vw polo 1.4 sportline kullanıcısıyım. aracımda hararet sorunu var. geçen hafta aracı alttaki sıcak su hortumu var o patladı. tüm antifiriz su boşaldı. Direkt kontak kapattım. Sonra o hortum termostat komple yeniledim. devirdaim de çalışıyor. şimdi sorun şu araç 1-2. viteslerde trafikte kalınca hararet 100 leri görüyor. kaputtan duman çıkıyor resmen. istanbul trafiğine çıkamıyorum. ancak araç 4-5. viteste yani seyir halinde olursa sürekli hararet 90 da hep sabit yani güzel. been sorunun radyatörden kaynaklandığını düşünüyorum. soğutmuyor yani. acaba sizce sorun ne ? teşekkürler.
fan veya fan müşürü. arabanız ısındıgında fan açmıyor olabilir.
fan bozuk yada müşürü bozuk klimayı açın fan direkt çalışacaktır. Çalışırsa müşür çalışazsa hem müşür hem fan arızalı olabilir.
1) araç arızadan evvel ısı veriyor'muydu
2) şayet araç arızadan evvel ısı veriyor ise
şu'an araç ısı vermiyor'sa kesin motor'da yeterli su yok.?
3) termostat yeni dediniz.?.devir daim veya termostat. çalışmıyor.?
termostat veya devir daim çalışıyor olsa.?.fan müşörü arızalı dahi olsa
termostat 90 derece'de açtığın'da sıcak su radyatörden zoraki geçerek
devirdaim olmuş olacak.? ta'ki soğuk su motordan dolaşıp termostat kapanana kadar .
fakat aracınız ısı vermiyor.?.. bunun'da sebebi motorun içinde yeterli su yok
hararetin yükselmesini sadece radyatöre ve fan açmamasına bağlamak doğru deyil..
siz ben'ce araçta su kaçağı ve radyatörü termostat'ı ve devir daimi
kontrol ettirin.?.
şu konuya özenle dkkat edin.?..araçtaki hortumlardan birin'de ince
bir çatlak oluşmuş olabilir, bu sebepten araç'ta su buharlaşarak eksileceğinden
dolayı, motor içinde su azalır ,ve ısı vermez,ve hararet tükselir.???.
arıza kaynağı bu'da olabilir...?.
sevgiyle kalın..
efsanemühendis..zkz.
quote:
Orijinalden alıntı: efsanemühendis
1) araç arızadan evvel ısı veriyor'muydu
2) şayet araç arızadan evvel ısı veriyor ise
şu'an araç ısı vermiyor'sa kesin motor'da yeterli su yok.?
3) termostat yeni dediniz.?.devir daim veya termostat. çalışmıyor.?
termostat veya devir daim çalışıyor olsa.?.fan müşörü arızalı dahi olsa
termostat 90 derece'de açtığın'da sıcak su radyatörden zoraki geçerek
devirdaim olmuş olacak.? ta'ki soğuk su motordan dolaşıp termostat kapanana kadar .
fakat aracınız ısı vermiyor.?.. bunun'da sebebi motorun içinde yeterli su yok
hararetin yükselmesini sadece radyatöre ve fan açmamasına bağlamak doğru deyil..
siz ben'ce araçta su kaçağı ve radyatörü termostat'ı ve devir daimi
kontrol ettirin.?.
şu konuya özenle dkkat edin.?..araçtaki hortumlardan birin'de ince
bir çatlak oluşmuş olabilir, bu sebepten araç'ta su buharlaşarak eksileceğinden
dolayı, motor içinde su azalır ,ve ısı vermez,ve hararet tükselir.???.
arıza kaynağı bu'da olabilir...?.
sevgiyle kalın..
efsanemühendis..zkz.
Hocam çok haklısınız. Ama devirdaim ve termostatı kontrol ettirdim . sorun yok. araç 90 derecede ısıda sabit kalıyor. Hocam siz bu konuya hakimsiniz. bide şöyle bi durum var. araç 1. ve 2. viteste trafikte çok kalınca bu hararet sorunu oluyor. mesela araç hızlı gidince yani mesela trafikte 70 üstünde seyrederse hararette hiçbir sorun olmuyor. o zaman herşey normal çalışıyor. ancak dur kalk yaparsam sürekli 1. ve 2. viteste gidersem hararet 100 ü vuruyor . Bilgileriniz için şimdiden çok teşekkür ederim.
siz en iyisi servise gidin aracın fan ve radyatörünü kontrol ettirin,
buda yetmeye bilir, radyatör çift olduğundan tabiki diğeri klimanın ,dolayısıyla petekler içten ve dıştan
tıkanmış veya yeterli hava alamadığından suyu soğutamaz..hararetin çabuk yükselmesine sebep olabilir..
bu ara'da aracın önemli ölçü'de su eksiltmiş olup olmadığını kontrol edin..?.
aracın sağlıklı çalıştığına eminseniz hararet yükselmemesi için başka sebep kalmıyor.