Şimdi Ara

Turbo'daki hava basıncı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18
Cevap
0
Favori
6.675
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Araçta turbo hava basıncı düşük arızası var buna bağlı çekiş kaybı oluştu ancak turbo sağlam, egr valfi sağlam. Sebebi ne olabilir sizce?

    Çok enteresan bir arıza ilk defa karşılaştım forum ustalarımızdan yardım ve tecrübelerini paylaşmalarını bekliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hakanwing -- 6 Eylül 2014; 16:57:12 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • turbo hortumlarında kaçak olabilir.
  • Turbo tesisatı kontrol edildi, egr valfi kontrol edildi. Sorun enjektör pulları değiştikten sonra çıktı belki alakası olabilir, araç beyni ile alakalı olabilir mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hava akışmetre,
  • Gökhan G. kullanıcısına yanıt
    O da kontrol edildi ve temizlendi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dump valve borularini kontrol edin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Turbo basınç sensörü ve onun ayarlanması var, basınç sensörü sağlam olsa dahi, giden hava debisi uygun değilse problem yaratır. Bir usta bu basınç sensörünü ölçer ve ayarlar tabi Bilgisaylı arıza tespit cihazı olması gerekir.
  • patriot34 P kullanıcısına yanıt
    Egr valfi bazen çalışıyor bazen çalışmıyor, egr valfini değiştirdim yine aynı sonucu verdi. Benim merak ettiğim buna giden elektrik beyinden mi geçiyor. Tahminen komut sorunu var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakanwing

    Egr valfi bazen çalışıyor bazen çalışmıyor, egr valfini değiştirdim yine aynı sonucu verdi. Benim merak ettiğim buna giden elektrik beyinden mi geçiyor. Tahminen komut sorunu var


    Kesinlikle öyle hepsi elektronik parça birbirleri ile bağlantılı, tam arıza ancak bir cihaza bağlanarak öğrenilebilir.
    Birde Turbonun içerisinde wastegate diye bir parça var oda olabilir diyeceğim ama bu parça mekanik elektronik değil.!
    Eski tip motorlar olsa, arıza parçasına kadar söylenebilirdi ama elektroniklerde öyle değil, ayrıca her marka ve modelin huylarıda değişik maalesef.
  • patriot34 P kullanıcısına yanıt
    Mekanik olarak bütün parçaları kontrol ettim, ettirdim ancak elektronik sistemi hiç kontrol ettirmedim. Elektronik sistemde böyle saçma arıza vermesini ihtimal görmediğim için. Sanırım beyni kontrol ettirmek en mantıklısı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakanwing

    Mekanik olarak bütün parçaları kontrol ettim, ettirdim ancak elektronik sistemi hiç kontrol ettirmedim. Elektronik sistemde böyle saçma arıza vermesini ihtimal görmediğim için. Sanırım beyni kontrol ettirmek en mantıklısı


    Beyinde kolay kolay arıza olmaz .
    O konuda rahat ol, bilgisayaralı bir ustaya git bağlasın sana arızayı söyler, belki ufak bir ayarı vardır.
    Mesela benim Astra 1.3 dizel sanki biraz az çekiyordu, usta arkadaşıma gittim bilgisayara bağladı turboya giden basınç düşükmüş, bir ayar yaptı canavar gibi oldu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakanwing

    Araçta turbo hava basıncı düşük arızası var buna bağlı çekiş kaybı oluştu ancak turbo sağlam, egr valfi sağlam. Sebebi ne olabilir sizce?

    Çok enteresan bir arıza ilk defa karşılaştım forum ustalarımızdan yardım ve tecrübelerini paylaşmalarını bekliyorum.

    n75 valfiniz bozuk.turbo basınç valfi.
  • Aslında kafamı karıştıran bir usta oldu mekanik ustası, dediğiniz parçadan haberim yoktu biraz araştırma yaptım bu parçanın arıza belirtileri tamamen aracımda mevcut.

    Araç biraz yol aldıktan sonra bayılıyor, Kontak kapatıp açınca düzeliyor. Bilgisayara bağladım turbo basıncı düşük hatası var sadece. %90 bu parça çok teşekkür ederim.

    Elektriksel problem olmadığını biliyorum fakat bu n75 parçasından haberim yoktu ben basıncı beyin ayarlıyor sanıyordum. Pazartesi ilk işim bu parçayı değiştirmek olacak gelişmeleri yazarım.

    Sanırım turboyu boşuna revizyon ettik. Gerçi kurum bağlamıştı ve mili kırılmıştı. Neyse buna da şükür. Bu arada araç c220 cdi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hakanwing -- 6 Eylül 2014; 19:16:23 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hakanwing H kullanıcısına yanıt
    rica ederim.inşallah sorununuz çözülür.kazasız belasız sürüşler...
  • Rakipsiz Fırtına kullanıcısına yanıt
    Bu valf sağlam çıktı, bir tek elektronik kısım kaldı Maslakta oto form' u tavsiye ettiler az önce oradan geliyorum sıra vardı aracı bırakamadım malesef @Rakipsiz Fırtına

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakanwing

    Araçta turbo hava basıncı düşük arızası var buna bağlı çekiş kaybı oluştu ancak turbo sağlam, egr valfi sağlam. Sebebi ne olabilir sizce?

    Çok enteresan bir arıza ilk defa karşılaştım forum ustalarımızdan yardım ve tecrübelerini paylaşmalarını bekliyorum.

    turbo giriş çıkış hortumlarına bakılmalı..ciddi arızalar sonuö verebilir
  • hakanwing H kullanıcısına yanıt
    turboyu revize ettirirken turbonun wastegate ayarını düzgün yapmamış olabilirler.wastegate turbo basıncını ayarlayan turbonun üzerinde bulunan bir sistem.sizin sorununuzun kaynağı bu da olabilir.uzaktan uzağa olaya tam vakıf olmak zor tabi.ama sizin verdiğiniz ifadeler doğrultusunda olası ihtimalleri söylemeye çalışırım.
  • aracın katalizör tıkalı ise turbo yeterli devire ulaşamaz.ustaya kontrol ettirin
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.