Şimdi Ara

MEGANE 4 EDC ARIZASI

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
1
Favori
6.469
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba, 2016 Model 115.000 km’de dizel edc şanzıman aracımda 2 gün önce egzoz emisyon uyarısı verdi.

    Bugün sabah şanzıman kutusunu kontrol ettirin arızası verdi ve araç 1 ve 3 viteslere geçmiyordu kalkışta 2 ile kalkıyordu fakat sonra arıza ışığı söndü şanzıman normale döndü sebebi ne olabilir benzer durumu yaşayanlar ne tarz bir yol izledi bilgisayara ile bakmadan kontrol ettirmeden net birşey çıkmaz biliyorum ama sizede danışmak istedim ayriyetten araçta akü hiç değişmedi orjinal aküsü üzerinde bugüne kadar akü ile ilgili herhangi bir sorun olmadı ama aldığımdan beri aküden kaynaklı star stop devreye girmiyor.

    Sizce nasıl bir yol izlemeliyim istanbul için önerebileceğeniz usta varmı ?

    Ariyetten internetten bulduğum avcılar Esenyurt tarafında edc şanzıman tamircisi 2 kişi ile görüştüm birisi egzoz emisyonunu şanzımandaki kavramanın bitmesinden kaynaklı olabileceğini söyledi

    Ve tahminin çatal kitlemiş tarzı bişey dedi çatal değişimi işçilik ile 5 bin tutar, çatal kavrama çıkma parça işçilik ile 14 bin civarı tutar, sıfır orjinal kavarama ve çatal işçilik dahil 25 bin civarı tutar denildi.







  • otoerdem.com
    Renault Otomatik EDC Debriyaj Seti (1.5 dCi Dizel) 302057266R
    https://www.otoerdem.com/renault-otomatik-edc-debriyaj-seti-15-dci-dizel-302057266r-urun-120286.html



    Sorununuz nedir bilmiyorum da kavrama fiyatı çok yüksekmiş.


    Sadece kavrama fiyatı 23 bin TL. 25 bin TL'ye çok ucuz bence, orjinal olduğunu sanmıyorum.

  • öncelik aküyü değiştirin yapar böyle sıkıntılar. kavrama bitmesi için erken gibi

    emisyon dpf ile alakalı olabilir tıkanmadıysa yarım saat kadar yüksek devir kullanın kurum biriktiyse temizlesin. tıkalıysa söküp temizlerler kontrol ettirmekte fayda var
  • emir.ksk kullanıcısına yanıt

    300.000 km EDC şanzıman kullanmış biri olarak sorununuz %99 ihtimalle @emir.ksk arkadaşımızın dediği gibi akü.


    Akü zayıflayınca egsoz emisyon uyarısı vermişti bende de, EDC'yi doğrudan etkiliyor akü. Zayıf akü ile kullandığınızda çatallara ve senkromeçe de zarar veriyor, özellikle dik yokuşlu kullanımlarda.

  • Salih* kullanıcısına yanıt
    Hocam siz 300000 km ye kadar herhangi masraf veya sorunla karşılaştinızmı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bora1608 -- 31 Mayıs 2023; 6:52:56 >
  • Akü
  • emir.ksk kullanıcısına yanıt
    Az önce Cihaza bağladık 2 sayfa arıza kodu verdi aküyü değiştirmeye geçiyorum inşallah akü değişimi ile çözülür
  • Canbey96 kullanıcısına yanıt

    Ee ariza kodlarinin anlamina bakmadiniz mi?

  • Salih* kullanıcısına yanıt
    Akü değiştirdik aynı sorunlar devam ediyor malesef
  • Canbey96 kullanıcısına yanıt
    sıfırlama yapıldı mı?
  • emir.ksk kullanıcısına yanıt
    Sadece arızalar silindi başka bir işlem yapılmadı.

    Nasıl bir sıfırlama yapmamız gerekirdi yarın edc ustasına götürücem söktürmeden önce yapmam gereken önerdiğiniz birşey varmı ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Canbey96 -- 31 Mayıs 2023; 20:38:30 >
  • Canbey96 kullanıcısına yanıt
    arıza silinmesiydi sıfırlama dediğim. 2 sayfa hata karşısında aklıma tek ecu geliyor. umarım çözülür masraf çıkarmadan
  • Bora1608 kullanıcısına yanıt

    https://forum.donanimhaber.com/clio-4-1-5-dci-edc-250-000-km-kullanici-deneyimi--149107088


    Bu konuda detaylıca anlatmıştım.


    Aküden sonra egsoz emisyon uyarısı kesildi mi? Birde aküden sonra arıza kodları silindi demişsiniz, ek olarak kalibrasyon yapmayı deneyebilirsiniz bilgisayara bağlayınca.


    Eğer egsoz emisyon kesildi ise akü zayıfken çatallara ya da EDC beynine zarar vermiş olabilir. Bir ihtimal debriyaj motoru da olabilir. Bilgisayarda gördüğünüz arıza kodlarına bakmakta fayda var.


    Ancak kavramadan olduğunu düşünmüyorum. Kavrama 150.000 - 250.000 km arasında değişiyor genelde kullanım koşullarına bağlı olarak.





  • Salih* kullanıcısına yanıt
    Aküden sonra egzoz emisyon yeniden yandı edc tamircisine götürdüm arıza kodu verdi tam hatırlamıyorum ama adam kavrama ile çatalın birinde sıkıntı olduğunu söyledi sökmeden kavramının göreselini ekledim sol tarafda bir kırık var ve kırık olan kısım diğerlerinden farklı takılı kalmıştı ayriyetten çatallardan biride kırık çıktı set olarak yenisi taktırdım bende

    Şuanda arıza kalmadı aküden egzoz emisyon arızasını sildirmiştik yeniden yanmıştı şuan o arızada yanmıyor sorun düzeldi gibi


    MEGANE 4 EDC ARIZASI

    MEGANE 4 EDC ARIZASI

    MEGANE 4 EDC ARIZASI



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Canbey96 -- 4 Haziran 2023; 16:29:39 >




  • Canbey96 kullanıcısına yanıt

    Geçmiş olsun. Sonuç olarak ne kadar ödediniz?

  • Bir edc kullanıcısı olarak beni tedirgin etti bu durum.

    Manuel vites mekanizması insanı bile yorarken bu işi otomatikleştirmenin maliyeti kavvali olması normal, ama işte beklenmeyen bir zamanda filan olursa maddi, mamevi yıpratır insanı.

    Dayı oğlumun megan 2 gelin arabası yolda kalmıştı bu illetten. Gelin alma başka araba ile tamamlanmıştı.
  • teteni T kullanıcısına yanıt
    Sağol, kavrama+castrol 2 litre yağ+işçilik 25.000 tl k.d.v. Dahil şanzıman maliyeti ayriyetten varta 70 amp efb akü k.d.v. Dahil 2.000 tl tutdu.

    MEGANE 4 EDC ARIZASI



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Canbey96 -- 4 Haziran 2023; 16:32:56 >
  • EDC sanıldığı gibi sorunsuz bir şanzıman değil. İçinde baskı balata belirli bir süre sonra değişimi gerekiyor. Yazılım ile biraz daha yaklaştırıp sorun öteleme yapılır sadece.

    Benim Fluence de titreme sorunu vardı. Yazılım ile sorun öteleme yapıldı sonra da takasa verdim.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.