2019 qashqai 1.3 turbo benzinli şehir içi yakıt tüketimi ortalama hız 23 km /100 Ortalama tüketim verisi 6.1 litre. Emrah K.youtube Qashqai 1.3 şehir içi yakıt tüketimi https://www.youtube.com/shorts/yrq31wazN9s?feature=share |
Qashqai 1.3 şehir içi yakıt tüketimi
-
-
İstanbul şehir içi trafik dur kalk çok oluyor duster 1.3 tce 150 HP otomatik le 20 km hız ortalama 100 km de 8.5 araba sıfır 2022 model 3000 km de şehir içi dur kalk çok oldummu yakıyor tüm arabalar uzun yolda ise 120 geçmeden 100 km de 5.8 yakıyor ustam -
Qashqai 1.3 skypack ruhsatta yazan ağırlık 1500 kg civarı.
Şehir dışı 100 km sabit hızda 3 yetişkin 2 çocuk ile toplam 140 km sonu şehir dışı ortalama tüketim 4.8 lt.
-
Dizel golf 7.5 ile 6 litre bandında geziyordum şehir içi. Maşallah dizelden az yakacak neredeyse :D
-
Ben 1.6 tdi Tiguan ile 6.5-7 lt yakıyorum. ortalama hızım 24-25 km/s
-
Yaklaşık 8ay kullandım bu aracı. 1.3 Visia. Bomboş donanım seviyesi Visia. yani ağırlık yapacak bir donanım cam tavan vs de yoktu.
2. Arac olarak kullanıyordum, Reno kadjar ile birlikte sınıfının en kötü araclarindan birisi olduğu için uzun süre tutmadım. Hacmine göre yakıt / performans fena değil denilebilir. Hele hele 1.2 yağ yakan kronik sorunlu ve zayıf motordan sonra iyi bir motor bu.
İstanbul içinde kullanıyordum, bırakın yokuşlu ağır köprü trafiğini, normal dur kalk trafikte bile bu aracın 6.1 yakması İMKÂNSIZ ki zaten fabrika verisi 6.7
İlerde bilgi almak isteyen gerçek kullanıcılar 7.5 alt sınır olarak düşünebilir. Yokuş + trafik arttıkça üstüne ekleyin.
Konuyu açan kişi biraz malının kölesi bir tip. Benzinli araç alınca hemen konular açmaya başladı.
Çevre yolda yokuş aşağı frene basa basa gidip konu açmak, insanları yanıltmaktan ibaret.
-
Konfor olarak nasıl bir araç hocam
-
Her araba alan açar bu konuyu bakın ne kadar az yakıyor diye :)
-
Süspansiyon olarak çok sert degil, buna bazen sert diyenler olabiliyor ama onlar sert araba kullanmamış bence. Aynı zamanda diğer aracım Volvo V40 buna göre çok daha sert yapıda.
Arkada torsiyon olması da eksi. bir de koltuk kalitesi de vasat. Belki dolu paketler öyle değildir onu bilmiyorum.
Yalıtım olarak yine vasat diyebilirim, çok kötü değil iyi de değil.
Totalde eh işte diyebilirim ama mesela bundan inip aynı sınıf aynı model rakibi Sportage'a vs binince , onun daha rafine olduğunu hissediyorsun.
-
Malımın kölesi falan değilim hocam.
Daha önceki aracım dizel clio idi. Onun katalog değeri şehir içi 4.3 idi ve ben 3.9 ila 4.1 arası değerler ile geziniyordum.
Bu arada şehir içi Adana trafiği bir kısmı çevre yolu gibi ama neredeyse her 1 km de bir ışık var ve ikisinden birine takıldım.
Aracı evimin önünden soğuk motor ile ilk çalıştırma ve sonrasında çarşı ve merkezi bir kaç noktaya uğrayarak 35 km sonunda yine gittiğim güzergahlardan geri evime dönüp kontak kapattığımda elde ettiğim veri bu. Hava 20 derecelerde ve üzeri olsa eminim 6 lt nin de altına düşürebilirdim.
Yani işin sırrı aracı dinleyip en az yaktığı optimum devirlerde gereksiz gazlama ve en önemlisi frenaja çok gerek bırakmadan aracın kazandığı hızı yelken modu diye tabir edilen yöntemle verimli kullanmaktan geçiyor.
-
Kontak aç çık dolaş gel kapa tüketimler düşük çıkar.. hele ki düz yol kullanımı içeriyorsa.
Gerçek şehir içi tüketim için bir deponun ortalamasına bakın, 8 altına çok zor düşersiniz 23km/h hızla. hele ki kışın.
1.33 verimli bir makina o kesin. bu kadar da değil yalnız..
-
bende de 2022 model 0 araç var. geçen ay aldım. 8 litrenin altını görmedim. kendinizi avutmayın. binin işte. gezin tozun. az yakmıyor işte. hala bıdı bıdı
-
geçen 2010 1.33 100hp honda city ile trafiğin ortasında ortalamayı sıfırladım çok dikkat etmedim daha sonra baktığımda 9-10lt gösterdi sıkışık trafikte devamlı dur kalklarda benzinli araçlarda 5-6lt iddialı bir rakam siz göstergeye çok takmayın çoğu araçta depo ortalaması ekrandakine göre sapma yapıyor en doğru ölçümü depo ortalaması verecektir. -
Ortalama hız da yanıltıcı.
Kimisi dur kalklı, bol hızlanmalı yavaşlamalı trafik.
Diğeri rahat güzergah, uzun kırmızı ışıklı trafik.
İki aracın da ortalama hızı 23 ama aradaki tüketim farkı en az 2 litre olur.
6.1 hipermiling ve üzerine rahat güzergah verisi. Adana genel olarak düzlük, sıcak ve trafiği rahat şehir. Sabah hakerekete 10 derece ile başlayan araçla -10 derece başlayan aracın tüketimi de aynı olmaz.
-
-10 ile kaç kere sabah trafiğe çıkıyor ki insanlar, yılda toplasan 1 ay olsun ki o da Ardahan Kars gibi çok soğuk şehirlerde olur. Hadi 2 ay sürsün o yakıt tüketimini artıracak hava koşulları. Ama geriye kalan 10 ay heleki 20 derece üzeri havalarda sabah ilk çalıştırma ve 2 ila 3 km gibi kısa mesafe sürüşlerde ortalama tüketim 1-2 litre civarı düşüyor.
Öte yandan benzinli araç dizele göre hemen ısındığını herkes bilir. Yani soğuk havalarda yine benzinli motor daha avantajlı oluyor ısınması konusunda.
Ben 1.3 motorlu 1500 kg qashqai suv aracım ile Adana - Mersin arasını sabah soğuk motor ilk çalıştırma ile 90 km sabit hızda 4.3 ile tamamladığım zamanlar oldu ki rakım farkı falan da yok.
Bu araç özelinde diyebilirim ki yakıt tüketimi değerleri katalog verisi ile birebir uyuşuyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Funnerman33 -- 13 Şubat 2023; 14:45:45 > -
Hocam diğer benzinli araçlarla bir kıyaslar mısınız 1.3 Renault motorun tüketimini? Şimdi Mokka ve V40 vardı sanırım önceden.
-
Bu dediğimden bunu mu çıkardınız? -10 olmasına gerek yok, adana gibi bir sıcak memlekette yıl boyunca motor daha çabuk ısınır. İstanbul ile 10 derece, ankara ile 15 derece civarı fark var adanada. Hangi mevsim olursa olsun. Aynı zamanda düzlük yer.
Kendi aracımdan biliyorum. Havalar 10 derece civarı soğuyonca ort tüketim hemen artmaya başlıyor.
-
1.33 qashqai nin az yaktığını biliyorum zaten. Bir arkadaşım beni havaalanına bırakmıştı. 5.1, 5.2 gibi bir değer yazıyordu. Sakin kullanımda az tüketen, basınca da güzel giden bir motor. Arıza çıkarmadığı sürece 10 çok iyi motor. Benim arkadaş 3-4 kere yolda kaldı, soğudu araçtan. Enjektör arızası oluyormuş.
-
Aynı motorlu Megane var normal şartlarda o ortalama hızda o tüketim çok çok çok zor. Yokuş aşağı bir güzergah ise belki. Ha bu demek değil ki motor kötü aksine ben çok başarılı buluyorum. Yakıt performans dengesi çok çok iyi ekonomi ise ekonomi performans ise performans sunuyor -
Benzinli araçta ne enjektörü hocam?
Yaklaşık 8ay kullandım bu aracı. 1.3 Visia. Bomboş donanım seviyesi Visia. yani ağırlık yapacak bir donanım cam tavan vs de yoktu.
2. Arac olarak kullanıyordum, Reno kadjar ile birlikte sınıfının en kötü araclarindan birisi olduğu için uzun süre tutmadım. Hacmine göre yakıt / performans fena değil denilebilir. Hele hele 1.2 yağ yakan kronik sorunlu ve zayıf motordan sonra iyi bir motor bu. İstanbul içinde kullanıyordum, bırakın yokuşlu ağır köprü trafiğini, normal dur kalk trafikte bile bu aracın 6.1 yakması İMKÂNSIZ ki zaten fabrika verisi 6.7 İlerde bilgi almak isteyen gerçek kullanıcılar 7.5 alt sınır olarak düşünebilir. Yokuş + trafik arttıkça üstüne ekleyin. Konuyu açan kişi biraz malının kölesi bir tip. Benzinli araç alınca hemen konular açmaya başladı. Çevre yolda yokuş aşağı frene basa basa gidip konu açmak, insanları yanıltmaktan ibaret. |
bende de 2022 model 0 araç var. geçen ay aldım. 8 litrenin altını görmedim. kendinizi avutmayın. binin işte. gezin tozun. az yakmıyor işte. hala bıdı bıdı |
Ortalama hız da yanıltıcı. Kimisi dur kalklı, bol hızlanmalı yavaşlamalı trafik. Diğeri rahat güzergah, uzun kırmızı ışıklı trafik. İki aracın da ortalama hızı 23 ama aradaki tüketim farkı en az 2 litre olur. 6.1 hipermiling ve üzerine rahat güzergah verisi. Adana genel olarak düzlük, sıcak ve trafiği rahat şehir. Sabah hakerekete 10 derece ile başlayan araçla -10 derece başlayan aracın tüketimi de aynı olmaz. |
İstanbul şehir içi trafik dur kalk çok oluyor duster 1.3 tce 150 HP otomatik le 20 km hız ortalama 100 km de 8.5 araba sıfır 2022 model 3000 km de şehir içi dur kalk çok oldummu yakıyor tüm arabalar uzun yolda ise 120 geçmeden 100 km de 5.8 yakıyor ustam
|
Hocam aslında çok yakan bir araç değil. C sınıfında turbo benzinli olup makul yakan modellerden diyebilirim. Ama 6.1 şehir içi verisi de gerçekçi değil. 7.5 - 9.5 arası trafikte gezilir şehrine ve kullanıma göre. Daha azını da benzer koşullarda sağlayan araç çok kolay değil. Volvo da ağır bir araç. Yani ben bu aracı performans/yakıt olarak başarılı buluyorum hatta |
Benzer içerikler
- seramik kaplama sonrası yağmur
- tiguan 1.5 tsi yakıt tüketimi yorumları
- jetta multimedya tavsiye
- arabanın direksiyonu sağa sola çevirince gelen ses
- hyundai 4 ileri otomatik şanzıman nasıl
- ford fiesta sıfır
- paul walker kazası
- taliant bagaj hacmi
- byd 7 kişilik
- togg ortakları ayrıldı
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X