Sadece buraya bakarak Çin halkının ne derece refaha erdiğini görmek mümkün.
quote:
Orijinalden alıntı: Erkyuo
quote:
Orijinalden alıntı: catalyst
quote:
Orijinalden alıntı: Erkyuo
quote:
Orijinalden alıntı: buarbu
quote:
Orijinalden alıntı: Erkyuo
Asıl türk malı olsa gurur duyulur. Fabrika her yerde fabrika.. yabancının olduktan sonra.
Yanlış düşünüyorsunuz. Benim ülkemin işçisi,yedek parçacısı ,nakliyecisi ve sonuçta devletim para kazanıyor.
Kazabdığı parayı hiçbir girdisi olmadan ithal arabaya ve yabancıya vermekten çok farklı bir olay.
Keşke bütün yabancı üreticiler Türkiyede fabrika açsa.
İstihdam sağlanacaksa içinde türk malı araçların üretildiği,türkiyede bulunan fabrikada istihdam sağlansın. Benim işçim yabancıya çalışmasın. Hem ülkesine kazandırsın.. Hemde kendine kazandırsın.
Bu olayda aynen oyle oluyor zaten.
Bizim sayemizde yabancıya 1 kuruş para gitmesini istemiyorum.
yabancıya 1 kuruşumuz gitmesinde korelilere tonla para ödemişsiniz
tabiki latife yapıyorum.yediğimiz,içtiğimiz,elektronikten otomotive paralar hep dışarı akıyor. ülkemizde üretim yapan,istihdam sağlayan kim olursa saygı duymalı teşvik etmeliyiz.kuru milliyetçilikle karın doymuyor malesef.keşke %100 yerli bir otomobilimiz olsa,ama yok.
quote:
Orijinalden alıntı: antares07
quote:
Orijinalden alıntı: Erkyuo
quote:
Orijinalden alıntı: catalyst
quote:
Orijinalden alıntı: Erkyuo
quote:
Orijinalden alıntı: buarbu
quote:
Orijinalden alıntı: Erkyuo
Asıl türk malı olsa gurur duyulur. Fabrika her yerde fabrika.. yabancının olduktan sonra.
Yanlış düşünüyorsunuz. Benim ülkemin işçisi,yedek parçacısı ,nakliyecisi ve sonuçta devletim para kazanıyor.
Kazabdığı parayı hiçbir girdisi olmadan ithal arabaya ve yabancıya vermekten çok farklı bir olay.
Keşke bütün yabancı üreticiler Türkiyede fabrika açsa.
İstihdam sağlanacaksa içinde türk malı araçların üretildiği,türkiyede bulunan fabrikada istihdam sağlansın. Benim işçim yabancıya çalışmasın. Hem ülkesine kazandırsın.. Hemde kendine kazandırsın.
Bu olayda aynen oyle oluyor zaten.
Bizim sayemizde yabancıya 1 kuruş para gitmesini istemiyorum.
yabancıya 1 kuruşumuz gitmesinde korelilere tonla para ödemişsiniz
tabiki latife yapıyorum.yediğimiz,içtiğimiz,elektronikten otomotive paralar hep dışarı akıyor. ülkemizde üretim yapan,istihdam sağlayan kim olursa saygı duymalı teşvik etmeliyiz.kuru milliyetçilikle karın doymuyor malesef.keşke %100 yerli bir otomobilimiz olsa,ama yok.
Kore en azından verdiğim parayla bana düşman olmuyor. Yakın tarihten bu yana.. özellikle kore savaşından beri dostluk içinde olan iki ülkeyiz.
Bunlar zamanlarla olur, onlar istihdam getirir, bilgi getirir, biz emek veririz, bilgiyi öğreniriz zamanı gelincede kendi markamızın fabrikasını kendi ülkemizde açarız. Bu tip şeyler zaman alır, öyle bir anda teknolojiyi al getir burada kur olmaz. İstihdam emeği, emek takdiri, takdir daha çok emeği ve gelişimi getirir. Bizim insanımızın genel yapısında var herşeyi kötülemek, yabancılar önünde kendi değerlerinin farkında olmamak. Gerçekçi olacak olursak araba şirketlerinin çoğu 50 yılın üzerinde şirketler. Hatta Renault gibi markalar 100 yılın üzerindeler. Bırakın bizim şirketlerimizi, bizim cumhuriyetimizden bile daha yaşlı. Elbetteki bu tip şirketler ülkeye istihdam sağlayacak bilgi ve ekonomik düzeylerine sahip olacaktır. Elbetteki bizim şirketlerimizde şu anda bu şirketler kadar köklü olamayacaklardır. Ama dediğim gibi bu bir zaman meselesi. Öncelikle herşeyi eleştirip bardağın boş tarafından bakmak yerine, kendi değerimizin ve neler yapabileceğimizin farkında olalım, çalışalım ve sabredelim. Türkiye şu anda Havacılık ve Otomativ sektöründe çok büyük adımlar atıyor. Bunlar zamanla netlik kazandıkça bizlerde kendi markalarımızın haberlerini okuyabileceğiz.
Konuyu dönersek, açıkçası haber öyle abartılacak birşey değil ama böyle bir haber bile sevindirici. Benim hoşuma gitti. Paylaşım için teşekkürler
Gurur duyulacak bir şey değil. Herşey fransızların,biz sadece onların ameleliğini yapıyoruz.
quote:
Orijinalden alıntı: anilxx92
Gurur duyulacak bir şey değil. Herşey fransızların,biz sadece onların ameleliğini yapıyoruz.
Sevgili dostum, dediğim gibi herşey zaman ve çalışmaya bağlı. Herşey tecrübe ve bilgi ile doğru orantılı. Kendin üretinceye kadar, ilk başta hazır alırsın, daha sonra kendi ülkende üretime başlayınca sektörde bir bilgi birikim oluncaya kadar üretime destek olursun, daha sonra paralelde kendi teknolojini geliştirir veya en kötü ürünün "know-how" alırsın ve kendi markanı, kendi ürününü üretirsin.
(Not: "know-how" kelimesinin TR karşılığını bulamadım o yüzden onu direk öyle kullandım. Sözlük karşılığı, bir işletmenin, üretim yöntemleri ya da teknolojisinin, bir başka firmaya satılması veya kiralanmasıdır. (Bknz. vikipedi))
Gurur verici.
"Fransız aracı Türkiye'de üretilsi ne olur?" demek işin en kolayı.
Bundan binlerce Türk insanı evine ekmek götürüyor. Konu Vw değil ama Türkiye'de fabrikası olsa güzel olmaz mı?
Kendi markamızın olacağı günler bence çok yakın.
quote:
Orijinalden alıntı: buarbu
quote:
Orijinalden alıntı: Zaman Ötesi
quote:
Orijinalden alıntı: buarbu
[
evet çinliler üzülüyor çünkü bu emperyalizm denen şeyin çarklarının en alt tabakasında şu anda çin
ülkenin ekonomik parametrelerinin yükselişte olması o ülkede yaşayan insanların gerçekten mutlu ve huzurlu yaşadığını göstermez
her neyse şaşırmıyorum arkadaş almanlar yenilince bizde yenilmiş sayıldık zaten 2. dünya savaşında fransızların arabası çok satınca sevinmemiz doğal
Sadece buraya bakarak Çin halkının ne derece refaha erdiğini görmek mümkün.
üşenmedim 4 işlem yaptım kaç adama 1 araç düşüyor diye nüfusu orada yazan araç satış rakamına bölünce çin 75,69 gibi bir rakam çıkarıyor sonra dedim çok gelişmiş bir ülke olmayan brezilya için ne acaba aynı şeyi yapınca çıkan rakam 54.96 oluyor fransa ne alemde dedim 25.13 çıktı
ekonomik rakamların anlamlı olduğu nokta nüfusla ilişkisi ve nüfusa dağılımıdır çin aşırı para merkezli politikalar yüzünden resmen bir kesimi aşırı zengin hale getirdi ama halkın halen %99.99 u dünya ortalamasının bir kaç kat altında standartlarda yaşıyor
aşırı yoğun çalışma saatlerinden insanlar fabrikalarda intihar ediyor intiharı önlemek için fabrikalar ağ geriyor çatı kenarlarına (çok sayıda haber var internette bakarsan)
ama yok haklısın fransız gelip ülkemizde araba üretince bizim ülkemiz para kazanmış oluyor
ha ayrıca şunu eklemeden geçemeyeceğim
Ben kibar kibar yazayım siz istediginiz gibi anlayın,elin damadı ile gerdeğe girmeye benziyor bu gururlanma
bence neye gurur duyacağım yine gurur duyacağım ? Tabi düşünceden düşünceye değişir bu benim düşüncem...[
quote:
Orijinalden alıntı: makturk42
Montajla değil kendi teknolojimizi üreterek gurur duymalıyız.
Bu hep düşülen bir hata. Oyak Renault fabrikası bir montaj fabrikası değildir.
Motorundan şanzımanına, şasisinden kaportasına, koltuklarından kokpit malzemesine kadar üretilen bir fabrikadır.
quote:
Orijinalden alıntı: Utku
quote:
Orijinalden alıntı: makturk42
Montajla değil kendi teknolojimizi üreterek gurur duymalıyız.
Bu hep düşülen bir hata. Oyak Renault fabrikası bir montaj fabrikası değildir.
Motorundan şanzımanına, şasisinden kaportasına, koltuklarından kokpit malzemesine kadar üretilen bir fabrikadır.
Dünyadaki bütün otomobil fabrikaları montaj fabrikasıdır. Hiçbir fabrika radyatör üretimiyle, koltuk ve kumaş üretimiyle, plastik kalıplarla, dijital göstergelerle, yazılımlarla...vs uğraşmaz. Zaten üretim bandı çok büyük ve uzundur. Bir de kumaş dikimi, plastik kalıplarla uğraşırlarsa, işin içinden çıkılmaz, fabrika 10.000 nüfuslu bir ilçe büyüklüğünde olması gerekir.
Renault firmasının motorları her zaman yurtdışından gelir. Bu motorlar da 1 kişi üzerinden gelir, Renault firmasına satılır. Çünkü bu şahsı tanıdım. Taksimde bir apartmanının dekorasyonunu yapmıştım. Hayatı boyunca çalışmamış ama bol parası olan birisidir ve tek amacı,o gün eğlenmek için ne yapacağını düşünmektir.
Böyle insanlar var yani...
Ben size farklı bir bakış açısı vereyim. Şu anda Anadolu grubunun bayiliğini yapıyorum. Anadolu grubu, Honda marka küçük iş motorları ve ürünlerinin Türkiye distribütörüdür. Aynı zamanda Çelik motor, Antor, Efes Pilsen, LS traktör...vs distribütör ve üreticisidir.
Anadolu motor, İtalyan Lombardini marka su motopompları ve tek silindirli Lombardini motor üretimini yapmaktaydı. 35 yıla yakındır bu üretim devam ediyor. 4 farklı motor seçeneğiyle üretim yapıyor ve gerçekten çok kaliteli ürünler. Rektefiye etmeden 15 yıldır kullanan müşterilerimiz var. Zaten İtalya, bu 4 modelin üretimini, Türkiyenin başarısına bakarak durdurdu. 2005 yılından itibaren, Anadolu motor ismini Antor olarak değiştirdi. Yavaş yavaş piyasaya Antor-Lombardini olarak çıkmaya başladı. 2010 da ise tamamen Antor markasıyla çıkmaya başladı.
Bu motoru kullanan çiftçilerin, nette mesajları dahi bulunmakta. Yerli üretim Antor, ithal Lombardini den daha iyi diye. Şimdi Antor motorlar İstanbul-Kartaldaki fabrikada üretilip, İtalyaya ihraç ediliyor ve orada Lombardini etiketi basılıp, dünyaya dağıtılıyorlar.
Buraya kadar herşey normal ama, bundan sonrası farklı. Anadolu motor, isim telif hakkı vermemek için ürettiği motora Antor damgası vurmaya başladı.
Geçen elime ikinci el 98 üretimi bir motor düştü. Günlerce inceledim. 2011 model ile 1998 model motor arasında hiçbir fark yok. Somunlarına kadar aynı motor.
Toparlarsak... Renaultun Türkiyedeki fabrikası, ucuz Türk emeği için burada. Bu arabanın bazı modelleri %100 Türkiyede üretilse dahi, kılını kıpırdatmadan bu üründen para kazanan Fransadır. Çünkü isim hakkı vardır ve bu ücreti ödemek zorundayız.
Ha, araba yapmayı öğrendik, ismi değiştirip, kendimiz üretelim.... Neden olmasın.... Ancak bizim sorunumuz şu : Biz bir ürünü harika yapıyoruz,işçiliğimiz ve kontrollerimiz çok iyi...Ama o ürünü geliştiremiyoruz. Bu fabrika bizim olsa, farzedelim Toros üretimi esnasında, Renaulta rest çektik ve ismini Ata koyduk ürettiğimiz araçların. Toros üretimi 2000 yılında mı bitti, bilmiyorum. Öyle desek, 2012 yılında biz hala Toros üretiyor olacaktık.
İşte bu yüzden hala Renaulta muhtacız. İstesekte, istemesekte...
quote:
Orijinalden alıntı: volkman Renault firmasının motorları her zaman yurtdışından gelir.
Koltukları vs geçelim tamamda Türkiye'de üretilen Renault'ların motor ve şanzımanlarının burada üretildiğinden eminim diyebilirim.
Ben o mesajı yazarken sadece bir hatayı düzelttim. Oyak Renault fabrikasının yaptığı iş basit bir montaj değil. O fabrikada gerçek bir üretim var.
Başka da bir iddiam olmadı zaten. Bizim teknolojimiz olduğunu falan iddia etmiyorum.
Motor bandını da eklemişler demek, bundan haberim yoktu. Teşekkürker bilgi için....
Aynı toplantıda konuşan Oyak Renault Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu ise 2011’de Türk Otomotiv Sanayii'nin toplam üretiminin dörtte birini, otomobil üretiminin ise yarısından fazlasını Oyak Renault'nun gerçekleştirdiğini dile getirerek, 2011 yılında 291 bin 797 motor, 261 bin 830 adet vites kutusu üretildiğini belirtti.
MOTOR VE ŞANZIMAN ÜRETİYORUZ BABAYİĞİT SAYILIRIZ Oyak Renault Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu “Babayiğitlik motor ve şanzımanın Türkiye’de üretilmesiyse yüzde 67’si yerli, motoru ve şanzımanı Bursa’da üretilen Symbol’ü ürettiğimiz için biz de ‘babayiğit’ sayılmalıyız” dedi.
bende gurur duydum helal olsun onceden bunuda yapamıyorduk bukadar kucumsucıksenız o yılları kucumseyın varsın 100de 100 bız yapalım baskası sadece bı fransız damgasını vurup fransız malı desınler.elbet onu sokup turk malı yapacak babayıgıtler cıkacak merak etmeyın
quote:
Orijinalden alıntı: Utku
quote:
Orijinalden alıntı: makturk42
Montajla değil kendi teknolojimizi üreterek gurur duymalıyız.
Bu hep düşülen bir hata. Oyak Renault fabrikası bir montaj fabrikası değildir.
Motorundan şanzımanına, şasisinden kaportasına, koltuklarından kokpit malzemesine kadar üretilen bir fabrikadır.
bu üyenin bütün yorumları yanlış
elin oğlu ülkemize 3 kuruşa işçi çalıştırabiliriz diye gelmiş bunda gurur duyulcak ne var utanç duyulur bundan
quote:
Orijinalden alıntı: Life Eternal
elin oğlu ülkemize 3 kuruşa işçi çalıştırabiliriz diye gelmiş bunda gurur duyulcak ne var utanç duyulur bundan
yaa Allah askına bırakın bu elın oglu muhabbetlerını ıstanbuldakı beledıye otobusu garajına talıp olan seyhıde bole kacırmadılarmı adam oraya mılyar dolarlık yatırım yapıp sadece turk ıscı calıstırcam dedı noldu wayy vatan topragı elden gıdıyo elden dıye mualıf oldular.sımdı noldu vatan kurtuldu demı sımdı hatırlamıyorum baska bı ulke kaptı adamı gel bıze yatırım yap dıye sana bole bole kolaylıklar saglıcaz dıye.bız o iett garajına bakalım duralım sona ıssız cok bu ulkede dıyelım
quote:
Orijinalden alıntı: darkwink
quote:
Orijinalden alıntı: Life Eternal
elin oğlu ülkemize 3 kuruşa işçi çalıştırabiliriz diye gelmiş bunda gurur duyulcak ne var utanç duyulur bundan
yaa Allah askına bırakın bu elın oglu muhabbetlerını ıstanbuldakı beledıye otobusu garajına talıp olan seyhıde bole kacırmadılarmı adam oraya mılyar dolarlık yatırım yapıp sadece turk ıscı calıstırcam dedı noldu wayy vatan topragı elden gıdıyo elden dıye mualıf oldular.sımdı noldu vatan kurtuldu demı sımdı hatırlamıyorum baska bı ulke kaptı adamı gel bıze yatırım yap dıye sana bole bole kolaylıklar saglıcaz dıye.bız o iett garajına bakalım duralım sona ıssız cok bu ulkede dıyelım
bahsettiğin konuyu bilmiyorumda adamlar bizi sevdiği için değil, en ucuz maliyetli işçiler bu garip memlekette olduğundan geliyorlar asıl adamlar gurur duyuyordur, başka ülkelere yelken açmışlar köle gibi işci dolu ülkemde nasılsa.. bunda gurur duyulacak birşey olmadığını savunuyorum.
gurur duyuloacak bir şey yok. ülkelerinde kirlilik istemeyen, ucuz işcilik maliyeti isteyen firmalar geliyoır işte. ama bu durumumuzda bunun olması da iyidir.