Şimdi Ara

Hareket halinde kilitlenen lastik ve araç yalpalaması.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
14
Cevap
0
Favori
8.112
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba sayın donanımhaber üyeleri.

    Sıkıcı hikayenin özet sorusu olarak kazık fren sonrası aşınan lastiğin yaptığı yalpalama rot balansçı da görünmez mi?

    Sıkıcı hikaye aşağıda.


    Az yakmasından dolayı aldığım 2001 model Citroen marka aracımı yolda kalmayım sıkıntı olmasın diye sanayide aküsü, yağı, arka kampana balataları da dahil 1000 TL ' ye yakın harcama ile sorunsuz hale getirdiğimi düşünürken sanırım girdiğim bir çukurdan dolayı arka sağ lastik bilyası kırıldı.

    Tabi o esnada farketme şansım olmadığı için şehirler arası yoluma devam ettim. Araca güvenmediğim için 80-90 ile giderken birden sağ arka lastiğim kilitlendi, başta lastik patladı sansam da etrafımda hiç araç olmadığı için şanslı olmakla beraber aracımı güvenlik şeridine çektim.

    Yola baktığımda 90-100 metre civarı bir lastik izi gördüm. Çekici yardımıyla en yakın oto sanayi sitesine gidip bilya değişimini yaptıktan sonra yola çıktım ve hızımı kestiğimde yine arka sağ lastiğimde yalpalama farkettim, hızlıyken de varmış fakat çok seri olduğu için veya artık evime gitmek istediğim için farketmemişim.

    Bugün tekrar oto sanayiye geçip sorunu ustalara anlattım, rot balansçı baktı, lastikte sıkıntı yok dedi.

    Frenciye gittim, durumu anlattım o da kendi makinesinde baktıktan sonra tekerlerde sorun yok dedi.

    Sonra Citroen ustasına yönlendirdi. Ustaya durumu anlatınca lastik yemiştir dedi. Eliyle kontrol ettiğinde lastiğin kilitlenen bölgesinin baya aşındığını farkedip bana da gösterdi. Yeni lastik alman lazım bu lastik yenmiş dedi.

    Şimdi yeni lastik siparişi verdim ama uzun yola da gitmeye devam ettiğim için içim rahat etmedi.

    Forumu araştırıp konu hakkında bilgi bulamadığım için bir de sizlerin tavsiyesini almak istedim.

    Lastik yenmiş olsa frencinin bilgisayarlı kontrolünde çıkmaz mıydı? Amortisörler veya bilmediğim farklı bir yerden kaynaklı olarak yalpalama olmuş olabilir mi? Tavsiyeleriniz ve görüşleriniz benim için önemli.

    Teşekkür eder iyi forumlar dilerim.







  • Tek lastik 100 metre yuksek hızda kizakladiysa zemine basan kısım epey bir asinmistir ve donerken dengesizlik yapabilir. Balans makinasina takip cevirince zaten gözle bile farkedilir bence bu durum. Stepne tam boy ise takip onunla bi deneyin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aynen lastik bayaa aşınmıştır kendinizde bakarak anlarsınız,zaten böyle bir durumda stepneyle değiştirmeyi hiçbiriniz düşünemedinizmi ? böyle bir lastiğin kullanılmaya devam edilmesi başlıbaşına bir hata zaten.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yeni, geometri ve yalpalamayı da kontrol eden makineler var ama her yerde değil. Tipik balans makineleri sadece ağırlık dengesini kontrol ediyor, geometriyi kontrol etmiyor.

    ABS'nin olmadğı zamanlarda, özellikle ağır arabalar böyle bir fren yapınca çok rastlanılan bir durumdu. 100 metre sürüklediyseniz büyük ihtimalle Citroen servsinin teşhisi doğrudur.
  • Ses yapması ve titreşim dışında pek bir sorun yaratmaz. Sonuçta o lastik 1.6 mm dişle bile yere tutunabiliyor. Ne olur?
    Yüksek hızlarda tutunma sorunu yaşatabilir. Ama ben yine de bu kadar aciliyeti olduğunu düşünmüyorum. Yolculuğunuza engel değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhanc64

    Ses yapması ve titreşim dışında pek bir sorun yaratmaz. Sonuçta o lastik 1.6 mm dişle bile yere tutunabiliyor. Ne olur?
    Yüksek hızlarda tutunma sorunu yaşatabilir. Ama ben yine de bu kadar aciliyeti olduğunu düşünmüyorum. Yolculuğunuza engel değil.

    lastik 2 yıllık falansa yani taze hamurluysa 1.6mm ile tutunabilir. fakat 4-5 yıllık ve daha yaşlı olduğunu düşünürsek cayır cayır kayarsın hele yağmurda



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jimhendrix -- 26 Mart 2016; 1:26:21 >
  • Cevaplar için çok teşekkür ederim.

    quote:

    Orijinalden alıntı: ilteris_

    Tek lastik 100 metre yuksek hızda kizakladiysa zemine basan kısım epey bir asinmistir ve donerken dengesizlik yapabilir. Balans makinasina takip cevirince zaten gözle bile farkedilir bence bu durum. Stepne tam boy ise takip onunla bi deneyin



    Hem makineye girdi, hem balansçı usta tarafından el-göz kontrolü de yapıldı fakat lastikte hiç bir sıkıntı yok dedi.


    quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    aynen lastik bayaa aşınmıştır kendinizde bakarak anlarsınız,zaten böyle bir durumda stepneyle değiştirmeyi hiçbiriniz düşünemedinizmi ? böyle bir lastiğin kullanılmaya devam edilmesi başlıbaşına bir hata zaten.



    Lastikleri yeni değiştiğim için zaten rot-balansçıya bırakmıştım eski lastiklerimi, onlardan birini mi taktırsam dedim, benden önceki sahibi ebat olarak büyük lastikler kullanmış ben tekrar küçülttüğüm için daha büyük soruna yol açmasını istemedim, zaten 4 güne kadar yeni lastik gelir onu taktırırım diye düşündüm. 400-500 km civarı yol yapmak durumundayım bu süre içerisinde.


    quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Yeni, geometri ve yalpalamayı da kontrol eden makineler var ama her yerde değil. Tipik balans makineleri sadece ağırlık dengesini kontrol ediyor, geometriyi kontrol etmiyor.

    ABS'nin olmadğı zamanlarda, özellikle ağır arabalar böyle bir fren yapınca çok rastlanılan bir durumdu. 100 metre sürüklediyseniz büyük ihtimalle Citroen servsinin teşhisi doğrudur.



    Ekstra bir olasılık yazmamanız içimi rahatlattı. Artık bozuk satıhta gidiyormuşum gibi düşüneyim.





    quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhanc64

    Ses yapması ve titreşim dışında pek bir sorun yaratmaz. Sonuçta o lastik 1.6 mm dişle bile yere tutunabiliyor. Ne olur?
    Yüksek hızlarda tutunma sorunu yaşatabilir. Ama ben yine de bu kadar aciliyeti olduğunu düşünmüyorum. Yolculuğunuza engel değil.



    Zaten 90 km yi pek geçmiyorum, sıfır lastikler 13.03 te elime geçti 24.03 te taktırdım 25.03 te bu olay gerçekleşti. Arka sağdaki otomobil parçalarına zarar vermesin de ben en az titreşimde kullanmaya çalışacağım tekrar teşekkürler.



    quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix

    lastik 2 yıllık falansa yani taze hamurluysa 1.6mm ile tutunabilir. fakat 4-5 yıllık ve daha yaşlı olduğunu düşünürsek cayır cayır kayarsın hele yağmurda




    Lastiği taktıralı 24 saat olmadan böyle bir olay başıma geldi. Sıfır lastikti. Bunu uzun süreli kullanmaya devam edersem bilyanın tekrar dağılabileceğinden bahsetmişti usta. Bakalım haftaya yeni lastik gelir ben de 500 km bu lastik ile yaptıktan sonra değiştiririm buraya da lastik değişimi ile yalpalamanın geçip geçmediği ile alaklı mutlaka yazarım yine belki merak eden başına gelen olur. Teşekkürler




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Teker kitleyen ilk duydum, ilginc banada mantikli gelen yere basan kismin asiri duzlesmesi ama bunu rahat farkederdiniz

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GT_500

    Teker kitleyen ilk duydum, ilginc banada mantikli gelen yere basan kismin asiri duzlesmesi ama bunu rahat farkederdiniz

    Rulmanda sorun varsa(genelde belli bir hizdan sonra ugultu yapar)isinan rulman bir sure sonra yapisip kilitleniyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öncelikle şunu söylemek istiyorum, anlattıklarından yola çıkarak eğer lastik bi bölgeden yendiyse o lastik '' BALANS YAPMAK ZORUNDA '' ve götürdüğün balansçı ya seni sallamış ya doğru düzgün işini yapmamış. Balans(denge) dediğin olay, lastiğin bir bölgesinde ağırlık dengesizliği olması ve bunu janta taktıkları (kurşun) ağırlık ile dengeliyorlar. Yani uzun lafın kısası lastik denildiği kadar yendiyse balansçı bunu rahatlıkla görüp, seni uyarabilirdi.

    Şöyle bir durumda var, eğer lastik çok aşındı ise balansçı görür ama ağırlık ile dengelese bile yine aynı sıkıntıyı yapar çünkü lastiğin temas eden yüzeyi dengesiz, geriye tek doğru çözüm lastik almak hocam...

    Fakat o balansçı kimse bidaha arabanı götürme
  • Hocam balansçının da günahını almak istemiyorum, belki sorun lastik dışında amortisör vb. parçanın zarar görmüş olmasından dolayı olabileceğini düşündüm, kilitli lastik ile çekicinin üstüne çıkarken baya bir çatırtı koptu araçta, frencinin önünde indirirken de biraz çatırdadıktan sonra lastik kendini saldı hareket eder hale geldi.


    Ayrıca bu her çukurda bilya dağılmasının önüne geçmek için amortisörleri değiştirsem faydası olur mu sizce?
  • Hocam 100 metre gerçekten uzun bir mesafe ve yerde gördüğünüz o siyah iz lastiğinizin o bölümünden kopan parçalar. Yani ciddi miktarda lastik hamuru kayıp. Balansı bir şekilde yaparsınız ama yere değen yüzey tam daire olmadığı için gene titreşim yapar. Varsa tam boy stepneniz, onu takın. Aksi takdirde bir şey olmayacağını garanti edemem.
  • Söylediğiniz gibi yola çıkmadan önce çekmiştim fotosunu ancak koyabiliyorum.


     Hareket halinde kilitlenen lastik ve araç yalpalaması.
  • Lastiği değiştirdim sorun çözüldü bilginize.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.