Öncelikle saf su olarak motorda su dolanmaz. %50 antifriz olarak dolanır. Dexcool etandiol ile %50 mixlenmiş Su / Antifirz dengesinin kaynama noktası normal atmosfer basıncında 128 derece olarak belirlenmiş. Buna genleşme kabındaki basıncıda eklersek "arabanın serrvice manualindede belirtildiği gibi 140 dereceye kadar yükselmektedir. Bütün bu değerler deniz seviyesi içindir. Soğutma suyusunun donaması ne kadar tehlikeli ise gaz haline almasıda okadar sorundur. Kapak basıncı tutamaz ise soğutma suyu gaz olur. Uçar gider. Aniden basınç düşerse su bir anda buhar olur. Aynı bu aşagidaki videoda olduğu gibi. izlesene Volkan Gibi Patlayan Radyatör https://www.izlesene.com/video/volkan-gibi-patlayan-radyator/10416276Arabalar irtifa tırmandıkca kaynama noktası düşer. Sen dersinki 140 derecede çok yüksek rakam araba hararet yapmaz. Ama öyle değil. İrtifa tırmandıkca suyun kaynama noktası düşer. Ayder yaylası 1300 metrede. Su 1300 metrede 95 derecede kaynar. Pokut yaylası 3000 metrede , 89 derecede kaynar. Arabayla Ankaraya gittiğinde çıktığın can kurtaran rampasında su 96 derecede kaynar. Arabanın yüke bindiği, hararetin en yüksek artığı durumda, soğutmada sıvısının kaynama noktasını düşmesi istenen bir şey değildir. İşte arabalarda basınçlı kapak + Antifiriz + Termostat kullanılmasındaki sebeb budur. |
Bildirim