Nasıl rekabetçi anlamadım mx30.. Kona ile aynı fiyat, 100mil 160km menzili var Kona'nın yarısı kadar. kim alır ki bu aracı?? Mazda 3 1.5 de avrupaya gelmemiş, bize özel tip onayı alınmamıştır bu yüzden. belki sağdan trafiğe uygun 1.5 modeli bile yoktur.. Cx3'de yok kalkmış piyasadan. Yaris tabanlı 2'yi getirebilirler de, Yaris satılıyor zaten burada, aynı arabanın çok daha zayıf servise bayi ağına sahip modelini kim ne yapsın. Avrupada muhtemelen hala çok büyük olan küçük araç pazarı için yapılmıştır o, Tek buraya getirip satmaya değecek araç, wankelli Mx-30 rotary plugin. bunun da aşırı pahalı olacağını düşünüyorum.. Mx5 dışında markanın geri kalan bütün asıl araçları 2000cc ve üstü. gerçekten getirecek araçları yok. ama bildiğim kadrıyla distrübitörleri de yok çekilip ne yapacaklar.. büyük şehirlerde bir iki bayi ile durmalarının büyük bir masrafı yoktu, koca ülkeden tamamen çekilip gitmek ne kadar mantıklı.. yıllar sonra tüm araçlar elektrikli olunca bir daha gelip iş yapmak çok zor. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SuperVeloceJota -- 3 Mart 2023; 9:20:7 > |
Güle güle mazda (2. sayfa)
-
-
Mazda Türkiye için çok mu önemli bir pazar? Bence hayır.... Neden bu kadar kendimizi abartıyoruz anlamak mümkün değil...
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
şu konuyu görünce çocukken yaptığımız kötü sözler geldi aklıma... "mazda goyumda gazla" derdik. aynen o duruma düşmüşler..!
2015 yılında konya yolundaki bütün mağazaları gezmiştik. arkadaşıma engelli indirimli araç alacaktık. en güzel karşılayan en içten sanki 40 yıllık arkadaşımız gibi bizi karşılayan tek firma mazda olmuştu. yeni minik b sınıfı suvu vardı kırmızı. çok hoşuma gitmişti. arabaları vs güzel de nedense kia gibi hyundai gibi tutunamadılar. pazarlama hatası mıdır yanlış yönetimde midir bilemedim...
-
Evet menzili düşük, o aracın amacı işe git gel. Kona eski bir model. Yeni kasası duyuruldu. Ona rağmen uygun değil mx30 dan.
Bir mazda ne kadar çok tutulabilir tr'de? Tabii ki çok tutulmaz ama yine de getir, dene şansını. Bırakıp gitmek doğru değil. Elektrikli araçlara kayıyor piyasa. Orada ötv dezavantajı olmayacak.
-
Yalnız rotaryli Mx-30un fiyatı gayet iyi.. gerçi plug-in'ler burda teşvik almıyor ama 830cc wankel makina avantajlı oluyor yine.
Bmw i3 benzeri bir araç, bütün pazarlamayı bu araç üzerine yapıp bunu getirebilirlerdi işte.
-
japonya ve abd'nin kişi başına düşen milli geliri gösteren şu grafik her şeyi anlatıyor aslında.
90'ların ortasında pik yapan japonya abd ile artık aynı ligde bile değil. yavaş yavaş tüm piyasalarını kaybediyorlar. kore, çin, tayvan, singapur vs. hepsi geride bırakacak japonyayı ve tek suçlusu tutuculukları.
-
Elektrikli mx30 un da fiyatı iyi bence. TR'ye gelse 1 milyon civarı bir fiyattan satabilirdi. Neredeyse b segment parası. Şarj imkanı olan, şehir içi amaçlı ikinci araç niyetine alan çok olurdu.
Toyota avrupada rekor üstüne rekor kırarken hondanın mazdanın vs bitmesi tuhaf.
-
Mx-30 hikaye bence.. 160km menzilli araçtan hayır gelmez, o figür reel kullanımda soğuk havada falan 120km'lere düşer.
Ama Mazda iyi yaw avrupada. iki katıdan fazla satıyor Honda'nın.
Kaldı ki bizim kadar olmasa da ama oralarda da öyle çok bayisi yok. fabrika da yok diğerleri gibi. komple japonyadan gelme araçlar avrupa gibi her ülkenin kendi markasının olduğu pazarda iyi bile satıyorlar..
Bende yollarda gayet sık gördüm hatta kiralık olarak mazda 3 2.0 vermişlerdi litvanyada. bizdeki araç bomboş bişeydi ama yoldaki Cx5'ler, 6 wagon'lar çok şıktı. eski mazda 2'lerden de baya var.
-
Geçtiğimiz yıllarda Türkiye Ceo'su buna yönelik açıklamalar yapmıştı zaten. Mazda, Türkiye'de ki vergilendirmelere uygun motorları piyasaya sokamadı, hep üst vergi dilimlerinde kaldı. Satış rakamları da buna bağlı olarak hep geriye gitti. Geçtiğimiz yıl yanlış hatırlamıyorsam 200-300 civarında araç satmışlardı, komik. Aynı durumu Mitsubushi vs için de geçerli olabilir. 5-6 marka tamamen parselledi piyasayı, yollarda birbirinin kopyası araçlar var.
-
Mazda düşük hacimli turbo motor getirmedi, Honda civic de 1.0 turbo motor Avrupa pazarında varken Türkiye’ye getirmediler. Oysa çok satardı ülkemizde, düşük hacim, düşük vergi.
Mazda için Türkiye Pazar’ı önemli değil diyenler. Neden önemli olmasın, para kazanacaksın, Avrupa da 10 ülkenin toplamı ancak bizim ülke nüfusuna denk geliyor.
Getir yeni Mazda 3 1.0 turbo 120 ps deli gibi satar. Ben direk gider alırım
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Mx-5'ime iyi bakayım.
Gerçi zaten bakıyorum, sadece 5000 km'de canım Mx-5'im.
Mx5'imi çok sevdiğimi söylemiş miydim :)
-
1 yıldır cx5 kullanıyorum. Gündüz farı bozuldu, garantiden komple far değişti. Bir de kronik hoparlör cızırtı problemi var. Onu da serviste çözüyorlar. Sorunsuz denemez ama totale bakınca güzel araba.
80li 90 li yıllar değil şu an altın çağını yaşıyor bence Mazda. Çok olgun dönemi. Araçları tasarım, iç mekân ve sürüş kalitesi olarak premiumları aratmayacak seviyede.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Zaten sorunsuz araçlar falan değiller, gayet problemli bir marka..
Çünkü bir şeyler deniyorlar, iş yapıyorlar, inovasyon yapıyorlar.. Mazda boş bir marka değil. Öyle kolay değil hem inovasyon yapayım hem de sorunsuz olayım. biraz bunun ceremesini çekeceksin.
Son kasa Mazda 3 Amerikada motor şanzıman hariç en sorunlu araçlardan biri şu an.
En sorunsuz araç da Mx5'di. Çünkü kendini ıspatlamış çok basit ve mükemmel bir otomobil.
-
"Şu sorunsuz ve masrafsız yalanlarını geçersek"
"30 yıldır envai çeşit araba markasına bindim, öyle yolda kaldığımı ve motorun indiğini hiç görmedim diğer markalarda"
"En son bindiğim taksi 2021 Corolla'ydı, araba 218.000km'de muhabbet ediyoruz şöförün dediği bizzat şu; ''ben böyle sorunlu araba görmedim, 2 ay da bir aks körüğü patlıyor, alt tabla değişiyor, alt takımları rezalet, bujiler sürekli sorun çıkarıyor ve araç tekliyor'' vs..."
Yiğenim bizim burda da bir arkadaş passatlan 200 km hızla duvara girdi tankğ gibi araba hiç bir şey olmadı alman yapiyeah.
Fay may boş iş yiğenim hep zinadan bunlar
Kapı sesine bak ooo gurban olduğum japonlar bu işi bilmiyeah.
Yazım yanlışı hariç şu cümlelerle yazdıklarınızın arasında bir fark yok. İstatistik diye bir şeyi bilip de bu mesajı yazdıysanız komik, bilmiyorsanız çok daha komik. Bir de kahvehane muhabbeti yapıp başkalarına yapmayın diye yazmışsınız
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi he man23 -- 5 Mart 2023; 15:23:31 >
-
Bence en verimli zamanı olsaydı Toyota'ya hisselerinin bir kısmını satmazdı. Elektrikli araçlara gerekli yatırımı yapmadıkları için şu anda iyi durumda değiller hem de yeni 3 serisinde de torsiyon çubuğuna geçip maliyet kısma peşine düştüler. Bana göre 2013-2018 arası Ford ile bağını kesip bağımsız olması Mazda'nın en iyi olduğu zamandı. Skyactiv x incelemelerde yeteri kadar başarılı bulunmadı.
Mazda, Cx-60'ta olduğu gibi diğer araçlarında da elektrifikasyonu hızlı bir şekilde gerçekleştirip fosil yakıtla çalışan motorları terk ederse 2013-2018 arasındaki gibi bir dönem daha yaşayabilir.
-
Aslında tuhaf değil çağa ayak uyduramadılar hidrojenle ilgilendiler ve elektrifikasyonu geç başlattılar. Toyota ise erkenden hem hidrojen hem de elektrifikasyona yatırım yaptı ve yüksek başarı elde etti.
-
Ticari açıdan bakarsak dediğiniz doğru. Ben ticari olarak bakmıyorum araç olarak bakıyorum. 2013 cx5 le 2020 cx5 i kiyaslarsanız 2020 cx5 in çok daha olgun bir araç olduğunu fark edersiniz. Cx-60 cx90 mazda 6 vs hepsi premiuma yakın. Mazda 3 e torsiyon koyması dışında eleştirilecek pek yanı yok
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Mazda güzel araba, güzel marka. Ancak Türkiye'de Araba Markası = Parça + Servis'dir.
-
2010 yılında aldığım sharp marka buzdolabım var 13. senesine giriyor tık demedi ayrıca tasarım olarakta güncel buzdolaplarından daha yakışıklı duruyor
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X