Şimdi Ara

🔥 Dolar 35,38 - Euro 36,24 - Altın 3.063 | 11 OCAK🔥 (12185. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: programmer_onur Daha Az
1 Kayıtlı Üye ve 10 Misafir (2 Mobil) - 9 Masaüstü2 Mobil
5 sn
243.826
Cevap
1.160
Favori
12.238.129
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1154 oy
Öne Çıkar
Popüler Konular listesinde
69. Sırada  bugün en iyi #12
Giriş
Mesaj
  • programmer_onur kullanıcısına yanıt

    Tuik masa başında ayarlar ya sorun değil. 🔥 Dolar 35,38 - Euro 36,24 - Altın 3.063 | 11 OCAK🔥 

  • Tüik işsizlik azalıyor istihdam artıyor diyor.

    Hani moda laf var "yav he he"...

    Gerçekler birazcık farklı..
    🔥 Dolar 35,38 - Euro 36,24 - Altın 3.063 | 11 OCAK🔥

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • programmer_onur kullanıcısına yanıt
    Çalışma bakanı nededi
    "emeklilerin maaşlarını düzenli ödeyebilme telaşindayiz"..

    Yani para lazım. Yani düzenli ve kaynaginda toplanan vergi lazım.. En temizi akaryakit :) bu artışları mumla arayacağız emin olabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acquiles -- 13 Ocak 2025; 21:27:46 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • acquiles A kullanıcısına yanıt

    devir artık elektrikli araç devri


    bu tabloyu sadece ekonomik krize bağlamak hata olur


    koskoca vw ne hale düştü


    otomotiv piyasası nokia'dan apple'a geçişi yaşıyor resmen...

  • Space-Dye Vest S kullanıcısına yanıt
    Malesef direk etki olarak ilgisi yok. Etkisi var diyelim..
    Ev satışları togg kredi kamnapyasinin etkisiyle dahi ancak %10 pazar payı a sahip. .. Az değil ama devir ev devri kapatıp gidelim insanlar almıyor diyecek kadar etkili değil.

    Kaldı ki Tofas araçları ucuz olduğu için tr de satıyor ve ihraç ediliyordu. Fakat otomtovi de artık PAHALİYİZ..
    Sabebi ise sabit kur rejimi ve fahis enflasyon.. Üretim maliyetleri inanılmaz yüksek..


    Sebebi bu.. Üzgünüm ama gerçek.. Bir çok otomotiv tedarikçisi küculmeye gitti, bir kısmı yurtdisina gocuyor. Romanya ve Mısır, Sırbistan tercih edilen yerler..
    Birileri de "giderlerse gitsinler" modunda bakıyor...

    Bugün Türkiye de ev ler tercih edildiği için değil %10 BEDAVA ÖTV ye sahip olduğu için satılıyor.. Bu oranı %40 dahi yapsanız ev satışları %5 altına geriler emin olabilirsiniz.. Fosil yakitli ile aynı %80 olursa EV biter tr de.. Tr de konu tamamen para.. Ev meve çevre vs hikaye.

    Bugün herhangi bir marka 700k ya 1.0 motorlu temel donanimlara sahip tabiri caizse "boş donanım" otomobil uretebiliyor olsa (maliyetler nedeniyle imkansız) bir tane daha Tofas fabrikası osla talebe yetişemez..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acquiles -- 14 Ocak 2025; 9:40:27 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • piyasalar Trump'a hazırlık yapıyor.

    dolar artmaya başladı.

    abd faizleri artıyor.


    borsalar tepetaklak

  • adolf1 kullanıcısına yanıt
    Dolar da sabit kur rejimi devam artan bir şey yok :) sakin relax..planlanan ve olmasi gereken çizgisine birebir uyumlu devam ediyor.

    Borsalar kısmında katılıyorum ralli olacaktır..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acquiles -- 14 Ocak 2025; 9:42:16 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Dolara bir müdahele yok şu an yılbaşından itibaren net rezerv 5,5 milyar dolar artmış.

    Dolar 10 günde 35,33 den 35,50 ye gelmiş.
    Yani stabil.

    Bu demek ki piyasaya giren dolar çıkan dolardan 5,5 milyar dolar fazla . Bu doları rezerve eklemiş TCMB.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İl teber İ kullanıcısına yanıt

    tabi ki öyle. cary trade halen devam ediyor dolar bize gelmesin de kime gitsin, kazakistana mı :D

  • acquiles A kullanıcısına yanıt

    Tofaş veya Vestel müdürleri ÖTV zamları bize olumlu etkiliyor deyince burda 10 sayfalar dolusu tartışma olmadı mı?


    TL görece olarak değerlenince de vatandaş Fiat ve Vestel yerine Ford ve farklı ürün tercih edecektir. Zaten Fiat 'in elinde ihraç kalemi sadece egea kaldı sanırım Doblo vs farklı ülkede üretmeye başladı


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tek_Kisilik_Muhalefet T kullanıcısına yanıt
    Evet doblo İspanya ya kaptırdık henuz yerine gelen Model olmadı. Egea da miyadini doldurdu aslında çoktan ama itekleniyor yokluktan..

    Fakat burada mesele sanade ana Sanayi değil. Tedarikçi lr büyük sıkıntıda.. Kapasite çok düşük, ödeme vadeleri çok uzadı. Beyaz eşya da benzer durumda.
    Bu fiyatlar ile İhracat yapmak zaten çok zor alacak akıllı (!) yabancıyı bulmak sıkıntı..
    Neredeyse alman bir üreticiyle aynı fiyata ürün üretiyoruz. Bakın kalitesi mni tartışmıyorum min aynı olduğumuzu hayal edelim.. Yine mantıksız...
    Enflasyonu dizginlemek için uygulanan sabit kur politikasının sonuçları olacak, bundan kaçamayız.. Zira her kararın bir dezavantajı olmak zorunda.

    Konkordato ilan eden firma sayısında ciddi artış var. Henüz ilan etmeyip fiilen borçlarını ödemeyen çok daha fazla sayıda firma var.. Kitlendi sistem..

    Calisma bakanı boşuna emekli maaşlarına zamanında ödeme telaşımiz var demedi.. Nakit krizi hem kamu hem özelde mevcut.. Hiç olmadığı kadar.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • acquiles A kullanıcısına yanıt

    tesla bugün ABD ile aynı fiyata vergi cehennemi olan bu topraklara bile aracını satabiliyorsa


    ne tofaş kalabilir ne de başka bir otomobil firması


    rekabet sadece kurla olacak şey değil


    alman vw bmw ve mercedesin hali ortada


    rekabet edemiyorlar


    çünkü üretim maliyetlerini düşüremiyorlar öyle bir strateji yaratmamışlar geçmiş satışlarına güvenip


    elon musk delisi ise bir aracı en ucuz ve en efektif ve en hızlı nasıl üretebilirim diye yıllarca kafa yormuş


    ve bugün tesla model y dünyanın en çok satan aracı oldu


    bundan 3-5 sene önce bu araçlar golf ya da corolla oluyordu


    kaldı ki bir süre sonra tesla da rekabet edemeyecek çin ile


    ticaret savaşları dediğimiz olay bu


    trump o yüzden çinli markalara ekstra vergi ve zorluk çıkarıyor


    çin 1 trilyon dolar dış ticaret fazlası verdi bu sene


    bu sadece türkiye'nin değil dünyanın problemi


    bu olaya sadece kur gözüyle bakarsak çok sığ bakmış oluruz




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Space-Dye Vest -- 14 Ocak 2025; 14:56:45 >




  • Space-Dye Vest S kullanıcısına yanıt
    Tesla ile de konunun hiç ilgisi yok hocam. ÖTV %10 teslada.
    Egea da %80.
    Teslayi %80 yapalım 1 tane satamaz..iddiaya girerim isteyenle istediğine.

    Global üretim ve maliyet dertlerinden çok farklı seviyede sorunlarımız var..

    Tesla nin başarısı değil bu vergi sistemi ve togg a yapılan güzellik. Togg olmasaydı tesla tekerlek satamazdi burada..

    Ayrıca tek kabahat kur politikası değil zaten.. O sadece işi katlayan unsur oldu.. Kuru düşük tutalım derken fiyat algısını ucurdular ve konut araba fahis al sat malına döndü. Sonrası tufan..
    Ama yabancı bunları dinlemez bakmaz..
    Ülke olarak döviz bazında ÇOK PAHALIYIz..

    Bunun kısa zamanda değişmesi için tek bir yapısal reform yapılmadı.. Bunun bedelini ödeyeceğiz yapacak bir şey yok.. Paşa paşa..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acquiles -- 14 Ocak 2025; 15:1:10 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • acquiles A kullanıcısına yanıt

    dostum nasıl yok


    tesla kalkmış ABD'den kendi aracını bu toprakların vergi sistemine adapte edebilecek motor yaratmış


    bu sistemi fabrikalarında çok hızlı üretip burada çok kısa sürede 10 binlerce araç satabilmiş


    bizim egea'da burada üretilmesine rağmen bunu düşünmemiş


    seni tutan mı var


    sen de egea için bir elektrikli araç yarat yüzde 10'luk dilime sok sen de sat


    elin ABD'li firması yapıyor sen neden yapamıyorsun


    ondan sonra TL çok değerli iş yapamıyoruz diye ağlıyorlar


    ağlama sen de çalış bir fark yarat




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Space-Dye Vest -- 14 Ocak 2025; 15:3:44 >
  • Space-Dye Vest S kullanıcısına yanıt
    Yine ilgisi yok. Aydinlatayim.
    Tesla bir icat yapmadı bize özel. Mevcut Almanya da satılan motoru, yazılımdan sinirlayarak %10 diliminde kalmasını sağladı.. Teknik olarak tesla da bir tanıdığınız varsa yazılımdan tam güç AB deki gibi kullanabilirsiniz :) (belki şu an bile el altından illegal yapanlar vardır sanayide).

    Diğer taraftan konu ev olayı değil.. %10 vergi dilimi bugün var yarın olmayacak.. Togg olmasaydı hiç olmayacak..

    Bugün %10a güvenip bir iş yaptınız birisi (!) yarın akşam %10u kaldırdım artık %50 dedi geçmiş olsun tüm planınız çöktü... Böyle uzun vade yatirim yapılabilir mi?

    Kaldı ki konu sadece ev değil.

    Bakınız dandik büküm 5mm sac bir parça Almanya da pahalı şu an.. Hem de 2 kat.. Yanlış duymadınız tam 2 kat.. Diyecekssinoz ki üretici fahiş karla satıyor.. Restotan sektörü için bu dediğiniz geçerli olabilir ama üretim için malesef geçerli değil..

    Kiralar x3 x4 artıyor. İşçilik malum. Enerji malum. Hammaddeyo yine malum.. E nasıl olacak bu iş?

    Sıfır karla dahi uretseniz Almanya uretiminden pahalı olduğumuz ürünler var.. Size bir sürü örnek verebilirim ve bunları UCUZ olduğu için şu an ithal ediyoruz..
    Yani bizim üretici konumunda olmamız gerekirken ülke tamamen tüketici konumuna geçiyor..

    Basit bir örnek, PC lerde kullandığınız minik vidalar var ya. Bunu tr de yapan yok. Neden mi? İthalat daha ucuz :)

    Peki madem ucuz o zaman ithal edelim.. Hani bakan dedi ya zamanında paramız var ki ithal ediyoruz.. Bu fikrin sonucunu gördük hep beraber değil mi detaya girmiyorum..

    Uretmezsebiz çökersiniz.. Üreticiyi desteklemezsebiz çökersiniz.. Markalar babamızın oğlu değil bataralrsa batsın derseniz siz de batarsibiz :)

    Bakınız Renault.. Biraz daha siselim maliyetler de Romanya fabrikasında boş kapasite var.. 2 günde üretimi oraya taşır.. E bursa ne olacak? Bursa daki tedarikçi ne olacak? O fabrikalarda çalışan işçi mühendis ne olacak?

    Cevabımiz "banane Tofas düşünseydi ucuz bir ev yapsaydı" gibi basit bir durum değil malesef...

    Keşke olsa..

    Türk lirası değerli bu bir gerçek.. Ama tek başına sorunumuz bu değil öyle olsaydı Türk lirasını develue eder 50 tl yaparız gelsin paralar derdik.. Ekonomi bir butubdur. Tek tarafından bakarsak nebati gibi sonunda ışığı(!) görürüz..

    Bu denge kurulacak ama öyle ama böyle ama 1 gecede olmuyor enflasyon reelde %80 lerdeyken.. E bunun da bir bedeli olacak. Bu bedeli hükumet ödemek istemiyor vatandaş ödesin istiyor. Vatandaş da "hayhay öderiz sıkıntı yok" diyor.. Yapacak bir şey yok..

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • acquiles A kullanıcısına yanıt

    dostum seni anlıyorum bütün masraflar artmış kiralar artmış TL değerli falan filan


    ama olaya yine çok sığ bakıyorsun


    sadece dünyada Tesla elektrikli araç üretmiyor


    10'larca firma var bunlar türkiye'de de de araç satıyor aynı zamanda


    ama neden onlar yazılımı kısıp bizim yüzde 10'luk vergi dilimine girecek araç koyamıyorlar mesela


    olay bu kadar basit iken


    çünkü onlar da körelmiş artık rekabet edemiyorlar


    bugün vergi dilimleri tekrar değişsin gene en erken kendini adapte edecek firma tesla olacaktır


    dünya artık eski dünya değil

  • Space-Dye Vest S kullanıcısına yanıt
    Otomotiv ureticilerinin çin ile rekabet edemiyor olmasi değil ki konumuz..
    Konumuz Türkiye de her türlü üretimin çok maliyetli olması. Ne ürettiğinizin bir anlamı yok.. Otomobile takılmayın..
    Bir porselen bardak bile çok Pahalı şu an.. Aklınıza ne gelirse..
    Bunun argyle inovasyonla kısa vadede bir ilgisi yok. Şu an argenin kralını yapacağım deseniz bile bunun sonucunu almanız 5 yil.. O zamana kadar ayakta kalabilirswniz tabi :)

    En büyük kalemiz tekstil de çöktük.
    Mağazalara gidip etiketlere bakın ne yaziyor..
    Bangledesh.. Neden?

    Yerli Otomotiv tedarikçi leri neden tr yerine doğu Avrupa ülkesine yatirim yapıyor, beyaz eşya devimiz %100 yerli markamiz neden tr ye tek çivi çakmiyor yatirimi yabancı ülkelere yapıyor.. Arge eksikliği mi? İlgili firmanın patentlerine ve tasarım ödüllerin bir göz atın mesela, hiç fena değiller ama tr de üretim yapmayı tercih etmiyor uzun dönemde.. Neden?? Düşünmek gerek hocam..

    Üretimi çok basite indirgiyorsunuz ve şak bir şey icat edelim voleyi vuralım diyorsunuz.. O voleyi vurmak için de alt yapı gerek. Eğitim sistemi gerek. Argeye teşvik gerek (yandaşa verilen hikaye arge teşvikler değil ama)..
    Bunların hepsi bir bütün..

    Kısa vadede olacak düzelecek işler değil bunlar..
    Çin nasıl buraya geldi bir bakın yakın geçmişe

    Kopyalarak ve üreterek.. Artık arge yapıp ürün de çıkarıyor.. Biz henüz üretim gücünü artiramadik yeterince..
    Cin olmadan adam carpamayiz..

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • acquiles A kullanıcısına yanıt

    dostum sabaha kadar yazışalım burada


    olay yüksek teknoloji ürün üretmek


    tekstil ile porselenle olacak işler değil bunlar


    tabiki de üretmemeliyiz bunları


    üretsek bile bunlar ekonomimizim büyük bir parçası olmamalı


    sen markanı yaratırsın ucuz iş gücü olan ülkelerde bunları üretir onları sömürürsün sistem budur


    zamanımızı kaynağımızı bunları üretmek için harcayarak yüksek refah seviyesine sahip ülkelerden olmayız


    bu kaynağımızı yüksek seviye teknolojik ürünlere harcayıp bunları satmak için uğraşmalıyız


    olay eğitim ve yüksek teknoloji ürün üretebilmek


    keşke tekstil ve porselenle olsaydı bu işler


    geçmişte olmadı gelecekte de olmayacak


    o yüzden eğitim reformu şart deyip konuyu kapatıyorum...


    hans joni tesla iphone üretirken


    sen burada teksitili de bangledeşe kaptırdık dersen o ülkeden hiç bir şey olmaz


    ki olmuyor da bu kafayla da hiç olmayacak




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Space-Dye Vest -- 14 Ocak 2025; 16:13:2 >




  • Space-Dye Vest S kullanıcısına yanıt

    "olay yüksek teknoloji ürün üretmek" katılıyorum ama bu dediğiniz min 10 yıl sonra meyve vermeye başlar. o zamana kadar taş mı yiyecek bu ülke :)


    tekstil yerine 2nm chip üretebileceksek benim için hiç sorun yok kısa vadede :).


    uzun vadeli planlar (ülkemiz için şu an hayaller) ile kısa vadeli çözümlerimiz çok farklı olmaz zorunda malesef..

    ha iktidar ikisini de kala almıyor o ayrı...

  • illaki yüksek teknoloji üretmeye gerek yok.


    asıl mesele marka üretmektir.


    mesela Colombia marka mont üretmek çok yüksek teknoloji gerektiren bir şey değil.

    adamlar Bagladeşte 10 dolara üretip 100 dolara satıyorlar. dünyaya


    aynı şey Fransız şarapları çok pahalı peki şarap üretme işi yüksek teknoloji gerektiriyor mu? yok

    asıl mesela küresel çapta marka değeri oluşturmaktan geçiyor

  • 
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.