Şimdi Ara

Gunumuzde Neden Atmosferik Dizel Yok (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
48
Cevap
0
Favori
3.154
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan


    quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix

    1.6 tidiay 60hp olurdu ister misin?

    Çok değil 10 yıl önce vardı o motor.

    Tdi değildi tabi. Buradaki "T" harfi turbo oluyor.

    Sdi vardı. 2.0 ve 69 bg di. İnşallah yanlış hatırlamamışımdır.



    Bizim burda sdi polo st var çok eski bişey

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    çöp
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix

    çöp

    Onu bana satsalar, yetkili servise gider "Ya bu TSI motorun T'si eksik olmuş galiba turbosunu takmayı unutmuşlar size zahmet onu bi garantiden şeyediversek" falan derim herhalde.
  • Şuan ki dizellerin en büyük özelliği düşük devirde yüksek tork alınması. Buda yanlış bilmiyorsam turbo sayesinde oluyor. Turbo olmadığında tork elde etmek daha zor olacağı için hem performanssız olur hemde yakıt olarak ekonomik olmaz yüksek devir çevirmek zorunda kalacağı için.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.6 multijet 105 beygirde farkı anlatayım 1500 devire kadar turbo boşluğu var 1500 devrin üstüne çıkınca motor coşuyor yokuş yukarı eğimli yolda yol kuruysa 60 km hıza koltuğa yapışarak çıkıyorsun yok ıslıksa araç patiye düşüyor esr devreye giriyor o derece. Şimdi neyleyeyim atmosferiği eski Citroën vardı 2.0 65 beygir çok hantaldi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dr20mouse -- 23 Mart 2017; 2:40:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil


    quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix

    çöp

    Onu bana satsalar, yetkili servise gider "Ya bu TSI motorun T'si eksik olmuş galiba turbosunu takmayı unutmuşlar size zahmet onu bi garantiden şeyediversek" falan derim herhalde.

    Takmak istemeyeceklerinden, gecen dogandan tokat yedim gozunun yağinı yiyem dersek bir ihtimal

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Binek dizel araçlarda, turbo olmazsa aracın kağnıdan farkı kamaz. Dizel motorlara can veren turbodur. Yoksa inanın kimse dönüp yüzüne dahi bakmaz. 170 hp audi a6 bile turbo patlayınca sahin kadar anca gidiyor. Varın gerisini siz düşünün.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmet3976


    quote:

    Orijinalden alıntı: UzayMekiğineKafaAtanKedi

    Var

    Yok

    Yanlışın var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Otomatik mercedes 300d var yakıt tan da hizlanmasindan da çok memnunum ömür olarak belli zaten çok uzun ömürlü motor 124 kasa yeni araçlara dönüp bakmam bile.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sanki olsa alacaksınız :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kara dizellerin bakım maliyeti düşük kötü yakıt gelsede yakar yakıt seçmez tek avantajlı oldukları konu bu.
  • Dizel motorların turboya olan ihtiyacı benzinli motordan çok çok fazla.

    Atmosforik dizeller ne yakıt olarak, ne güç olarak bir avantajı yok. Artık Traktör kepçe v.b iş makinalarında bile turbo dizel motorlar kullanılıyor.
  • Atmosferik dizelle 0-100 denerken atmosferik benzinli 100 km mesafe almis olur.



    Turbosuz dizel arac ile at arabasi arasindaki tek fark kasadir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Avantajı yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu atmosferik dizelleri az gelişmiş ülkelerde hala tercih ediyorlar. Bu tip motorlar kötü kalite yakıtlara çok dayanıklı.
  • ticarilerde var mı bilmiyorum ama bizde var.2008 model isuzu nkr turbosuz dizel.maksimum 140 yaptım o da yokuş aşağa...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: UzayMekiğineKafaAtanKedi


    quote:

    Orijinalden alıntı: ahmet3976


    quote:

    Orijinalden alıntı: UzayMekiğineKafaAtanKedi

    Var

    Yok

    Yanlışın var

    Neredeyse 10-15 senedir Turbosuz dizel yok. En son turbosuz dizeller sanırım Peugeot Partner 1.9 lar vardı onlar. Hyundai H100 ler falan.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  •  Gunumuzde Neden Atmosferik Dizel Yok

    Konuyla alakasız ama şu araçla uzun yol çeken adam, nasıl birşey olduğunu bilir, Sakar yokuşunu Temmuz sıcağında bununla çıkmayan bilmez



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi parker48 -- 23 Mart 2017; 17:26:0 >
  • kara duman demek eziyet demek
  • Dizel yakıt artan sıkıştırmadan büyük ölçüde faydalanır, havayı motor dayandığı kadar sıkıştırabilirsin, benzinli araçlarda durum böyle değil, fazla sıkıştırmada derhal detonasyon başlar. Bu yüzden turbo ile motora yüksek basınçlı hava göndermenin dizel motorlara olan katkısı muazzamdır, verimlilik müthiş artar. Atmosferik dizelin bu sebeple binek araçlarda anlamı yoktur, hatta artık traktörlerde ve tırlarda dahi turbodizel kullanılıyor.

    Atmosferik dizel genelde sürekli çok ağır yük altında çalışan (30tonluk kamyonun bir yokuşu 30kmh'de sürekli peak basınçla çıkması turboyu dakikalarca kızartır) veya kötü koşullar için üretilmiş araçlarda kullanılırdı. Kötü yakıt ve kötü yağlamaya toleransı turbo dizele göre çok daha yüksektir, hatta eski indirekt enjeksiyon dizeller depoya ne koysan onu silindirde sıkıştırıp patlatır.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.