yol çizgisi tabela filan anlamam ben zaten trafik gayet hızlı gidiyor. ne diye kasap gibi sollama yapıyorsun. burada karşı şeritten gelen araca girmese virajı alamayıp yine bir yere girecek. sanki spor araba var altında. altı üstü bir aile suv. üstelik dengesi de o kadar iyi değil. ağırlık merkezi yukarıda bir araba. böyle benzer bir yolda bayram dönüşü bir jetta sollamaya çıktı çok hızlı bir şekilde sert virajda acemiliğini konuşturdu ve araba önden kaydı esp topladı. sonra frenledi biz geçtik şöfor şok olmuş gibi duruyordu. arabada 5 kişi aile. 5 kişinin canını tehlikeye atmaya değer mi. 5 araç geçip 2 dk erken gideceksin diye. yaptığı hata yüzünden biz onu geçip gittik zaten. böyle kasap gibi gidenlere ne şerit çizgisi fark eder ne tabela sanki tabelayı görüp dikkat edecek de sığır! |
Hatalı Sollama Sonucu Kaza Yapan 3008 (6. sayfa)
-
-
Şansa yaşıyoruz bu ülkede. Tabela ve şerit ile ilgili yazılan bazı yorumları okuyunca buna tekrar inandım. -
Uff ya yolların kralıyım ya. Kekoları nasıl geçiyorum ya. Şöför mu bunlar. Çekillan sende. Araban yok, şöförlüğün yok sollamaya çıkıyorsun. Bak böyle yapışırım tamponuna, çakarım selektörü alnına. Çarpacam geberip gitçen. Bu günde iyi sürücü deneyim puanı/nos topladım. Aaa has.tir araba. Ne işi var lan burda. Aaa geldi çarptı bana. Aaa neyse kasko var. Bir bakmıyor sollama çıkarken araba var mı yok mu diye. Hep bu kekolar kaza yapıyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ARES007 -- 7 Ocak 2021; 12:53:51 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
İki yönlü tabelada sonsuza kadar sollama yapılmayacakmı? Çizgi kesik olması yol müsaitse sollama yapabilirsin diyor.
-
uçak kazalarında bir muhabbet var ya birçok hatalar zinciri sonucunda oluşur diye. 3008i süren resmen niyet etmiş çarpmaya. bir de adamın şeridinde adamın üzerine kırıyor
-
Arkadaslar bunu anlamak istemiyor bir türlü iste.quote:
Orijinalden alıntı: pakimenoİki yönlü tabelada sonsuza kadar sollama yapılmayacakmı? Çizgi kesik olması yol müsaitse sollama yapabilirsin diyor.
Videodaki o tabela, iniş şeridine "orta şeride kesinlikle geçemezsin" demiyor...
"Orta şeritin ana sahibi tirmanandir, lakin belirli izin verilen noktalarda, inenler de kullanabilir" diyor... Rutin, şerit dagilimini hatirlatma maksatli bir tabela o kadar..
İniş seridi için, orta şeridin nerelerde kullanilip nerelerde kullanilmayacagini ise yol cizgileri tayin ediyor... Videoda cizgileri dikkatli takip edin kitap gibi cizildigini goreceksiniz. Mukemmel çalışıyor.
Pejonun sollamaya ciktigi noktada zerre hata yok. Hatasi şeridi cok fazla isgal etmesi ve şansini fazla zorlamasi. Cunki sen orda misafirsin, oranin asil sahibi tabelada belirtildigi gibi tirmananlar. Şeridin uygun olup olmadigini kollamakla yukumlu olan sensin.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi The Division Bell -- 7 Ocak 2021; 14:11:21 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Altındaki arabanın turbosu torku beygiri bir tık iyi olan tüm yolu babasının malı zannediyor, anasıın gözü kadar uzaktan 2 selektör attımı aman kaçalım padişah geliyor gibi yol vermemizi istiyorlar sonrada sonuçlar böyle can yakıcı oluyor işte...
-
Şeritler ve tabela doğru. Sürücünü hayvan. Net hayvan. -
Burası Kaş/Kalkan-Patara arasındaki yol. Bu Yaz oradaydım. Sezonda rampa aşağı tren vagonları gibi peşpeşe 4-5 aracın orta şeridi kendilerine aitmiş gibi kullandığına şahidim.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Hukuk sisteminin doğru işlediği bir ülkede bu video kanıt olur ve Kasten ölüme sebebiyet ten dava açılarak ve en az 1 sene yatarı olması lazım... Bildiğin cellat gibi gitmişler yolda...
Ama bizim ülkede bi şey olmaz nasıl olsa
-
Cinayete teşebbüsten yargılanması lazım net.
-
Yorumlarda tabelayı görmemiş, yol çizgilerinin azizliğine uğramış vs vs gibi yumuşak cümlelerle manevra yapan ''naif'' arkadaşlarımız olduğunu görüyorum.
Oysa ki 3008'i kullanan bu ''HANZO'', bu ''h*yvan evladı'' insanların canına kast etmiş. Yolun kendisine ait olmadığını adı gibi biliyor, zaten bir süre kendi olması gereken şeritte normal ilerliyor. Fakat ülkemiz insanının hastalığı olan bu trafik barzoluğu nedeniyle kendisinin en akıllı kişi olduğunu düşünerek ''ortadan gider bu kerizlerin hepsini geçerim kafasında'' başka insanların canına kast etmiş umarım karşı tarafta zarar gören kimse olmamıştır.
-
Bazen diyorum eski de olsa bir araba alayım, tamam güvenlik yönleri zayıf ama dikkatli sürücüyümdür bir şey olmaz. Sonra böyle videoları görüyorum, düşünsene kendi halinde giderken itin biri üç kuruşluk ego tatmini için hız yapıyor, kural çiğniyor, arabası da sağlam, kazadan sonra hiçbir şey olmamış gibi arabadan çıkıyor ama sen ölüp gidiyorsun. Ceza desen zaten durağa dalıp 5 kişi öldürsen bile serbest kaldığın ülkede bunun ceza alma ihtimali yok. Kaskodan parasını alıp hiçbir şey olmamış gibi hayatına devam ediyor. -
Tabela ve yol doğru, bir müddet karşı şeritte sollama yasağı var o esnada sollama yapıyoruz kazanın olduğu yerde ise karşı şeritte sollama serbest kaza çekimini yapan araca yasak oluyor.
Bu yollar genelde rampalı yerlerde olur rampa yukarı çıkana kamyonları geçsin diye 2 inene tek şerit verilir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Aman arkadaşlar dikkat... Koronavirüs sebebiyle yastık altındaki altınlar bozdurularak birikimler harcanarak araba kullanmayı bilmeyen ne kadar kişi varsa araç sahibi. Samanlıktaki arabasını çıkaran trafiğe çıktı. Her gördüğünüz arabanın sanki ilk kez trafiğe çıkmış gibi davranmanızda fayda var...
-
Ortalama sürücü kalitesi bu zaten ülkede. Ezber yaparak geçilen bir ehliyet sınavımız var sonuçta, çok bir şey beklememek lazım. -
Bencede çizgiler hatalı ve yanıltıcı.
Virajlı rampalı yolda karşılıklı her iki şeridede sollama şeridi koymak çok ama çok saçma.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bu tarz yollarda düzlükte genelde sollama şansın var açısından izin verir çizgiler. Videonun başında olduğu gibi virajlarda ise çift kesintisiz çizgi olur. Görüş açısı olmadığında sollama tamamen yasaklanır yani. Tabi esas olan yol boyu şerit tabelası vardır. Sen onu bilerek düzlükte önünü görüyorsan sollama yaparsın.
Bunun tek şeritli yolda sollama yapmaktan farkı yok. Kesintisiz çizgi sollama yapamazsın demek. Kesinti düzlükte olur ve sollamana izin verir tabi sen karşıda araba varken sollarsan suç senindir en nihayetinde.
İşin aslı. Çizgide de bir hata yok. -
Yol durumunda yada tabelada herhangi bir hata yok. Gayet uzun bir mesafede inenler için sollama imkanı sunmuşlar. 3008 sürücünün o yoldan ilk defa geçmediğini garanti edebilirim size. Çünkü ilk virajdan sonra yolun düz olduğunu bildiği için önündeki araca yakın kalıp kesintisiz çizginin bitmesini bekliyor. Sol şeride geçmeden önce sağ şeritte kaç tane araç olduğunu bilmediği için sol şeride girdiği an gaza yükleniyor. Buraya kadar gayet iyi bir sürücü. Çünkü yol ve trafik durumunu hesaplayarak adımlar attı. Lakin aynı anda 3008 in solladığı aracın önündeki araçta sol şeride sol şeridi sollamak için kullanıyor. 3008 sürücüsü bunu gördüğü an planlamış olduğu sollamanın sonucunu orta şeritteki sürücünün elinde olduğunu farkına varıyor. Yapması gereken sollamayı direk olarak bitirmekti. Ama o risk alıyor ve hızlanmayı tercih ederek önündeki araca yaklaşıyor. Gel gör ki öndeki araç maalesef onun kadar hızlanmıyor. 3008 in 2. hatası önündeki araca öfkelenmesi ve inatla sollamayı bitirmemesi. Sonuç öndeki araç 3 saniye ile kurtuluyor o da son anda şeridine geçiyor. 3008 inadından dolayı kaza yapıyor. Günah keçisi karşıdan gelen.
Gidiş geliş yollarda sollama yapacaksanız seri olacaksınız ve tereddütte kalmayacaksınız. Seri ve aktif bir sürücü değilseniz şeridinizde tıpış tıpış gidebilirsiniz. Sollamaya çıkmayın. Sollamaya çıkıyorsanız arkanıza zaten bakmak zorundasınız sizden önce sollamayı başlatan araç olabilir yada sizinle birlikte sollamaya çıkacak araçta olabilir.
Ben genelde sollamaya başlamadan önce sinyal veririm.. Önümdeki aracın bunu görmesi benim için önemlidir. Çünkü bana yol verebilir yada sağa biraz yanaşıp sol tarafı bana gösterebilir. Arkamda ki araçta benle birlikte sollamaya çıkacaksa o da bilir hazırlık yaptığımı ve çıkacaksa bana güvenebileceğini anlar. Yolu tanıyorsam ve sollama yapacağım mesafe sadece benim sollamayı tamamlama yetecek uzunlukta ise sinyalimi kapatırım. Arkamda ki bu hareketimden huylanır ve hazırlığını iptal eder. Ama benim düşük viteste devirli olduğumu bilemez. Yol şeridi sollamaya başlayabilirsin dediği an aracı biraz sola çekip önüm boşsa direk sinyali çakar sola atarım kendimi ve gaza yüklenirim.. Yolu tanımıyorsam arkamdakinin hamlesini sürekli kontrol ederek hareket etmek zorundayım ve genelde önümün tamamen açık olduğu anı beklemek zorundayım aksi halde arkamdaki bana güvenerek sollamaya çıkabilir ben tamamlarım o tamamlayamaz yada önümdeki araçtan dolayı onun önünde bir tane daha araç olduğunu göremem iki araç geçerim arkamdaki benimle birlikte çıktıysa geçemeyebilir. Yolu tanıyorsam ve iki kişinin sollamayı tamamlayabileceğini tahmin edebiliyorsam sinyalim açık kalır arkamdaki de sinyal yakarsa sollamaya çıkarım ve olabildiğince hızlanmaya çalışırım. 1 2 araç geçtikten sonra sollamayı bitirmem ve gözüm arkada olur ve sağ şerit boş olsa da sağ şeride direk atmam kendimi biraz daha sol şeritte gaza basmaya devam eder arkamdaki araç beni sol şeritte gördüğü için kendini güvende hisseder. Arkamdakinin artık sağ şeride kendini atabileceğini sezdiğim an sağa sinyal verir ben bitiriyorum artık sende bitirin ikazını veririm.
Yolu bilmiyor arkamdaki yolu biliyor olabilir. Benim arkama yanaşmasından anlarım. Önümdeki aracı sollamaktan vazgeçerim. Asla ve asla ondan önce sollamaya geçmem. Sağa çekilir ve hızımı düşürüp önümdeki araçla mesafe açarım. Beni ve önümdeki aracı geçebilecek bir mesafe genelde ikimizi birden geçer ama her ihtimale karşı zor durumda kalmasın diye sollamaya başladığı an frene hafif basar ona önümde yer açarım belli olmaz belki sert frenle önümdeki aracı geçmekten vazgeçip kendini benim önüme atabilir.
Trafikte yalnız değiliz. Yalnız hareket ederseniz başkalarının can güvenliğini istemeden fark etmeden de olsa tehlikeye atabiliyor olabilirsiniz.
-
Bizim milletin bitmek bilmeyen ben erkeğem yaparam tribi var. Baba yol kalabalık, şeritler sıkıntı, 3 tane var sen iyi olsan da davarın biri kötüdür vs ne diye riske giriyorsun ki. Git sağdan sakin sakin, o yol bir zaman açılacak illaki zaten. Ben oradan geçerim, onu sollarım, şunu da yaparım bunda da iyiyim diye diye belanızı buluyorsunuz. Geçmiş olsun.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X