Şimdi Ara

Hava Emiş Kanalı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
16
Cevap
0
Favori
2.344
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Araçlarda hava emiş kanalı neden havanın direkt olarak alınabileceği bir yere yerleştirilmiyor ?

    Çoğu araçta ön ızgaraların en üst kısmı kapalı ve arkasında da hava emiş kanalı yer alıyor. Havanın buradan geçip hava filtresine ulaşabilmesi için radyatöre çarparak yükselip sonrasında filtre içine alınması gerekiyor.
    Örnek olarak resimdeki Golf marka araçta hava emiş çok enteresan bir yerde ve havanın oraya nasıl ulaşabildiğini anlamış değilim.

    Bu kanalın ağzını hava ile direkt olarak temas edecek şekilde konumlandırırsak, sinek toz vb. pisliklerden dolayı hava filtresini daha sık değiştirmek gerekir bu yüzden mi üretici firmalar kanalın önünü kapatıyorlar ?

    Bazı modifikasyonlarla bu kanalın konumu değiştirilebiliyor. Videodaki işlemin aracın performansına etkisi nedir ?https://www.youtube.com/watch?v=xdMac7uN8Nk[simage]

    Hava Emiş KanalıHava Emiş Kanalı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EUY* -- 14 Mayıs 2017; 17:35:11 >







  • Motor çalışıyorsa problem yok.
  • En kötü ihtimal yağmurlu havada motorun su çekmesi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Optimum performansi icin dogru basinc gereklidir. En fazla hava alinmasi icin acik hava filtresi gibi uygulamalar yapilsa da ancak optimum yanma saglanamaz.
    Optimum = performans / ekonomi
    https://youtu.be/llKZdUyoz14



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 14 Mayıs 2017; 18:47:25 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cesmuru

    En kötü ihtimal yağmurlu havada motorun su çekmesi.

    Teşekkür ederim mantıklı, ancak kafamdaki soru işaretinin cevabını tam olarak alamadım. Farklı fikirlere de ihtiyacım var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EUY* -- 14 Mayıs 2017; 20:21:16 >
  • Hava emiş ağzı üst kısımda ve içeri bakacak şekilde olur. Nedeni temiz havanın içeri alınabilmesidir. Dışarı açık öne bakan bir yerde olsa tozu pisliği emer ve filtrenin kısa sürede dolmasına neden olur. Alınan hava dışarı bakan bir tasarımla benzer olur. Atmosferik araçta belki çok az fark olabilir. Emiş nerde olursa olsun 1atm basınç vardır.



    Istisna olarak hava sıcaklığı verilebilir. Motor dışından alınan hava daha soğuktur. Bu performans açısindan bir nebze daha iyidir. Yeni nesil araçlarda intercooler olduğu için havanın birkaç derece daha sıcak olmasi filtrenin kısa surede dolmasına göre tercih edilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hava Emiş Kanalı

    Sanırım kasıt şu. Yapan yapmış

    Motorsikletlerde ram air denilen hadise vardır. Aracın hızından ötürü, o kanala giren havanın basıncı artar. Fakat 300 yapan motorsiklette bunun faydası 6-7 hp falan oluyor. Asıl etkili olan ise hava giriş sıcaklığı. Havayı emen boruyu belirli bir uzunlukta yapmaları gerekiyor. Aynı zamanda da soğuk hava çekmesi gerekiyor. Bundan sebep yani.

    He bazen mecburiyetten belirli yerlere koyuyorlar, yer kalmadığı için. Fakat su çekebilecek yere koymak biraz sakat. Filtrenin baya iyi olması lazım yoksa geçmiş olsun.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Turbo'daki hava basıncı
    10 yıl önce açıldı
    Dış ünite su damlatma
    5 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Yeni bir bilgiyi paylaşmak isterim;

    Teknik servis ile görüşmem sonucu ilgili kişi, aerodinamik etki nedeniyle de gereksiz yerlerin kapatıldığını söyledi. Böylece önden gereksiz yere kaput içerisine hava girişi engelleniyor. Bence mantıklı.

    Radyatör için oluşturulan açık alandan giren hava zaten hava filtresi için yeterlidir diye düşünüyorum.

    Bu arada Skoda Yeti'de, ön ızgaralar komple açık ve hava emiş borusu rahatça gözüküyor. Söylenenlere göre bu aracın yoğun yağışlı havalarda direkt olarak motoruna su çekmesi lazım ? Yorumlarınızı bekliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EUY* -- 10 Temmuz 2017; 18:30:32 >
  • EUY* kullanıcısına yanıt
    Tahliyeli bir sistem yapmışlardır. Mesela arabanın kliması için hava emişi genelde açıkta bulunur. Yağmurda karda içeriye doğrudan su girer ama alttan tahliye edilir, su fan tarafından içeri çekilmez.

    Motor çalışırken kullandığı havayı dışarıdaki havanın kendi basıncı ile değil pistonların oluşturduğu düşük basınç (vakum etkisi) sayesinde emer. Eğer hava emişi rüzgarın doğrudan vurduğu bir yere konumlandırılırsa motora istenenden fazla hava kontrolsüz olarak girer, sonuç olarak da motor sağlıklı çalışamaz.
  • Giren hava basıncını bilmem ama 700 kmlik bir yolda hava filtesine yapışan sinekleri görünce kendim nalburdan ince kümes teli alıp hava girişine çekmiştim.
  • Öncelikle bilgiler için teşekkürler, ancak BMW'lerde yapılan "air scoop" uygulamasının amacı nedir o halde ? Veya linkteki uygulamanın ? (steeda ram air intake)
    Belirtilenlere göre bu uygulamalarda da motorun su çekmesi veya basınç dengesizliği, kontrolsüz hava vb. nedenlerle motor performansının olumsuz etkilenmesi gerekirdi.

    Farklı bir soru olarak radyatöre çarpan havanın çıkış yeri motorun altındaki bölmeler midir ? Aerodinamik için çıkışın nereden olması gerekir sizce ?
    https://www.youtube.com/watch?v=xdMac7uN8Nk

    Hava Emiş KanalıHava Emiş Kanalı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EUY* -- 16 Temmuz 2017; 23:49:38 >




  • Yok mu bilg verebilecek
  • Güzel konu.

    Clio 1.2 benzinli de hava girişi kaput kapağının arkasında üstte idi.Direkt giriş yoktu.

    Şu an 1.5 dci var ve hava girişi nerede ön tamponun altında ,klima tahliye borusu gibi serçe parmağı kalınlığında bir boru ile sürücü tarafı ön tampon altından hava filtresine gidiyor.

    Az hava az yakıt mı ,dar boru daha fazla basınç mı? hava girişi çeşme hortumunun neredeyse yarısı çapında ve tamponun altında.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alfa-x -- 18 Temmuz 2017; 22:19:26 >
  • EUY* kullanıcısına yanıt
    Hocam şimdi tekrar düşündüm de, araçlar o2 ve maf sensörleri yardımıyla bir dereceye kadar fuel trim yapabiliyorlar. Yani anlık olarak fazla/az gelen havayı fark edip ona göre yakıt püskürtüyorlar.

    Hava girişi aracın burnunda olunca özellikle yüksek hızlarda ufak da olsa basınç artacaktır. Artan basınç dolayısıyla yanma odasına daha fazla sıkıştırılmış hava girecek. Aracın kontrol sistemi bunu fark edip 14.7:1 oranını sağlamak adına daha fazla yakıt püskürtecektir. Yani aslında turbolu bir araçta turbo basıncını biraz artırmak, veya atmosferik araçta çok hafif de olsa turbo etkisi oluşturmak gibi bir etki yapacaktır.

    Tabii bir de sıcak/soğuk hava olayı var. Mesela 2001 volvo s40'ın iki farklı hava emişi var. Filtre kutusunda hava sıcaklığına göre açılıp kapanan termostat benzeri bir sistem var. Dışarısı 15 dereceden soğuk olunca havayı egzoz manifoldunun çevresinden emiyor. Bu sayede aracın performansından biraz feragat edilerek soğuk havada aracın çalışması kolaylaştırılıyor. Tam tersi eğer dışarısı 15 dereceden sıcaksa bu sefer havayı sol çamurluğun içerisinden emiyor. Takdir edersiniz ki araç hızlanınca çamurluk içine daha fazla soğuk hava girecek, basınç oluşturacak. Bu basınç ve soğuk hava ile bir nebze de olsa aracın performansı artacaktır.

    Bildiğim kadarıyla radyatöre giren havanın motora çarpması istenir. Çünkü her ne kadar blok su ile soğutulsa da dışarıdan çarpan hava bloğun su dolaşmayan kısımlarında soğumayı kolaylaştıracaktır.
    Motora vuran hava da kaput etrafı fitilli olduğundan mecburen aracın altından akacaktır.




  • alfa-x kullanıcısına yanıt
    Ufak emiş açıkçası pek mantıklı gelmedi. Araç çalışırken parmağınızla tıkayıp stop edip etmediğini kontrol ettiniz mi? Belki farklı bir giriş daha vardır.

    Benim araçta soğuk/sıcak hava emişi ayrı. İkisi de 0.5 litrelik pet şişenin tabanından biraz daha geniş çapta.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Hocam şimdi tekrar düşündüm de, araçlar o2 ve maf sensörleri yardımıyla bir dereceye kadar fuel trim yapabiliyorlar. Yani anlık olarak fazla/az gelen havayı fark edip ona göre yakıt püskürtüyorlar.

    Hava girişi aracın burnunda olunca özellikle yüksek hızlarda ufak da olsa basınç artacaktır. Artan basınç dolayısıyla yanma odasına daha fazla sıkıştırılmış hava girecek. Aracın kontrol sistemi bunu fark edip 14.7:1 oranını sağlamak adına daha fazla yakıt püskürtecektir. Yani aslında turbolu bir araçta turbo basıncını biraz artırmak, veya atmosferik araçta çok hafif de olsa turbo etkisi oluşturmak gibi bir etki yapacaktır.

    Tabii bir de sıcak/soğuk hava olayı var. Mesela 2001 volvo s40'ın iki farklı hava emişi var. Filtre kutusunda hava sıcaklığına göre açılıp kapanan termostat benzeri bir sistem var. Dışarısı 15 dereceden soğuk olunca havayı egzoz manifoldunun çevresinden emiyor. Bu sayede aracın performansından biraz feragat edilerek soğuk havada aracın çalışması kolaylaştırılıyor. Tam tersi eğer dışarısı 15 dereceden sıcaksa bu sefer havayı sol çamurluğun içerisinden emiyor. Takdir edersiniz ki araç hızlanınca çamurluk içine daha fazla soğuk hava girecek, basınç oluşturacak. Bu basınç ve soğuk hava ile bir nebze de olsa aracın performansı artacaktır.

    Bildiğim kadarıyla radyatöre giren havanın motora çarpması istenir. Çünkü her ne kadar blok su ile soğutulsa da dışarıdan çarpan hava bloğun su dolaşmayan kısımlarında soğumayı kolaylaştıracaktır.
    Motora vuran hava da kaput etrafı fitilli olduğundan mecburen aracın altından akacaktır.

    Hocam detaylı bilgilendirmen için çok teşekkür ederim, şimdi kafamda daha net oturdu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.