Peugeot 307 modeli bir aracım var lpg li, hararet 90 da iken aracı stop ettikten sonra hemen akabinde 5 saniye geçmeden kontağı çevirdiğimde hararet göstergesinin 100 de olması normal mi? yolda hiç bir zaman 90 ı geçmiyor da stop ettikten sonra böyle bir durum var , marşa bastığım an tekrar 90 a aniden geri geliyor.
Elektrikçiye gösterin
quote:
Orijinalden alıntı: TuVNeRa
Elektrikçiye gösterin
Şimdi şöyle bir sıkıntım var , Araç bir gün tam park ettiğim sırada genleşme kabından buhar çıkardı radyatörden motora giden borular çatlamış borularda çatlaklar varmış , bir kaç tane boru daha değiştirdi su kaçakları giderildi, araca antifiriz ve ilaç(usta öyle söyledi sanırımı motoru koruma içindi tam hatırlamıyorum) konuldu ve contalarda bi sıkıntı olmadığını bayaa bi yol testi yaptıgını söyledi aracı aldım dediği gibi çok iyi şekilde kullandım hararet 70-80 arası kullandım hep yeri geldiğinde 90 da oldu tabi herneyse bugün yokuş çıkarken özellikle hararete baktım 75 falandı düzlüğe geldim aracı tam parkediyordum bi baktım su kabının kapağından su çıkıyor kaptaki tüm su tahliye edilmiş hararet 75 de iken herneyse kapak zaten çok arızalı bir kapaktı ustama sordum gel kapağı değiştirelim dedi kapağı değiştirdik bir ihtimal de silindir conta kapağı olabilir contalar yanmamıştır ama küçük bir iğne deliği bile olsa motor içindeki kompressör hava verir bu da suyu dışarı atar dedi ama büyük ihtimalle kapaktandır dedi bu şekilde kullan ama sıkıntı kapakta değilse tek ihtimal silindir conta dır dedi, aldım aracı kullandım yine sıkıntı yok hatta bugun cıktıgım yokusu yine cıktım bi sıkıntı olmadı sadece hararet 90-100 arasıydı ,
1- gerçekten sorun kapaktan olabilir mi ? çünkü kapak arızalıydı bütün suyu tahliye etmesinin sebebi bu olabilir mi? hararet 75 de iken tahliye etti bütün suyu 2- silindir conta yakmış ise bu kaç paraya patlar bana sıkıntı cıkarır mı silindir conta yakmasının belirtileri nelerdir ben anlayabilirmiyim, suya yağ falan verme yok(sanırım belirtilerinden biri bu ) yakmış olsa bile başlangıç seviyesinde olabilir bu yüzden belirtileri gözükmüyor olabilir. 3- aracı hararet 90 da kapatıyorum akabinde 5 saniye geçmeden kontağı ceviriyorum hararet göstergesi 100 de oluyor çalıştırdığımda hararet 3 saniye içinde 90 a geri iniyor bu normal mi?
ek olarak araç fan açıyor, soğutma sistemi çalışıyor termostat fan müşürü falan hepsi değişti,
3 sn de 10 derece sıcaklığın düşmesi normal değil.
kapagi degistir,sorun kapakta anlattigina gore.benzer sorun aracimda da vardi.araci park ediyordum,genlesme kabinin kapagindan su atmaya basliyordu.bir kac ekleme yaptim yarim lt civari su aliyordu.sorunun kapaktan oldugunu anladiktan sonra yenisiyle degistirdim.o gunden beri damla su eksiltmedi.
anka0658
kullanıcısına yanıt
Cok sagol ya gercekten kafayi yedim bayram sonuna kadar da kapali her yer kapagi dun degistirdim bi sikinti yok gozukuyo tek kafama takilan su kontak acip kapadiktan sonra olusan hararet gostergesi degisikligi belki hep vardi ama bu olayla farkettim diger araclarda da ayni durum var mi merak ettim
salihataS
kullanıcısına yanıt
aslında sıcaklık artıp düşmüyor sabit kalıyor sadece gösterge yanıltıyor,basit bir sorun oto elektrikçiye gösterin,şarj yada aküde bir sıkıntı olabilir
Bu yasanilan sorunlar sonrasinda olmasi beni conta da sikinti var mi acaba diye supheye soktu zaten 600 lira masraf yaptim bir de conta sorunu cikar diye korkuyorum acikcasi
salihataS
kullanıcısına yanıt
sanmam birde hararet müşrülünü ve termostatı baktırın birisinin bozuk olması büyük ihtimal hatta enbüyük ihtimal
2 parca da degisti tum hortumlar devir daim falan hersey degisti tek degismeyen arizali genlesme kabi kapagiydi
aracini bir sure kontrol et.sorun gostergeden kaynaklanan bir durumda olabilir.conta yaktigindan suphe ediyorsan,su seviyesini her binmede kontrol et.eksiltme yoksa korkma.birde ayni aractan kullananlara sor.bende marea var.hararet gostergesinin sapitmasi kronik sorun mesela.hemen hemen hepsinde oluyor.tam ortada duran gosterge birden tavan yapiyor.ufak bir tokata vurunca geri eski yerine donuyor.bunu bilmeyen bir kullanicinin,biranda firlayan hararet gostergesini gorunce ne duruma dusecegini dusun. sasi kablosunu guclendirince sorun cozuluyor.307 lerinde belki benzer kronik bir sorunudur.
anka0658
kullanıcısına yanıt
Cok tesekkur ediyorum sn.anka o kadar cok gerdi ki beni bu durum bir de yetmezmis gibi tavana anahtarla cizik atmislar @anka0658
hocam o zaman oto elektrikçiye gidin kesinlikle şase kalosunu ve aküyü baktırın ,zaten onlar anlar basit bir sorun aslında
quote:
Orijinalden alıntı: ufuk343458
hocam o zaman oto elektrikçiye gidin kesinlikle şase kalosunu ve aküyü baktırın ,zaten onlar anlar basit bir sorun aslında
Persembe ilk is bunu yapmak olucak bu sirada aracla ilgili peki ne gozlemlemem gerek
quote:
Orijinalden alıntı: salihata Peugeot 307 modeli bir aracım var lpg li, hararet 90 da iken aracı stop ettikten sonra hemen akabinde 5 saniye geçmeden kontağı çevirdiğimde hararet göstergesinin 100 de olması normal mi? yolda hiç bir zaman 90 ı geçmiyor da stop ettikten sonra böyle bir durum var , marşa bastığım an tekrar 90 a aniden geri geliyor.
gayet normal, motor durunca arabaların genelinde böyle olur, fizik kuralları gereği su ve yağ devirdaim yapmadığından anlık olarak ibre yükselir...
Arkadaslar cok sagolun ya
motor durduğu zaman hararet yüksekse devirdaim durmaz fan çalışır motor soğur
quote:
Orijinalden alıntı: ufuk343458
motor durduğu zaman hararet yüksekse devirdaim durmaz fan çalışır motor soğur
motor durduğunda devirdaim nasıl durmuyor, devirdaim motoru hareketini nereden alır?..
quote:
Orijinalden alıntı: Bayberty
quote:
Orijinalden alıntı: ufuk343458
motor durduğu zaman hararet yüksekse devirdaim durmaz fan çalışır motor soğur
motor durduğunda devirdaim nasıl durmuyor, devirdaim motoru hareketini nereden alır?..
Alıntıları Göster
arac durduğunda ve kontak kapandığında ilk anda hararet yükselir bununda sebebi devir daim durur ve sıcak olan motorda ilkanda harareti artar fan acma sıcaklığıda yoksa fan zaten acmaz gereksiz yere elektrikciye gidipte masrafa gerek yok
quote:
Orijinalden alıntı: salihata
Arkadaşlar merhaba,
Peugeot 307 modeli bir aracım var lpg li, hararet 90 da iken aracı stop ettikten sonra hemen akabinde 5 saniye geçmeden kontağı çevirdiğimde hararet göstergesinin 100 de olması normal mi? yolda hiç bir zaman 90 ı geçmiyor da stop ettikten sonra böyle bir durum var , marşa bastığım an tekrar 90 a aniden geri geliyor.
hocam fanın açıp açmadığını kontrol edin açıyorsa sıkıntı yok demektir