Şimdi Ara

HASAR UZMANINDAN, HASARINIZLA İLGİLİ SORULARINIZA CEVAPLAR... (162. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3.436
Cevap
85
Favori
473.174
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 160161162163164
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 0850 250 99 99

    Axa sigortanın müşteri hizmetleri telefonu ekte olup arayıp şikayetinizi bildirin gerekirse dosya sorumlusu size dönüş yapacaktır.

    Elbet orta yol bulunur . Acenteniz de sıkıştırsın eksperi gerekirse sigortayı..

    Geçmiş olsun tekrardan...
  • theextrame T kullanıcısına yanıt
    Hocam öncelikle çok geçmiş olsun, fakat aracınızı sattığınız için maalesef değer kaybı talep edemezsiniz. Değer kaybı talep edebilmek için ruhsatın hiç değişmemesi aracın satış görmemesi gerekmektedir.
  • Arkadaşlar merhabalar.
    Ben geçen bayram günü Sakarya'da kaza yaptım. Karşı taraf suçluydu ve bu onaylandı. İstanbul'da yaşadığım için aracımı istanbul'da çarpan kişinin trafik sigortası olan Anadolu sigorta ile anlaşmalı servise bıraktım. Aradan 1 ay geçti ancak sonuç alabildik. Bıraktığım anlaşmalı servis tutarı 11-12 bin tl idi. Exper alternatif bi çalışma yapmış ve 4.500 TL'ye başka yerde yaptıralım dedi. Ben de kabul etmedim. Zaten anlaşmalı servisiniz burada yaptırın dedim. Araç fiat 500L Rockstar modeli. Aracımın 4.500 TLye onarılması imkansız bu arada. Bunun üzerine defalarca şikayet etmeme rağmen dosyayı 4.500 TL olarak kapattılar. Şimdi benim izlemem gereken yol nedir? Hasar tespit davası mı açmalıyım? Bi sigorta nasıl olurda anlaşmalı olduğu servisin parasını ödemez?
  • MuammerKcmn kullanıcısına yanıt
    Hocam öncelikle çok geçmiş olsun, aracınızı istediğiniz yerde yaptırabilirsiniz size önerim acentenizle irtibata geçerek konu hakkında ki düşüncelerinizi iletmeniz. Acentenizin konuyu çözebileceğini düşünmekteyim. Eğer olumlu bir sonuç alamazsanız Sigorta Tahkime başvurmanızı öneririm.

    Yardımcı olabileceğim bir şey olursa lütfen yazmaktan çekinmeyin..
  • yed66 Y kullanıcısına yanıt
    Hasar dosyası açıldığı anda kayıt işlenir,
    ne kadar ödeme yapılırsa o rakam işlenecek, eğer hiç ödeme almadan vazgeçtim diyip dosyayı kapattırırsanız rakamsız kayıt işlenir.
  • Öncelikle hayırlı günler...

    Daha önce sormuştum.

    Aracım hasar kayıtsız iken karşı tarafın %100 kusurlu olduğu bir kaza sonucu 3500₺ hasar kaydı oluştu.

    Değer kaybı için 07/08/2017 tarihinde karşı tarafın sigorta şirketine başvurdum( herhangi bir ekspertiz raporu almadan meblağ belirtmeden direk bir dilekçe ile başvurdum)

    14/08/2017 tarihinde mesaj geldi 998₺ ödeme yapılacağını ve ödemenin 15/08/2017 tarihinde yapılacağı belirtiliyor. Ancak bende aracımı 14/08/2017 tarihinde sattım ve devir işlemlerini gerçekleştirdik.

    Şimdi sormak istediğim:

    1. Aracımı devrettiğim için ödemede bir sıkıntı olur mu?

    2. Ödenecek tutara itiraz edebilir miyim?

    Teşekkürler...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • küll K kullanıcısına yanıt
    Hayırlı günler hocam,

    1) Olabilir çünkü yönetmelikte 2 yıl zaman aşımı süresi ve aracın başkasına devredilmemesi şartı var. Böyle durumla daha önce karşılaşmadım genelde parayı almadan satmıyor kimse.

    2) Dışarıdan kendiniz bir bağımsız eksper bulup, ücret karşılığında yazdırabilirsiniz, şöyle de yapabilirsiniz ekspere evrakları gönderirseniz buna rapor yazdırsam ne kadar çıkıyor şeklinde sorabilirsiniz ama eksper de müşteri kapabilmek için normalden fazla rakam da söyleyebilir.
  • küll K kullanıcısına yanıt
    Merhaba, Aracınızı devrettiğiniz satışını önceden verdiğiniz için sigorta şirketi size problem yaratabilir. Çünkü değer kaybı konusunda ruhsatın el değiştirmeme şartı var. Sigorta şirketi bugün vereceği parayı sizden ileride yasal yolla isteyebilir diye düşünmekteyim.

    Ödenecek olan ücrete eksper aracılığıyla tutturacağınız değer kaybı raporuyla itiraz edebilirsiniz. Fakat aracı satmış olduğunuzu ve sigorta şirketinin bunu sizden isteyebileceğini göz önünde bulundurmanızı öneririm.
  • merhaba iyi günler. Biz 27.07.2017 tarihinde bir kazaya karıştık kazada karsşı taraf yüzde yüz hatalı bulundu.Aracı servise bıraktık servis araca 16.000 tl paraca fyatı belirlemiş aracımız 2012 golf 57.bin tl almıstık. Serviste aracın pert olabileceği söylenmiş. sigorta şirketinde eskper raporu hala yok.(sampo japon)sizce araç pert olur mu bu sürecte nasıl bir yol izleyebiliriz. B süreç ne zaman sonlanabilir. görüşlerinizi paylaşırsanız sevinirim.Teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Okan60

    merhaba iyi günler. Biz 27.07.2017 tarihinde bir kazaya karıştık kazada karsşı taraf yüzde yüz hatalı bulundu.Aracı servise bıraktık servis araca 16.000 tl paraca fyatı belirlemiş aracımız 2012 golf 57.bin tl almıstık. Serviste aracın pert olabileceği söylenmiş. sigorta şirketinde eskper raporu hala yok.(sampo japon)sizce araç pert olur mu bu sürecte nasıl bir yol izleyebiliriz. B süreç ne zaman sonlanabilir. görüşlerinizi paylaşırsanız sevinirim.Teşekkürler

    Geçmiş olsun ...

    Genelde rayiç bedel tutarının (hasar oranı olarak % 35 i geçerse) pert olma olasılığı yüksek olur.

    Tabi bu araca da bağlı model km hasar durumu vs.( sınır sompo da % 35) geçse bile bazen araçlar onarıma gidebiliyor (sovtaj istenilen tutarda çıkmıyor vs.) sizin aracın şu anki piyasası 55.000 TL diyelim 19.250 TL ye kadar onarımı yapılabilir daha üstünde olursa tamamen duruma bağlı yine yaptırabilir... Parçalar 16000 TL indirimli + kdvli mi ayrıca işçilik de önemli.. net rakam verecek büyük ihtimal servis ekspere o yüzden eksper ön rapor gönderemiyordur sigortaya en son aşama onarım onayı gelebilir siz onarım istemiyorsanız ekspere bilgi verin tutar aşağıda çıkarsa tabi mecbur yapılır araç ... ağır hasarlar maalesef hesaplamalar sovtaj teklifleri alternatif onarım süreçleri trafik tescil işlemleri vs. olduğundan süresi net olmamakla beraber 20 25 iş gününü bulabilir bazen de geçebiliyor sabırlı olmanız gerekmekte maalesef.

    Geçmiş olsun tekrardan.




  • 01.07.2017 tarihinde ... 1999 model (2007 tafik cıkışlı ) tramer kayıtsız hundai galloper tdi 3kapı
    aracım tek taraflı ( sel hasarlı ) kaza sonucunda exper raporu ve sigorta şirketinin araştırma firmasının arastırması sonucunda pert e cıktı ... buraya kadar her sey normal ve olurunda gitti sayılır..

    iş ödeme kısmına gelince şok ila karşılastım aracıma piyasası 40ila 49000 olan aracıma ..24000 bedel bictiler .. itiraz ve mahkemede hakkımı ararım cıkışlarımdan sonra ..
    bahaneleri ise su mailler ile cevaplar oldu
    firma : Anadolu Sigorta

    <mip@anadolusigorta.com.tr>
    1.8 (Sal) , 16:59Siz
    Sayın MURAT GÖÇER,
    01.08.2017 tarihinde iletmiş olduğunuz 149927 numaralı bildiriminize yetkililer tarafından açıklama yazılmıştır.
    Açıklama:
    POLİÇEYE MANUEL OLARAK SİGORTA BEDELİ 24.000TL OLARAK GİRİLMİŞTİR. BU NEDENLE TEKNİK OLARAK EN FAZLA ARAÇ BEDELİ İÇİN 24.000TL ÖDENEBİLMEKTEDİR. BU TUTARIN ÜZERİNDE YAKLAŞIM GÖSTERİLEMEMEKTEDİR.
    ----------------------------------------------------
    Anadolu Sigorta <mip@anadolusigorta.com.tr>
    3.8 (Per) , 15:23Siz
    Sayın MURAT GÖÇER,
    03.08.2017 tarihinde iletmiş olduğunuz 151959 numaralı bildiriminize yetkililer tarafından açıklama yazılmıştır.
    Açıklama:
    SİGORTALI MURAT BEY İLE BELİRTİLEN TELEFON NUMARASINDAN GÖRÜŞÜLMÜŞ OLUP, POLİÇEYE MANUEL OLARAK SİGORTA BEDELİ GİRİLDİĞİNDEN 24.000TL ÜZERİNDE ÖDEME YAPAMAYACAĞIMIZ BİLDİRİLMİŞ OLUP, POLİÇEYİ DÜZENLEYEN ACENTESİ İLE İRTİBATA GEÇMESİ VE ACENTENİN POLİÇEYE NEDEN 24.000TL SİGORTA BEDELİ GİRDİĞİNE DAİR TARAFIMIZA BİLGİ VERMESİ İSTENMİŞTİR.

    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Anadolu Sigorta <mip@anadolusigorta.com.tr>
    4.8 (Cum) , 15:27Siz
    Sayın MURAT GÖÇER,
    04.08.2017 tarihinde iletmiş olduğunuz 153023 numaralı bildiriminize yetkililer tarafından açıklama yazılmıştır.
    Açıklama:
    POLİÇEYE ACENTELİĞİNİZ TARAFINDAN SİGORTA BEDELİ MANUEL 24.000TL OLARAK GİRİLMİŞTİR. BU NEDENLE TEKNİK OLARAK 24.000TL ÜSTÜNDE MUTABAKAT GÖNDERİLEMEMEKTEDİR.
    ACENTELİĞİNİZCE POLİÇEYİ DÜZENLERKEN POLİÇEYE NEDEN MANUEL OLARAK 24.000TL SİGORTA BEDELİ GİRİLDİĞİNE İLİŞKİN TARAFIMIZA YAZILI BİLGİ VERİLMESİNİ RİCA EDERİZ.
    ---------------------------------------------------------------------------------------------
    Anadolu Sigorta <mip@anadolusigorta.com.tr>
    7.8 (Pzt) , 11:44Siz
    Sayın MURAT GÖÇER,
    04.08.2017 tarihinde iletmiş olduğunuz 15.693 numaralı bildiriminize yetkililer tarafından açıklama yazılmıştır.
    Açıklama:
    ACENTEDEN POLİÇEYE SİGORTA BEDELİNİ NEDEN MANUEL OLARAK GİRDİĞİNE DAİR TARAFIMIZA YAZILI BEYANDA BULUNMASI GEREKMEKTEDİR. ACENTEDEN KONUYA İLİŞKİN OLARAK YAZILI BEYAN GELMEDEN DOSYA İŞLEMLERİNE DEVAM EDİLEMEMEKTEDİR.
    ---------------------------------------------------------------------------------------------
    Anadolu Sigorta <mip@anadolusigorta.com.tr>
    8.8 (Sal) , 15:25Siz
    Sayın MURAT GÖÇER,
    08.08.2017 tarihinde iletmiş olduğunuz 156053 numaralı bildiriminize yetkililer tarafından açıklama yazılmıştır.
    Açıklama:
    POLİÇEDE SİGORTA BEDELİ MANUEL OLARAK 24.000TL GİRİLMİŞTİR. POLİÇEDE SİGORTA BEDELİ BELİRTİLDİĞİNDEN TEKNİK OLARAK 24.000TL ÜZERİNDEN YAKLAŞIM GÖSTERİLEMEMEKTEDİR.
    ACENTE TARAFINDAN POLİÇEYE NEDEN 24.000TL ÜZERİNDEN SİGORTA BEDELİ GİRDİĞİNE İLİŞKİN TARAFIMIZA YAZILI BİLGİ VERMESİ GEREKMEKTEDİR.
    --------------------------------------------------------------------------------------------- Anadolu Sigorta <mip@anadolusigorta.com.tr>
    10.8 (Per) , 17:24Siz
    Sayın MURAT GÖÇER,
    10.08.2017 tarihinde iletmiş olduğunuz 159417 numaralı bildiriminize yetkililer tarafından açıklama yazılmıştır.
    Açıklama:
    POLİÇEDE SİGORTA BEDELİ 24.000TL OLARAK BELİRTİLDİĞİNDEN TEKNİK OLARAK 24.000TL ÜZERİNDE ÖDEME YAPILAMAMAKTADIR.

    Sayın MURAT GÖÇER,

    16.08.2017 tarihinde iletmiş olduğunuz 164343 numaralı bildiriminize yetkililer tarafından açıklama yazılmıştır.

    Açıklama:
    Sn İlgili,

    bahse konu hasar dosyasında poliçe yapım aşamasında araç değer listesinden araç bedeli alınmadan manuel olarak 24.000 TL araç değeri giriş yapılmasıyla birlikte poliçe bir limitle sınırlandırılmış olmaktadır.

    Bu bilgiler ışığında 24.000 TL rakamının üzerinde artırım maalesef yapılamamaktadır.

    Saygılarımızla,.................................



    DOSYA NO : 3382262170001 NOLU HASAR


    not : elimde basılı bulunan poliçede herhangi bir deger.fiyat bilgisi bulunmamamktadır ve tarafıma teminat bilgisi ila alakalı bilgilendirme yapılmamıştır .buna mütakip ful kasko yapılmıştır ....

    su anda kazanın üzerinden 48 gün geçti nasılbir yol izleemi tavsiye edersiniz...




  • Okan60 kullanıcısına yanıt
    Merhaba,

    Sigorta şirketinin hangi durumda kasasından daha az para çıkacak ise onu tercih ederler, acentenizi devreye sokun hem eksper ile hem servis ile görüşüp neler yapılmış öğrenebilirler.
  • ozzzzzkan O kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkür ederim dün eksperle konustum adamın haberi bile yoktu sonra ön raporunu yollamış şirkete. hala eksperin orjınal raporu bekleniyor. Sigorta da maliyet yüksek olduğu için ayrıntılı rapor istemiş 25 gündür araç serviste hiçbir işlem yapılmadan bekliyor. Ben şimdi süreci hızlandırmak için kime baskı kurmalıyım. Araç bize kaç gündür zarar verdi zaten.Gelişmeleri yine buraya yazacağım. İlgilenen herkesten Allah razı olsun gerçekten çok teşekkür ederim.
  • Okan60 kullanıcısına yanıt
    Hocam özelden cep telefonu numaramı yazıyorum
    yardımcı olayım size bende acente sahibiyim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi damneed -- 18 Ağustos 2017; 12:23:57 >
  • Arkadaşlar merhaba,
    27.07.2017 istanbulda yağan dolunun mağdurlarındanım bende.

    kaskom sompo japan. Hasarı yaptırmak üzere anlaşmalı servise gittim , gerekli incelemeler sonucu boyasız göçük olmayacağı bildirildi bana.Araç komple boyanıp tamir edilecekmiş.Bende haliyle kabul etmedim.

    Dışarıda özel servise götürdüm, boyasız 8.000 TL ye yapabileceğini söylediler.Bununda max.2.000 TL'sini kasko öder dedi.

    Aracın piyasa değeri 36 ile 38 arası zaten Bu araca komple boya yapmak ne kadar mantıklı ? yada 8.000 TL verip onarmak?

    Kasko bu şekil pert'ede çıkartmıyor..

    Sizce ne yapmalıyım? Perte çıkarmanın bir yolu yokmudur?

    Teşekkürler..
  • mmtgs kullanıcısına yanıt
    Merhaba,

    Mini onarıma neden götürmediniz?
  • Okan60 kullanıcısına yanıt
    Rica ederim...

    Ön rapor gönderildiyse zaten ortalama rakam tutarı girilmiştir sigorta değerlendirmeye alıp sonucu ekspere bildirir zaten..

    Ön rapor onarım mı yapılacak pert mi olacak kararı için gönderiliyor sigortaya ağır hasar dosya yöneticisi dosyayı değerlendirip ekspere bilgi verecektir.

    Acentenizi devreye sokun isterseniz kendisi dosyayı takip edebilir gelişmeleri size bildirebilir ayrıca pert olursa da size mütabakat vs. evraklarını imzalatacak muhakkak acentenizin de bilgisi olsun dosya numarasını verin desteği olacaktır.

    Baskı kursanız da sovtaj değeri ( hasarlı hali fiyatı) net belirlenmeden onarım mı yapılacak pert mi olacak belli olmaz ne yazıkki bu süreçler biraz zaman alıyor ama illa baskı kurmak istiyorsanız sigortanın müşteri hizmetlerini arayıp mağduriyetinizi belirtip aracın durumu ne olacak gibi sorup tekrar tarafıma bilgi verilmesini istiyorum diyebilirsiniz bir nebze de olsa hızlanır işler.

    Kolay gelsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mmtgs

    Arkadaşlar merhaba,
    27.07.2017 istanbulda yağan dolunun mağdurlarındanım bende.

    kaskom sompo japan. Hasarı yaptırmak üzere anlaşmalı servise gittim , gerekli incelemeler sonucu boyasız göçük olmayacağı bildirildi bana.Araç komple boyanıp tamir edilecekmiş.Bende haliyle kabul etmedim.

    Dışarıda özel servise götürdüm, boyasız 8.000 TL ye yapabileceğini söylediler.Bununda max.2.000 TL'sini kasko öder dedi.

    Aracın piyasa değeri 36 ile 38 arası zaten Bu araca komple boya yapmak ne kadar mantıklı ? yada 8.000 TL verip onarmak?

    Kasko bu şekil pert'ede çıkartmıyor..

    Sizce ne yapmalıyım? Perte çıkarmanın bir yolu yokmudur?

    Teşekkürler..

    Bazı göçükler gerçekten düzelmiyor ( kapı direkleri -tavan yan direkler vs. ) mukavemeti yüksek olduğundan düzelmiyor çoğu kez..

    Dosyanızı serviste açtırdınız ve eksper aracı gördü mü ? anlaşmalı mini onarım servisine yönlendirmedi mi ?
    ( Gerçi yönlendirse de kimisine yılbaşından sonra gel diyorlar yoğunluktan.. ) şayet boyasız düzelmeyeceğini mini onarım firması mı dedi ? ( eğer 1 yer dediyse anlaşmalı diğer bayi yada firmanın servisine de götürüp teyitleştirebilirsiniz.

    Götürdüğüüz servis sadece hasar onarım servisiyse genelde boyasız göçük düzeltme işlemleri yapmıyor servisler o yüzden mini onarım servislerine gitmeniz gerekecek ( RS- Auto life center(ALC)- Auto king - Homer vb. )bence eksperle tekrar görüşün sizi anlaşmalı mini onarım servisine yönlendirsin şayet o da olmaz ise eksperinize boyasız düzeltecek yer olduğunu söyleyin aracım boyansın istemiyorum diye söyleyebilirsinz bahsettiğiniz onarım yaparım diyen servisten bahsedin sigortanın onayına sunup durumu değerlendirebilirler...( Verdiği fiyat oldukça yüksek anlaşmalı mini onarım fiyat skalası göçük adedine göre değişmekte olup 3500 4000 tl + trim işçiliği arası max bildiğim kadarıyla . )

    Dolu hasarından perte ayrılan araç şahsen duymadım sompo da yapacağını hiç sanmam..(bu arada doludan dolayı oluşan hasarlarda hasarsızlığınız bozulmayacak )




  • ozzzzzkan O kullanıcısına yanıt
    Evet dediğiniz gibi kapı direkleri düzelmiyormuş.Dosyayı kasko şirketinin belirttiği serviste açtım ve kararı servis ile eksper ortak karar vermişler.

    götürdüğüm servis ''ekspress hasar onarım merkezi'' diye geçiyor.Yani direk mini onarım merkezi.

    ayrıca özel başka bir servis ile daha görüştüm. 5.000 TL ye yapabileceklerini söylediler.

    bunun ne kadarını kasko karşılar onu bilemem dedi.

    Ücreti ben ödüyormuşum daha sonra kaskodan talep ediyormuşum.
  • öncelikle merhabalar. benim aracımda şöför kapı camı kırılacak teyp çalındı. kasko kapsamında tamiratını gerçekleştirdim. ancak bu olaydan sonra %50 olan hasarsızlık indirimim %30 'a düşmüş görünüyor. Birinci sorum; böyle bir durumda(otodan hırsızlık) hasarsızlık indirimi bozulur mu? ikincisi; hasarsızlık indirimi bozulsa dahi %50 den %30'lara gerilemesi ne kadar mantıklı. ilginize şimdiden teşekkür ederim.
  • 
Sayfa: önceki 160161162163164
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.