Şimdi Ara

Toyota Corolla 1.33 comfort uzun dönem kullanıcı incelemesi.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
1
Favori
6.484
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhabalar... Aracım 2011 model makyajlı kasa 1.33 corolla. Aracımı geçen yaz bu vakitler aldım. Aldığımda 28000'de olan aracım bugün itibariyle 43000 km oldu. Yani bir yılda 15000 km yaptım. Öncelikle aracı bilmeyenler için kısaca tanıtmak istiyorum. Corollanın giriş seviyesinde olduğu için ve motoru 1.33 olduğu için diğer corollalara göre fiyatı yaklaşık 7-8 bin lira daha ucuz. Bundan dolayı genelde potansiyel müşteriler tarafından bu motor bu kasayı kaldırır mı çekişi ve yakıtı nasıl diye en çok merak edilen modellerden bir tanesi. Araç 1.33 motor hacmine sahip 6200 devirde 99 hp güç üreten ve 3800 devirde 128 nm tork veren motora sahip. Araçla İstanbul-Artvin arası gidiş geliş 3000 km İstanbul-Karaman arası gidiş geliş 1600 km uzun yol yaptım geriye kalan kısmı şehir içinde istanbulda yapıldı. Araç motor hacmi dolayısıyla ekonomi odaklı üretildiğini düşünüyorum bu yüzden ilk önce yakıtından bahsetmek istiyorum. Mesleğim öğretmen olduğu için genelde yarım gün çalışıyorum bu yüzden sabah erken saatte evden çıkıyorum( sabah 6:30) ve işten 13:30 gibi çıkıyorum durum böyle olunca istanbul'da yaşamama rağmen o yoğun istanbul tarfiğine çok fazla yakalanmıyorum. Her depoyu fullediğimde yol bilgisayarını sıfırlıyorum ve genelde deponun sonuna geldiğimde ortalama hızım 26-29 aralığında oluyor. Bu ortalama hız aralığında araç genelde 7.0 - 7.1 yakıyor. Genelde arabayı ortalama bir kullanıcı gibi kullanırım ne çok performanslı ne de çok ekonomik. Bir keresinde deneme amaçlı bir depoyu performanslı kullandım 8.2 yaktı, yine bir keresinde vites değişim göstergesine uyarak çok kasarak kullandım 6.4 yaktı.Aracın yakıtından oldukça memnunum bu yüzden ilerde lpg taktırırım diye atmosferik motor aldım ama lpg taktırmadım. Çekiş konusuna gelirsek, Araç boşken çekiş sıkıntısı kesinlikle yok yalnız arabada 5 kişiyseniz ve bagajda doluysa özellikle yokuşlarda insanı canından bezdiriyor. Şehir içinde 1,2 ve 3. viteslerde çekişi gayet iyi 4. vites idare eder, 5. vites kötü 6. vites yok gibi bişi boşuna koymuşlar bu araba 6. vitesi sevmiyor:). Alt devirlerde araba ölü gibi tam emekli arabası. Üst devirlerde Özellikle 3800 devirden sonra araba uçuşa geçiyor fakat bu şekilde ekonomik özelliğini kaybediyor. Uzun yolda araba doluysa sıkıntı yaratıyor özellikle sollamalarda tedirgin oluyorsunuz vites düşürseniz dahi araba iyi ivmelenmiyor, Ağır ağır hızlanıyor yalnız araba klimadan pek etkilenmiyor açık da olsa kapalı da olsa çekişe pek etkisi yok. Yol tutuşu ne çok iyi ne çok kötü ortalama bi c sınıfı araç yalnız rüzgarlı havalarda sıkıntı yaratıyor bu arabanın alttan rüzgar yediğine inanıyorum çünkü rüzgarlı havalarda araba havalanacakmış gibi hissediyorsunuz güven vermiyor. Motor sesi yok denecek kadar az içeri motor sesi pek almıyor fakat özellikle 100 km hızdan sonra inanılmaz lastik sesi alıyor( lastikler Dunlop sport sp 1 di sanırım) Müzik sistemi sesi yükseltiğinizde ses bozuluyor yüksek seslerde verimli değil ortalama ses düzeyinde iyi sayılır. Malzeme kalitesine gelirsek ön göğüs yumuşak plastik kapı içlerinin üst kısımları yumuşak plastik geriye kalan kısımlar sert plastik. araba 40 000 i geçti şuana kadar hiç bir yerinden ne tıkırtı ne cızırtı en ufak bişi yok.

    Olumlu özellikler:
    Aracın konforu çok iyi çok memnunum
    Direksiyon tüy gibi serçe parmağınızla çevirebilirsiniz hız arttıkça belli oranda sertleşiyor
    Debriyaj çok yumuşak insanı hiç yormuyor.
    İç hacim çok geniş arkada şaft tüneli yok, arkaya oturan herkesten olumlu tepkiler alıyorum.Aynı şekilde bagajıda yeterli düzeyde.
    Kliması iyi soğutuyor.

    Olumsuz özellikler:
    En sevmediğim yönü aracın görüş açıları sağ ve sol ön direkten dolayı sağa sola dönerken bi sürü kör nokta oluşuyor.
    Arka camı iyi konumlandıramamışlar kafayı arkaya çevirip geri geri gidemiyorsunuz. görüş açısı çok kötü.
    Frenler özellikle düşük hızlarda iyi değil abs çok erken devreye giriyor.
    Direksiyona oturduğunuzda ön kaput gözükmüyor bazı kullanıcılar için önemli
    Debriyaj çok yukarda kavrıyor.

    Not: Araçtan genel olarak memnunum ekonomi, konfor, dayanıklılık istiyorsanız bu arabayı alın fakat üst düzey performans istiyorsanız bu arabayı almayın.

    Sormak istediğiniz bişi varsa zevkle cevaplarım umarım faydalı olmuştur. Teşekkürler...







  • Elinize sağlık çok güzel inceleme olmuş aracınız da çok güzel amcamda 2010 1.6 Elegant vardı ben severdim hem çok konforlu hemde ekonomikti en güzel yanı ise iç mekandan en ufak ses gelmezdi ancak yol tutuş zayıftı Ford kullanınca onda çok defa ESP yi devreye soktu birde tabi piyasası çok iyi ilan vermeden karla satıldı şimdi yeni corolla aldı ondan da memnun

    Bu arada güzel resimleri eklerseniz konu daha güzel olur :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vetenes -- 7 Haziran 2014; 14:06:20 >
  • ben yazınızı çok beğendim hocam olumlu olumsuz yazmışsınız
    ama anlattıgınız kadarıyla kendinize tam uygun aracı buldugunuzu düşünüyorum
    kesinlikle uzun vadeli kullanım düşünüldüğü taktirde alınabilir bir araç zaten saglamlık ve sorunsuzluk olarak çok iyi
    1.6 motor veya dizeli olsa daha iyi olabilir çekiş açısından.
    ben şahsen alacak olsam 1.33 alırdım fiyat olarak çok iyi birde kaliteli bir kit taktırırdım bir dahada arkama bakmazdım :)
    japon araçlarını seviyorum sorunsuzlar ya..
  • vetenes kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkürler hocam. En kısa zamanda resim ekleyeceğim.
  • jjuuddaass kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkürler. Lpg yi şimdilik düşünmüyorum ama ilerde belki taktiririm. Zaten o yüzden atmosferik aldım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mutluakbulut

    Çok teşekkürler hocam. En kısa zamanda resim ekleyeceğim.

    ne demek son derece bilgili üyelerin forumu bıraktığı bu aralıkta böyle güzel inceleme görmek güzel
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vetenes

    quote:

    Orijinalden alıntı: mutluakbulut

    Çok teşekkürler hocam. En kısa zamanda resim ekleyeceğim.

    ne demek son derece bilgili üyelerin forumu bıraktığı bu aralıkta böyle güzel inceleme görmek güzel

    Alıntıları Göster
    ben de bir yıldır aynı arabayı kullanıyorum.
    bana kalırsa 6. vites en guzeli, yakıt dusuyor cekis daha artıyor.
    benim araba lpg li km de 20 krş yakıyor.
    çekiş konusuna katılıyorum, şehir içi 1.33 olup olmadıgı anlasilmiyor. uzun yolda araba yukluyse yokuslar biraz zorluyor.
    bana kalirsa tam fiyat performans arabasi, gerci son zamlarla bakiyorum 2. eli baya zamlanmis.




  • mcroses kullanıcısına yanıt
    Şehir içinde mi 20 kuruş şehirlerarasında mı ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mutluakbulut

    Şehir içinde mi 20 kuruş şehirlerarasında mı ?

    şehir içi sehirdisi 1 litre oynuyor, benim kullanim tarzima gore. su an karisikta 7 litre gosteriyor. sehirdisi daha da dusuyor.
    trafigi yogun bir yerde yasamiyorum onu da belirteyim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mcroses

    quote:

    Orijinalden alıntı: mutluakbulut

    Şehir içinde mi 20 kuruş şehirlerarasında mı ?

    şehir içi sehirdisi 1 litre oynuyor, benim kullanim tarzima gore. su an karisikta 7 litre gosteriyor. sehirdisi daha da dusuyor.
    trafigi yogun bir yerde yasamiyorum onu da belirteyim.

    Alıntıları Göster
    1.33

     Toyota Corolla  1.33 comfort uzun dönem kullanıcı incelemesi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mcroses -- 7 Haziran 2014; 15:24:07 >




  • mcroses kullanıcısına yanıt
    Sizi hazır yakalamışken bir kaç soru sorayım:) Çekişte düşüş oldu mu , yol bilgisayarı lpg ye göre mi hesaplıyor benzine göre mi, motor arıza ışığı yaktı mi hiç , hangi kiti kaç liraya taktirdiniz, son olarak lpg ile birlikte ne kadar benzin harcıyor. Tavsiye eder misiniz teşekkürler:)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mutluakbulut

    Sizi hazır yakalamışken bir kaç soru sorayım:) Çekişte düşüş oldu mu , yol bilgisayarı lpg ye göre mi hesaplıyor benzine göre mi, motor arıza ışığı yaktı mi hiç , hangi kiti kaç liraya taktirdiniz, son olarak lpg ile birlikte ne kadar benzin harcıyor. Tavsiye eder misiniz teşekkürler:)
    yeni kasa corolla 1.33 en alınası versiyon duruyor. 1.33 motor normal kullanıcılar için yeterli bence.

    Uzun yolda 6. vites 130km hızla ne kadar tüketiyor acaba? Ayrıca kaç bin devir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mutluakbulut

    Sizi hazır yakalamışken bir kaç soru sorayım:) Çekişte düşüş oldu mu , yol bilgisayarı lpg ye göre mi hesaplıyor benzine göre mi, motor arıza ışığı yaktı mi hiç , hangi kiti kaç liraya taktirdiniz, son olarak lpg ile birlikte ne kadar benzin harcıyor. Tavsiye eder misiniz teşekkürler:)
    çekişte düşüş illa oluyor ama iyi bir kitle minumum.
    yol bilgisayari lpg ye yakin bir deger hesapliyor, ama ilk calistirma benzinle. bunun hesabını cok ince yapmadim.
    motor ariza isigi yakmadi, bir senedir lpg den kaynakli en ufak bir sorun yasamadim.
    bendeki kit landiranzo aldigimda ustunde vardi, tavsiye ederim.
    80 lira lpg ile en son 430 km yol gittim. son aldigim lpg hala duruyor.
    yakıt olarak cok ekonomik...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    yeni kasa corolla 1.33 en alınası versiyon duruyor. 1.33 motor normal kullanıcılar için yeterli bence.

    Uzun yolda 6. vites 130km hızla ne kadar tüketiyor acaba? Ayrıca kaç bin devir?

    Hocam hiç denemedim ama 120 km 3000 devir oluyor istanbul- adapazarı 110 km hızla 6.0 yaktı. 130 la 6.7 falan yakar diye tahmin ediyorum.
  • mcroses kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkürler belki bu yaz taktiririm ben de.
  • Oldukça objektif bir inceleme olmuş yazınızı çok beğendim.

    1.33 motor performans aramayıp geniş konforlu aile aracı arayanlar için fiyatını da düşününce çok doğru bir seçim bence, yeni kasasında bütün güvenlik donanımları da standart 1.33'te. Alınası bir seçenek
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mutluakbulut

    Çok teşekkürler belki bu yaz taktiririm ben de.
    avensis almadan önce bu araca baktım ama nasip olmamıştı hayırlı olsun meslektaş

    Olumsuz özellikler:
    En sevmediğim yönü aracın görüş açıları sağ ve sol ön direkten dolayı sağa sola dönerken bi sürü kör nokta oluşuyor.Toros doğan harüç bu direkler genelde bu sıkıntıyı çıkarır yapacak pek bir şey yoktur o direk canımızı koruyor sonuçta


    Arka camı iyi konumlandıramamışlar kafayı arkaya çevirip geri geri gidemiyorsunuz. görüş açısı çok kötü.Yine aynı şekilde yeni model araçlarda arka cam arkaya dönüp park etmek için yapılmamıştır sen avensise binip o koca kıçını görsen öne 4 ayna daha taktırırsın

    Frenler özellikle düşük hızlarda iyi değil abs çok erken devreye giriyor.Abs erken devreye girmesi aracın suçu değil lastiğin suçudur spesifik sorunlar dışında_Ustanın anlayabileceği_ sert lastik ıslak zemin performansı kötü lastikler abs yi erken devreye sokar

    Direksiyona oturduğunuzda ön kaput gözükmüyor bazı kullanıcılar için önemli...Koltuk yüksekliğim en sonda 1.75 boyundayım avensiste ben de silme görebiliyorum kaam neredeyse tavana değecek bu da normal

    Debriyaj çok yukarda kavrıyor. İlk aldığınızda da böyleyse kavrama noktası üstte tutulmuş demektir ama sonradan olduysa balatan bitiyor demektir..




  • Teşekkür ederim hocam böyle düşünmenize sevindim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyzade0606

    avensis almadan önce bu araca baktım ama nasip olmamıştı hayırlı olsun meslektaş

    Olumsuz özellikler:
    En sevmediğim yönü aracın görüş açıları sağ ve sol ön direkten dolayı sağa sola dönerken bi sürü kör nokta oluşuyor.Toros doğan harüç bu direkler genelde bu sıkıntıyı çıkarır yapacak pek bir şey yoktur o direk canımızı koruyor sonuçta


    Arka camı iyi konumlandıramamışlar kafayı arkaya çevirip geri geri gidemiyorsunuz. görüş açısı çok kötü.Yine aynı şekilde yeni model araçlarda arka cam arkaya dönüp park etmek için yapılmamıştır sen avensise binip o koca kıçını görsen öne 4 ayna daha taktırırsın

    Frenler özellikle düşük hızlarda iyi değil abs çok erken devreye giriyor.Abs erken devreye girmesi aracın suçu değil lastiğin suçudur spesifik sorunlar dışında_Ustanın anlayabileceği_ sert lastik ıslak zemin performansı kötü lastikler abs yi erken devreye sokar

    Direksiyona oturduğunuzda ön kaput gözükmüyor bazı kullanıcılar için önemli...Koltuk yüksekliğim en sonda 1.75 boyundayım avensiste ben de silme görebiliyorum kaam neredeyse tavana değecek bu da normal

    Debriyaj çok yukarda kavrıyor. İlk aldığınızda da böyleyse kavrama noktası üstte tutulmuş demektir ama sonradan olduysa balatan bitiyor demektir..

    Sağolun hocam. Bahsettiğim olumsuz özellikler yeni model sedan araçların çoğunda var haklısınız. Birara Avensis ile ilgili uzun bir kullanıcı incelemesi yapılmıştı sizdiniz heralde o. Güzel yazıydı zevkle okumuştum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mutluakbulut

    quote:

    Orijinalden alıntı: beyzade0606

    avensis almadan önce bu araca baktım ama nasip olmamıştı hayırlı olsun meslektaş

    Olumsuz özellikler:
    En sevmediğim yönü aracın görüş açıları sağ ve sol ön direkten dolayı sağa sola dönerken bi sürü kör nokta oluşuyor.Toros doğan harüç bu direkler genelde bu sıkıntıyı çıkarır yapacak pek bir şey yoktur o direk canımızı koruyor sonuçta


    Arka camı iyi konumlandıramamışlar kafayı arkaya çevirip geri geri gidemiyorsunuz. görüş açısı çok kötü.Yine aynı şekilde yeni model araçlarda arka cam arkaya dönüp park etmek için yapılmamıştır sen avensise binip o koca kıçını görsen öne 4 ayna daha taktırırsın

    Frenler özellikle düşük hızlarda iyi değil abs çok erken devreye giriyor.Abs erken devreye girmesi aracın suçu değil lastiğin suçudur spesifik sorunlar dışında_Ustanın anlayabileceği_ sert lastik ıslak zemin performansı kötü lastikler abs yi erken devreye sokar

    Direksiyona oturduğunuzda ön kaput gözükmüyor bazı kullanıcılar için önemli...Koltuk yüksekliğim en sonda 1.75 boyundayım avensiste ben de silme görebiliyorum kaam neredeyse tavana değecek bu da normal

    Debriyaj çok yukarda kavrıyor. İlk aldığınızda da böyleyse kavrama noktası üstte tutulmuş demektir ama sonradan olduysa balatan bitiyor demektir..

    Sağolun hocam. Bahsettiğim olumsuz özellikler yeni model sedan araçların çoğunda var haklısınız. Birara Avensis ile ilgili uzun bir kullanıcı incelemesi yapılmıştı sizdiniz heralde o. Güzel yazıydı zevkle okumuştum.

    hehe teşekkür ederim hocam gaza geldim şimdi teveccühünüz




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.