Orjinalden alıntı: VOLVO960 Geçen sene bana ışıkta beklerken Hyundai Getz çarpmıştı arkadan, gitti arabanın orjinalliği diye indim aşağıya bir de baktım ki Getz'den dumanlar çıkıyor, yağlar sular yerlere akıyor, ben arka tamponu dahi boyatmadım Getz çekiciyle gitti ... adı üstünde '' VOLVO - FOR LIFE ''
quote:
Orjinalden alıntı: Kocaday arkadaşlar volvo s40'lar hakkında biraz daha kafanızda belirgin bir izlenim bırakayım.2001 model 1.6 s40'ımı CENMAX'a götürdüm ve arkaya park sensörleri taktırmak istedim ancak oradaki arkadaşlarım bana aynen şunu söylediler:Abi az önce 2000 model mercedes E200 geldi ona taktık ancak senin araca takmamız imkansız senin tamponu matkap falan delmiyor,işlemiyor.(Tamponun altı boş olmadığı için).Ancak yüksek süratlarda yapılacak kazalarda volvo falan dinlemez aman dikkat.
Ford connect reklam filmini hatırlarsanız! Çelik gibi araba
volvo dediğin zaman ilerisi gerisi olmaz
Arkadaşlar, Biraz konu dışı olacak ama muhabbet çarpışmadan açılmışken benim bir sorum olacak: kafa kafaya çarpışan iki araçtan hızı daha fazla olan mı daha çok zarar görür, yoksa daha az olan mı? Not: Hız dışındaki diğer tüm şartların her iki araç için de aynı olduğunu varsayalım.
quote:
Orjinalden alıntı: hesheit
Arkadaşlar, Biraz konu dışı olacak ama muhabbet çarpışmadan açılmışken benim bir sorum olacak: kafa kafaya çarpışan iki araçtan hızı daha fazla olan mı daha çok zarar görür, yoksa daha az olan mı? Not: Hız dışındaki diğer tüm şartların her iki araç için de aynı olduğunu varsayalım.
hız olayını bilemem ama ağırlığı az olan herzaman dezavantajlıdır.
Arkadan vurmalarda genellikle arkadan gelen araçlar fren yaparak geldikleri için ön taraf yere doğru basık gelir ve öndeki arabanın tamponuun altına girer bu sebeple daha dayanıksız ve yumuşak olarak ( yaya güvenliği için ) üretilmiş olan motor kaputu ve panjur kısmından darbe alırlar. Bu kısımlar hemen deforme olur. Çarpılan araç ise en kalın saç kısımlara sahip bagaj kısmından darbe alacağı için ilk başta hasar almamış gibi dursa da de tampon krişlerinden başlayarak bagaj kapağı ve c sütünu seviyesinde deforme olur. Frenlemeyi kesip çarpmayı tampon tampona gerçekleşmesini sağlarsanız o takdirde öndeki aracın da gayet kötü duracağından emin olabilirsiniz.
evet dünyanın en sağlam arabaları
quote:
Orjinalden alıntı: electra
Volvo ve Saab bu konuda dünyanın 1 numarası tartışılmaz.
En sağlam yerli .... FORD TAUNUS GL....
En sağlam yabancı 50-70 arası tüm Amerikanlar.. 56 Belair in Adanada Beton Direğe çarpıp yıktığını araca hiç bir şey olmayıp olay yerinden kaçtığını 12 sene önce gördüm...
bende 98 E200 var.düğün konvoyunda ani duraklamada arkamdaki doğan slx arkadan çapmıştı.çok büyük bir gürültüyle.frenlemede arabanın ön tamponu yere yaklasır diyen arkadaşa katılıyorum sanırsam ondan oldu ön 2 far kırık tampon düştü ve kasa kaydı.benim arabada sadece fasülye büyüklüğünde bir boya çıkmıştı.suçlu ben olmasam bile doğancı arkadaş kadar üzülmüştüm.
Bir kaza anında arabaya hiç bir şey olmaması arabanın güvenli olduğu anlamına gelmez. Araç darbeyi emmemiş ve yumuşatmamış demek olup darbe basıncını içindekilere yansıtmış demektir. Böylesi durumlarda en küçük kazada bile boynunuzun kırılması veya iç kanama geçirmeniz kaçınılmazdır. Ancak araba tabiri caizse kese kağıdı olmadan ve kabini koruyarak deforme olmuşsa o araç güvenlidir. Kaportası çok sağlam kavramı 70-80'li yıllarda geçerliydi. Bugün ise darbede motorun yere bırakılması, ön tarafın veya arkanın komple buruşması kabin içine etki etmediği sürece makbuldür. Bu yüzden kullanılan çelik aksamlarda kabin kafesi Volvolarda bor katkılı çelikten yapılmakta diğer bölgelerde ise deformasyonu tolere edebilen malzemeler kullanılmaktadır.
Kaporta sağlamlığını bilmiyorum ancak hayatta kalma şansının en fazla olduğu arabalar Volvo ve Saab'dır buna Renault Espace gibi devasa family van türü araçlar da dahildir.
quote:
Orjinalden alıntı: iloveyouhagi
arkadaşa(!) katılıyorum..bir araba dergisinde okumuştum...şu an için dünyada en sağlam(dış yapı ve motor) araba VOLVO marka arabalar olduğu söyleniyo...
quote:
Orjinalden alıntı: red a!ert
buradan mı duymuştum hatırlamıyorum ama volvo otomobillerin köşeli yapısının nedeni, dış gövdenin sertleştirilmiş sağlam bi metalden adını hatırlamıyorum ama yapılıyormuş yani o kadar kıvrılıyormuş en fazla arabanın dış gövde onun için köşeliymiş..sanırım o en sağlamdır
+1
quote:
Orjinalden alıntı: Cameroon
Gövde sağlamlığı;
206 (benim)
Astra (babamın)
Park halindeyken kapıyı kenara vurunca yada yandaki arabanın kapısı sizin arabaya vurunca astrada en ufak çizik olmuo (kaldırıma detona vuruom gene bişi olmuo ) benim arabada ise kapı çarpmalarından ufak tefek göçükler çizikler var bisürü...
opel farkı
katılmıyorum hocam, ışıklarda bir volvo(s80in bir küçüğü) hızını alamadı arkadan gömdü benim arabaya(o zaman civic vardı), benim araba folloş oldu(1 milyar hasar çıktı),bagaj kapağı kapanmaz hale geldi,adamın arabasında çizzik yoktu çizzik,ben gördüğümü bilirim volvo=tank
quote:
Orjinalden alıntı: havnitekin
quote:
Orjinalden alıntı: egemensahin
Arkadaşlar Arkadan Çarpan Araçta Daha Fazla Hasar Olur. Buna Şaşırmayın Doğru Olabilir Plastik Tampon Olduğu İçin Çarpma Tamponla Kaput Arasında Olursa Tampon Çatlar Yada Çatlamaz Ama Sac Her halde Eğilir sac sonuçta çelik değil neden şaşırıyosunuz amlamıyorum.
1991 yılında Ankara Kanada büyükelçiliğinin makam otosunu satın almıştım.Zırhlı 1971 direksiz 350cuinch full otomatikChevrolet İmpala, harika bir arabaydı..Bir gün kırmız ışıkta fren yapınca arkadan gelen bir volvo şiddetle çarptı ayağım ferende olduğu halde 20 metre ileri fırladım...Aşağıya indiğimdeki manzara korkunçtu..Güzelim volvo yarına kadar parçalanmış..İçindekilere birşey olmamıştı...Dönüpte Benim arabaya baktığım zaman gözlerime inanamadım....İnanın çizik bile yoktu.....
hiç farketmez,göreceli bir olaydır hız,sen 80 allah korusun,karşındaki 30'la gelse de,sen onu 110la sana geliyor o seni 110la kendine geliyormuş gibi görür,bunun dışında da zaten iki araç arasındaki kuvvetler Fetki=Ftepki olduğundan üzerinizde aynı kuvveti hissedersiniz
quote:
Orjinalden alıntı: hesheit
Arkadaşlar, Biraz konu dışı olacak ama muhabbet çarpışmadan açılmışken benim bir sorum olacak: kafa kafaya çarpışan iki araçtan hızı daha fazla olan mı daha çok zarar görür, yoksa daha az olan mı? Not: Hız dışındaki diğer tüm şartların her iki araç için de aynı olduğunu varsayalım.
Kardeş Senin Civic Muhtemelen Alçaktı Sen düşürdün arabayı ahsettiğin volvoda yüksek araba geldi tamponla senin bagaj kaputuna girdi. senin tampon bir işe yaramadı çünkü tampon aşada kaldı nedeni bu.
quote:
Orjinalden alıntı: robespierre
Bir kaza anında arabaya hiç bir şey olmaması arabanın güvenli olduğu anlamına gelmez. Araç darbeyi emmemiş ve yumuşatmamış demek olup darbe basıncını içindekilere yansıtmış demektir. Böylesi durumlarda en küçük kazada bile boynunuzun kırılması veya iç kanama geçirmeniz kaçınılmazdır. Ancak araba tabiri caizse kese kağıdı olmadan ve kabini koruyarak deforme olmuşsa o araç güvenlidir. Kaportası çok sağlam kavramı 70-80'li yıllarda geçerliydi. Bugün ise darbede motorun yere bırakılması, ön tarafın veya arkanın komple buruşması kabin içine etki etmediği sürece makbuldür. Bu yüzden kullanılan çelik aksamlarda kabin kafesi Volvolarda bor katkılı çelikten yapılmakta diğer bölgelerde ise deformasyonu tolere edebilen malzemeler kullanılmaktadır.
Kaporta sağlamlığını bilmiyorum ancak hayatta kalma şansının en fazla olduğu arabalar Volvo ve Saab'dır buna Renault Espace gibi devasa family van türü araçlar da dahildir.
40-50 km hıza kadar dediğin kaportası yumuşak emici arabalar güvenli olabilir fakat bu hızdan sonra aracın şase ve kaporta sağlamlığı ön plana çıkar. Aktif emniyet kemeri ve airbagler kaza anında bu arabalarda kabine gelen darbenin etkilerini ortadan kaldırır.
10 yıl kadar önce benim lada samaraya bir saab kırmızı ışıkta dururken bayağı bir hızla çarptı (sonırım uyuyordu). Benim ladada çok önemli bir hasar görünmüyordu. Sadece plastik çamurluk düşmüştü. Saabta ise ön taraf göçmüştü. Araba korkunç görünüyordu. Ancak problem şuydu=çarpmaya bağlı güç ladanın tüm gövdesini etkilemişti. Arabanın daha sonra tüm kapılarında ve ön koltuklarda sorunlar oluştu.
2001 deki testte -o da hb versiyonu- 4 yıldız almış. sedan için yapılmış bir test yok bile. farketmez demeyin. civic in sedan ve hb versiyonları birbirlerinden tamamen farklı araçlar.
quote:
Orjinalden alıntı: mygokhan
onu öyle test edemezsin.euro ncap testi sonuçlarına bakarsan o zaman sağlam olup olmadığını anlarsın.2001 den sonraki civic ler 5 yıldıza sahiptir çarpışma testinde...
doblo çok saglam özellikle önden! tanpon altında darbeyi emen bitane koruma var arabaya hiç bişi olmuyo valla tank gibi olmuş
benim devasa araçlar hakkında okuduklarım biraz daha farklıydı. böyle büyük araçlar fazla ağır olduğu için küçük araçlara göre daha fazla güvenlik önlemi gerekiyormuş. aracın o ağırlık altında ezilmeyip yolcuları koruyabilmesi için.
quote:
Orjinalden alıntı: robespierre ...Kaporta sağlamlığını bilmiyorum ancak hayatta kalma şansının en fazla olduğu arabalar Volvo ve Saab'dır buna Renault Espace gibi devasa family van türü araçlar da dahildir.