Şimdi Ara

HANGİ FREN BALATASI İYİDİR? BALATA NİYE SES YAPAR? BALATA BİTTİĞİ NASIL ANLAŞILIR? GENEL BİLGİ (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
114
Cevap
10
Favori
58.200
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki

HANGİ FREN BALATASI İYİDİR? BALATA NİYE SES YAPAR? BALATA BİTTİĞİ NASIL ANLAŞILIR? GENEL BİLGİ


(En Son Oy Tarihi: 30.1.2025)
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anemonca

    Bende bir süredir birçok forumu inceliyorum. tespitleriniz çok yerinde ve bilgi dolu. Aracım için balata bakıyorum.İspanyol REMSA balatasını inceliyorum piyasada fazla yok o yüzden sahtesinin olacağını da düşünmüyorum. hiç şikayet eden görmedim.ve bir başka alternatif FERODO balata da tavsiye edilen balatalar arasında.bir miktar şikayet de var tabii ki.TRW FERODO REMSA markaları için görüşlerinizi ve tecrübelerinizi aktarmanızı merakla bekliyorum.TEŞEKKÜR EDERİM.
    Elbette balata kalitesi kadar bir sıkıntı yaşadığınızda balatayı firmanın iade alması yani arkasında durması önemli. Ayrıca hesapta yumuşak balata alıp ses çıkmayacak diye düşünmek ve 2,3 gün içinde çelik jantlarınızın kapkara olduğunu görmekde surpriz olmasa gerek. Benim düşüncem balata seçiminde TRW ve Feredo'dan yana olurdu. Her ikiside güçlü markalar. TRW yi zaten ZF aldıktan sonra kim tutar onu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: coskunserce

    TRW'ye oy yüksek çıkmış ama TRW pahalı olmasına rağmen iyi bir balata değildir. TRW disk ile TRW balata kullandım, diskin yamulmasına neden oldu. Daha sonra Feredo balata ile sorunsuz devam ettim. Bursa K. Sanayi'de en iyi fren servisi olarak bilinen balatacı Ekrem, bu dükkana TRW balata giremez şeklinde yorum yapmıştı. Çok sert, diske zarar veriyor.
    Fiyat kalite çizgisinde Kale balata iyidir. Hem yumuşak hem fiyatı uygun. Bitince değiştir.
    Disk yamulması yada burulması diskin kaliteli yada kalitesiz olması ile direk alakalı değil. Hele söz konusu marka TRW ise disk burulması sebebinin marka olduğu kanaatine varmak son derece yanlış. Burulma sebebi çok farklıdır.
    Ustanızın TRW balatayı tercih etmemesinin altında çok başka sebepler olabilir. Markanın kalitesizliği ile ilgili bir husus olduğunu düşünmüyorum bence satış problemleri ile alakalı.
    Kale balata daha ziyada esnaf arkadaşların tercih ettiği ucuz markalar arasında.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: taydin66

    Disk yamulması yada burulması diskin kaliteli yada kalitesiz olması ile direk alakalı değil. Hele söz konusu marka TRW ise disk burulması sebebinin marka olduğu kanaatine varmak son derece yanlış. Burulma sebebi çok farklıdır.
    Ustanızın TRW balatayı tercih etmemesinin altında çok başka sebepler olabilir. Markanın kalitesizliği ile ilgili bir husus olduğunu düşünmüyorum bence satış problemleri ile alakalı.
    Kale balata daha ziyada esnaf arkadaşların tercih ettiği ucuz markalar arasında.

    Alıntıları Göster
    TRW disklerin kalitesiz oldunu söylemedim. Aksine TRW diskler kalite olarak tercih edilebilir. Sorun TRW'nin balatalarında. Uzun ömürlü ama aşırı sert. Disk yamulması nedenlerini bilir ve dikkat ederim. TRW balatanın diske zarar verdiğine şahit oldum. Sonuç olarak Delphi, Feredo, Kale yumuşak olması nedeni ile tercih edilebilecek markalar. Kale fiyatı ile öne çıkıyor.




  • coskunserce kullanıcısına yanıt
    Ok anladım. Ancak hiç bir firma ürettiği disk ile kendi balatasını uyumsuz yapacak yada sorun çıkaracak ses yapacak şekilde üretmez. Bu durum zaten işin ticaretine aykırı. Bu şekilde bir üretim intihar olur ki bunu hiç yapmaz. Balatanın içinde kullanılan onlarca hammadde var ki bir çoğu çevre dostu olması gerektiğinden bunları kullanıma geçen üst sınıf markalar yumuşak balata yapmayı bilmez mi? Bir çok aracın orijinal donanımında trw balatalar kullanılır. Sorun çıkarsaydı bu firmalar araçlarında kullanmazdı. Marka savunuculuğu yapmak değil konu olan şey TRW nin balatalarının kötü olmadığını anlatıyorum. Ancak sizin kaanatinizi değiştirmek gibi bir gayem ve niyetim de yok. Bir balata üreticisi ürettiği diskin brinel sertliğinden tutunda içindeki hammaddelerle balatayı uyumlu yapamamış olması kabul edilemez. Yıllardır ben sorunsuz kullanıyorum. TRW balata alıp diskinizi kalitesiz seçerseniz belki diskin brinel sertliği ile uyumsuz olabilir ve diski erken aşındırabilir. Disk sert olursa bu seferde balatalar erken biter velhasıl uyum şart.




  • Duraklamada ve yavaşlarken frene yumuşakça basıp uzun süreli freni kullanmak mı yoksa son ana kadar bekleyip sert fren yapmak mı?

    Hangisi balata dayanımı açısından tercih edilebilir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hassey

    Duraklamada ve yavaşlarken frene yumuşakça basıp uzun süreli freni kullanmak mı yoksa son ana kadar bekleyip sert fren yapmak mı?

    Hangisi balata dayanımı açısından tercih edilebilir?
    Son ana kadar bekleyip sert firen yapmak disklerinizi ve balatalarınızı daha az tüketir. Çünkü sürtünme süresi daha az olacağından ve disk de ısınmayacağından ömrü uzun olur.
    Ancak bu şekilde durma lastiğe binen sürtünme kuvvetini artırır. Buda lastiğin daha çok aşınmasına sebep olur. Ayrıca sert fren hem sizin hem yolcuların konforunu bozar. Daha da önemlisi arkadan gelen araç durma mesafesi yeterli değil ise zincirleme kazalara sebep olabilir.
    Frene çok uzaktan yavaş yavaş basarsanız yada aracın kendi kendine yavaşlaması için epey uzaktan gaz keserseniz arakadan gelenlerde Allah ne verdiyse saydırabilir :) ve bir anda sizin önünüze geçmeye kalkarak artistik hareketler yapabilir.
    Bu sebeple en uygunu normal kullanmak.




  • faruk F kullanıcısına yanıt
    Benimde Megane 3 önlerde Ferodo takılı, 10 küsür bin kilometredir ses geçmedi. Isınınca uğultu yapıyor ve fren mesafesi uzuyor. TRW'de de aynı sıkıntı vardı. Araç sıfır geldiğinde üzerinde çıkan orijinali de Ferodo idi ancak onlarda herhangi bir problem yoktu.
  • ARroWCoLT kullanıcısına yanıt
    Disklerinde sıkıntı olabilir bi kontrol ettir

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Cadmium C kullanıcısına yanıt
    Disk geçen balata değişiminde 50 bini tamamladığı ve çok inceldiği için değişti, eski diskte de aynı sıkıntı vardı, sadece ilk orjinal Ferodo balata iyiydi.
  • ARroWCoLT kullanıcısına yanıt
    Ferodo bende uzun süre kullandım. Disk balata alışma süresinden sonra gayet iyiydi ses de yapmazdı. Acaba çakma ferodo mu taktılar.

    Şöyle bir durum daha var diskleriö balatalarımı 3000 km önce değiştim ben. Ama geçen hafta yağmur yağınca su basan yerden mecburi geçtik dolayısıyla diskler eğildi ses geliyo bazen. O yüzden km işine çok takılmayın

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Cadmium C kullanıcısına yanıt
    Ayağım hassastır en ufak bir eğiklik olsa hissederim ki balata soğumadan arabayı yıkatmam ve derin suya mümkün olduğunca girmem. Bu son taktırdığım Ferodo Eco Friction serisiydi, linki şu
    Ferodo Hakkında, Fren Parçaları Uzmanı | Ferodo
    Fren Balataları
    https://www.ferodo.com.tr/products/light-vehicles/eco-friction-brake-pads.html
    , sahte olmadığına eminim. Alaşımında gözle görülübilen ağır metaller fazlaca var. Aslında bu sıkıntı asbest yasaklandıktan sonra neredeyse bütün balatalarda var. Asbestli balatalar diske iyi tutunuyordu ve ısınmıyordu, sağlığa zararları yüzünden yasaklandı.




  • ARroWCoLT kullanıcısına yanıt
    Yasaklandığı iyi oldu ama çok zararlıydı.

    Sizde frene basılı tutunca sürekli ses mi geliyor yoksa tam durmaya yakın gofret gibi çıkan sesler mi geliyor

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Cadmium C kullanıcısına yanıt
    Kısa süreli kullanımda hiç sorun yok, çok keskin ve net tutuyor, en ufak ses yok. Özellikle uzun yolda inişli çıkışlı rampalar bolsa yada saatlerce sıkışık trafikte kalındığında frenler fazla ısınıyor ve hışırtı uğultu karışımı garip bir ses çıkartmaya başlıyor ve fren mesafesi hissedilir derecede uzuyor.
  • ARroWCoLT kullanıcısına yanıt
    O normal ama bunlarda bende aynısını yaşadım diskler çok ısındığında fren şişmiş gibi oluyor hem zayıf tutuyor hemde mesafe uzuyordu daha sonra kısa yolculuklarda da yapmaya başlayınca bittiğini görüp değiştirdik ama bu sefer remsa balata taktık. Gayet iyi şimdilik

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • ARroWCoLT kullanıcısına yanıt
    Aldığım yer sağolsun garanti kapsamına sokmayı deneyelim dedi ama şehir dışında olduğu için kargo vs ile uğraşmak istemedim.
    Üzerinden çıkan kale balatalardan gayet memnundum. Bir fırsat bulup ona dönmeyi düşünüyorum. Forumlardan tavsiye alıp parça sipariş etmekten de vazgeçtim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Valla 1 ay oldu balata takalı bosch balata, araç ısınınca ve hafif frenlerde sürtme sesi geliyor, fazla aracı da kullanmadığım için ha geçer diye bekliyorum ama geçmiyor pek geçecek gibi de değil...

    Artık bu balatanın özelliği mi budur, sahte balata mı taktılar, anlamadım gitti...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar benimde aracima takilan yeni balatalar nedeniyle frene basinca araç belediye otobüsü gibi ötüyordu.Ustayi degistirdim.yeni usta balatalari söktü ve tekrar montaj ederken üzerinde Bosch superfit to 100 yazan fren kaliper gresi kullanip tekrar takti.şu an ses yok 2 yıldır.Bu ürünü internette araştırabilirsiniz

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • İtalyan malı LPR marka balata aldım. Fiyatının 80 lira olduğunu duyunca şaşırdım. Aldığım yer, ses yapmaz ama biraz çabuk bitebilir dedi. Ses yok memnunum. Bakalım kaç km gidecek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Savunmadım Çıkar Göster -- 1 Temmuz 2020; 23:21:16 >
  • balatasını kendi montaj yapmak isteyen arkadaşlara bu videoyu seyretmelerini şiddetle öneririm.
    Taner Aydınyoutube
    ÖN FREN BALATASI NASIL DEĞİŞTİRİLİR? TÜRKİYE'DE Kİ EN İYİ VE DETAYLI BALATA DEĞİŞİM VİDEOSU.
    https://www.youtube.com/watch?v=R7BBv-l0SaY&feature=youtu.be


    HANGİ FREN BALATASI İYİDİR? BALATA NİYE SES YAPAR? BALATA BİTTİĞİ NASIL ANLAŞILIR? GENEL BİLGİ




  • taydin66 T kullanıcısına yanıt
    Videonuz faydalı olmuş elinize sağlık. Bijon sökmek için ıstavroz yerine 60 cm lik lokma kolu kullanıyorum. Bijonu gevşettikten sonra hızlı sökebilmek için tekrar ıstavroza geçilebilir. Lokma kolu 50-60 yıllık babadan yadigar, araba değiştirdikçe 21mm 19mm 17mm hangisi uygunsa onu takarım. Büyük kolaylık, sizede tavsiye ederim.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.