Şimdi Ara

HASAR UZMANINDAN, HASARINIZLA İLGİLİ SORULARINIZA CEVAPLAR... (136. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
3.436
Cevap
85
Favori
473.656
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 134135136137138
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: slçk dlgz

    iyi günler.
    Bu pazar aracıma başka bir araç trafikteyken arkadan çarptı. Aracımda arka bagaj kapağı ve tamponu hasar gördü. Karşı taraf yüzde yüz kusurlu bulundu ve karşı tarafın sigortası(mapfre) zararımı karşılayacak. Aracım şuan yetkili servisinde. Ancak bana henüz kazayla ilgili mesaj gelmediği için dün ekspertizi aradım. Kendileri aracın ağar hasar kayıtlı olabileceğini yada normal hasarlı olabileceğini bunu sigorta şirketine sorduklarını söylediler. Benim anlamadığım sigorta şirketi kendi kafasına göre araç ağır hasar kayıtlı diyebiliyor mu yani ağır hasarlı demek için objektif bir kriter yok mu? Çünkü aracı ben kendim gördüm arka tamponunda ve hafifçe bagaj kapağında bükülme var. Bagaj kapağının değişmesine bile gerek yok. Son olarak eğer aracıma ağır hasar kayıtlı derlerse ben buna itiraz edebilir miyim?
    cevabınız için şimdiden teşekkür ederim.

    Geçmiş olsun ,

    Eksper araç ile ilgili görüşünü belirtir , dosya uzmanları da teyit eder ve perte çıkartabilirler.

    Burada dışında problem olmayabilir lakin iç aksam problemli olabilir bu nedenle ağır hasarlı olarak bahsediyor olabilirler.

    Ağır hasara ayırmak isterlerse siz bana tamir masrafını verin aracım bende kalsın diyebilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: spacewolf

    quote:

    Orijinalden alıntı: slçk dlgz

    iyi günler.
    Bu pazar aracıma başka bir araç trafikteyken arkadan çarptı. Aracımda arka bagaj kapağı ve tamponu hasar gördü. Karşı taraf yüzde yüz kusurlu bulundu ve karşı tarafın sigortası(mapfre) zararımı karşılayacak. Aracım şuan yetkili servisinde. Ancak bana henüz kazayla ilgili mesaj gelmediği için dün ekspertizi aradım. Kendileri aracın ağar hasar kayıtlı olabileceğini yada normal hasarlı olabileceğini bunu sigorta şirketine sorduklarını söylediler. Benim anlamadığım sigorta şirketi kendi kafasına göre araç ağır hasar kayıtlı diyebiliyor mu yani ağır hasarlı demek için objektif bir kriter yok mu? Çünkü aracı ben kendim gördüm arka tamponunda ve hafifçe bagaj kapağında bükülme var. Bagaj kapağının değişmesine bile gerek yok. Son olarak eğer aracıma ağır hasar kayıtlı derlerse ben buna itiraz edebilir miyim?
    cevabınız için şimdiden teşekkür ederim.

    Geçmiş olsun ,

    Eksper araç ile ilgili görüşünü belirtir , dosya uzmanları da teyit eder ve perte çıkartabilirler.

    Burada dışında problem olmayabilir lakin iç aksam problemli olabilir bu nedenle ağır hasarlı olarak bahsediyor olabilirler.

    Ağır hasara ayırmak isterlerse siz bana tamir masrafını verin aracım bende kalsın diyebilirsiniz.



    PEKİ BEN BU AĞIR HASARA İTİRAZ EDEMEZ MİYİM?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: slçk dlgz

    quote:

    Orijinalden alıntı: spacewolf

    quote:

    Orijinalden alıntı: slçk dlgz

    iyi günler.
    Bu pazar aracıma başka bir araç trafikteyken arkadan çarptı. Aracımda arka bagaj kapağı ve tamponu hasar gördü. Karşı taraf yüzde yüz kusurlu bulundu ve karşı tarafın sigortası(mapfre) zararımı karşılayacak. Aracım şuan yetkili servisinde. Ancak bana henüz kazayla ilgili mesaj gelmediği için dün ekspertizi aradım. Kendileri aracın ağar hasar kayıtlı olabileceğini yada normal hasarlı olabileceğini bunu sigorta şirketine sorduklarını söylediler. Benim anlamadığım sigorta şirketi kendi kafasına göre araç ağır hasar kayıtlı diyebiliyor mu yani ağır hasarlı demek için objektif bir kriter yok mu? Çünkü aracı ben kendim gördüm arka tamponunda ve hafifçe bagaj kapağında bükülme var. Bagaj kapağının değişmesine bile gerek yok. Son olarak eğer aracıma ağır hasar kayıtlı derlerse ben buna itiraz edebilir miyim?
    cevabınız için şimdiden teşekkür ederim.

    Geçmiş olsun ,

    Eksper araç ile ilgili görüşünü belirtir , dosya uzmanları da teyit eder ve perte çıkartabilirler.

    Burada dışında problem olmayabilir lakin iç aksam problemli olabilir bu nedenle ağır hasarlı olarak bahsediyor olabilirler.

    Ağır hasara ayırmak isterlerse siz bana tamir masrafını verin aracım bende kalsın diyebilirsiniz.



    PEKİ BEN BU AĞIR HASARA İTİRAZ EDEMEZ MİYİM?

    Söylediğim gibi aracım bende kalsın diyebilirsiniz.

    Ağır hasara ayrılmasını istemiyorum da diyebilirsiniz lakin sigortacınız size yardımcı olmayan biriyse işlemleriniz çok uzun sürer.
    Sigortacınız aktif biriyse hatmerden yeni eksper talebi(250-400 TL Arası) yapılır ve aracınız değerlendirilir.
    İkinci eksper de ağır hasar diye görüşünü belirtirse sigorta tahkim komisyonu bile aracınız için ağır hasar kararı verir.




  • slçk dlgz S kullanıcısına yanıt
    Merhabalar hocam,

    Halk dilinde kullandığımız ''pert'' kelimesi sigorta terminolojisinde ''Ağır hasar'' olarak geçmektedir,
    Araçların kaza sonrasında perte çıkartılıp rayiç bedelinin ödenmesi hususunda belirli bir şart ve kanun maddesi yoktur,
    bu konuda her sigorta şirketlerinin farklı çalışma üsulleri var, geneli itibari ile onarım masraflarının
    araç rayiç bedelinin %50'sini geçtiği anda perte çıkartılması seçeneği görüşülür. %50-%60 oranlarında sigorta şirketi kendi kasasından
    çıkacak olan paraya bakar, aracın perte çıkartılması mı yoksa onarım yapılması mı sigorta şirketine daha az maliyetli
    olacaksa onu seçer.

    Sizin işin içerisinde başka bir iş var, ya aracın şaşe kaydı, yada mekanik zarar var araçta,
    sadece arka bagaj kapağından hiç kimse aracı perte çıkarmaz zaten.

    Aracınıza eksper gelip baktıktan sonra servis onarım listesi çıkaracaktır, Poliçenizi tanzim ettirdiğiniz acente vasıtasıyla onarım listesini talep
    edin servisten aracın mekaniğinde zarar görmüş olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi damneed -- 27 Mayıs 2016; 10:08:56 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: damneed

    Merhabalar hocam,

    Halk dilinde kullandığımız ''pert'' kelimesi sigorta terminolojisinde ''Ağır hasar'' olarak geçmektedir,
    Araçların kaza sonrasında perte çıkartılıp rayiç bedelinin ödenmesi hususunda belirli bir şart ve kanun maddesi yoktur,
    bu konuda her sigorta şirketlerinin farklı çalışma üsulleri var, geneli itibari ile onarım masraflarının
    araç rayiç bedelinin %50'sini geçtiği anda perte çıkartılması seçeneği görüşülür. %50-%60 oranlarında sigorta şirketi kendi kasasından
    çıkacak olan paraya bakar, aracın perte çıkartılması mı yoksa onarım yapılması mı sigorta şirketine daha az maliyetli
    olacaksa onu seçer.

    Sizin işin içerisinde başka bir iş var, ya aracın şaşe kaydı, yada mekanik zarar var araçta,
    sadece arka bagaj kapağından hiç kimse aracı perte çıkarmaz zaten.

    Aracınıza eksper gelip baktıktan sonra servis onarım listesi çıkaracaktır, Poliçenizi tanzim ettirdiğiniz acente vasıtasıyla onarım listesini talep
    edin servisten aracın mekaniğinde zarar görmüş olabilir.



    Hocam trafik kanununa göre araç rayiç bedelinin %40 ve üzerinde kusuru olan araç trafiğe çıkamaz.

    Bu nedenle ağır hasar bu kanuna dayandırılır.

    Yanlış hatırlamıyorsam 2011 Yılında'da bu kanunun içeriğini genişleterek sigortacı sıfatında olan firmalara %40 oranının altıda olmak koşulu ile hak belirleme imkanı tanındı.Kısacası ağır hasarın kanun maddesi trafik kanununda %40 olarak geçer.

    %50 Ve üzerinde hasarlara şirket içi kararname (hazineye belirtmek koşulu ile) çıkartılarak işlem yetkisi alabilir sigorta şirketleri.

    Buda yönetmelik ;http://www.kgm.gov.tr/sitecollectiondocuments/kgmdocuments/trafik/kanunyonetmelik/trafikyonetmelik.pdf



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi spacewolf -- 27 Mayıs 2016; 10:30:23 >




  • spacewolf kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim hocam bilgilendirme için :)

    burada ki konuda farklı bir durum var, sigortalıyı kanunlara değil öncelikle ne yapılması gerektiği konusunda doğru yönlendirmek lazım,
    öncelikle yapacağı sadece arka bagaj kapağından dolayı perte çıkarmazlar aracı başka bir durum var.

    Servisten aracın son durumunu hasar-onarım listesini nasıl talep edebileceğini ve sorunun ne olduğunu öğrenmesi konusunda yönlendirmek lazım.
    İlk önce teşhisi koyalım ondan sonra kanunlara yönlendirmenin doğru olacağını düşünüyorum ben.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: damneed

    Teşekkür ederim hocam bilgilendirme için :)

    burada ki konuda farklı bir durum var, sigortalıyı kanunlara değil öncelikle ne yapılması gerektiği konusunda doğru yönlendirmek lazım,
    öncelikle yapacağı sadece arka bagaj kapağından dolayı perte çıkarmazlar aracı başka bir durum var.

    Servisten aracın son durumunu hasar-onarım listesini nasıl talep edebileceğini ve sorunun ne olduğunu öğrenmesi konusunda yönlendirmek lazım.
    İlk önce teşhisi koyalım ondan sonra kanunlara yönlendirmenin doğru olacağını düşünüyorum ben.

    Hocam çok haklısınız ,

    Yönlendirme önemli ama hepimiz sigorta şirketleri ile eksperlerin farklı tekliflerine şahit oluyoruz.

    Bu araç pert olmak zorunda kanunda öyle yazıyor, kanunda yazmıyor perte çıkartmıyoruz ve benzeri şeyleri maalesef çok yapıyorlar.

    Hocamızın durumunda isteği ağır hasar olmaması lakin ağır hasara çıkarsa çok daha kar edebileceği bir durumda olabilir bazı eksperlerimiz buna özen gösteriyor.

    Kanun maddeleri ile ilgili sorularda her zaman seve seve bilgilendirme yaparım hatta bugün danıştay ve yargıtay yolcusuyum




  • Merhabalar, oncelikle böyle bir baslik açtiginiz için çok tesekkür ediyorum. Soruma gelecek olursak;

    Aracima 4 gün önce park halindeyken alkollü bir sürücü carpti. Hasar karsi tarafin sigortasi tarafindan karsilanacak. Aracimin sol ön çamurluk ve sol ön kapisinda darbe var. Aracimin çamurlugu zaten boyaliydi ve boya kalktigi için de boyanacak. Ama aracimin kapisi orjinal oldugu için göçügün boyasiz sekilde göçükçü tarafindan yapilmasini istiyorum. Eksper buna ne yanit verir yada sigorta sirketinin bakis açisi ne olur? Bir yakinim sigorta boya için para verir sadece, göçük isi olmaz dedi. Simdiden cevabiniz için çok tesekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hellvision -- 6 Haziran 2016; 20:42:56 >
  • Hellvision kullanıcısına yanıt
    Merhabalar hocam,

    zaten sigorta şirketleri parça değişiminden önce antlaşmalı oldukları yere gönderip parçayı onarım görmeleri yönünde talimat veriyorlar, onarımı mümkün olmayan parçaların değişimini sağlıyorlar. Konuyu acenteniz vasıtasıyla ekspere sorup kapının nasıl onarım göreceği bilgisini öğrenebilirsiniz lakin siz sormayın acenteniz sorsun hocam.
  • Geçmiş olsun ,

    Kanuna göre alkollü sürücü için trafik sigortası ödeme yapmaz.Polis işlem yaptıysa imkansıza yakın ödeme yapılması.Şirketin büyüklüğüne göre size ödeme yapıp sürücüden alabilirler lakin ülkemizdeki şirketler bunu tercih etmemektedir.
    Bu durumda size servis önerebilirler , lakin siz yetkili servis isterseniz büyük ihtimalle ödeme yapmaktan kaçınarak dava yoluna sürükleyeceklerdir ve siz ödemenizi karşı sürücüden alacaksınız.
    Umarım firma büyük bir firmadır ve size ödeme çıkartırlar.
  • spacewolf kullanıcısına yanıt
    Hocam alkol durumunu atlamışım,

    sizin parça değişiminden önce alkol durumu daha önemli, polis işlem yaptı mı alkolden?
  • Öncelikle teşekkür ederim ilgi alakanız için. Karşı tarafın sigortası Allianz Şirketiymiş. Sigorta şirketinden dosya açtırıp eksper talep ettik. Her türlü maddi hasarım sigorta şirketi tarafından karşılandı. Kapım boyasız göçükçü tarafından tamir edildi hatta kapının boyanması daha maliyetli olacağı için eksper bu durumdan memnun oldu. Karşı tarafın alkollü olmasıyla alakalı hiç bir aksi durum olmadı ve kendi anlaştığım yerde aracımı sorunsuz şekilde yaptırdım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hellvision -- 10 Haziran 2016; 16:07:36 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hellvision

    Öncelikle teşekkür ederim ilgi alakanız için. Karşı tarafın sigortası Allianz Şirketiymiş. Sigorta şirketinden dosya açtırıp eksper talep ettik. Her türlü maddi hasarım sigorta şirketi tarafından karşılandı. Kapım boyasız göçükçü tarafından tamir edildi hatta kapının boyanması daha maliyetli olacağı için eksper bu durumdan memnun oldu. Karşı tarafın alkollü olmasıyla alakalı hiç bir aksi durum olmadı ve kendi anlaştığım yerde aracımı sorunsuz şekilde yaptırdım.



    Tekrar geçmiş olsun hocam.

    Allianz size büyüklüğünü göstermiş bence. Trafik kanununa göre ödeme şirketlere bırakılıp , rücu Hakkı tanınıyor

    Tekrar geçmiş olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2 gün önce ilk kazayı yapmış bulunmaktayım. Aracım evin önündeyken servis aracının şöförü bi anlık uyku moduna geçmesıyle aracıma evin önünde vurdu. Sol çamurluk,far kırıldı. kaputun sol ön farın ustundekı kısmı yamuldu.Tutanak tutuldu vsvs. Aklıma takılan soruları sormak istiyorum yardımcı olursanız sevinirim.

    1- Vuran aracın kaskosu ve trafık sigortası var. benim aracın parcalarını sıgotamı kaskomu karsılayacak. (adamın trafık sıgortası Axa sıgorta)

    2- Aracımı yetkili serviste yaptırmak istedim fakat hiçbir yetkili servis aracımın kaskosu olmadıgı için bakamıyacagını söyledi.Bu olayı halen kafam basmadı.Bende tanıdıgım tamirciye bıraktım.

    3- Benim aracım tamamiyle orjinal. ne boya ne degişen bir parçası vardı.Şimdi sigorta sirketi benim aracıma yan sanayı parça mı takar yoksa orjinal mi. Açıkcası aracıma ne ıslem olucaksa orjınal parca kullanılmasını istiyorum. Yan sanayi yollarlarsa buna itiraz hakkım var mı.? Gerekirse dava açarım yasal hakkım varsa eger.

    4- Bir arkadaşım deger kaybından söz etti bu olay nasıl olur diyelim benim aracıma 5000 tl lik hasar kaydı cıktı. Ben bu 5000 tl yi sigortadan deger kaybetti diye tahsilmi edicem. Nasıl bir yola başvurulur.

    Aracım 2013 model 1.2 TDI Bluemotion buz mavisi 26bin km de.

    Resim koymayı bilmedigim için aracın fotosunu atamıyorum. bu arada araç hakikaten saglammış onu görmüş oldum. Şimdiden degerli yorumlarınız için teşekkür ederim arkadaşlar.


    Arkadaslar yapılan işlemleri söylüyorum.

    1- Sigorta şirketi aracıma orjinal parça getirdi.( Far orjınal- Çamurluk orjinal vsvs vidasına varana kadar hersey orjınal bır sekılde geldi)

    2- Aracıma vuran kişi %100 kusurlu.. yakın bir zamanda sigorta bitecek. Şimdi benim sigortamda bir artış olacak mı.Birkaç kişi artıs olur dedı bı kac kısıde benım sıgortayı etkılemez dedi.

    3- Deger kaybı için axa sitesinden form doldurdum fakat arastırmalarıam göre sigorta şirketleri far camurluk vsvs ıcın deger kaybı parası vermıyorlarmıs nasıl bır yol ızlerim. ÇAmurluk degişti far degişti kaput boyandı tampon auto kingte işlem gördü.. iilamki deger kaybı oldu aracımda.

    Vereceginiz cevaplar için şimdiden teşekkür ederim arkadaşlar




  • jrbacktoback kullanıcısına yanıt
    1) 31.000 TL'ye kadar kısmını trafik sigortası karşılar.

    2) Sigorta şirketi Orjinal parça yerine yan sanayi parça gönderdikleri için yetkili servis kabul etmiyor

    3) 01.06.2016 tarihinden itibaren TSE tarafından onaylanmış ve sertifikalandırılmış ''eşdeğer parça'' takıyorlar hocam.

    4) Aracınızın onarımı bitip teslim aldıktan sonra arzu ederseniz hasar dosyasına bakan eksper ile isterseniz dışarıdan başka bir eksper bulup tüm evrakları kendisine teslim edersiniz Hazine Müsteşarlığının açıklamış olduğu formül var oraya bilgiler giriliyor formülde ne rakam çıkarsa onu talep edebilirsiniz.

    Gelelim ikinci bölüme;

    1) Orjinal parça değil de, Eşdeğer parçadır büyük ihtimalle hocam o.

    2) Sizin sigortanız artmaz çünkü hasar dosyası karşı tarafın poliçe üzerinden açıldı.

    3) Bunun için hazine müsteşarlığı formülünde fiyat ne çıkıyorsa o, hiç çıkmazsa hiç bir şey talep edemezsiniz hocam.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: damneed

    1) 31.000 TL'ye kadar kısmını trafik sigortası karşılar.

    2) Sigorta şirketi Orjinal parça yerine yan sanayi parça gönderdikleri için yetkili servis kabul etmiyor

    3) 01.06.2016 tarihinden itibaren TSE tarafından onaylanmış ve sertifikalandırılmış ''eşdeğer parça'' takıyorlar hocam.

    4) Aracınızın onarımı bitip teslim aldıktan sonra arzu ederseniz hasar dosyasına bakan eksper ile isterseniz dışarıdan başka bir eksper bulup tüm evrakları kendisine teslim edersiniz Hazine Müsteşarlığının açıklamış olduğu formül var oraya bilgiler giriliyor formülde ne rakam çıkarsa onu talep edebilirsiniz.

    Gelelim ikinci bölüme;

    1) Orjinal parça değil de, Eşdeğer parçadır büyük ihtimalle hocam o.

    2) Sizin sigortanız artmaz çünkü hasar dosyası karşı tarafın poliçe üzerinden açıldı.

    3) Bunun için hazine müsteşarlığı formülünde fiyat ne çıkıyorsa o, hiç çıkmazsa hiç bir şey talep edemezsiniz hocam.



    kardesım cevabın ıcın tesekkur ederım..

    parcalar esdeger parca degıl bızzat vw servısınden gelen parcalar. etıketlerı vs vs kod numaraları hersey dıger parcalarla uyumlu..ondan yana suphem yok.. axa sıgortaya ınternet uzerınden deger kaybı basvuru formu doldurun ıncelıyecez dedıler. sonra donus yapıcaklarını soyledıler.

    Aracıma ıscılık 1300 tl tutar cıktıgını bılıyorumda.. gelen parcaların fıyatları bellı degıl daha.

    beklemedeyım ınsallah işi yokusa surmezler. detayı buradan yazacam ne gelısme olursa.




  • Merhaba

    5 gün önce bir kaza yaptım , Kaskom oldugu için arabayı ford yetkili servisine bıraktım bugun exper kararı açıklandı karşı taraf %100 kusurlu bulundu. İlk kazam oldugu için bir kaç soru sormak istiyorum cevap verirseniz sevinirim

    1-) Arabamın ön tampon , tampon panjuru , sağ sol far , motor iç koruma paneli değişiyor , motor kaputu işlem ile düzeltilip boyanıyor serviste ki usta muhtemelen 5-6 bin hasar kaydı olacak dedi. Farlarım sağlam fakat bağlantı noktasında ki plastik kırıldı diye değişime gidiyorlar benim aracımdan çıkacak parçaları ben servisten isteyebilirmiyim yoksa bu parçalar servisin olmak zorundamı?

    2-) Yetkili serviste yapılan işlemlerde bir hata gördüğüm takdirde arabayı teslim almadan durumu expere mi bildirmeliyim ?

    3-) Değer kaybı için Nasıl bir yol izlemeliyim ? Dava açmak şartmıdır karşı taraf tamamen kusurlu oldugu için sigorta şirketi dava açma paranı verelim diyebilirmi yoksa dava şartmı?

    Teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • jrbacktoback kullanıcısına yanıt
    Rica ederim hocam.
  • 1) kazalı parçalar servise de kalmıyor sigorta şirketi toplu ihale açıyor ihaleyi kazanan hurdacı gelip parçaları alıyorlar hocam.

    2) Hatalı işlem gördüğünüzde aracı teslim almayıp düzeltme talep edebilirsiniz.

    3) ister hasar dosyasına bakan eksper, isterseniz dışarıdan başka bir eksper tutup değer kaybı hesaplattırabilirsiniz hocam.
  • damneed D kullanıcısına yanıt
    Hocam çok teşekkür ederim cevabınız için son olarak servis yapılan işlemlerin faturasını bana vermek zorundamı ? Arabayı satarken sıkıntı yaşamamak için faturayı almam gerekiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 134135136137138
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.