Merhaba değerli dostlar. Sabah işe giderken gözlemlediğim bir şeyi aktarmak istedim. Hava sıcaklığı 26 derece iken arabam 90 derecede termostat açıyor. Hava sıcaklığı 25 derece düşünce termostat 100 derecede açılmaya başladı. Bunu araştırdığımda şöyle bir makaleye rastladım. Adamlar 15 yıl önce çözümü bulmuş :D google docs Soğutma sistemi.pdf https://drive.google.com/file/d/1BY-Z4Ek38FfCWpCAxMCM64LWXsjUPb7J/view?usp=sharingNitroChargeryoutube Merhaba
Bu videoda arabamın durumunu tespit ediyoruz.
Gaza basınca 14,5 psi intake olması hava filtresinin temiz olduğunu gösteriri
Ltft 0.0 olması subablarda ve enjektörde sıkıntı olmadığını gösterir
Voltaj 12,7 -12,8 olması akünün ful olduğunu gösterir.
Hava sıcaklığı 26 derece ve üzerinde ise termostat 90 derecede açılıyor
Hava sıcaklığı 25 derece ve altında ise termostat 100 derecede açılıyor.
Ach basıncı 110 kadar çıkıyor, idare eder. https://www.youtube.com/watch?v=xzf0aEmp1Ag&feature=youtu.be< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi UberJager -- 13 Ağustos 2021; 11:44:13 > |
Hava sıcaklığına göre termostadı açan araba.
-
-
Valla konuyla çok alakalı değil ama video da Chevrolet var malum eski GM grubu ortak motor kullandığı, Opel in benzinli motorlarında soğutma ve termostat işi biraz sorunlu. Birde normalin üstünde sıcaklıkta çalışıyorlar bildiğim kadarıyla buradan da sorun çıkıyor gibi.
-
Yani? neyi çözmüş adamlar?
-
İklim koşullarına göre açılan termostat yapmışlar. Havanın sıcaklığına göre yağ sıcaklığını 140 derece altında tutabilmek için 15 derece daha erken termostat açılıyor.
-
Araba nedir hocam? -
Olmasi gerekeni yapmislar hocam. Yalniz gm termostatlari pahalidir dikkat edin -
A16xer motorlarda hararet sorunumu varmış. Benim bundan neden haberim yok. -
Cruze araçlar berbat bir soğutma sistemine sahip. 105' termostat 108' fan açıyor çoğunlukla. Yüksek sıcaklıkta çalışmasına ek olarak LPG de takıldığında bu sıcaklık daha da artıyor. Özellikle yazın arabanın canını okuyor bu özellikleri. Yağ soğutucu ve soğutma sistemi hortumları patlamaları çok sık görülür astra ve cruzelarda. Bariz mühendislik hataları var ne yazık ki bu da çeşitli kroniklere sebep oluyor.
-
Araba stok..
Orjinal yağ soğutucusu var. Motor soğutma sıvısı olarak etilhekzan ile dolu. Hararet yapması neredeyse imkansız. Üstelik. 1.3 bar basınçlı kapak var. 140 dereceye kadar limit var. 105 derece çok yüksek bir değer değil.
Araba 139000 kmde. 3 yıldır günlük 50 km kullanıyorum.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi UberJager -- 16 Ağustos 2021; 18:27:47 > -
quote:
Orijinalden alıntı: TahaKaradenizCruze araçlar berbat bir soğutma sistemine sahip. 105' termostat 108' fan açıyor çoğunlukla. Yüksek sıcaklıkta çalışmasına ek olarak LPG de takıldığında bu sıcaklık daha da artıyor. Özellikle yazın arabanın canını okuyor bu özellikleri. Yağ soğutucu ve soğutma sistemi hortumları patlamaları çok sık görülür astra ve cruzelarda. Bariz mühendislik hataları var ne yazık ki bu da çeşitli kroniklere sebep oluyor.
25 derece hava sıcaklığının üstünde 90 derecede termostat açıyor, ben yıllardır kullanıyorum ve daha önce hiç hararet problemi yaşamadım.Eğer lpg kaynaklı bir sorun yaşandığından bahsediyorsanız bu lpg sistemini araca tatbik eden sahibinin suçudur, çünkü araçta sonradan tadilat yapılarak uygulanan ve takılan ekstra parçalar eğer bir probleme sebebiyet veriyorsa bunun üreticiyle bir alakası yoktur.Sonuç olarak bu aracı üreten lpg ile kullanılması için bir mühendislik bir arge çalışması yapmamış bu aracı benzinle çalışması için yapmış.Eğer benim gibi benzinde kullanırsanız yıllarca sorunsuz kullanabilirsiniz.
-
Göstergeden değil OBD'den takibini yapan biri olarak şunu söyleyeyim ki 25 derecenin üstünde 90 derecede termostat açtığı falan yok be Hocam. Sıkışık trafikte 110' görüyor Bursa sıcağında. Hele bir de Bursa'nın tepelerine falan tırmanın akıcı olmayan trafikte de göreyim. Shell veya GM orijinal antifrizini kullanarak da denedim ki aracın bakımına oldukça dikkat eden biriyimdir. LPG tabiki çok etkiliyor o ayrı konu. 2 yıl 2011 DE Plus modelini kullandım, ben de işkembeden konuşmuyorum.
Aracı nasıl, nerede, ne şartlarda kullandığınız da tabiki önemli.
-
Aracınızın termostadı bozuk olabilir. Defalarca ben bunu ölçümledim. Ayrıca benim araba 100 derece operayonel sıcaklıkda çalışır çok nadir 105 görür
Ayrıca klima açık iken termostat 90 derece açılması fayda etmiyor. Klima açık yaptığım testin videosu
NitroChargeryoutubeChevrolet Cruze yıllar sonra ilk defa 102 derece ile seyir yapıyor. Normalde seyir halinde 101 dereceyi aşmaz. Bu durum klima yüzünden mi bilemedim. 30 derece hava sıcaklığı var. Fikirlerinizi dinlerim.https://www.youtube.com/watch?v=miv3g53YguE&feature=youtu.be.
-
Değil, bozuk olsa ya açık kalır ya tam kapanır ki konu bu değil farklı termostatlar da kullandım, farklı araçlar da. Orijinal termostatın ucundaki metal kısımda da yazar zaten 105' lik olduğu. Aşağıdaki linkte de görüleceği üzere 105'lik termostat kullanır astra ve cruzelar. Bu nedenle yaşanılan sıkıntılar nedeniyle 95'lik modifiye termostatlar getiren satıcılar var. Yazılımla termostat açma derecesini düşürenler var ve bunlar aracı inanılmaz derecede rahatlatıyor.
Sizin sürüşünüzü baz almanın manası yok. Hypermilling teknikleriyle kısmen akıcı trafikte araç kullanıyorsunuz. Bursa, İstanbul, Ankara şehir içi trafiğinde yaz sıcağında dur kalk veya sert kullanımda 105'i bırakın 110-115 dereceleri görüyor. İşin ilginç yanı mühendislik harikası aracımızın göstergesi 90' göstermeye devam ediyor.
urun.n11.comTERMOSTAT 105° AVEO T255 1.4 16V LDT 1.6 16V CRUZE LDE CABU 2213 Fiyatları ve Özelliklerihttps://urun.n11.com/oem-yedek-parca/termostat-105-aveo-t255-14-16v-ldt-16-16v-cruze-lde-cabu-2213-P471522060
-
Merhaba bizim termostatlar elektrikli. Ecu kumandalı. İstediği zaman istediği koşulda açar.
Termostat
Termostat Açıklığı - Elektrikli
90°C
194°F
Termostat Açıklığı - Termik
105°C
221°F
Hatta deneyi var. Doğrudan Gm Cruze termostadı
MATEKyoutubeOtomotivde bazı markaların (opel-chevrolet) özellikle diğer markalara göre daha yaygın olarak kullandığı Elektronik kontrollü termostat konusunu açıklamaya çalıştık.Ayrıca mekanik termostat nasıl çalışır?Soğutma sistemindeki önemi ve her iki sistem arasındaki farklar nelerdir?https://www.youtube.com/watch?v=RdNWfh2GAig -
-
Ecotec motorlar sıcak çalışır bu bilinen birşey zaten. Bir sorun değil bu. Bende honda civic var duruma göre değişiyor sıcaklık. İlk ısınmada 88 derecelerde fan açarken uzun süre sonra 100 derecelere kadar çıkıyor fan açma durumu. Bu motorlar için bu ısılar gayet normal.
-
1.3 bar basınçlı kapak tam olarak ne işe yarıyor ?
@UberJager -
quote:
Orijinalden alıntı: gyradel
1.3 bar basınçlı kapak tam olarak ne işe yarıyor ?
@UberJagerSaf su normal atmosfer basıncında 100 derecede kaynarsa, 1.3 bar basınç altında 109 detecede kaynamaktadır
-
Yüksek müsaadenizle bir soru daha sormak isterim. 100 değil de 109 derecede kaynayan suyun aracin sogutma sistemindeki rolü nedir ?
Benzer içerikler
- bmw ix1 yorumlar
- debriyaj dipte kavrıyor
- en iyi 5w-30 motor yağı hangisi
- aks körüğü yırtılırsa ne olur
- tiguan 1.6 tdi manuel yorumları
- paul walker kazası
- passat pro
- lexus gx
- bmw 120 fiyat listesi
- peugeot e 208 fiyat
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X