Şimdi Ara

En sorunsuz BMW motoru hangisidir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
47
Cevap
1
Favori
5.555
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selam 2015 - 2018 arası üretilen 3 serilerinde kullanılan; benzinli-dizel motorlarından en sorunsuzu - en sorunlusu hangileridir?

    3.16 ?


    3.18 i?


    3.20i?


    3.20 ED?


    3.16 dizel_?



    3.18 dizel?


    3.20 Dizel ?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ghostiki -- 7 Haziran 2024; 10:38:46 >



  • Saydıklarınızın hiç biri değil.  


    Her ne kadar otomobil kast edildiği açık olsa da soruda otomobil motoru denmediği için biraz da latife olsun diye ve çokça gerçeklik payı dahilinde benim iddiam BMW Boxer motor olacak.


    Bugüne kadar BMW'nin ürettiği en sorunsuz BMW motoru bu:


    eski örneklerinden:

    Yeni VVT ile donatılmış örneklerinden:


    O kadar sorunsuz ki, 1923 yılından bu yana, tam 101 yıldır (bir asırdan fazladır) üretiliyor. Önce hava soğutmalı olarak, sonra yağ soğutmalı olarak ve şimdilerde de yağ ve su soğutmalı olarak üretildi, üretilmekte. BMW bu motordan bugüne kadar milyonlarca üretti ve üretmeye devam ediyor. BMW'nin uçak motorları haricinde ürettiği ilk yol motorudur. Otomobil motoru tasarlayıp üretmeye 30'lı yıllarda başladı BMW, bu motordan yaklaşık bir 10 yıl kadar sonra.


    Hayatına R32 koduyla 1923 yılında 500 cc hacimle başladı. Bugün 1800 cc hacime ulaştı. 2025 yılında R20 modeliyle 2000 cc olarak (silindir başına 1000 cc) gelecek.


    BMW bu motorlu GS serisi motosikletleriyle 6 kez Paris-Dakar rallisini kazandı.


    BMW'nin yaşayan efsanesidir Boxer motor...


    Hatta daha ileri gideyim; BMW'nin alamet-i farikası ve sembolüdür.


    Edit: İmla

    En kaliteli makinalar 6 silindir olanlar, S58, B58, N52.. M3, 340i. tüm zamanların en iyi otomobil motorlarından.


    Sonra B48. 328i, 330i.


    Dizeller hassas zincirleri ve değişim zorluğu hariç iyi sayılır.


    B38 blok/kapak olarak neredeyse B58 gibi sağlam ama çevresi kötü :) manfiodlu sensörü, turbo kasası (manifold ile tümleşik zaten de), soğutma hattı sorunları.. bir kere hepsi çözüldü mü dert olcak motor değil.


    Psa ortak prince olanlarda ise pek hayır yok. bunların atmosferik hali bile matah değildi, Bmw'de turboşarjla iyice ayyuka çıktı sorunları. ilginçtir peugeot kısmında, yani enlemesine fwd kullanımda bu kadar sorunlu değiller.

  • 3.28 ? 245 beygir ?

  • F20 lci 116d nasıl acaba? Polo dan sonra iyi gelir mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.6 seriler komple bela
    320d ve 318d BMW menşeili motorlar bakımlı araç bulunursa kronik pek yok
    328i bambaşka bir alem en sorunsuz da odur.
    Tabi bu araçların temizine çekilen fiyatlar saçma sapan olduğu için kimse almıyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi en1gma -- 7 Haziran 2024; 11:51:51 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • En kaliteli makinalar 6 silindir olanlar, S58, B58, N52.. M3, 340i. tüm zamanların en iyi otomobil motorlarından.


    Sonra B48. 328i, 330i.


    Dizeller hassas zincirleri ve değişim zorluğu hariç iyi sayılır.


    B38 blok/kapak olarak neredeyse B58 gibi sağlam ama çevresi kötü :) manfiodlu sensörü, turbo kasası (manifold ile tümleşik zaten de), soğutma hattı sorunları.. bir kere hepsi çözüldü mü dert olcak motor değil.


    Psa ortak prince olanlarda ise pek hayır yok. bunların atmosferik hali bile matah değildi, Bmw'de turboşarjla iyice ayyuka çıktı sorunları. ilginçtir peugeot kısmında, yani enlemesine fwd kullanımda bu kadar sorunlu değiller.

  • F kasada en sorunsuz olan motor 6 silindir olan S55 blok. Bu motoru kenara ayırırsak bence en sorunsuzu dizeller. Kendim F36 428i de iki kere motor yaptırmıştım. N13 lerde yağ yağmayan yok gibi bir şey zaten. En sıkıntılısı da B38 3 silindir. Sorunsuzlukta şahsi sıralamam şöyle olur;
    Dizel>N20(2.0)>N13(1.6)>B38(1.5)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • teşekkürler; dizel 1.6 larda pejo ortaklığı değil miydi? ben mi yanlış biliyorum

  • En sorunsuz küçük hacim BMW motoru B37 kodlu dizel motor.
    Büyük hacimleri bilemiyorum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bmw nin efsanevi en sorunsuz motoru benzinli N40B16N ve N45B16N motorlardir. 185 bin km dır kullanıyorum sıfır sıkıntı sıfır yağ eksiltme. Unutmadan hatırlatmak isterim 3 silindirli PSA grubu motor ile dizel ünitelere sakin bulaşmayın. Saygılarımla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi flyer -- 7 Haziran 2024; 14:49:28 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Zincirle çalışan bütün motorlar sorunludur. Bmwde sorunsuz motor yok hepsi ocak söndürür.

    Zincir değiştirmek için motor veya şanzıman sökülüyor. Çünku zinciri öne almak yerine arkaya koymuşlar.


    2.0 dizel e90 kasadaki 163 bg en sorunsuz olanıdır. Zincir öndedir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aliveli90 -- 7 Haziran 2024; 15:6:23 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SHIHAD kullanıcısına yanıt

    Benzinlisini al 1.5 olanı. Ama onunda turbo çatlayıp su sızdırıyormuş


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 10 BMW motorunu yüksek km çevirene göre sıralmışlar...


    S62 V8 (E39 M5-Z8) 870bin km kayılı görünen en yüksek km çeviren makinası...


    BMW Motorları ile ilgili söylenmesi gerekn en önemli konu şu

    araçlar nabzı yükselten, heyecan veren dna ile ilerliyor ve kullanıcılar bu motorlara çöküyorlar


    insan gibi kullananlar yüksek km'ler çevireceklerdir...

    bakmasını bilmek lazım...


    En sorunsuz BMW motoru hangisidir?
    En sorunsuz BMW motoru hangisidir?hotcars
    10 BMW Engines Built To Last 500,000 Miles
    https://www.hotcars.com/bmw-engines-built-to-last-500000-miles
  • elektrik motoru

  • Saydıklarınızın hiç biri değil. En sorunsuz BMW motoru hangisidir? 


    Her ne kadar otomobil kast edildiği açık olsa da soruda otomobil motoru denmediği için biraz da latife olsun diye ve çokça gerçeklik payı dahilinde benim iddiam BMW Boxer motor olacak.


    Bugüne kadar BMW'nin ürettiği en sorunsuz BMW motoru bu:


    eski örneklerinden:

    En sorunsuz BMW motoru hangisidir?

    Yeni VVT ile donatılmış örneklerinden:

    En sorunsuz BMW motoru hangisidir?


    O kadar sorunsuz ki, 1923 yılından bu yana, tam 101 yıldır (bir asırdan fazladır) üretiliyor. Önce hava soğutmalı olarak, sonra yağ soğutmalı olarak ve şimdilerde de yağ ve su soğutmalı olarak üretildi, üretilmekte. BMW bu motordan bugüne kadar milyonlarca üretti ve üretmeye devam ediyor. BMW'nin uçak motorları haricinde ürettiği ilk yol motorudur. Otomobil motoru tasarlayıp üretmeye 30'lı yıllarda başladı BMW, bu motordan yaklaşık bir 10 yıl kadar sonra.


    Hayatına R32 koduyla 1923 yılında 500 cc hacimle başladı. Bugün 1800 cc hacime ulaştı. 2025 yılında R20 modeliyle 2000 cc olarak (silindir başına 1000 cc) gelecek.


    BMW bu motorlu GS serisi motosikletleriyle 6 kez Paris-Dakar rallisini kazandı.


    BMW'nin yaşayan efsanesidir Boxer motor...


    Hatta daha ileri gideyim; BMW'nin alamet-i farikası ve sembolüdür.


    Edit: İmla




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Torlak Kemal -- 13 Haziran 2024; 14:56:41 >




  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt

    Ben 2015-2018 arası 3 serilerinde bu motora hiç denk gelmedim.. konu başlığını okudunuz değil mi bize saydıklarınızın hiçbiri değil derken :)


    Birde çok motorsiklet ilgim yok ama 1923'teki motorla bugünkü motorun aynı aileden olduğunu hiç zannetmiyorum.. sadece twin-boxer'dır ikiside, aynı konsept derseniz ok ama motor ailesi çok farklı şeyler. 100 yılda en tutucu marka bile en az 3 defa sıfırdan dizayn yapmak zorunda, rekabet edemezsin ki. emisyon standartlarını saymıyorum bile (ki 2 teker endüstrisinde esnektir doğrudur). yine de olacak iş değil.

  • N47D16 dizel motorları nasıldır acaba bilgi verebilir misiniz?

  • senged kullanıcısına yanıt

    2.0 dizel makine neyse oda onun stroke'siz hali,zinciri yeni değişmiş olana bakın

    kulbitör kapaklarından nadirde olsa yağ kaçağı görülür,arka blok su borusunda su kaçağı görülür,genleşme deposu zamanla çatlayabilir, n13lerden daha sağlıklı olduğu kesin


    soruya gelirsek 2020-2022 seneleri arasında 2001 model m52tu olan sıralı 6da gram sorun yaşamadım bakımından bakımına sanayiye girdim,bi iki sensör arızası yaşamıştım oda normal sayıyorum.o dönemdede özel bmw servisinde çalışıyordum sıralı 6 olan yenilerde gelmezdi eskilerde gelmezdi genelde.


    en çok psa temelli motorlar zibille gelirdi,3 silindirler zibille gelirdi.

  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    Hocam o işin latifesi. Elbette konu sahibinin otomobil motorlarını sorduğunun farkındayım Ben de latife olsun diye yazdım zaten. Ciddi ciddi arkadaşa motosiklet motoru önerecek değilim çünkü, dediğim gibi, konu sahibinin otomobil motorlarını sorduğu su götürmez ama öyle sormamış, "en sorunsuz BMW motoru hangisidir?" diye sormuş. Öyle sorunca da bana açık kapı bırakmış, ben de golümü attım. En sorunsuz BMW motoru hangisidir? BMW yalnızca bir otomobil firması değil, Honda gibi aynı zamanda bir motosiklet firması. BMW motosikletlerini yan ürün olarak üretmiyor, zaten BMW'nin orijini bir uçak ve motosiklet firması. 2 kere uçak üretemediğinde her defasında dönüp motosiklet üretmiş. Sonra otomobil fabrikası satın alıp otomobil üretimine başlamış. BMW köklerine bağlı bir firma. BMW Motorrad yıllarca zarar ettiği halde motosiklet bölümünü bu yüzden kapatmadılar.


    Haliyle soru böyle sorulunca da doğru cevap otomobil motorları olmuyor, Boxer motosiklet motoru oluyor. En sağlamı odur, aksini ispatlayabiliyorsan, buyur meydan senin. BMW bu motorla yıllarca ve defalarca Paris-Dakar rallisini kazandı. Sağlamlık ve dayanıklılığın en önemli göstergesi.


    Öte yandan tabii ki bugünkü motorlar 1923'deki motorla aynı motor değil, zaten paylaştığım resimlerde açıkça görülüyor ama konsept aynı, tasarım dili aynı, konfigürasyon aynı. BMW bir geleneği yaşatıyor bu motoru üretmeye devam ederek ve köklerine bağlılığını gösteriyor.


    Elbette hava soğutma gitti su ve yağ soğutma geldi, elbette karbüratör gitti, enjektör geldi, elbette kuru karter gitti, ıslak karter geldi, elbette OHV gitti, önce OHC ardından DOHC ve hatta değişken zamanlı kam VVT (Vanos) geldi ama özünde hala bu bir "Boxer" motor, temel tasarım, temel prensip değişmedi.


    Bu mantıkla bakacaksak, 1974'dekine VW Golf diyorsak, 2024'dekine VW Golf diyemeyiz. Ama diyoruz. Tüm otomobiller için geçerli bu durum. Motorlar için neden geçerli olmuyor? Evet sorum net...


    Boxer bu motorun hem adı hem silindir mimarisi. Yani "boxer" diyerek 180 derece karşılıklı 2 silindirli bir yapıdan söz etmiyoruz; aynı zamanda BMW'nin 1923 yılından beri ürettiği motorun adına da büyük harfle Boxer motor diyoruz, aynı 1966'dan beri üretilen ama artık aynı araba olmadığı halde hala Corolla dediğimiz gibi.


    Not: Bir dip not olarak belirteyim. Teknik jargonda konfigürasyon ve temel yapı (layout) aynıysa, nesil farkına bakılmaksızın o motorlar aynı kabul edilir. Kodları farklı olabilir ama özünde aynı motordur.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Torlak Kemal -- 11 Haziran 2024; 20:25:35 >




  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt

    Olmaz hocam, o zaman renault 1925'ten beri sıralı 4 silindir motor üretiyor, aynı motoru 100 yıldır üretiyor diyelim :) geleneklerine bağlıymış adamlar.


    Hatta her firma aynı motoru 100 yıldır üretiyor, hepsi aynı konsept, ufak tefek farklar var. iş koptu gitti :)


    Aynı motoru şu şu kadar yıldır üretiyor demek için motor ailelerine bakılır. yani komple dizaynı, mühendisliği, kalıbı-fabrikası yani motorun blueprint'i aynı olur, bunun üzerinde zamanla modifikasyonlar değişimler yapılır, o zaman denir bu motor bilmem kaç yıldır üretiliyor diye..


    Mesela Lamborghini bizzarini V12. 1960'larda Miura'dan başlar, 2000'lerde Murcielago'ya kadar. aynı 60c v12 motor evrile çevrile üretilir. ne zaman Aventador geldi, o motor bitmiştir. sıfırdan modern bir V12 yapılmıştır.


    Alfa romeo V6 busso.. 1970'lerden 2003'e kadar üretilir, hatta en son modeli 3.2 v6 bir makinadır ama ondan sonra 159'da gelen 3.2 v6 bambaşka bir motordur.


    Bmw M10-M20-M50.. hepsi ayrı bir aile, ayrı bir jenerasyondur. örnekler uzatılabilir.


    Birde hava soğutmadan su soğutmaya geçilme sürecinde zaten motor baştan yapılır, artık hiçbir şey aynı kalamaz. hani diyelim ki çap-strok, tüm açılar, tüm kritik değerler korundu (ki biraz baktım korunmamış Bmw 1960'larda sıfırdan dizayn etmiş boxer motoru), sırf bu yüzden bile Bmw 100 yıldır aynı motoru üretiyor diyemeyiz. yüz yıl önceki motorla bugünkü arasındaki tek ortaklık konsepttir.


    yani ben demek istediğinizi anladım da, teknik jargon kullanımında bir sorun oldu.


    mesela burada otomobiller için en uzun süre dayanan motor aileleri var,


    https://autos.yahoo.com/list-longest-engine-family-evolutions-075621271.html




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SuperVeloceJota -- 11 Haziran 2024; 20:56:6 >




  • Bir yakınımda F10 kasa 520i var, 2.el olarak almıştı zamanında halen kullanıyor (5-6 sene oldu) ve satmayıda düşünmüyor memnunmuş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.