Şimdi Ara

Hararet 90 ı Geçerse

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
45
Cevap
1
Favori
5.018
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar hararet 90 dereceyi biraz geçerse yani 95 100 arası olursa conta yakar mı araba?




  • antifriz varsa bir şey olmaz.
  • emir.ksk kullanıcısına yanıt

    Antifiriz vardı hararet 90ı biraz geçti stop ettim düştü 90a

  • Hocam normalde sorun olmaz bir süre 110-120 lerde vs gezmesi lazım veya susuz kalması lazım diye biliyorum…Benim arabada ilk aldığımda hararet yaptı bizzat denedim araçta su varken son çizgiye dayadı (kısa bir süre) conta yanmadı susuz kalmış olsaydı muhtemelen yakardım…
  • Conta yanmasını nasıl anlarım hocam

  • hararet yükselirse motoru kapatma. havalandırmayı sıcağa al motordan kabine ayarla, camları aç hararet yavaş yavaş düşer.
  • Akhenatonnn kullanıcısına yanıt

    Fan açmadığı için su eksiltmişti mecburen motoru stop etmem gerekmiyor mu bu durumda

  • Arabaya göre değişir. Benim araba için normali 95-110 derece arası örneğin.

    106'da ilk seviye fan devreye giriyor, 112'de ikinci seviye.

  • gm motorlarda 102 de termostat 108 de fan açar; 3 sefer conta yakmadan hararet yaptırdık araca, o kadar yüksek sıcaklık soğutma sisteminin hortumlarının zamanla özelliğinin kaybolmasına sebep oluyor ve bir yerden ince bir çatlakla su azalması yapıyor.


    82 de termostat 95 de fan açtıracak şekilde yazılım yüklemesi yaparak hararetin önüne geçtik ve böylece hortumların ömrünü uzatmış olduk. geçen sıcaklarda e-5 trafiğinde 1 saat dur kalk da bile en yüksek 99 gördü, bu gibi durumlarda klimayı açtığınızda sistemi çok zorladığından fan devamlı 3.kademede çalışarak sıcaklığın daha da artmasını engeller...

  • Benim bildiğim 90 dereceyi geçtiği anda silindir kapak contası feci şekilde yapar yanlış yorumlar yapmayalım lütfen
  • Büyük ihtimalle yakmaz.


    İlk etapta yağa su-suya yağ karışıp karışmadığına, devir çevirdiğinde hortumlarda sertleşme olup olmadığına bakabilir ve conta yanık testi yaparak kontrol edebilirsiniz.

  • Ccestr kullanıcısına yanıt

    Böyle bir şey yok.

  • motograter M kullanıcısına yanıt

    Sonuçta 90 dereceyi geçmiş motor yüksek ısı görmüş olmuyor mu?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ccestr

    Sonuçta 90 dereceyi geçmiş motor yüksek ısı görmüş olmuyor mu?

    Hayır alakası yok. 91 olursa motor direk patlar. O yüzden 91 olmaz. Hep ama hep 90 olur.
  • Ccestr kullanıcısına yanıt

    dün 120 dereceyi gördüm ekranda.

    eve gelince su ekledim. sabah eklemeyi unutmuşun, 1,5 litre eksilmiş max çizgisinden.



    havalar 40 derece üzerinde ondan mı yoksa çatlak patlak mı oldu sonradan bilmiyorm ama 3 aydır kullandığım araç son iki haftadır su eksiltiyor. önceden yoktu.


    sıcaklık 42 dereceyi gördüğü için geçici olabilir mi ?

    yoksa hortum vs çatladığı için sürekli eksiltir mi artık ? bilgisi olan ?

  • Vacao V kullanıcısına yanıt

    fiesta var 90 a düşmüyor bile hiç. 95-105 arası, ışıkta uzun süre bekleyince 115-120 ye kadar çıkıyor.

    kısmızı 50 saniye üzerindeyse motoru stop ediyorum mecburen. yarın ustaya götürmeyi düşünüyorum bakalım.

  • Ccestr kullanıcısına yanıt

    Hayır 100 dereceyi bile geçen ve bu şekilde normal olarak çalışan bir çok araç modeli var.

  • En önemli nokta soğutma sıvısında antifriz var mı bununla ilgilenin. Motor soğutma sıvınızda Yeterli ölçüde antifriz varsa 130 derecelere kadar dayanabilir. Hatta bildiğim kafarıyla antifriz kaynama bile yapmaz. Tabii özelliğini yitirmemişse.
  • Evet full antifiriz var sürekli conta yaksaydı buji diplerine su verirdi demi

  • Motordan motora değişir ama 90 zaten çoğu benzinli aracın optimum çalışma sıcaklığı. Dizel araçlar için bu değer 100-110’a kadar çıkabilir. Kimi araçlar 95 kimileri 105’de fan açar benim aracım 107-108 derecede açıyor(fahreneit ayarlı). Demek istediğim bu aralıklar bırak yükseği normal sayılır. Araç sıcaklığı düşürmek için fan bile açmıyor. Conta yakması için 130’da bir süre gitmen gerekiyor. Şimdi biri çıkıp ben 120’de yaktım diyebilir inanırım da ama genel olarak durum bu. Kafaya takma yani. Tabi araç sürekli optimum sıcaklığın 5-10 derece üstünde çalışıyorsa, birine göstermek gerekir conta yakmasa bile soğutma sisteminde bir arıza vs olabilir bu normal değil.

    Ayrıca aracında hem analog hem dijital gösterge olanlar varsa her araçta öyle midir bilmiyorum ama şunu öğrendim analog gösterge 120’yi geçene kadar 90’dan hiç kıpırdamıyor dijital ise hep anlık sıcaklığı gösteriyor. Bunun sebebini de öğrenemedim ama kullanıcaların kısa süreli yükselmelerde bu tarz takıntılarını önlemek için olduğunu düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi heymannn -- 29 Temmuz 2023; 17:42:34 >




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.