyun hangisini destekliyorsa (bazıları ikisinide destekler) onun ayarları geçerlidir. Bu arada Direct X daha marifetli opengl e göre.
  • ilk geforceumdan beri denerim opengl in kıvraklığı akıcılığını directx de bulamadım, aynı fps yi verdikleri zaman bile directx de hızlı hareketlerde genelde ekranda kasılma hissi, görüntüde kopukluklar gerçekleşiyor, fear fear deniyor ekran kartlarını deli gibi kasıyor gel görki quake4 deki sis yada benzeri efeklerin güzelliğini fearda göremedim, microsoft öldürmeye çalışsada opengl derim.
  • quake testi

    directx-75fps

    opengl-400 küsür

    işte aeadaki fark

    görüntü kaliteleride aynı.
  • directx yada pengl ayarlarını yapabilirsin ama uygulamanın hangi arabirim ile çalışacağını seçemezsin(böyle bir opsiyom yoksa eğer)
    mesela 3dsmax ile seçebilirsin.
    opengl daha gelişöiş ve performasnlıdır
  • opengl her zaman icin goruntu kalitesi olarakda dx den bir adim ondedir.
  • ve open gl adın da anlaşılabileceği gibi açık kaynaktır ve bedava dır. ve direct x gibi ticari değildir!
  • şu an durum ne alemde?
    (ets 2 oynayacağım oyun soruyor open gl mi directx mi diye)
  • bart1969 B kullanıcısına yanıt
    direct-x tabi ki o.o
  • peki dota 2 de "OpenGL support for Windows" kısmını aktif etmelimiyiz, dota 2 yi OpenGL ile mi yoksa DirectX ile mi çalıştırmalıyız?, dota 2 konusu altında tekrar tekrar sorulduğu halde cevap gelmemiş..
  • Dota2 yakında vulkan destekleyecek. Böylece en dandik kartla 60 fps oynanabilecek. Veya savaşmakta olan yaratıkların sayısını arttıracaklar daha büyük savaşlar olacak ve fps gene 10-20 olacak.
  • Beyler Yıl 2020 degıstımı fıkırler OpenGLmı Directxmi
  • emülatörlerde directx mi yoksa open gl mi fps drop sorununu çözer
  • Buna anca oyun geliştiriciler sağlıklı cevap verebilir. Poligon sayısı arttıkça OpenGL'in daha iyi performans sergilediği söyleniyor. Windows'da OpenGL kullanılsaydı, belki ekran kartları daha uzun ömürlü olacaktı. Bu da ekran kartı üreticilerinin işine gelmezdi.

    https://www.geeks3d.com/20160105/direct3d-12-vs-opengl-a-quick-test/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cpt. Miller -- 21 Temmuz 2020; 14:35:22 >
  • vulkan çok daha iyi tabikide...(Büyük ihtimalle ekran kartı üreticileri işlemciye binen yükün azalması için bu teknolojiyi geliştirdi bu sayede kendi kartlarını daha fazla satabilirler çünkü bu api ekran kartına bayağı yükleniyor)
  • hademeyim H kullanıcısına yanıt

    komik 400 alamazsın

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.