Şimdi Ara

Hararet sorunu, sizce arıza ne olabilir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
4.425
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Skoda arabamda hararet sorunu var. fazla ısınıyor.
    termostat değişiminden sonra bu sorun olmaya başladı.
    radyatör su kaçırıyordu tamir gördü.
    birde aynı dönemlerde conta yaktı. conta değişimi yapıldı.

    Ustalar arızanın radyatörden kaynaklandığını söylüyor ben termostat geç devreye girdiğinden oluyor diyorum.
    90 derecede termostat faaliyete geçiyor, daha sonra fan çalışıyor.

    Termostat, devir daim, radyatör üçlemesinin nasıl çalıştığını bilen var mı?



  • motorsuyu sıçaklığı bellibir değeri aşınca ilk termostat devreye girer ihtiyaca göre suyun sıcaklığına göre kademeli olarak motor blokunda dolaşan suyu radyatöre göndererir .radyatör suyu tek başına soğutmayı başaramazsa özellikle şehir içi sıkışık trafikte havaakımı olmaz fan müşiri devreye girer ve fan motoru çalışmaya başlar radyatöre gelen suyu sogutmak için
  • quote:

    Orijinalden alıntı: R.Korkmazz

    Skoda arabamda hararet sorunu var. fazla ısınıyor.
    termostat değişiminden sonra bu sorun olmaya başladı.
    radyatör su kaçırıyordu tamir gördü.
    birde aynı dönemlerde conta yaktı. conta değişimi yapıldı.

    Ustalar arızanın radyatörden kaynaklandığını söylüyor ben termostat geç devreye girdiğinden oluyor diyorum.
    90 derecede termostat faaliyete geçiyor, daha sonra fan çalışıyor.

    Termostat, devir daim, radyatör üçlemesinin nasıl çalıştığını bilen var mı?

    termostat ısı ile çalışan vanadır.90 derecede açtığını nasıl anlıyorsunuz?açma değerleri ancak açıkta yapılan test sonucu öğrenilir.şayet termostatınız 90 derecede açıyorsa(ki bunu anlamak zordur)arızalıdır.
    termostat vana görevi yapıp radyatör suyunu devreye sokmaz ilk çalıştırma anında.devri daim(her zaman devir eden)pompası sadece blok içi suyu devreder ilk başlangıçta.belli ısıya ulaşınca termostat denen vana açılarak radyatör suyunuda devreye sokar.bazı araçlarda radyatör fanı ısı algılayıcıları ile otomatik devreye girer amma otomatik olmayan fanlarda çokçadır.araç çalışınca pervanede devrededir.hararet için bazı önlemler.radyatörün temizlenmesi.yer müsaitse biraz daha büyük fan takılması.motor bloğunun dışını temiz tutmak ilk aklıma gelenler.geçmiş olsun.




  • 90 derece termostat için geç bir açılma değeri. Özellikle de böyle soğutma sisteminde sorunlar olan bir araç için.

    Daha düşük dereceli bir termostat takın.

    Üstünde kaç derecede açıldığı yazar. Dikkat ederek alın.
  • Araca su koyulan bidonun kapağını açık tutarak kaç derecede suyun devir ettiğini görebiliyorum. Skodada 90 derecede su devir ediyor ve ardından fan çalışmaya başlıyor. Fan çalıştıktan sonra 80 derece gibi bir ısıda fan duruyor.
    Ancak bayırlarda yada şehiriçi trafiğinde 90 derecede çalışan fan aracın ısısını düşüremiyor.
    Ustalara götürdüğümde, bu sorunun ısrarla radyatörden kaynaklandığını söylediler, bende ısrarla fanın geç devreye girdiğini söyledim.
    Sonuçta termostat ve fan "müşürü"nü değiştirdim. Sorun düzeldi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    90 derece termostat için geç bir açılma değeri. Özellikle de böyle soğutma sisteminde sorunlar olan bir araç için.

    Daha düşük dereceli bir termostat takın.

    Üstünde kaç derecede açıldığı yazar. Dikkat ederek alın.


    Yani sizin dediğiniz şeyi yaptım. Teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: R.Korkmazz


    quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    90 derece termostat için geç bir açılma değeri. Özellikle de böyle soğutma sisteminde sorunlar olan bir araç için.

    Daha düşük dereceli bir termostat takın.

    Üstünde kaç derecede açıldığı yazar. Dikkat ederek alın.


    Yani sizin dediğiniz şeyi yaptım. Teşekkürler.


    Rica ederim.

    Yalnız müşürü de değiştirdim demişsiniz. Eğer çok düşük dereceli bir müşür takmışsanız ve fan sürekli çalışırsa fan motoru kısa sürede yanabilir. Ona da dikkat edin.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • 82 derecelik termostat taktırın ,En önemlisi radyatör genişleme haznesinin kapağını değiştirin(Radyatöre su eklediğiniz kapak) muhakkak o kapağı değiştirin sorununuz kalmaz.Yanlız kapağın iyisi yada orjinal olanını alın.Kapak kötü olunca hava alıp hararet sorunu yapıyor bir arkadaşımın başına da aynı sorun gelmişti.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.