Şimdi Ara

HAKSIZ ELEKTRİK FATURASIYLA HUKUK MÜCADELEM...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
556
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba, sizlerle ck akdeniz elektrik şirketiyle yaşadığım ve 2 yıldır çözülemeyen sorunu paylaşmak istiyorum. Hukukçu arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim. Konu biraz uzun ama herkesin başına gelebilir.

    Ağustos 2018de 147 liralık elektrik faturası geldi ve itiraz ettim çünkü 10 haziran-10 ağustos tarihleri arasında evde değildim. Benden evde olmadığıma dair o aya ait su faturalarını istediler verdim, 1 ay sonra sayacı söküp yenisiyle değiştirdiler,incelemeye gönderdiler. 2 ay sonra gelen inceleme sonucunda sayacın hafıza arızalı olduğu tespit edildi. Ancak faturada bir hata olmadığı aksine eksik fatura edildiği için ek olarak 35 lira daha fatura çıkardılar. (evet şaka gibi ama gerçek)

    Hakkımı hakem heyetinde aradım, hakem heyeti beni haklı buldu ve tarafıma para iadesine karar verdi.

    Ancak ck akdeniz elektrik 1. asliye hukuk mahkemesine heyetin kararına itiraz davası açtı. Mahkeme bilirkişi raporu istedi. Bilirkişi raporu akdeniz elektriği haklı bulan bir rapor gönderdi ancak rapordaki abonelik numarası yanlıştı. İtiraz ettik. Mahkeme tekrar bilirkişi raporu istedi aynı kişiden.

    Ek bilirkişi raporunda abonelik numarası düzeltilmişti ancak karar yine benim aleyhimeydi. Gerekçe olarak ise "sayacın ağustos ayında söküldüğü ve arızalı olduğu fakat itiraza konu faturanın temmuza ait olduğu" gibi saçma sapan bir durumu gösterdiler. Belli ki bilirkişi denen şahıs da bunların adamı.

    Bu rapora da itiraz dilekçesi yazdım. Şubatta karar duruşması var. Daha fazla ne yapabilirim bilmiyorm.

    Sözün özü; eğer bir gün evde yokken veya evdeyken çok uçuk bir elektrik faturası gelirse yapabileceğiniz pek bir şey yok gibi. Ödemekten başka...







  • benim elektrik te bir sorun var 7 8 aydır 220 320 arasında geliyor fatura
  • bluefour B kullanıcısına yanıt
    Elektrikte değil elektriğin fiyatında sorun.
  • 80 illa 110 arasında ortalama ile tüketim olurken birkaç komşu ve akraba ile,, artık ben 270 320 arasında bir fatura ödüyorum, onlar 160 190 ortalamalarda,, demek ki zam bi bana gelmiş,, değişen ne hiçbir şey aynı kullanım aynı cihazlar vs
    evdeki tüm ampuller led e çevirdim sonuç aynı,,, benim tesisatta şasi falan bişey var galiba
  • bluefour B kullanıcısına yanıt
    Olabilir baktırmak lazım. Konu dışına çıktık ama bizde de öyle oluyor genelde. Arkadaş yazın 24 saat klima çalıştırır 200 gelir biz dikkat ettiğimiz halde 300.
  • Üzerinden vakit geçmiş ama nasıl sonuçlandı merak ettim.


    Haklı haksız olmanızdan bağımsız olarak sorun şu ki davul da tokmak ta EDAS'ta!


    Sizin sayacınız arızalı ise bunu "güya" teste sokan da o şirketin personeli. Kontrol edecek olan da

    "güya" Sanayi Teknoloji İl Müdürlüğü personeli (acaba çaycı mı yoksa su tesisatçı mı kontrol ediyordur?)


    "Sayacın hafızası arızalı" sonucu, klasik tespittir. İşler EDAS bakımından sarpa sarar ise bir bakarsınız hafıza çalışıyordur.

    Kaldı ki sayacın hafızasından daha önemlisi "ölçme devresidir". Yani ben raporda hafıza sağlam mı değil mi yerine,

    sayaç %15 eksik veya %40 fazla ölçmektedir gibi bir somut laboratuvar sonucu görmek isterim.


    Bazen mahkemenin görevlendirdiği bilirkişiler bile aynı sonuca varmayabilirler. Nasıl mı?


    www.uzmandelili.com
    Bir Kez Daha Muhalefet Şerhi
    https://www.uzmandelili.com/2024/01/muhalefet-serhi-2.html




  • @falan48 Hocam selamlar. Nasıl sonuçlandı dosyanız?

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.