|
Bildirim
|
Ağır hasarlı araçlara bulaşmayın. Basitçe anlatmak gerekirse bu araçlar kasko şirketlerince tamir edilemeyecek araç olduğu için bu kayıtla hasarlı olarak satın alınıp bedeli araç malikine ödeniyor. Sonra arabayı şirket hasarlı olarak satıyor. Alan kişiler maksimum kâr elde edecek şekilde toplayıp satıyor.
İyi yapılmışıda vardır. Kötü yapılmışı daha çok vardır. Anlamak için kaza fotoğraflarına bakmak değişen ve onarılanları görmek. Kaynakları kontrol etmek. Airbag vs takıldı mı her şeyine bakmak lazım oda iyi bir uzmanın bakması gereken işlerdir. O para kaydı net serviste veya parçalarla yapıldı anlamına gelmez. Eksper gelir raporu yazar servis faturayı ekler ama araç yapılmaz kayıt kalır öyle hasarlı satılır. Yetkilide yapılmasına izin verirse eksper zaten perte çıkarılmaz tamir edilip malike teslim edilir. Vallaha o büyçeye eskiden ne alınır desem şu an muhtemelen bulunmaz. Temiz olarak 1.4 fire bravo bulunabileceğini düşünüyorum. C hb araçtır. Kronik sorunları vardır ama çözümü ucuzdur. En pahalısı 1500-2000 küsür tl diye biliyorum ön göğüs airbag şişmesi... Polo V 1.2 Trendline bakın önerme sebebim araba konusunda pek bilginiz yoksa bu araç donanım fakiri ve 1.4 olmadığı için tutulmaz daha ucuza bulunur. Eksileri var ancak o kadar basit bir motor şanzıman elektroniğe sahipki baş ağrıtmaz. yavaştır ama arabadan hiç anlamayan biri için 15.000km de bir yağ su değiştir gerisine bakma arabasıdır. Bir benzeri Seat İbiza 1.2 Reference vs bu tip arabalar bütçende ağır hasarlı veya arızadan bıkıldığı için satılan araçlardan daha iyidir bence şu ara 70.000tl otomobil için çok para değil aldığın arabanın masrafının olma ihtimali yüksek basit teknolojiye sahip araba almak avantajlı olabilir. |
Ağır hasarın aracın aldığı darbenin şiddeti veya hava yastığı ile bir alakası yok. Kelime anlamı olarak öyle gelebilir.
Sigorta şirketi basit bir hesap yapıyor. A = Aracın hasarsız olarak piyasa değeri B = Aracın tamiri için gereken masraf C = Aracın hasarlı olarak piyasa değeri B + C > A ise sigorta şirketi araca "ağır hasar" diyip rayiç bedeli araç sahibine öder, aracı hasarlı olarak satar. Örnek; Aracın hasarsız değeri; 100.000 TL Araçtaki hasarın tamiri; 25.000 TL Aracın hasarlı olarak fiyatı; 80.000 TL Sigorta şirketi araca 25.000 lira tamir masrafı ödemek yerine, size 100.000 lira öder, hasarlı aracı da 80.000 liraya satar. Cebinden 25.000 lira yerine 20.000 lira çıkar. Bu hesapta en önemli değişken tamir masrafı. Bazen ciddi kaporta hasarlı, hava yastıkları açılmış araçlar ağır hasarlı olurken bazen de hasar sadece çok pahalı olan bir kaç parçada olabilir. Örneğin, Seat Leon MK3 Led Far tanesi yaklaşık 8.000 lira. Yakın arkadaşımın yaptığı kazada hava yastıkları sağlam, bir kapı bir çamurluk boyası ile kurtarabilecekken araç kaza anında kaldırıma çıkıp alttan şanzımana darbe alıyor ve sonuç 43.000 lira masraf ve "ağır hasarlı" olarak ayrılıyor. Ağır hasardan ne çıkacağını bilemezsin, %100 emin olamadığınız durumlarda uzak durmak en hayırlısı gibi. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|