Şimdi Ara

güvenlik nedeni ile kaldırıldı

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
1
Favori
1.090
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • ..........



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi namaher -- 11 Nisan 2012; 22:40:19 >



  • Kilometrede 27.5kuruş yakmışsınız. Test sürüşüne çıktığım araçta 6 litre ortalama vardı mazotu 3.8den hesaplarsak 23 kuruş eder. Kullanım stiliniz nasıl acaba?
  • Geçen sene 1.3 cdti astra h 2005 model aracım vardı. Kışın sürekli şehir içi kullanım ölçümlerime göre 7 lt civarı bir yakıt tüketimim olmuştu. Hatta o zamanın rakamlarına göre 27 kuruş hesaplamıştım. Şimdi yol bilgisayarındaki yazan değerlere aldanmayın. O değerler anlık tüketime istinaden toplamda yapılacak mesafeyi hesaplar. Yani şöyle düşünün, 150 km yolu (otobanda) 120 km hız ile tamamladıktan sonra benzin istasyonuna durup yakıtı fullediğinizde ekranda 1000 km bile görebilirsiniz (Astrada bunu bizzat gördüm). Fakat aynı mesafeleri kalkıp sürekli şehir içi 30 - 40 km hızlar ile tamamlayıp deponuzu fullemeye giderseniz eğer 600 - 650 km arası bişi yazdığını görürsünüz ekranda. Yani bu tamamen kullanım sonucu, anlık tahmini hesaplanan rakamdır.

    Astradan sonra şimdi 2008 model 1.4 tdci fiesta aldım. İlk depomu yenice bitirdim. Nerdeyse sürekli şehir içi kullanımı ile ekanda yazan değerler :

    Ortalama Hız : 26 km
    Toplam Yapılan Km : 575 km
    Ortalama 100 km yakıt tüketimi : 6.4
    Edit : yani ortalamada 23 kuruş yakmış aracım.

    Işık yandığında depoyu tekrar fullediğimde de aldığım yakıt tutarı : 35 lt x 3.85 TL = 135 TL

    Sonuç Olarak; Aracınız ne olursa olsun, kış döneminde çok fazla yakıt yakmaktadır. Bir de bakım ile de alakalıdır bu durum. Filtrelerinizi kontrol ettirmenizde fayda olur. Ayrıca aracınız yeni ise rodaj döneminden de kaynaklanır. Son olarak kullanım ile de alakalıdır. Dizel araçlarda 2000 ile 2500 devirde sakin kullanım ve 3000 devir civarında da vites değişimi yakıt tüketimini olumlu yönde etkileyecektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ziya13 -- 24 Aralık 2011; 22:07:45 >




  • KM'de 27,5 kuruş yakıpta isyan edenleri gördükçe kendimi camdan atasım geliyor. KM'de 55 kuruş yakıyorum içim yanıyor içimm
  • quote:

    Orijinalden alıntı: namaher

    Merhaba arkadaşlar, benim size yeni aldığımız Astra(Classic) hakkında bir sorum olacak. Tam olarak 2011 model Astra(classic) 1.3 cdti. Aracı bir umutla aldık, beklentimiz; bir önceki aracımız olan 1.6 benzinli Astramızdan daha az yakan bir otomobile binmekdi. Yeni Astramızın 1.3 motor olması ve dizel olması bize yakıtta tasarruflu olur izlenimi vermişti, lakin aracımızla ilk tanışmamız ve haşır-neşir olmamız esnasında, aracın yakıt sarfiyatı dikkatimizi çekti, eğer bir teknik hata yoksa gerçekten hayal kırıklığı yaşamış olacaız. şöyle ki; şu anda çalıştığım iş yerinin arabası , 1.4 tdci fiesta (2008) ve ben bu fiestaya 50 tl mazot koyduğum zaman yaklaşık menzil 330km yazıyor (yani bu yakıtla götürebileceği mesafe) gelgelelim ki bizim yakışıklı Astramız 50 tl'lik mazot ile 180 km götürürüm diyor, ben bunun normal olmadığını düşnüyorum, hernekadar arabaların ağırlıkları farklı olsa da, bu haddede bir farkın olamıyacağını düşünüyorum. Aynı miktar benzinle 1.4 motorlu fiesta 1.3 motorlu astradan 2 kat daha fazla yol gidebilir mi? ,lütfen yardımcı olun, bilgilerinizi paylaşın benimle.
    Gerçekten çok caınm sıkıldı bu duruma, arabanın motoru mu açılmalı? ne yapılmalı? gerçekten bilmiyorum, daha önce hiç sıfır araba sahibi olmamıştım. teşekkürler.


    bende 2006 model 1.3 cdti 70 hp 170 nm olan corsamı verip 2008 model 1.3 cdti astra h sedan kasa aldım. 90 hp ve 200 nm lik intercoolerlı mükemmel bi makine ile yol alan yakışıklıdan. aracın ekonomisine değinelim. aracımı aldığımda sürekli devirli kullanan bir bayandan teslim aldım ve ortalama yakıtı 6.5 litre idi(antalyada kullanımında) ben aracımı konyaya getirdikten sonra ş.içinde zaman zaman mecburi devirli ve seri kullanmalarım dışında genel olarak sakin kullanıyorum ve ş.içi+ş.dışı ortalamada 4.5-5.0 litre mazot tüketiyorum, sadece ş.içini sorarsanız henüz 5.5 litrenin üstüne çıkmadım. 5.5x3.99 (güncel shell mazot fiyatı ile)=219 krş yapar ki gayet iyi, corsa bile o ufak kasayla daha çok yakıyordu. ş.dışında ise astramın 3.5-4.5 litre arasında yaktığını gördüm genelde 3.8 litre tutturdum ama çok uzun yol alamadım henüz. ant-konya arasında zaten çok bastığım ve acemisi olduğum için çok yaktırdım onu hesaplamadım bile. ama 3.8 litre yaktırabilirsem ş.dışı için km de 3.8x3.99 = 152 krş yapar ki bence yine mükemmel. yalnız küçük motorlu dizel araçlar kesinlikle zora gelmiyor, olabildiğince sabırlı acele etmeden mümkünse ş.içinde 40-70 km hızlarda ve sabit bir gaz vererek, ş.dışında ise 90-120 km hızlar arasında mümkün mertebe verimli tork devirlerinde kullanarak ekonomi sağlanabiliyor. yani iş araçta değil kullanıcıda diyebiliriz. ilk cümlemde neden canavar dediğime gelince de, bu motorun sesine bayılıyorum, hele de soğukken ki sesi beni cezbediyor, ayrıca 1.3 dizel için 90 hp ve 200 nm lik bir güç ve tork çok iyi diğer bir deyişle düz yolda 1500-1600 kg lık aracımı(yolcularla dolu olarak) 180-190 km hızlara ulaştırabilmesi de canavar tabirini hak ettiriyor. eksilerini de kullanan herkes biliyordur. (cam köşelerinden esirgenmiş olan fitil yokluğuna bağlı rüzgar ıslığı gibi....)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: captain58

    quote:

    Orijinalden alıntı: namaher

    Merhaba arkadaşlar, benim size yeni aldığımız Astra(Classic) hakkında bir sorum olacak. Tam olarak 2011 model Astra(classic) 1.3 cdti. Aracı bir umutla aldık, beklentimiz; bir önceki aracımız olan 1.6 benzinli Astramızdan daha az yakan bir otomobile binmekdi. Yeni Astramızın 1.3 motor olması ve dizel olması bize yakıtta tasarruflu olur izlenimi vermişti, lakin aracımızla ilk tanışmamız ve haşır-neşir olmamız esnasında, aracın yakıt sarfiyatı dikkatimizi çekti, eğer bir teknik hata yoksa gerçekten hayal kırıklığı yaşamış olacaız. şöyle ki; şu anda çalıştığım iş yerinin arabası , 1.4 tdci fiesta (2008) ve ben bu fiestaya 50 tl mazot koyduğum zaman yaklaşık menzil 330km yazıyor (yani bu yakıtla götürebileceği mesafe) gelgelelim ki bizim yakışıklı Astramız 50 tl'lik mazot ile 180 km götürürüm diyor, ben bunun normal olmadığını düşnüyorum, hernekadar arabaların ağırlıkları farklı olsa da, bu haddede bir farkın olamıyacağını düşünüyorum. Aynı miktar benzinle 1.4 motorlu fiesta 1.3 motorlu astradan 2 kat daha fazla yol gidebilir mi? ,lütfen yardımcı olun, bilgilerinizi paylaşın benimle.
    Gerçekten çok caınm sıkıldı bu duruma, arabanın motoru mu açılmalı? ne yapılmalı? gerçekten bilmiyorum, daha önce hiç sıfır araba sahibi olmamıştım. teşekkürler.


    bende 2006 model 1.3 cdti 70 hp 170 nm olan corsamı verip 2008 model 1.3 cdti astra h sedan kasa aldım. 90 hp ve 200 nm lik intercoolerlı mükemmel bi makine ile yol alan yakışıklıdan. aracın ekonomisine değinelim. aracımı aldığımda sürekli devirli kullanan bir bayandan teslim aldım ve ortalama yakıtı 6.5 litre idi(antalyada kullanımında) ben aracımı konyaya getirdikten sonra ş.içinde zaman zaman mecburi devirli ve seri kullanmalarım dışında genel olarak sakin kullanıyorum ve ş.içi+ş.dışı ortalamada 4.5-5.0 litre mazot tüketiyorum, sadece ş.içini sorarsanız henüz 5.5 litrenin üstüne çıkmadım. 5.5x3.99 (güncel shell mazot fiyatı ile)=219 krş yapar ki gayet iyi, corsa bile o ufak kasayla daha çok yakıyordu. ş.dışında ise astramın 3.5-4.5 litre arasında yaktığını gördüm genelde 3.8 litre tutturdum ama çok uzun yol alamadım henüz. ant-konya arasında zaten çok bastığım ve acemisi olduğum için çok yaktırdım onu hesaplamadım bile. ama 3.8 litre yaktırabilirsem ş.dışı için km de 3.8x3.99 = 152 krş yapar ki bence yine mükemmel. yalnız küçük motorlu dizel araçlar kesinlikle zora gelmiyor, olabildiğince sabırlı acele etmeden mümkünse ş.içinde 40-70 km hızlarda ve sabit bir gaz vererek, ş.dışında ise 90-120 km hızlar arasında mümkün mertebe verimli tork devirlerinde kullanarak ekonomi sağlanabiliyor. yani iş araçta değil kullanıcıda diyebiliriz. ilk cümlemde neden canavar dediğime gelince de, bu motorun sesine bayılıyorum, hele de soğukken ki sesi beni cezbediyor, ayrıca 1.3 dizel için 90 hp ve 200 nm lik bir güç ve tork çok iyi diğer bir deyişle düz yolda 1500-1600 kg lık aracımı(yolcularla dolu olarak) 180-190 km hızlara ulaştırabilmesi de canavar tabirini hak ettiriyor. eksilerini de kullanan herkes biliyordur. (cam köşelerinden esirgenmiş olan fitil yokluğuna bağlı rüzgar ıslığı gibi....)

    Nasıl bu kadar az yaktırabiliyosunuz formülünü söyleyinde bizde öyle sürelim, ben Ankara'da sehir içi 6.5 litre, sehir dışıda 4.5 literinin altına inemiyorum.
    Ancak sehir dışı 70 ile gidersem 3.8 - 4.0 litre falan yakıyor :D




  • quote:

    Orijinalden alıntı: evrenos86

    quote:

    Orijinalden alıntı: captain58

    quote:

    Orijinalden alıntı: namaher

    Merhaba arkadaşlar, benim size yeni aldığımız Astra(Classic) hakkında bir sorum olacak. Tam olarak 2011 model Astra(classic) 1.3 cdti. Aracı bir umutla aldık, beklentimiz; bir önceki aracımız olan 1.6 benzinli Astramızdan daha az yakan bir otomobile binmekdi. Yeni Astramızın 1.3 motor olması ve dizel olması bize yakıtta tasarruflu olur izlenimi vermişti, lakin aracımızla ilk tanışmamız ve haşır-neşir olmamız esnasında, aracın yakıt sarfiyatı dikkatimizi çekti, eğer bir teknik hata yoksa gerçekten hayal kırıklığı yaşamış olacaız. şöyle ki; şu anda çalıştığım iş yerinin arabası , 1.4 tdci fiesta (2008) ve ben bu fiestaya 50 tl mazot koyduğum zaman yaklaşık menzil 330km yazıyor (yani bu yakıtla götürebileceği mesafe) gelgelelim ki bizim yakışıklı Astramız 50 tl'lik mazot ile 180 km götürürüm diyor, ben bunun normal olmadığını düşnüyorum, hernekadar arabaların ağırlıkları farklı olsa da, bu haddede bir farkın olamıyacağını düşünüyorum. Aynı miktar benzinle 1.4 motorlu fiesta 1.3 motorlu astradan 2 kat daha fazla yol gidebilir mi? ,lütfen yardımcı olun, bilgilerinizi paylaşın benimle.
    Gerçekten çok caınm sıkıldı bu duruma, arabanın motoru mu açılmalı? ne yapılmalı? gerçekten bilmiyorum, daha önce hiç sıfır araba sahibi olmamıştım. teşekkürler.


    bende 2006 model 1.3 cdti 70 hp 170 nm olan corsamı verip 2008 model 1.3 cdti astra h sedan kasa aldım. 90 hp ve 200 nm lik intercoolerlı mükemmel bi makine ile yol alan yakışıklıdan. aracın ekonomisine değinelim. aracımı aldığımda sürekli devirli kullanan bir bayandan teslim aldım ve ortalama yakıtı 6.5 litre idi(antalyada kullanımında) ben aracımı konyaya getirdikten sonra ş.içinde zaman zaman mecburi devirli ve seri kullanmalarım dışında genel olarak sakin kullanıyorum ve ş.içi+ş.dışı ortalamada 4.5-5.0 litre mazot tüketiyorum, sadece ş.içini sorarsanız henüz 5.5 litrenin üstüne çıkmadım. 5.5x3.99 (güncel shell mazot fiyatı ile)=219 krş yapar ki gayet iyi, corsa bile o ufak kasayla daha çok yakıyordu. ş.dışında ise astramın 3.5-4.5 litre arasında yaktığını gördüm genelde 3.8 litre tutturdum ama çok uzun yol alamadım henüz. ant-konya arasında zaten çok bastığım ve acemisi olduğum için çok yaktırdım onu hesaplamadım bile. ama 3.8 litre yaktırabilirsem ş.dışı için km de 3.8x3.99 = 152 krş yapar ki bence yine mükemmel. yalnız küçük motorlu dizel araçlar kesinlikle zora gelmiyor, olabildiğince sabırlı acele etmeden mümkünse ş.içinde 40-70 km hızlarda ve sabit bir gaz vererek, ş.dışında ise 90-120 km hızlar arasında mümkün mertebe verimli tork devirlerinde kullanarak ekonomi sağlanabiliyor. yani iş araçta değil kullanıcıda diyebiliriz. ilk cümlemde neden canavar dediğime gelince de, bu motorun sesine bayılıyorum, hele de soğukken ki sesi beni cezbediyor, ayrıca 1.3 dizel için 90 hp ve 200 nm lik bir güç ve tork çok iyi diğer bir deyişle düz yolda 1500-1600 kg lık aracımı(yolcularla dolu olarak) 180-190 km hızlara ulaştırabilmesi de canavar tabirini hak ettiriyor. eksilerini de kullanan herkes biliyordur. (cam köşelerinden esirgenmiş olan fitil yokluğuna bağlı rüzgar ıslığı gibi....)

    Nasıl bu kadar az yaktırabiliyosunuz formülünü söyleyinde bizde öyle sürelim, ben Ankara'da sehir içi 6.5 litre, sehir dışıda 4.5 literinin altına inemiyorum.
    Ancak sehir dışı 70 ile gidersem 3.8 - 4.0 litre falan yakıyor :D

    dostum dizel araçlarda tork çok ama çok önemlidir ayrıca seri kullanma düşüncesini de unutmalısın, dizel motorun ilk amacı 100 de 100 ekonomidir. açıklamalarım ve tavsiyelerim de bu doğrultuda olacak.
    1.aracınızın maksimum tork devirlerini bilmelisiniz örneğin 1750-2500 aralıpı farz edelim
    2.aracınıza ilk kalkışlarda yüklenmeyeceksiniz özellikle de dizeller neredeyse gaz vermeden kalkış yapabiliyor bu nedenle 2000 devir gibi bir devirle kolaylıkla kalkarsınız
    3.aracınızın bir anda hızlanması için gaza çok yüklenmeyin, zaten verimli tork aralığına gelmediği sürece net motor tepkisi alamazsınız ve fazladan gaza basmanız boşuna sarfiyat yapar
    4.aracınızın dizel olması hiç bir bakımını aksatmamanız gerekliliğini doğurur (mesela kirlenmiş tozlanmış bir hava filtresi neredeyse 2 katına kadar fazla yaktırabilir,çekişi düşürebilir)
    5.kim ne derse desin race chip gibi kalitesi ispatlanmış olan power boxları kullanmanızı şiddetle tavsiye ederim(ekonomiyi artırdığını bildiğim ve pratik olan tek beğendiğim değişiklik budur, diğer tuningleri falan sevmem,chipi de performanstan ziyade ekonomi için kullanırım), diğer konu başlıklarından chiplerle ilgili detaylı bilgiler edinebilirsiniz.
    6.mümkünse shell, opet ve bp gibi kaliteli markalardan ve olabildiğince değişiklik yapmadan aynı pompadan mazot kullanmalısınız
    7.aracınızın enjektör ve yakıt sistemi verimi artırabilmek adına günümüz commonrail teknolojisiyle birlikte son derece hassaslaştırıldı, dolayısıyla zaman zaman mesela 3 depoda bir enjeksiyon temizleyici yakıt katkılarını kullanmanızı da tavsiye ederim
    8.vites geçişlerinizde zamanlama olarak uygun devirleri yakalamaya özen göstermelisiniz
    9.aracınızda gereksiz en ufak bir ağırlık bulundurmamalısınız ve orjinalliğini bozan jant-lastik-marşpiyel-rüzgarlık-spoyler vb takmamalısınız
    10.aracınızla ani patinaj kalkışları ve sert frenlemeler yapmamalısınız
    11.aracınızın yol bilgisayarından kontrol ederek anlık yakıt ve ortalama yakıtınızın hoşunuza gittiği değerleri gördüğünüzde kararlı bir sürüşe geçebilirsiniz(o değerleri bozmadan devam,yani sadece yol bilgisayarı olanların yapabileceği bir durum)
    12.aracınızı sadece gerçek ustalara teslim ediniz(parçasını değiştirseler ruhumuz bile duymaz)
    13.turbolu dizellerde turbodan verimli yararlanabilmek için hem ş.içinde hem de ş.dışında gaz pedalıyla fazla uğraşmayın (basıp bırakmalardan kaçının)
    14.aracınızın rampalarda zorlanmaması için olabildiğince verimli vitese küçültülerek gaza az basılarak çıkmasını sağlamalısınız.
    15.stop etmeden önce kısa bir süre olsa bile bekleyiniz
    16.kısa mesafede yani motor ısınmadan sık sık kullanmak zorunda kalıyorsanız yukarıda yazdıklarımın hiç biri işe yaramaz araç çok yakar,özellikle de şu soğuk günlerde.
    17.uzun yol alırken zaman zaman mola verip bi süre rölantide çalışmasına izin verin ve zamanınız varsa bi sigara çay molasında motoru kapatıp dinlendirin (yeni nesil dizeller kolay kolay yorulup bayılmıyor ama uzun km.ömrü için bunu yapmanızı kesinlikle öneririm.
    18. 100 bin km.yi geçmeden önce örneğin 75 bin lm.lerde falan carbon clean yaptırarak kurum temizliğini tavsiye ederim ama şart değil
    19. aracınızın km.si yüksekse yani 100 bini devirmişseniz kesinlikle bor power özellikle de motorsilk marka olanını tavsiye ederim
    20.yokuş inerken falan gereksiz yere vitesi boşa almamanızı öneririm.

    tüm bu dediklerimi kendim yapıyor muyum? evet kesinlikle, bu yüzden ölüyken bile aldığım araçların çekişi ve ekonomisi her geçen gün artıyor. hiç sıfır km aracım olmadı ama son 4 yılda 5 farklı aracım oldu, 3 kez seat cordona 1.4 tdi, 1 kez opel corsa c kasa 1.3 cdti ve 1 kez de opel astra njoy sedan 1.3 cdti, bu araçlarda söylediklerimi yapmayı zaman içinde araştırarak ve denemeler yaparak buldum ve herkese de tavsiye ederim. aracı yeni alıp performansını beğenmeyip ilk fırsatta satanlardan olsaydım bu sıraladığım araçların hiç birine iyi demezdim. ama corsa hariç güzel araçlardı. corsanın amacını anlamadım ama olsun o da fena değildi.yanlış anlaşılmasın amacını anlamadım derken evet pratik kullanımı kolay, dur kalkı çok seven diri bir eğlence makinesiydi ama ama ama... ekonomi düşünülmüş karşılamıyor, ön düzeni sürekli ses yapıyor ve giderilemiyor; yani tamirden bi süre sonra tekrarlıyor, bagaj hiç yok, uzun yolu çok konforsuz. en önemli avantajı ise tüm bunlara rağmen rakiplerinden genel olarak daha iyi olması ve vergi avantajıydı bence.

    ama seatlardaki 3 silindirli gürültülü 1.4 tdi 80 hp 190 nm motorun ve astradaki opelin çok üstünde bir teknolojiye sahip olan 1.3 cdti 90 hp 200 nm olan motorun hayatımda çok özel bir yeri var. 2.0 benzinli araçlarda kullanmış biri olarak Allah'tan bi mani çıkmadığı sürece asla dizelden başkasına yönelmeyi düşünmüyorum, 2001 astra elegance 1.6 benzinli otomatik viteste kullandım ama yok, dizellerin esnekliği ekonomisi o tıkır tıkır sesi olmazsa hayatımda eksiklikler oluyor. çok savuracak param olsaydı bile dizel mercedes bmw veya audi düşünürdüm. herkese saygılar. öznel yorumlarım için de özür dilerim, benzinliyi ve lpg yi sevenlere saygım sonsuz (bazı arkadaşlarımdan görüyorum da benzinli araba alıp lpg taktırmak da ayrı bir eğlence olmuş durumda, dizel alın maceraya girmeyin dediysem de işe yaramıyor, bazıları lpg yi daha çok seviyor, arıza lambası yakacak mı bakalım falan gibi denemeler yapıyorlar,ilginç geliyor bana)




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: namaher

    Merhaba arkadaşlar, benim size yeni aldığımız Astra(Classic) hakkında bir sorum olacak. Tam olarak 2011 model Astra(classic) 1.3 cdti. Aracı bir umutla aldık, beklentimiz; bir önceki aracımız olan 1.6 benzinli Astramızdan daha az yakan bir otomobile binmekdi. Yeni Astramızın 1.3 motor olması ve dizel olması bize yakıtta tasarruflu olur izlenimi vermişti, lakin aracımızla ilk tanışmamız ve haşır-neşir olmamız esnasında, aracın yakıt sarfiyatı dikkatimizi çekti, eğer bir teknik hata yoksa gerçekten hayal kırıklığı yaşamış olacaız. şöyle ki; şu anda çalıştığım iş yerinin arabası , 1.4 tdci fiesta (2008) ve ben bu fiestaya 50 tl mazot koyduğum zaman yaklaşık menzil 330km yazıyor (yani bu yakıtla götürebileceği mesafe) gelgelelim ki bizim yakışıklı Astramız 50 tl'lik mazot ile 180 km götürürüm diyor, ben bunun normal olmadığını düşnüyorum, hernekadar arabaların ağırlıkları farklı olsa da, bu haddede bir farkın olamıyacağını düşünüyorum. Aynı miktar benzinle 1.4 motorlu fiesta 1.3 motorlu astradan 2 kat daha fazla yol gidebilir mi? ,lütfen yardımcı olun, bilgilerinizi paylaşın benimle.
    Gerçekten çok caınm sıkıldı bu duruma, arabanın motoru mu açılmalı? ne yapılmalı? gerçekten bilmiyorum, daha önce hiç sıfır araba sahibi olmamıştım. teşekkürler.


    Sıfır KM alınan araçlar, en az 2.000 KM boyunca normalinden çok yakarlar. Rodaj sürecinde dikkat edilmesi gereken hususlar hakkında araştırma yaparsan bir çok faydalı bilgiye ulaşacaksınız.




  • captain58 dostum, araba mı sürüyosun kendine işkence mi ediyosun anlamadım. Bas gaza gitsin
  • dostum araba da sürmüyorum kendime işkence de etmiyorum, tek amacım DOĞRU DÜZGÜN ARAÇ KULLANMAK, şu güne kadar 4 tane araç sattım alanlarla hala dostuz ve görüşürüz dua ediyorlar, ama aracını sattıktan sonra tam tersini yaşayanları da biliyorum, ne gerek var ki o kadar para veripte aldığım aracımı hor kullanmama ya da bilinçsiz kullanmama?
  • Astra 1.3 cdti bir depo şehir içi 500 km gitti.

    nedenleri;

    -havanın çok soğuk olması
    -şehir içi en yoğun trafikte kalınması
    -çok kısa mesafelere gidilmesi.
  • yılbaşında bende 1.3 cdti classic hb aldım. aldığımda veriler cok yüksekti. su andan 1600 km oldu aracın yakıt ortalaması 6.1 gösteriyor. daha düşebileceğini söylüyorlar. sanırsam km de 230-240-250 kurus yakıyor. diğer astra hb lere göre yüksek yakıyor. galiba yeni olmasından kaynaklanıyor. motorun kullandıkca yağlanacagını ve bu sayede yakıtın azalacagını söylediler...

    arkadaslar bana viteslerin hangi devirlerde olmasını söyler misiniz. özellikle 5. vites ve 6. vitesin........
    ayrıca bana söylenen birsey daha var sıfır araclarda 2000 devirin altında kullanmayın diyorlar ....cevap verin lütfen
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.