Şimdi Ara

Hangisi Nedir? Clio Bilgilendirme Uzmanlarını Bekliyorum.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
1.028
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 500 600 bin civarında bir bütçem var. 600 binin üzerine çıkamam. 600 bile yoracak bir bütçe olacak. Clio bakıyorum 2016-2017 ve üzeri ama motor konusunda neye yönelmem gerektiğinde kafam çok karıştı. 1.3 Tce lere bütçem yetmiyor. Aslında aralarında en iyisi o diye biliyorum. Şimdi sorularım şunlar olacak.

    1)1.0 tce ile 1.0 sce arasındaki fark nedir?
    2)1.0 tce mi daha iyi 0.9 tce mi?
    3)1.0 sce lerde turbo var mı?
    4)1.5 dci ler nasıl?
    5)1.2 var bir de galiba onlar hakkında hiç bilgim yok o nedir?
    6)Sanayiye hangisi daha az uğrar?
    7)Hangisi kaç beygir torku ne?
    8)Yakıt tüketimleri nedir?

    Bunlardan hangisi tercih edilir? Nelere dikkat etmek lazım? Donanım benim için o kadar önemli değil. Bi tablet ekran takarım yeter.

    Şu anki arabamla yıllık ortalama 20 bin kilometre yapıyorum bunun yarısı şehir içi yarısı şehir dışı oluyor. Çok hızlı süren biri değilim. Şehir için 60 70 i çok geçmem. Uzun yolda da 120 130 a sabitlerim giderim. Uzun yolun geneli Gaziantep Konya arası oluyor.

    Hangisi yorar hangisi yormaz?

    Bu bütçe ile modelli sedan araba bulamadım önerileriniz var mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wangerlowert -- 20 Haziran 2024; 19:22:25 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >







  • Clio uzmanı kimse yok mu

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 1) tce turbolu sce turbosuz
    2) 1.0
    3) 1 e bak
    4) guzel
    5) bilgim yok
    6) hepsi
    7) google
    8) dci tceden sehir ici 2 sehir disi 1 lt az yakar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • BuI kullanıcısına yanıt
    Çok net olmuşsun hocam 😂

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 1.5 yıl 22bin km oldu 0.9 tce 2019 clio hb kullanıyorum.
    Öncelikle 0.9 tce (90bg), 1.0 tce (100bg ve 90bg ikisi de mevcut), 1.2 tce (120bg) ve 1.3 tce (130bg) motorlar turbo beslemelidir, 1.0 tce gayet güzeldir ancak clio 5 ve 5.5 kasada var sadece, 2016-2017 model cliolarda 0.9 tce, 1.2tce, 1.0 sce ve 1.5 dizel bulabilirsin, 600'e clio 5 1.0 tce zor bulursun.
    1.0 sce ve 1.2 sce motorlar atmosferik turbosuzdur.
    1.5 dci dizel kendini ispatlamış yakıt ekonomisi yüksek dayanıklı bir motordur, fazla masraf açmaz.
    Alacağın araç düşük km olduktan sonra hepsi seni sanayideki ustalara ahbap yapmaz.
    Fiyat skalanıza göre size 2017-2020 arası 0.9 tce öneririm, bu motor turbo beslemeli olmasına rağmen lpg ile tam uyumludur, kendim de lpg li kullanıyorum. Fazla trafiği olmayan bir ilçede yaşıyorum, şehiriçi kışın 100km'de ortalama 7lt lpg tüketiyor, yazın ise 6lt. Uzun yolda sabit 118km/3000devir ortalaması ise 5.9-6.3lt lpg ile seyahat ediyorum, tabi bu değerler Ankara ve Bolu'ya göre, siz yaşadığınız ilin trafik durumu ve coğrafi şartlarına göre degerlendirmenizi yapın. (1.0 tce'de benzer tüketime sahiptir)
    Gelelim masraflara aracımı 38 binde aldım şuan 60binde, 1 defa rutin filtre ve yağ bakımı yaptırdım, bir de ön balataları değiştirdim onun haricinde masrafım olmadı.
    Tavsiye eder miyim derseniz ederim, çünkü fazlasıyla ekonomik bir araç, motor performansı da gayet güzel, bluetooth, klima, hız sabitleyici, start stop vb. asgari anlamda donanımları mevcut, donanım delisi olmayan birine fazlasıyla yetiyor.
    Sorun olarak ise ben bu araca c segment bir araçtan geçtim ondan dolayı yalıtımı kötü, geniş değil, konforu biraz düşük ve uzun soluklu yokuşlara biraz hızlı/devirli girmezseniz haliyle motor bir düşük vitesi istiyor (bu sizin kullanımınıza bağlı, şu ana kadar 1-2 defa haricinde keşke dediğim olmadı).

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 1.5 dci clio kullandım. motor aslında pek atik bir motor değil ama kasa hafif olduğu için sanırım clio'da iyi gidiyor.

  • Yıllık 20bin km yapıyorsan kesinlikle 1.5 dci clio'lara bakmalısın.

    Bakımlı bir 2017 model touch paket işini görecektir o bütçeye.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Şirket aracım boş paket 2023 model 1.0 sce clio idi. Araç motor harici gayet güzel. Clio 5 herhalükarda 4 ten daha güzel bence

    Senden bir tık daha iyi durumdaki dayıma sıfıra çok yakın 1.0 sce aldırdım. Çünkü bu zamanda en iyi i araba ya sıfır yada sıfıra çok yakın olandır.

    Bütçe tutmadığı için 1.0 tce turbolu üniteyi önermedim.

    Çok net söylüyorum 1.0 sce alın geçin elinize biraz para geçerse atıyorum 1 sene sonra turbolusunu alırsınız. 1.3 tce alırsanız yüzünüz güler.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • sssemih24 kullanıcısına yanıt
    Gerek yok ist ölü trafiğinde 6.5 litrede dolanıyordum. Şehir dışı zaten 5 litre civarı. Sakin adam için turbosuz ama düşük km daha mantıklı. Dizel km si yüksek araç başa bela

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Leroyferr kullanıcısına yanıt

    Bizde 2013 model 1.5 dci araç vardı 240bin km'de satmıştık ve sattığımızda motor halen saat gibiydi (ne bir titreşim, ne bir anormal ses vardı) demem o ki 1.5 dci bakımlı temiz bulabilirse evladiyelik bile binilir.

    Fransız arabalarının benzinlisine binilmez, yılda 5-10bin km sadece şehiriçi kullananlar için mantıklı sadece.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tce turbolu, sce düz motor. 1.0 tce 0.9'dan iyidir. Sizin durumunuza en uygun 1.5 dci. Yakıt olarak benzinle az fark var gibi gözükse de aslında reel sürüşte çok fark var. Şehirlerarası 1300 km gidiyor 1 depoyla dizel ve 2003'ten beri geliştirilen kendini kanıtlamış 200-220 tork güzel bir motor. Clio 5 600'e çok zor gizli kusuru olma ihtimali yüksek, clio 4 dizel bile kolay değil 600'e. Kilometre oynanmış olma ihtimaline çok dikkat edin. 1995 corollaya 400 istenen yerde clio çok uygun fiyatlı ideal güzel bir araç, 20.000 km için de kesinlikle dizel.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dr0742 -- 21 Haziran 2024; 0:24:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bütçenize göre 1.0 Sce az KM yapmış bir Clio 5 Öneririm. 1.0 tce manuel model de düşünülebilir bütçeye uydurulursa.


    1)1.0 tce turbolu 1.0 turbosuz motor bire bir aynı. Sce 75-65 bg. Tce 90-100 Bg

    2)1.0 tce

    3)1.0 sce lerde turbo yok.

    4)1.5 dci ler efsane motordur ancak dizel devri artık bitiyor. Clio 5 ve 5.5 larda bu motor yok maalesef.

    5)1.2 motor ara bir seri. Önermem.

    6)Sanayiye hangisi daha az uğrar. Km düşük olduğu sürece ve bakımları düzgün olduğu sürece uzun bir süre sanayi yüzü göstermez.

    7) 1. madde

    8) 1.0 Sce (5.5 Şehir içi 4.5-5 şehirlerarası) 1.0 Tce CVT olanı 6.5-7 Şehir içi 5.5-6 Şehirlerarası. Manuel 1.0 tce çok daha az yakıyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi usmcsas -- 21 Haziran 2024; 10:57:33 >
  • 1) 1.0 TCe çok noktadan enjeksiyonlu turbo benzinli H kodlu motor, 1.0 SCe çok noktadan enjeksiyonlu atmosferik benzinli B kodlu motor. Piston çapları aynı değil tamamen farklı motorlar aynı motor ailesinde değiller keza harf kodları da farklı.

    2) Tabi ki de 1.0 TCe daha yeni sonuçta fakat max 600 bin bütçeye 0.9 TCe daha rahat bulunur gibi,zaten neredeyse aynı motorlar, 1.0 TCe(72.2x81.3) 0.9 TCe(72.2x73.1)’nin piston strok uzunluğu uzatılmış hali.

    3) 1.0 SCe atmosferik motor.

    4) 1.5 dCi güzel motor fakat max 600 bin bütçeye alınabilecek örnekleri ne durumda onu iyi araştırmak gerekir.

    5) Clio 2 den kalma 1.2 75 ps atmosferik motor yerine 0.9 TCe 90 ps alınsa çok daha iyi olur. Adana-Ulukışla arası otoyolda güce ihtiyacınız olacaktır özellikle de klima açıksa ve araç yüklüyse.

    6) Periyodik bakımlı Clio 4 veya Clio 5 sarf malzemeleri değişimi dışında sanayiye pek uğramaz.

    7) automobile catalog sitesinden bakabilirsiniz.

    8) automobile catalog sitesinden fuel consumption kısmından bakabilirsiniz.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • En güzeli 1.0 tce manuel vites

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.