Arkadaşlar çalışmakta olduğum işyeri için standart gereği ortak kullanılan dosyaların bir merkezde durması gerekiyor. Doğal çözüm olarak akla server oluşturmak geliyor ancak ne altyapı buna uygun ne de verimli bir şekilde server işletim sistemi kaldıracak bir cihaz yok. Dolayısıyla server kurma fikri şu an için mümkün değil.
Bu noktada ethernet portlu harici hardiskler yada kutuların ekonomik bir çözüm olacağını düşünüyorum. Yaptığım araştırmalar sonucunda değişik marka modellere rastladım. Harici disk olarak Mikrobox, Lacie, WesternDigital, PackardBell modelleri mevcut. Kutu olarak ise DEXONIC, DUCKI, Codegen, Microbox gibi adını daha önceden çok sık duymadığım markalar.
Sistem özellğimiz şöyle Max. 8 adet bilisayar 10/100 Mb ağ yapısı mevcut durumda paylaşımı yapılacak dosyaların toplam tahmini boyutu 10 GB dosyalar çoğunlukla ofis dokümamanları. Elimde hazır olarak 80 GB sata ve ide sürücü mevcut.
İstenilen özellikler ise şöyle: gerekli olduğunda max. 8 bilgisayar aynı anda erişim hakkına sahip olmalı, erişim şifre korumalı olmalı ve tüm bu işlemler ağ üzerinden yapılmalı.
Bu konuda önerilerinizi bekliyorum, özellikle harici disk kutuları mantıklı geliyor ama markaların güvenilirliği konusunda tereddütteyim. Mevcut max bütçe 350 YTL olarak söylendi.
DUCKI'yi tavsiye ederim. Hem ide hem sata desteği var ayrıca yanında gelen programla kullanıcılara istediğin hakkı verebiliyorsun.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme