Şimdi Ara

Hasar Kaydı Nedir,Önemli midir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
27
Cevap
1
Favori
55.298
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar araba almayı düşünüyorum. Aradığım herkes hasar kaydı var diyor.
    Mesela en son bir araç beğendim. Fiyatı uygun geldi bana.
    Ama adam 5 bin tl civarı hasar kaydı var dedi.
    Motoru falan sağlammış dediğine göre.
    Nedir bu hasar kaydı?
    Zararı nedir?
    Hasar kaydı olan araçtan uzak mı durmalıyız?
    Yoksa hasar kaydı önemsiz midir?
    Bu aracı almamın bir sakıncası olur mu?
    Satarken karşıma sorun olarak çıkar mı?
    Şimdiden teşekkürler.



  • araç nedir?
  • Hasara gore degisir
    Hasarin ne oldugunu ogrenin

    Bir arkadas megane ile z4 e carpti
    Meganeda da z4 te de tamponlar hasar gordu
    Masraf 13 bin
    Simdi bu 13 bini ilk gorunce araba taklali zannedersin
    Ama
    Gercekte basit bi tampon
  • Foruma bakarsan önemsiz. .
    Bana kalırsa da hasar kaporta ise emsali zor bulunuyorsa önemsiz. .

    Ancak Yurdumun ikinci eli samsar galericilerinin elinde.. onlarinki keyfe keder boyalı iken..

    Senin araban takla atmıştır. .

    Onların arabası çıtır hasarlı iken..

    Senin araban bir kere renginden kaybetmiştir. .

    Son olarak Fatih oto kaporta diye forumda aratin.. o araçlardan uzak durun..

    Siz siz olun satarken de rahat olmak için kaza fotosunu görmek isteyin..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Del Boske

    Hasara gore degisir
    Hasarin ne oldugunu ogrenin

    Bir arkadas megane ile z4 e carpti
    Meganeda da z4 te de tamponlar hasar gordu
    Masraf 13 bin
    Simdi bu 13 bini ilk gorunce araba taklali zannedersin
    Ama
    Gercekte basit bi tampon
    tekrar satarken alıcı fiyatı düşürmek için dahi olsa bunu kullanır temiz bir satış yapamazsın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    tekrar satarken alıcı fiyatı düşürmek için dahi olsa bunu kullanır temiz bir satış yapamazsın

    Alıntıları Göster
    Araç citroen C3 2006 model. 17 bin TL. 5 bin beş yüz tl civarı hasar kaydı var dediler arkadaşlar. Temiz araba bulmak biraz zor gibi artık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fikiralemi

    Araç citroen C3 2006 model. 17 bin TL. 5 bin beş yüz tl civarı hasar kaydı var dediler arkadaşlar. Temiz araba bulmak biraz zor gibi artık.

    Aracın ön kısmında darbe yoksa alınır dizelmi?
  • Bilgisayar cagindayiz
    Kazanin detayi bulunabiliyor
    Biraz arastirin gencler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Del Boske

    Bilgisayar cagindayiz
    Kazanin detayi bulunabiliyor
    Biraz arastirin gencler
    Evet araba dizel . Sağdan soldan ufak tefek vuruklar varmış... Kazaların kaydına nasıl bakabilirim acaba ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fikiralemi

    Evet araba dizel . Sağdan soldan ufak tefek vuruklar varmış... Kazaların kaydına nasıl bakabilirim acaba ?

    Alıntıları Göster
    Aracın kaza resimleri durmuyor muymuş satıcıda acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jack_daniel's

    Aracın kaza resimleri durmuyor muymuş satıcıda acaba?

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar söz konusu araçtan vaz geçtik. Temiz araba bulmak gerçekten zor galiba.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fikiralemi

    Arkadaşlar söz konusu araçtan vaz geçtik. Temiz araba bulmak gerçekten zor galiba.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar merhaba.
    bende 2006 golf plus alacağım. arabanın değeri 26-27 bin civarında. ama 2010 yılına ait 5800 TL lik hasar kaydı var. sizce çok anormal mi?
    birde hasar kaydındaki tutar sadece o araç için mi, yoksa karşıdaki aracın masrafıda dahil mi?
    gerçi ben aracı 101 nokta teste soktum. sadece sağ ön çamurluk ve tampon değişmiş, başka bir türlü bir sorun yok gibi.
    görüşleriniz nedir acaba?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alibezen

    Arkadaşlar merhaba.
    bende 2006 golf plus alacağım. arabanın değeri 26-27 bin civarında. ama 2010 yılına ait 5800 TL lik hasar kaydı var. sizce çok anormal mi?
    birde hasar kaydındaki tutar sadece o araç için mi, yoksa karşıdaki aracın masrafıda dahil mi?
    gerçi ben aracı 101 nokta teste soktum. sadece sağ ön çamurluk ve tampon değişmiş, başka bir türlü bir sorun yok gibi.
    görüşleriniz nedir acaba?

    Alıntıları Göster
    En basitiyle, hasar kaydı olan aracın fiyatı sağlam olanına göre biraz daha düşük olur, alırken buna göre alın. 5000 tl ve üzeri ve kayıtlarda genelde alıcı hayalet görmüş gibi oluyor.Günümüz araçlarının maalesef parçaları pahalı. Örn Benim 2011 punto evom vardı 6000 hasar kaydı vardı piyasasının 1500 altına aynı gün sattım. arabaya göre hasarına göre değişir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: parker48

    En basitiyle, hasar kaydı olan aracın fiyatı sağlam olanına göre biraz daha düşük olur, alırken buna göre alın. 5000 tl ve üzeri ve kayıtlarda genelde alıcı hayalet görmüş gibi oluyor.Günümüz araçlarının maalesef parçaları pahalı. Örn Benim 2011 punto evom vardı 6000 hasar kaydı vardı piyasasının 1500 altına aynı gün sattım. arabaya göre hasarına göre değişir.

    Alıntıları Göster
    adı üzerinde, ''kayıt''. hasar, servis bakımı, parça değişimi gibi şeyler belgelenmelidir bence. güvenli alış-verişin en önemli noktası bence. forumda aldığı yakıtı bile belgelendiren bir arkadaşımız var. gerçi daha sonra satmıştı aracını.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Umut T.

    adı üzerinde, ''kayıt''. hasar, servis bakımı, parça değişimi gibi şeyler belgelenmelidir bence. güvenli alış-verişin en önemli noktası bence. forumda aldığı yakıtı bile belgelendiren bir arkadaşımız var. gerçi daha sonra satmıştı aracını.

    Alıntıları Göster
    Hasarın ne olduğunu bilmelisiniz.Etek altı birkaç parça boyalı,o yüzden 5 bin lira gözüküyor deniyor ama bahsettiği hasarlar farklı zamanalarda oluşmuş olabilir. Yok eğer bir seferde 5 bin liralık hasar oluşmuşsa kaza ciddi de olabilir.

    Bizim arabada da 6 bin lira hasar kaydı var.Babam bu yaz viraja biraz hızlı girince,araba asfalttan çıkıp toprak zemine geçiyor,2 lastik patlıyor,jantlar yamuluyor.4 lastik,4 jant sıfırlandı,(sırf bunlar 2,5 binin üzerinde sanırım),amortisörler,rot kolları,ön düzende ne var ne yok yenileniyor.Birde sağ arka taşıyıcı diye birşey vardı sanırım,sırf bu 2 bin civarında tutmuş,kaportada çizik dahi yok.Yenilenmiş parçalarında listesi var elimizde.

    Olacağı varmış olmuş, bizim için önemli değil,tüm resimlerde zaten mevcut ama satarken pek sorun olacağını sanmıyorum.

    Araba 2008 model ve gatantisi geçen aya kadar devam ettiğinden hala ford kartla aldığımız her yakıtta km. kayıtlarını bizde tutuyoruz(opet dışında herhangi bir firmadan depoya 1 lt. mazot dahi girmemiştir),şu ana kadarda yetkili servis dışında bakım için sanayi yüzü görmedi araba.

    Yani hasarın nasıl olduğunu bilirseniz problem olmaz bence.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oznk40

    Hasarın ne olduğunu bilmelisiniz.Etek altı birkaç parça boyalı,o yüzden 5 bin lira gözüküyor deniyor ama bahsettiği hasarlar farklı zamanalarda oluşmuş olabilir. Yok eğer bir seferde 5 bin liralık hasar oluşmuşsa kaza ciddi de olabilir.

    Bizim arabada da 6 bin lira hasar kaydı var.Babam bu yaz viraja biraz hızlı girince,araba asfalttan çıkıp toprak zemine geçiyor,2 lastik patlıyor,jantlar yamuluyor.4 lastik,4 jant sıfırlandı,(sırf bunlar 2,5 binin üzerinde sanırım),amortisörler,rot kolları,ön düzende ne var ne yok yenileniyor.Birde sağ arka taşıyıcı diye birşey vardı sanırım,sırf bu 2 bin civarında tutmuş,kaportada çizik dahi yok.Yenilenmiş parçalarında listesi var elimizde.

    Olacağı varmış olmuş, bizim için önemli değil,tüm resimlerde zaten mevcut ama satarken pek sorun olacağını sanmıyorum.

    Araba 2008 model ve gatantisi geçen aya kadar devam ettiğinden hala ford kartla aldığımız her yakıtta km. kayıtlarını bizde tutuyoruz(opet dışında herhangi bir firmadan depoya 1 lt. mazot dahi girmemiştir),şu ana kadarda yetkili servis dışında bakım için sanayi yüzü görmedi araba.

    Yani hasarın nasıl olduğunu bilirseniz problem olmaz bence.

    Alıntıları Göster
    Araç çarpma sonucu sağ ön çamurluk ve ön tampon yetkili servistre orjinali ile değişmiş. kaputta ve şaşede başka problem görünmüyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alibezen

    Araç çarpma sonucu sağ ön çamurluk ve ön tampon yetkili servistre orjinali ile değişmiş. kaputta ve şaşede başka problem görünmüyor.

    Bir ihtimal sağ ön hava yastığıda açılmış olabilir.Yetkili serviste yapıldıysa orjinal parçalar kullanıldığından fatura kabarık olmuştur.Başka sorunu yoksa neden alınmasın?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oznk40

    quote:

    Orijinalden alıntı: alibezen

    Araç çarpma sonucu sağ ön çamurluk ve ön tampon yetkili servistre orjinali ile değişmiş. kaputta ve şaşede başka problem görünmüyor.

    Bir ihtimal sağ ön hava yastığıda açılmış olabilir.Yetkili serviste yapıldıysa orjinal parçalar kullanıldığından fatura kabarık olmuştur.Başka sorunu yoksa neden alınmasın?

    Alıntıları Göster
    herkes kasko yaptırıyor doğal olarak hasar kayıtları yüksek cıkıyor,600 tl ye dikiz aynası olur mu ? yetkili servis ise oluyor işte,mitubishi lancer bakarken 9000 tl hasar kaydı vardı ,fotoları gördüm arka bagaj kapağı ve tampon değiştiriliyordu...miktarından cok içeriği kat kat önemli...




  • arkadaslar pert kaydı ıle hasar kaydı aynı seymıdır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zoltan0077

    arkadaslar pert kaydı ıle hasar kaydı aynı seymıdır
    Benim de aracımda 2000 TL hasar kaydı var. Şayet yetkili servise gitseydim 4000 TL'yi bile bulabilirdi. Ama sadece sol çamurluk, tampon ve far değişti. Motora en ufak zarar gelmedi. Hiç bir sıkıntısı yok.

    Mümkün olduğunca uzak durmakta fayda var ama hasarın fotoğrafları varsa ve ufak tefek parça değişimleri ise, 5000 TL'yi bile bulması gözünü korkutmasın. Çünkü yetkili serviste değişmişse çok fahiş rakamlar gözükebiliyor.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.