Şimdi Ara

Hararet 90 ı Geçerse (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
45
Cevap
1
Favori
5.018
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Matheas kullanıcısına yanıt

    Fan açmadığı için su eksiltmez, su eksiltmesinin başka bir sebebi vardır, kaçakları kontrol ettirin.

  • heymannn kullanıcısına yanıt
    Fan açılmazsa sıcaklık aşırı artacağından su basıncı da aşırı artacaktır. Yedek su depo kapağından aşırı basıncı tahliye eder.
  • hardcrss kullanıcısına yanıt

    100 dereceye çıktı diyor hocam. Bu sıcaklıkta basınç o denli yükselmez. Su seviyesini takip etmekte ve kontrol ettirmekte fayda var.

  • MaDMaxiBo kullanıcısına yanıt

    Su eksiltmesi normal değil hocam siz de fazla uzatmadan kaçakları kontrol ettirin derim.

  • hardcrss kullanıcısına yanıt

    Aynen problem öyle oldu

  • heymannn kullanıcısına yanıt

    Su basıncı arttığı için tahliyeden azalttı suyu bi önceki yorumda arkadaşın yazdığı gibi

  • Yoğun trafikte baktınız hararet yükseliyor klimayı açın. Fan devreye girer. Motor suyu çok ısınmamış olur.
  • MaDMaxiBo kullanıcısına yanıt

    Arac su eksiltiyorsa bir yerlerden kaçırıyordur

    Kac model kac km ?

    Son durum ne gosterdiniz mi ?

  • Ccestr kullanıcısına yanıt

    Senin kadranda gördüğün 90, gerçekte daha fazlası olduğunda bile 90 gösteriyor. İşin rengi değiştiğinde araç sana evet artık ciddi bir şeyler oluyor diye uyarı veriyor. Yoksa 90'ın üstüne genelde çıkıyor zaten. Rampaya hangi araçla çıkarsan çık, harareti yükselir. Bakımlı araç, suyun sıcaklığını 90-110 arasında tutar. Yağ sıcaklığın daha da artabilir bile.


    Birkaç defa sıcaklığın ciddi değerlere gelmesi sorun oluşturmaz. Bizzat deneyimlemişliğim var. Burada önemli olan motoru kapatmamak. Fan açmadıysa, kontağı kapatıp hemen geri çalıştırırsın, yüksek ihtimalle devirdaim pompası çalışacaktır. Bu tür hararek sorunları, ya su eksikliğinden ya pompa arızasından kaynaklanıyor.

  • Huan8 H kullanıcısına yanıt

    Hocam genleşme kabında hiç su kalmamıştı stop etmeseydim hararet sona dayanırdı iyice motoru yakardım bu sefer

  • Matheas kullanıcısına yanıt
    Genleşme kabında olmaması motor bloğunda olmadığı manasına gelmez. Sadece yeteri kadar olmalı ki suyu dönsün ve ısı transferini rahat yapsın. Motorlar hemen soğumuyor ama içerideki parçalar da çok dayanıksız değiller. Sadede bakımlara dikkat edilmeli.
  • 2011 Fiesta 1.4i hocam araç.


    Dün ancak klimaya baktırdım, başka yere fırsat kalmadı maalesef.

    Ama şunu da test etmiş oldum, beklediği yerde hiç eksilme yok, kısa mesafe, 3-5 km gidince motor 100 dereceyi geçmedi yine eksilme olmadı.


    Trafik yoğun olunca 105-115 arası çıkıyor sıcaklık, hatta 120 yi bile gördü. Öyle olduğu zaman çok eksilme oluyor. Su kabı veya kapağı falan olabilir mi acaba diyorum?


    Bir de sürekli su eklediğim için antifiriz oranı düşmüş oldu muhtemelen. Komple boşaltıp antifiriz su karışımı yapıp baştan doldursam fark eder mi? Nerden boşaltılır o su onu da bilmiyorum  




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MaDMaxiBo -- 30 Temmuz 2023; 17:48:35 >
  • MaDMaxiBo kullanıcısına yanıt

    Ilk once radyatör kapağından suphelenin derim hocam eski aracımda basima gelmişti

  • Radyatörü komple değiştirmeyi düşünüyorum aslında. Fanını değiştirdim, gerek yok diyordu ustalar, çok ses yapıyor dedim, zorla değiştiler. Sökünce de AA kırık varmış iyi ki değiştirdin dediler. Şimdi fan sesi pek duyulmuyor açılınca.

    Bin lira falansa yenilerim uğraşmam da, bakmak lazım fiyatına.


    Usta! diye birine tampon boyattık, tamponun yenisi bin lira, boyaması 1500-2000 liraymış zaten, adam! bizden tamponu sökmeden bir kısmını boyamak için 2500 lira aldı  WYenisini takardım o paraya.  

  • Basınç altında ve antifriz kullanımında kaynama noktası yukselır, 113 115e kadar sorun olmaz çoğu araçta.Dijital bakmak en sağlıklısı, analoglar sonradan yükseliyor genelde..

  • Arkadaşlar sizin araçlar problemli galiba. Yıllardır envai çeşit araç kullandım. Harareti 91 olan araç görmedim. Her zaman 90 sabitti. Gazlama dahil, dur kalk dahil 90 sabit seyreder her zaman normal araçlar. Yok benim arabam 100 derecede çalışıyor falan geçin o işleri. Neredeyse her grubun aracını kullandım Opel'inden tutun Toyota'sından Volkswagen'ine kadar. 90 dereceyi geçen araç görmedim daha.

  • Motorun yağına bak
  • Akhenatonnn kullanıcısına yanıt
    Eğer devirdaim çalışmıyorsa bu yöntem işe yaramaz. Sadece fan veya termostat arızalıysa işe yarar. Eski araçlarımda bizzat tecrübe ettim.
  • Vacao V kullanıcısına yanıt
    Bu iyiydi. 😂
  • Matheas kullanıcısına yanıt
    Motoru yakmazdın. Su buharı, eğer su kalmamışsa duman falan çıkardı, kenara çekerdin. Hararetle ilgili motor yakmak hariç herşeyi yaşadım. Motoru yakmak için çok kazma olmak lazım. Sadece duman da değil, motorun sesi falan değişiyor. Ama malesef işte o noktada çok masraf çıkıyor. Sıfırdan aldığım araç iyi ustaya götürmediğim için rektefeyeyle de adam olmayınca satmıştım.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.