|
Bildirim
|
30 numara 40 numaradan incedir. Yağ seçilirken her iklimde farklı numaralar seçilir yoksa aynı araca Sibiryada da Afrikada da aynı numara yağ kullanılmaz. Ege gibi sıcak bölgeler için 0w-40 daha iyidir. Mobil zaten Castrolden daha iyi bir yağdır. yalnız tam sentetik yağlar daha çok eksiltme yapar. O nedenle 4+1 lt yerine 4+4 lt alın. Değişim aralığı boyunca eksilince tamamlarsınız. Neden eksiltir, en başta sentetik olduğundan (baz yağ üzerine) ek kimyasallar koyarlar onlar da zamanla ısı ile uçar. Normal yağ da eksilir ama bunlar daha hızlı eksilir. Kışın 5-30, yazın ise 0-40dan aşağı düşmeyin. Sık değiştiririm diyorsanız örneğin mobil 1 yerine x3000 serisi de kullanabilirsiniz. Ben ek olarak kendi 2L aracıma daha büyük yağ filtresi alıyorum. Sebebi de daha uzun sürede tıkanması ve yağ debisini fazla düşürmemesi. Tabi eklerken de daha fazla yağ koymak gerekli.
|
Dışarıda hava isterse 50 derece olsun yağ numarası önemli değil diyerek çok büyük bir hata yapıyorsunuz. Bunu okuyan insanların bazıları önemli değilmiş derse ve olması gereken yağı kullanmazsa günahı boynunuza zira büyük bir laf etmişsiniz. Motorun içindeki ısının çevre ısısı ile çok büyük ilgisi var. Havanın motordan ısıyı alıp uzaklaştırma kapasitesi depoladığı ısı ile yakından ilgilidir. Soğuk hava sıcak havadan çok daha fazla ısıyı ortamdan çekip alabilir dolayısıyla da motor ısısını düşürür. Örneğin aracımda yağ ısı göstergesi var ve kışın alt seviyelerde (90-100) dururken yazın aynı yollarda 130-140 ları görebiliyor. Sanmayin ki soğutma suyu 90 derecede regüle ediliyor diye motor iç sıcaklığı ve yağ sıcaklığı da o derecelerde kalıyor. Dediğiniz doğru olsaydı üreticiler iklime göre yağ aralığı tablosunu ortaya koymazdı yoksa işgüzarlık mı yapıyorlar belki de bilmiyorlardır.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sozuak -- 24 Mayıs 2017; 22:58:42 > |
|
|
|
|