Şimdi Ara

Megane 2 Turbo Arızası

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
17
Cevap
0
Favori
2.441
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,

    2008 model Renault Megane 2 1.5 dci 257.000 km'de bir aracımız var. Rampada gaz yemediği için turbodan şüphelenerek tamirciye götürdük. Araç bizden önce hor kullanıldığı için arada masraf çıkarıyordu ama çok büyük masraf çıkarmamıştı bugüne kadar. Velhasıl, turbo tamiri, enjektör pompaları, baskı balata değişimi, triger değişimi, akü şarj dinamosun tamiri vs. detaylı bir onarım listesi çıktı. Biz de aracı aldıktan sonra (190.000 km'de almıştık 3 sene önce) rutin bakımları yaptırarak ağır bakıma girmeden kullandık. Belki kullanım, belki de artık km ve motor kaynaklı arızalar meydana geldi. Tüm bunlar için çıkarılan masraf 16.000 TL. Parçaların çoğu orjinal takılacağı için (yan sanayi parça olmayacak) bu kadar kabarık çıkıyor. Piyasası 60-70 bin arası olan bir araç için yüksek olsa da 2.el piyasası çok kötü durumda olduğu için yaptırmak durumundayız. Yaptırdıktan sonra da binmeye devam edeceğiz zira satmak yeni alacak kişinin ekmeğine kaymak sürmek olacaktır. Size sorum, 16.000 TL masraf bu km'deki bir araç için normal midir yoksa bu yazdıklarıma göre şişirilmiş bir fiyat mıdır? Benzer durumu yaşayıp aracını yaptıranlar ileride tekrar aynı sorunlarla karşılaşmış mıdır? Renault motorlar uzun vadede 300 bin üzerinde performans sağlar diye düşünerek yaptırmayı düşünüyoruz ama bir yandan da acaba hata mı ediyoruz diye düşünmüyor değilim. Benzer durumları yaşayan ya da bu işleri yapan usta/tamirci olanlar varsa bilgi verebilirse çok sevinirim.







  • Kendim tamrciyim kaç defa Süpsan turbo taktım direk toptancıdan alıp 900 tl ye
    Baskı şuan bilmiyorum fiyatları değişiyor ama rulman set desen 750
    Enjektör tamir olur yenisine para yazık memeler değişşse ki hepsine olucak diye kaide yok 2bin tl

    İşcilikte bana gelse bu ara 1.200tl alırım

    Gerisi sizde 16bin ne yahu ben 12 bin tl ye motor yapıyorum..
  • Kendim tamrciyim kaç defa Süpsan turbo taktım direk toptancıdan alıp 900 tl ye
    Baskı şuan bilmiyorum fiyatları değişiyor ama rulman set desen 750
    Enjektör tamir olur yenisine para yazık memeler değişşse ki hepsine olucak diye kaide yok 2bin tl

    İşcilikte bana gelse bu ara 1.200tl alırım

    Gerisi sizde 16bin ne yahu ben 12 bin tl ye motor yapıyorum..
  • Dwayne35 D kullanıcısına yanıt
    Hocam bana da çok geldi. Turbo tamir olacak. Onun fiyatı 1500 TL tutuyormuş. Enjektörler için 2300 TL başka bir ustaya vereceğim dedi. Şarj dinamosu için 650 TL çıkardı. Onu da elektrikçi yapacak kendisi yapmayacak. Motor çevresindeki parçaların çoğu bitmiş sanırım. Onları komple değiştirecekmiş. Memeler vs değişecek kısımlar arasında. Triger tahminim 800-1000 arası tutar max. Baskı balata fiyatlarını ben de bilmiyorum ona da 1000 desek yine yarısına gelmiyoruz açıkçası. İşçilik vs ekleyince en son hesap 16.000 oluyor. Detaylı fiyat almadım yarın gün içerisinde liste olarak isteyeceğim.
  • Çooook pahalı Megane 2 10.000 liraya motor yaptırdım 8 ay falan önce.
  • Şarj dinamosundaki sorun nedir? Ayrıca sökmeden nasıl 650tl diye fiyat veriliyor? Hangi parçasının arızalı olduğu içini açmadan belli olmaz.
  • Josepth kullanıcısına yanıt
    Akü şarj olmuyor diye uyarı veriyordu hocam. Bir kere akü takviyesi yaptım onun dışında sıkıntı çıkarmadı. Kablolarla ilgili bir sorun var sanırım. Arabanın motor turbo vs sökülmüş durumda detaylı bakmışlar diye tahmin etmesi ediyorum.
  • 1500 turbo tamiri nedir sıfırı ne kadar
  • Ustanızı değiştirin
  • Bellup B kullanıcısına yanıt
    100 hp turbo pahalı o yüzden tamire gönderelim dedi. Sıfırı ne kadar bilmiyorum açıkçası.
  • maliokan kullanıcısına yanıt
    Güzel abi SÜPSAN Turbo var sıfır 3-4 tane taktım hiç sıkıntı yaşamadım 900 tl mi ne git onu al direk turbocuyla felan uğraşma yazık günah hangi şehirdesiniz bu arada
  • Ülkemizde normal çünkü forumda da görüyoruz bolca "abi yazıktır günahtır 50 TL'lik mazot filtresi varken ne gereği var orjinaline 250 TL vermeye". Bu mantık ile bakım yapılan araç 250 bin km de biter.

    Gelelim arızadan sonrasına şimdi orjinal parçalar hor kullanıldığı halde 250 bin km hizmet etmiş. Enjektör elbette tamir olur,turbonun tabi ki yan sanayisi mevcut. Ama şu da var tamir olunan enjektör 1 seneyi bulmadan bozulma riskine de sahip. Şimdi yazıktır günahtır diye senden 4-5 bin TL'ni alan usta hadi 250 bin km olmasın, 5 yıl/100 bin km olsun yaptığı işe yazılı,noterden garanti verebiliyor mu peki? Hayır,peki senin yazıktır günahtır diye 16 bin TL vermediğin ama 5 bin TL verdiğin para çöpe giderse kim karşılayacak. Sonuçta 4 tane yani takım sıfır orjinal enjektör 4-5 bin TL'den başlar 15-20 bin TL'ye kadar gider çoğu bu sınıfta araçlarda. Bunların envai çeşit çakması da tamirli olanı da daha ucuza satılıyor elbette.

    İşte sanayinin altın kuralına geliyoruz sorun çıkana kadar herşeye olur abi,hallederiz abi,ne gereği var abi o kadar para vermeye. Peki sorun çıkarsa ne olacak? Hallederiz abi yapana kadar ama sonrasında halledemedi abim oluyor. Ben de yıllardır sanayi ile içli dışlıyım,aylık milyarlık işler yaptırdım , 100'ün üzerinde iş makinaları ile uğraştım,tabi ki yan sanayi üründe çokça kullandım ama bilerek.

    Not: Anlamayan arkadaşlara tekrar söyleyeyim bu iş bütçe meselesi,ekmek köfte olayı,yazıktır günahtır meselesi değil. A fiyata yaptırırsın 200 bin km gider, B fiyata yaptırırsın 100 bin km gider. Araç sahibi bunu bilerek yaptırdıktan sonra hiçbir sorun yok ama 500 TL'lik ürün 2 bin TL'lik ürün kadar performans sergileyecek diye bir dünya da yok, dolayısıyla yazık günahlık olay da yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 19 Ağustos 2020; 21:26:42 >




  • tenekekutu kullanıcısına yanıt
    Katılıyorum hocam. Ben zaten yaptırma taraftarıyım ve tüm parçaları yan sanayi daha ucuza yaptırabileceğimin de farkındayım. Bahsettiğim yer bilinen bir yer ve araçta tamir sonrası çıkacak sorunlarla ilgili (motorda kendi yapacağı kısımlar) garanti veren bir yer. Bu işler tabii ki şans işi oluyor biraz da. Yan sanayi uzun yıllar gider orjinal elinde kalabilir bunlar da oluyor. Ben sanayiye uzak olduğum için bu km de ağır bakıma giren bir araç için bu ücretin makul olup olmadığını merak ediyorum sadece. Arabanın ilk sahibi olmadığımız için bizden önce kullananın düzenli bakım ve taktırdığı parçaların orjinalliğini bilmiyoruz. Kullanım veya ihmal sonucu bu şekilde bir ağır bakım maliyeti çıkmış oldu. Tüm parçaların orjinal olduğu ve yapan kişinin motoru yaptıktan sonra malının arkasında durup garanti vermesine güvenerek (ayrıca Renault marka araçlar için bilinen ve güvenilen bir yer) bu işe girişiyoruz. İnşallah hayırlısı olur diyelim. Yorumunuz için teşekkürler.




  • Dwayne35 D kullanıcısına yanıt
    Süpsan marka yan sanayi mi oluyor hocam? 100 beygir için orjinal turbo baktığımda fiyatlar çok yüksek çıkıyor.
  • Şans faktörünü elemek için garanti sistemi var. Sorun çıkabilir ama işinin arkasında durduktan sonra sorun yok. Fiyat olarak parça listesi yok ama normal gibi duruyor.
  • maliokan kullanıcısına yanıt
    Mais en son 3k tl di yazık günah 4 tane taktıtm kimse bana turbodan sıkıntı var demedi
  • özel servise götürün. masraf bu fiyatın yarısı ya da biraz fazlası çıkar. izmir en bilindik özel serviste kazalı megane 4 ön komple gidik ön cam sol yan kapılar komple sürücü ve perde airbag bu kadar masraf çıkmadı. o usta sizden düğün masrafını çıkaracak 16 bin nedir.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.