Şimdi Ara

Hangi yağ? 5w30 mu 0w40 mı? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
36
Cevap
1
Favori
23.174
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • oguzhanc64 kullanıcısına yanıt
    GM ülkemizde Petrol Ofisi tarafından üretiliyor, birara Lukoil için üretim yapan tesislerde de dolumu yapılmıştı.



    Ben ucuz olmasına karşın GM den şikayetçi değildim hatta aynı spesifik değerlere sahip ve pahalı olan Castrol ün GM den sonra motor sesini arttırması da süpriz oldu, internette de kullanıp memnun olan çok ancak Mobil 1 kadar da iyi değil şüphesiz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracınız turbolu, yağ fazla ısınıyor haliyle.

    5w30, 0w40'tan daha incedir. Sıcak çalışma şartlarında 0w40 , motoru daha iyi korur. Özellikle uzun rampa çıkışlarında.

    Bende atmosferik motor var, ona rağmen 0w40 koydurdum geçen. Önceki yağım da fena değildi, motul 5w30. Ondan önceki de castrol 5w30. En iyisi mobil 1 0w40 diyebilirim.

    Aracımda mekanik iticili supap var. Sıcakta aralık kapansın diye soğukta boşluk bırakılıyor. O boşluk zamanla genişliyor ve supap sesi yapıyor hafif. 0w40 koyunca o ses kesildi. Yağ, supap iticileri ile kam milinin arasını çok güzel dolduruyor.

    0w40, sıcakta daha kalın olduğundan, motoru iyice ısıtınca sanki çook hafiften bir güç kaybı varmış gibi hissettim ben. Normal kullanıcı anlamaz bile ama. Bunun yanında motoru koruyor, orasına bakmıyorum haliyle.
  • Markadan ziyade BMW nin referans ve onay kodlarına bakın, forumda bir Mobil tutturulmuş gidiyor, diğer üreticiler kızartma yağı üretmiyor elbette. Hatta bazı otomobil üreticilerinin onay kodlarını karşılayan Mobil üretimi bir yağ piyasada oldukça zor bulunabiliyor, 5/30 0/40 a takılmayın, motorun içerisindeki sıcaklık önemli olan, isterse dışarıda hava 50 derece olsun, motorun soğutma sistemi iyise kalın yağ ince yağ diye bir ayrımdan ziyade, üreticinin onayına bakın, Markadan ziyade yağın içindeki atık madde oranı kül-sülfat gibi değerler önemli özellikle yeni nesil dizel araçların partikül filtreleri için hayati önemi var, o yüzden Mobil 1 yeaaa efsanedir gibi yorumlara takılmayın.
  • parker48 kullanıcısına yanıt
    Dışarıda hava isterse 50 derece olsun yağ numarası önemli değil diyerek çok büyük bir hata yapıyorsunuz. Bunu okuyan insanların bazıları önemli değilmiş derse ve olması gereken yağı kullanmazsa günahı boynunuza zira büyük bir laf etmişsiniz. Motorun içindeki ısının çevre ısısı ile çok büyük ilgisi var. Havanın motordan ısıyı alıp uzaklaştırma kapasitesi depoladığı ısı ile yakından ilgilidir. Soğuk hava sıcak havadan çok daha fazla ısıyı ortamdan çekip alabilir dolayısıyla da motor ısısını düşürür. Örneğin aracımda yağ ısı göstergesi var ve kışın alt seviyelerde (90-100) dururken yazın aynı yollarda 130-140 ları görebiliyor. Sanmayin ki soğutma suyu 90 derecede regüle ediliyor diye motor iç sıcaklığı ve yağ sıcaklığı da o derecelerde kalıyor. Dediğiniz doğru olsaydı üreticiler iklime göre yağ aralığı tablosunu ortaya koymazdı yoksa işgüzarlık mı yapıyorlar belki de bilmiyorlardır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sozuak -- 25 Mayıs 2017; 10:9:54 >




  • Bizim araca 0-20 diye öneriliyor. Bunun tam olarak mantığını tablo vb. verilerle-görsellerle açıklayacak birisi yok mudur?
  • Sozuak S kullanıcısına yanıt
    Ben zaten motor üreticisinin onayladığı yağın kullanılması taraftarıyım dedim, hava ısısı 50 dereceden kastım yağın koruyuculuğunun çok değişmeyeceğini belirtmekti, motor yağı zaten yüksek ısı ve devirlerde görevini yapmak zorundadır motoru soğutan esas unsur soğutma sistemidir, dediğiniz elbette yanlış değil ama soğutma sistemi çalışmayan bir araçta sadece hava sirkülasyonu (dışarıdan panjur ızgaralarından giren hava) ve motor yağı ile ne kadar süre bir araç hararet yapmadan gidebilir ki. Yüksek devirlerde özellikle 5000 devir ve üzeri yağların koruyucu film tabakasının kopma hızları sentetik yağlarda oldukça arttı, günümüzde koruyuculuktan ziyade çevreci özellikler ön plana çıkıyor yağlarda. Zaten 50 derecede hava sıcaklığı olmaz ama farzedelim soğutma sistemi düzgün çalışan bir araçta 50 derece ile hararet oluşursa motor yağından ziyade soğutma sisteminin kapasitesinin yetersizliğinden kaynaklanacaktır.




  • çokta performansılı bir arac degil. 5-30 ve 10-40 kullanılabılır
  • meriva a 2004 aracımda devamlı castrol edge 5-30 kullanıyordum. Her 4000km de 1lt yağ eksiltiyordu. En son Mobil 1 5-30 u kullandım. 4000km oldu 250cc yağ eksiltti.
    Yakıt tüketiminde full depo ölçümünde bir değişiklik olmadı.

    Bilginize.
  • anlatalım :

    yapın başındaki rakam ve sonrasında gelen W , yağın soğuktaki akışkanlık değeridir. w ise winter yani KIŞ kelimesinin baş harfidir. yani 0w30 yağın başındaki 0, soğuktaki viskozite değeridir.

    Peki viskozite nedir? bir sıvının akmaya karşı gösterdiği dirençtir. yani bu değer azaldıkça, sıvının akmaya karşı direnci azalacağından, daha akışkan olduğunu anlayacağız.

    yani 0w30 'un soğuk akışkanlığı, 5w30 'un soğuk akışkanlığından fazladır. ilk rakamın geçerliliği yağımız ısınana kadardır. yağımız ısındıktan sonra ikinci ve asıl rakam işlerlik kazanır.

    şimdi burada, yaygın bilinen 'şu motora şu yağ konur' kanaatinin AKSİNE, yaşadığımız yerin ve yağın kullanılacağı mevsim periyodunun ortalama değerini tespit ediyoruz.

    mesela bölgemiz akdeniz, yağ değişim periyodumuz da yaz olsun.
    bu yağın kullanılacağı periyodda geceleyin en düşük sıcaklığı 10 derece olarak değerlendirelim, gündüz ise en fazla 40 derece civarı diyelim.

    hem aracımızın el kitabına ( artık bazı markalar yazmıyor ) hem de üreticilerin yayınladığı viskozite endeksine bakıyoruz. ( dikkat, bu işlemi manuel yapıyoruz, arama motoru gibi servisleri dikkate almıyoruz )

    burdan kullanmamız gereken yağı kolaylıkla tespit ediyoruz. dikkat etmemiz gereken husus;
    yağın iki değeri arasındaki rakam 30 ve fazlası kadar açıldıkça, mineralin bu değişimi karşılaması mümkün olmadığından, sentetik moleküllere başvurulduğu, bunun da maliyeti arttırdığıdır. tabi sentetik moleküllerin minerale göre ömrü daha uzundur.

    mesela ; 15w40 yağ mineral bir yağdır, ucuzdur. 10w40, yarı sentetiktir biraz daha pahalıdır, 5w40 tam sentetiktir, daha da pahalıdır.

    yapmamız gereken ve önem arzeden husus, en pahalı yağı seçip değişim periyodunu uzatmak yerine, en ucuzu seçip 5000km aralıklarla yağı değişerek motorun kondüsyonunu üst düzeyde tutmaya çalışmaktır.

    halihazırda, örneğin -35 dereceye kadar donmayan 5w yağı, yaz mevsiminde ve akdeniz bölgesinde, motora koymaya çalışmak, yine bilinenin aksine para israfından başka birşey değildir ve tamamen gereksizdir.

    yani 0w40 koyup 15.000 km aynı yağı motorda tutmak yerine, EĞER MEVSİM ELVERİYORSA 15w40 koyup her 5000 km de bir yağı yenilemek, motor açısından daha faydalıdır.

    böylelikle, mevsime göre yağ vizkositesini ayarlamak da kolaylaşır.

    bazı ustaların 'araba yağa alıştı' diye bir kavram tutturduklarını görmekteyim, böyle birşey yok arkadaşlar. hiçbir makine, hiçbir zaman yağa alışmaz.

    aşınmış, veya keçeleri yenilenmemiş bir makineye kalın yağ koymak, ustalıkla bağdaşmaz, ve makinenin yağa alışması iddiasını doğrulamaz.

    edit : ELF örnek viskozite değerleri indeksi. Hangi yağ? 5w30 mu 0w40 mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi blackcoupe -- 7 Mayıs 2018; 19:16:20 >




  • Konuyu hortlatacağım arkadaşlar ama acilen bilgiye ihtiyacım var,

    kardeşimin 2016 model Mini Cooper aracı var. Araç istanbulda, kapalı garajda yatıyor. 2016 model olmasına rağmen 7500 kilometrede henüz.

    Aracın her yıl 12 ayı yani 1 yılı doldurduğunda servise götürüp Castrol Edge Pro 0 -30w yağ ve yağ filtresi değişimi yapıyoruz. Taş çatlasa yağı değiştirdiğimizde yılda 1000 km yapıyor bu araç fazlası değil sadece şehir içi yani.

    Yıllık yağ değişimi yapıyorken 1 veya 2 ay gecikmek motora cidden zarar veriyor mu arkadaşlar? Gecikme olabiliyor bazen mesela bu yıl mart sonu bakımımız geldi götürmedik henüz pandemi sebebi ile.

    Bir de bu Castrol 0-30w + yağ filtresi + işçilik için toplamda 800 lira gibi bir masraf çıkıyor. Sizce normal mi fiyatlar çünkü yağı netten alsak sanki fiyatlar daha uygun gibi servis biraz iteliyor işçilik 200 tl mesela geçen yıl ödediğim. Tam fiyatlara hakim olmadığım için sormak istedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hugo_ramirez

    Konuyu hortlatacağım arkadaşlar ama acilen bilgiye ihtiyacım var,

    kardeşimin 2016 model Mini Cooper aracı var. Araç istanbulda, kapalı garajda yatıyor. 2016 model olmasına rağmen 7500 kilometrede henüz.

    Aracın her yıl 12 ayı yani 1 yılı doldurduğunda servise götürüp Castrol Edge Pro 0 -30w yağ ve yağ filtresi değişimi yapıyoruz. Taş çatlasa yağı değiştirdiğimizde yılda 1000 km yapıyor bu araç fazlası değil sadece şehir içi yani.

    Yıllık yağ değişimi yapıyorken 1 veya 2 ay gecikmek motora cidden zarar veriyor mu arkadaşlar? Gecikme olabiliyor bazen mesela bu yıl mart sonu bakımımız geldi götürmedik henüz pandemi sebebi ile.

    Bir de bu Castrol 0-30w + yağ filtresi + işçilik için toplamda 800 lira gibi bir masraf çıkıyor. Sizce normal mi fiyatlar çünkü yağı netten alsak sanki fiyatlar daha uygun gibi servis biraz iteliyor işçilik 200 tl mesela geçen yıl ödediğim. Tam fiyatlara hakim olmadığım için sormak istedim.
    Servis tabii ki iteler bu normal. 1-2 ay gecikmeyle de hiç bişey olmaz, rahat olabilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • cbascan kullanıcısına yanıt
    Yağ flitresi hava flitresi polen flitresi varsa yakit flitresini dişardan veya servisden alirsan toplasan 50,60 tl oynar..Gidip yağini kendin al flitrelerini kendin alip sanayide değiştir 200tl vericegine 50 bilemedin 100tl verirsin..Servis yağlari lt olarak hesaplar lt nerden baksan 50,60tldir. Dişarda 200,220tl dir..Servisden motor yağ kapasitesini ögrenip kendin değiştir..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SEHZADE63 -- 30 Mayıs 2020; 17:34:17 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Peki benim araç kapalı garajda yatıyor. Her yıl toplasan 1000km şehir içi yol yapıyoruz kosa mesafe tur bunlar.

    Şimdi yıllık mutlaka yağ ve yağ filtresi değiştiriyoruz ona eyvallah. Ama yıllık 1000km yapan araçta hava filtresi ve polen filtresi değişimi şart mı? Mutlaka periyodik bakım diyor ustalar hava polen yağ vs hepsi yıllık değişmeli diyorlar. Benim bildiğim büyük km’lerden sonra değişir hava ve polen filtresi kapalı garajda yatan aracın miss gibi filtresi niye değişsin.

    Yanlışım mı var arkadaşlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hugo_ramirez kullanıcısına yanıt
    Filtreler açılır bakılır, temizze değiştirilmez bu kadar basit.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2014 honda civic fb7 otomatik vites aracım var yeni aldım aracı 154 binde kaç numara motor yağı koymalıyım? Öncesinde kaç numara motor yağı olduğunu bilmiyorum 2019 yılında 119 bin km,de  yetkili servise girmiş  o zamana kadar  bakımlarda hep 0.20 motor yağı kullanılmış garanti bitiminden sonra  aracın yağ bakımları dışarıda yapılmış  (2 yada 3 bakım) bu bakımlarda kaç numara motor yağı kullanıldı bilmiyorum şimdi ben kaç numara motor yağı kullanmalıyım.?  motor yağı ve şanzıman yağını internettet getirtsem olurmu.? tavsiyeniz nedir? Tekirdağ çerkezköydeyim. Niyetim 0.30 kullanmak ama çekiniyorum aracı istanbuldan aldım.
     (Not aracı ilk sahibinfen aldım fabrikadyon lpg,li) haftaya perşembe uzun yola çıkıcam Nasip olursa yaklaşık 1000 km



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 66 yozgat -- 8 Temmuz 2021; 10:37:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hugo_ramirez kullanıcısına yanıt

    Onemli olan kaç km yaptığı değil nasıl kullanıldığı.

    Bir arkadaşım Nişantaşı’nda oturan Fulya’da çalışan bir doktoru. Günde 5km x 2 rutin araç kullanırdı. İstanbulun en topografik zorlu, trafik yoğun bir yer diyelim.

    2 arabası vardı, eşi bırakır vs. BMW LL01 yağ kullanıyordu, Castrol kullanıyor servis. 18 ay yağ aralığı var demişler ona. Yaklaşık 7.000km’de bir değişiyordu 1.5 yıl dolduğu için. 4-5 yıl sonra motorunuz sesi değişik bir açalım gereken ne varsa değişelim bilmem ne dediler. Servisten. Araç daha 40-50bin km ‘de sonra motoru değişti. Bir kısmı garantiden bir kısmı ödedi falan.


    https://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/CA5FAA39067B02F7802580B9002F512B/$File/BPXE-AJGNQ5.pdf

    motor yağı ve üretici 18 aya kadar ok veriyor LL01 BMW onayı ise. Ama yerel otoriteler bölgenin koşulları ile kendi inisiyatifinde şartları değişik uygulayabiliyor.

    12 ay boyunca hafta sonları garajdan çıkıp sakin kullanımda 70 km açık yol yapan bir araç ile,

    12 ay boyunca trafikte haftada 70km yapan her gün ya da gün aşırı kullanılan araç,

    yağı aynı şekilde yıpratmaz.


    bu nedenle yağ değişimi konusu iyi koşullarda 18 ay hatta bazı markalarda 24 ay a kadar sarkıtanlar var.


    hava ve polen gibi kuru kağıt filtreler için gerekli cevap verilmiş zaten.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 30 Ağustos 2021; 9:3:37 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.