Bildirim
HASAR UZMANINDAN, HASARINIZLA İLGİLİ SORULARINIZA CEVAPLAR... (164. sayfa)
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü, 1 Mobil
Giriş
Mesaj
-
-
Merhaba , büyük ihtimalle mini onarım kapsamına girer.
Onarımı en iyi mini onarım servisleri aktarabilir.
Tramerde hasar gözükmesi kasko şirketinize bağlıdır. Bazı firmalarda hasar yansıtılmaz. -
yol ayrımında sol şeritten sağdaki yol ayrımına aynaya bakarak ve sinyal vererek geçmiştimki bir dakka sonra motor arkadan vurdu cuma günü pazartesi raporları alıcaz 2 kişilerdi biri ayağını kırdı şimdi amaliyat olmuş hastanede diğerinde bişey yok sizde suçlu kim arkadan vuran mı yoksa sinyal verip şerite geçen ve arkadan çarpılan benmiyim -
Benim merak ettiğim bir konu var o da kusur oranının hasar kaydıyla olan ilişkisi.
Hasar kaydında sadece çarpma yazdığında o aracın %100 suçlu olduğu ve hiçbir şekilde ödeme almadığını biliyorum. Peki ya hasar kaydını sorguladığımız araç %50 suçluysa ve 10.000 liralık hasarın 5000 liralık kısmını ödeme olarak aldıysa zorunlu trafik sigortasından, bu durumda hasar kaydı ne kadar çıkar. Gerçek hasar bedeli olan 10.000 lira mı yoksa trafik sigortasının ödediği 5000 lira mı? -
Hasarsız kayıt geldiğinde rakam yazmamasının sebebi, araç ödeme almadığı için değil, hasar dosyası açılıp eksper gelip rapor yazmamasından kaynaklı.
Tramer kaydında ödenen rakamlar ve yüzdeler değil, eksperin tuttuğu ve rapora yazdığı kaza ile alakalı rakam çıkar. Sigorta şirketinin cebinden ödediği rakam değil.
Araçta 15.000 TL'lik hasar vardır, diyelim ki kaza yapan sürücü alkollü ve sigorta şirketi hiç ödeme yapmadı, yinede aracın tramerine 15.000 TL hasar kaydı işlenir.
Servise incelemeye gelen eksper raporda onarım listesi ve tutarı ne yazılırsa kayda o giriyor. Artık sigorta öder veya ödemez veya yüzde kaçını öder vs.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi damneed -- 8 Aralık 2017; 10:14:16 > -
Çok teşekkürler içim rahatladı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
hocam bende bir kaza yaptım motorla. motorun deposu göstergeleri ön farı arka çamurluğu ayaklıkları falan kırık yalnız şöyle bi durum var motorumun orjinal yedek parçaları türkiyede yok denecek kadar az. yurtdışından yedek parça teminatı yapan bi siteleri var sadece orada ki ücretlere bakıldığından 4000-4500 arası bir tutar çıkıyor. kargo parasıydı gümrükte vergisiydi işçiliğiydi 7000 i buluyor neredeyse masrafı. motorumun değeride 8500 lira.
sizce motorumu perte çıkarırlar mı yoksa yan sanayi ürünlerle sağdan soldan toplayarak onarıma mı giderler? -
quote:
Orijinalden alıntı: paix10
hocam bende bir kaza yaptım motorla. motorun deposu göstergeleri ön farı arka çamurluğu ayaklıkları falan kırık yalnız şöyle bi durum var motorumun orjinal yedek parçaları türkiyede yok denecek kadar az. yurtdışından yedek parça teminatı yapan bi siteleri var sadece orada ki ücretlere bakıldığından 4000-4500 arası bir tutar çıkıyor. kargo parasıydı gümrükte vergisiydi işçiliğiydi 7000 i buluyor neredeyse masrafı. motorumun değeride 8500 lira.
sizce motorumu perte çıkarırlar mı yoksa yan sanayi ürünlerle sağdan soldan toplayarak onarıma mı giderler?
Kaskonuz varsa perte çıkar ,karşı tarafın trafik sigortası karşılıyorsa motorunuzun yaşı önem taşır. -
karşının sigorta şirketi ödeyecek. kazada tüm kusur karşı tarafa çıktı. kasko yok motorumda 2010 model. bugün eksper gelmiş bu arada arka çamurluk sinyallerin oradan patlamıştı parmak girecek kadar delikler var üzerinde fakat eksper sadece boyatırız falan demiş. depoda yumruk kadar göçük var ve aşınmış motor depolarını biliyosunuzdur çok kolay delinebiliyor onu falan çektirir boyatırız demiş. keyfim kaçtı eksper yarım yamalak bi tamirata sokacak gibi hareket ediyor
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi paix10 -- 14 Aralık 2017; 0:46:52 > -
Merhaba arkadaşlar,
2016 ağustosta bir kaza geçirdim, karşılıklı şikayetçi olduk.
Geçen hafta dava sonuçlandı, karşı tarafa 8 ay hapis (ertelemeli) 2500 para cezası verildi. Bana ceza verilmedi, haklı olduğum kanıtlandı.
Aracı kaskodan yaptırmıştım, %50 kusur bana verilmişti.
Şimdi sorularım:
1- Kaskom bozulmuştu, %50 olan durumu %0 olarak nasıl değiştiririm? kiminle irtibat kurmam gerekir?
2- Aracın değer kaybını nasıl alırım? (araç sıfır 2 aylıktı)
3- Ayrıca maddi manevi dava açılacak , bunun haricinde bilgisi olan yol gösterebilir mi? (Kazada bedensel bir sorun yok, sadece araç) -
1) Mahkeme sonucu çalıştığınız acenteye gönderin onlar hasar dosya sorumlusu ile irtibata geçerler, düzeltmeler yapılır.
2) Bunun için karşı tarafın trafik sigorta şirketine başvurmanız lazım.
3) Bunu sadece avukat bilir hocam. -
quote:
Orijinalden alıntı: damneed
1) Mahkeme sonucu çalıştığınız acenteye gönderin onlar hasar dosya sorumlusu ile irtibata geçerler, düzeltmeler yapılır.
2) Bunun için karşı tarafın trafik sigorta şirketine başvurmanız lazım.
3) Bunu sadece avukat bilir hocam.
Teşekkür ederim. -
Merhabalar,
2 Ay önce motorun biri benim ön tampona hasar verdi, şerit ihlali ile geliyordu %100 karşı taraf suçlu,
Benim kasko yok , trafik sigortası var, araç 6 yaşında
karşı tarafın trafiğinden yapılacak işlemler, karşı tarafın trafiği Güneş sigorta
-Güneş sigortayı aradığımızda, bizim trafikte özel yada yetkili servis anlaşmamız yok, ister yetkili ister özelde yaptırabilirsiniz diyor,
- Yetkili serviste yaptırmak istiyorum, yetkili servis biz orjinal parça kullanırız senden ödeme alırız, sigorta sana muadil parça eksik ödeme yapar vs diyor. nasıl bir yol izlemeliyim. -
quote:
Orijinalden alıntı: steinbeck0635
Merhabalar,
2 Ay önce motorun biri benim ön tampona hasar verdi, şerit ihlali ile geliyordu %100 karşı taraf suçlu,
Benim kasko yok , trafik sigortası var, araç 6 yaşında
karşı tarafın trafiğinden yapılacak işlemler, karşı tarafın trafiği Güneş sigorta
-Güneş sigortayı aradığımızda, bizim trafikte özel yada yetkili servis anlaşmamız yok, ister yetkili ister özelde yaptırabilirsiniz diyor,
- Yetkili serviste yaptırmak istiyorum, yetkili servis biz orjinal parça kullanırız senden ödeme alırız, sigorta sana muadil parça eksik ödeme yapar vs diyor. nasıl bir yol izlemeliyim.
Geçmiş olsun ,
yasa gereği 3 yaş üstü araçlar için eş değer parça ödemesi yapılmaktadır.
Yetkili servise gitmek isterseniz aradaki farkı sizin ödemeniz gerekir ne yazık ki.
-
Merhaba, herkese iyi günler. Geçen hafta oturduğum sitenin içerisinden aracımla çıkarken, sol tarafımdaki binanın park yerinde manevra yapan bir şoför aracıma sol arka çamurluk kısmından çarptı. Çıkmaz sokaktan ve soldan geldiği için kusurun 100% karşı tarafta çıkacağını düşünüyorum. Kaza tutanağına da bu şekilde belirttik. Ancak aracıma çarpan kişi sanayide tanıdığı kaportacı olduğunu söyledi ve tutanak işlerinden o daha iyi anlar dedi ve oraya gittik.(tabi araçların ve yolun Kaza yapıldıktan hemen sonra fotoğraflarını çektik). Benim aklıma takılan kaza tutanağını tutan tamir servisi vs. Dosyayı kendisinin açacağını söyledi. Henüz araca bakmak için expertiz de gelmedi. Aracımızı biz yürü vaziyette olduğu için o serviste bırakmadık. Expert geldiği zaman bizi arayıp haber verecekler. Bizde aracı götürüp hasarı göstereceğiz. Ancak aracı biz bu serviste yaptırmak istemiyoruz. Daha doğrusu kaza İzmir’de oldu ama biz aracımızı Ankara’da ki herhangi bir serviste yaptırmak istiyoruz. Sonuç olarak bu dosyayı açan servis bize bir sıkıntı çıkarabilir mi? Yani dosyayı kapatmama gibi vs. Şimdiden teşekkürler..
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
-
Aynı hasar 2 defa aracın tramerine işlenebilir, keşke sigortacınıza danışıp öyle hareket etseydiniz.
Araca bakmaya gelen ekspere durumu bildirin. -
Geçmiş olsun,
öncelikle acentenizi değiştirin. Bizimle ilgisi yok diyen acente , acente değildir.
Ardından karşı tarafın genel müdürlüğünü arayıp , aracın pert olmasını istediğinizi belirtin. Olumsuz cevap alırsanız e devlet üzerinden hazine müsteşarlığına şikayetinizi iletin lütfen. -
Cevabınız için teşekkür ederim. Peki böyle bir durumla karşılaşırsak hukuki yaptırımı var mıdır? Bunun kanunda yeri olduğunu düşünmüyorum da. Teşekkürler.. -
önceden durum hakkında ufak bi bilgilendirme yapmıştım. özet geçeyim kazada bütün kusur karşı tarafa çıktı, aracımın hasarıda sadece parça maliyeti olarak 4bini geçiyor + kargo +işçilik 6000bini buluyor belki geçebilir. aracımın kasko değeri 8300 lira (gv250 motosiklet). eksper tekrar gelip baktı motora ve onarım kararı verdi fakat yedek parça Türkiye'de olmadığı için piyasa araştırması yapamamışlar. Geçen gün ekspertiz şirketiyle görüşmemden sonra aracımın şu an bulunduğu serviste ki ustayı arayarak onarıma neden başladın gibi şeyler söylenmiş. durum iyice arap saçına döndü. ben motorumun perte çıkmasına razıyım (hatta perte çıkarsa sevinicem) yeter ki şu durum artık çözülsün. izlemem gereken bir yol var mıdır ?
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X