Açılmayı bırak, açılıp yeni bir yastık yerleştirilip dikilmişini bile almam şahsen..
Açılıp yeni bir yastık yerleştirilip dikilmişini bırak açılmışını bile almazdım deseniz daha doğru olur gibi.
Benim aslında böyle düşünenlere şunu sorasım geliyo. Ufak bi sebeple sensör hassaslığı yüzünden airbag açılıyor serviste orjinali ile değiştiriliyor. Neden alınmasın ki bu araç? Zaten fabrikada da aynı işlem yapılıyor....
Direksiyondaki aralıklar fazla büyük olur belli olur vs sırf bu bile almamama sebeptir
Eğer yetkili servisten orjinal parça ile değiştirilse hiçbir şekilde anlaşılmaz. Çok aracın değişti gözümün önünde orjinalinden bile daha tok duruyor çünkü rengi güneşten solmamış oluyor Tabi tercih meselesi. Titiz insan bu arabanın airbagleri açılmış dendiği anda sebebini bırak sormayı dinlemeden uzaklaşır Ben asla öyle yapmam; aksine, eğer kazası yoksa sensörlere gelen ufak bir darbeyle açılmışsa 5-6 milyar ucuza alır 1-2 milyar masraf eder ya satar ya da binerdim hiç çekinmeden....
2004 Model VW Volt'un hava yastigi patladi. Aracta tek hava yastigi oldugu icin sadece surucu airbag'i patladi. Sebebi soyleyeyim, su birikintisinden gecmesi. Arac servise gitti, adamlar inanmadilar. Sagina baktilar, soluna baktilar, lifte kaldirdilar hic bir$ey bulamadilar. Daha sonra aracin airbag sistemi ba$tan a$agi garantiden degi$ti. Sebep olarak da uretim hatasi veya suyun sensore denk gelmesi gibi enteresan $eyler gevelediler.
$imdi, bu aracin hava yastigi acilmi$. Ancak ne kaportada, ne de $asede "0" hasar mevcut. Bu arabayi almak isterseniz ne yaparsiniz? Vaz mi gecersiniz hava yastigi acilmi$ diye?
Forumda 1 yil olmu$tur, bir Opel Corsa C kullanicisi bir konu acmi$ti. Adam inanilmaz yava$ hizda direge carpmi$. 2 airbag birden acilmi$. Polisler dahi inanmami$ kazanin orada olduguna. Gorseniz, siz de inanamazdiniz muhtemelen. On kaputta alti ustu 5 cm'lik bir cokuk var, ancak 2 airbag birden acilmi$.
Sonuc olarak, arac alirken airbag'in acilip acilmamasi muhim bir referans degil bence. Ben darmadagin Astra gordum, 1 tane bile hava yastigi acilmami$. Dedigim gibi, su birikintisinden gecince patlayan airbag de bizzat bizim aracimizdaydi. Arabayi goturursunuz servise, $asede vs... herhangibir kayma varsa ve sati$ fiyatinda makul bir deger azalmasi varsa tercih edilebilir.
genelde o airbag ler oyle ufak hasarlarla acılmıyor.belli bir g kuvvetini geçmesi gerekiyor çarpısmanın ve ivmenin vektorleride hesaplaniyor ona gore aciliyor.alta tuş koymuyorlarki tuşa basılınca açılsın.şasiden bir hasar almıştır araç oyuzden açılmıştır.bukadar hasarla açılmış olmasi bilmiyorum pek mantıkli degil.görünen hasar bukadar olabilir ama gerçekte bukadar az olucagini sanmiyorum.
quote:
Orijinalden alıntı: BaRiS
2004 Model VW Volt'un hava yastigi patladi. Aracta tek hava yastigi oldugu icin sadece surucu airbag'i patladi. Sebebi soyleyeyim, su birikintisinden gecmesi. Arac servise gitti, adamlar inanmadilar. Sagina baktilar, soluna baktilar, lifte kaldirdilar hic bir$ey bulamadilar. Daha sonra aracin airbag sistemi ba$tan a$agi garantiden degi$ti. Sebep olarak da uretim hatasi veya suyun sensore denk gelmesi gibi enteresan $eyler gevelediler.
$imdi, bu aracin hava yastigi acilmi$. Ancak ne kaportada, ne de $asede "0" hasar mevcut. Bu arabayi almak isterseniz ne yaparsiniz? Vaz mi gecersiniz hava yastigi acilmi$ diye?
Forumda 1 yil olmu$tur, bir Opel Corsa C kullanicisi bir konu acmi$ti. Adam inanilmaz yava$ hizda direge carpmi$. 2 airbag birden acilmi$. Polisler dahi inanmami$ kazanin orada olduguna. Gorseniz, siz de inanamazdiniz muhtemelen. On kaputta alti ustu 5 cm'lik bir cokuk var, ancak 2 airbag birden acilmi$.
Sonuc olarak, arac alirken airbag'in acilip acilmamasi muhim bir referans degil bence. Ben darmadagin Astra gordum, 1 tane bile hava yastigi acilmami$. Dedigim gibi, su birikintisinden gecince patlayan airbag de bizzat bizim aracimizdaydi. Arabayi goturursunuz servise, $asede vs... herhangibir kayma varsa ve sati$ fiyatinda makul bir deger azalmasi varsa tercih edilebilir.
Konuyla ilgili değil ama hava yastığının lüzumsuzken açılması sürüş esnasında tehlike yaratır mı?
Tabiki yaratiyor. Olay Soke'den Ku$adasi'na giden yolda oldu, bilenler vardir, o yol gayet virajlidir, Ku$adasi'na giri$te duzelir. Airbag neyseki duzlukteyken patlami$, araci kullanan abi "Bir anda yuzume patladi, nasil oldu anlamadim" diyor. Yol da bo$ oldugundan hemen yava$layip saga cekmi$. Yol virajli veya kalabalik olsa, surucu de panik yapsa kaza yapmasi i$ten bile degil...
Arkadaşlar merhaba, Birkaç gündür, bir arkadaşın aracından dolayı biz de hava yastığı konusunda sanayiyi karış karış gezdik. Aracın iki hava yastığı da açılmış. Araç Ford Focus, ama düşündüğünüz gibi bir kazadan dolayı değil. Aracın önündeki "Ford" ambleminin altında sensör var (mış) ve o ambleme sert bir şekilde vurduğunuzda, motor çalışır vaziyetteyse hava yastıkları açılıyormuş. Bana çok mantıklı gelmedi başta, ama bizim usta da onaylayınca olabilir dedim. Ardından da detaylı bilgi aldım. Öncelikle, hava yastıklı bir otomobilde, emniyet kemerleri de sisteme dahilmiş. Yani yastıkların açılması ile bağlantılı bir şekilde kemerler de geriliyormuş. Yastığın olmadığı durumda bu gerilme yolcu ve sürücüye zarar veriyormuş. Ayrıca, vites kutusu (yani orayı gösterdi adam) ile de bağlantılı bir sistemmiş. Ardından da bir hava yastığının nasıl işlediğini, nerede olduğunu ve tamirini gösterdi. Sürücü hava yastığı, direksiyonun göbeğinde ve kapağın tam altında yer alıyor. Kutu gibi birşeyin içinde ve hemen arkasında da içine gaz dolmasını sağlayan kısım var. Anlattığına göre, hava yastığı tamir edilmekten ziyade, yenisi ile değiştirilebiliyor ve eskisi gibi oluyormuş. Bu işlemlerden sonra, aracın beynine tekrar hava yastığını ve kemerleri tanıtmak gerekiyormuş.
Aklıma gelenler bunlar ve başka birşey gelirse eklerim. Söylemek istediğim ise, hava yastığının açık olup olmamasından ziyade, neden açıldığı önemli bir konu gibi geldi bana.
Türkiyede 2. el araba alımı da satımı da eziyet!! sanki araçlar fabrikadan doğum yoluyla tek parça çıkıyormuş gibi bir düşünce var insanlarda.Arabayı daha almadan satmanın hesaplarındayız.Konu hava yastıkları olduğu için burdan örnek vereyim.Hava yastıklarının açılması veya hasar kaydı amaç değil araçtır!! Size aracın kazalı olup olmadığı hakkında ipucu verir..Normalde siz de araştırıp kazanın sonuçlarına göre çıkarım yaparsınız, sağlamsa alırsınız.Bazı durumlarda hava yastıkları açılmayabilir yada aracı trafikte vurmamışsanız kaza kaydı da oluşmaz.Hasarlı araç ilanlarına baktığınızda aracın motoru bagaja geçtiği halde hasar kayıtsızdır denilen araçlar olabiliyor.Sırf hasar kayıtsız diye pek de incelemeden alındığında jöle gibi ama hasar kayıtsız bir arabaya sahip olabilirsiniz.Sırf hasar kaydı var veya hava yastığı açık diye çelik gibi arabalar ya satılamıyor yada ölü fiyatına gidiyor.Yani güzel ülkemde araç değil de hasar kaydı alınıp satılıyor aracın kendisine bakılmıyor bile...
Sırf binici olduğum için hasar kayıtlı ama çok iyi durumdaki arabayı fiyatına aldım ama şimdi satmakta zorluk yaşıyorum!! arabayı görmeden fahiş fiyatlar teklif ediliyor.İngiltere amerika yada almanyada olsa insanlar araca bakıp fiyat biçiyorlar... belki de bu konuda da dünyada tek olabiliriz.. :(
Arkadaşlar bir de 10 yaşından büyük araçların Hava yastığının içindeki maddeler özelliğini kaybedip açılmadığı söyleniyor.
Benim için bu bir duyum. KAza yapan birisinden duydum bu konu hakkında bilgisi olan var mı?
YA da 10 yaş civarı ya da buyuk bir araçla kaza geçirip hava yastığı açılan arkadaş var mı?????
Çok zor bir iş değil bi airbag işi. Önde sensörler var, sensör yüksek bir darbe algıladığında airbag patlıyor. Bu kadar. Bazı arabada sensör konumlandırmasından ötürü airbag daha hassas, bazı arabalar o kadar hassas değil. Bazı arabada alttan darbelere hassas, bazı arabalarda ona hassas değil. Bu şasenin yapısı ve sensörün konumlandırmasıyla alakalı.
Alttan girip, airbag patlatan da ganiyledir mesela. Alttan kazalı arabadan genelde hayır gelmez de, hayati tehlike olmamasına rağmen airbag açılması bağlamında örnek verdim.
Bu airbag işi çok gıcık iştir. Şöyle ki, aracın airbaglari açılmış. Hiç dert değil, airbag pahalı değil, hurdacıdan alır, koyarsın açılmamış birtane. Mesele aracın aldığı hasardır. Kaportanın hiç mi hiç önemi yok. Gözünüzle ne görüyorsanız hasar odur. Mesele basit: hasar şaseyi eğdi mi? Eğdiyse ne kadar? birkaç milimlik eğiklikler hiç sıkıntısız makineyle de, çektirmeyle de düzeltilir ve eskisi gibi olur, eskisi gibi rijit ve sağlam olduğu varsayılabilir. Ancak eğiklik cm'yi bulduysa bana göre risk başlar. Peynire dönmüş bir şase kimse istemez. Öyle şasenin derdi de bitmez. Sert kullanırsan ön takım ayarı bile hızla bozulur.
edebiE
kullanıcısına yanıt
Hocam Çoğu Kişi Zevk İçin Biner Arabaya Kimi De Alıp Satmak İçin Biner. Artık Arabalar Çoğaldı Çoğaldıkcada Piyasayı Düşürüyorlar. Benim Bindiğim Aracı 35 bin e aldım. 2.500 tl masraf ettim 38.000 e satamadım ki aracın aynısının airbagleri patlamışı vardı. adm 19 liraya satmak istedi almamıştım onu alıp göğüs ve direksiyon değiştirmiş olsaydım ben o arabayı hertürlü 25.000 e satardım. o yüzden fırsat denk gelirse arkadaşlar durmayın yapıştırın...
quote:
Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST
Çok zor bir iş değil bi airbag işi. Önde sensörler var, sensör yüksek bir darbe algıladığında airbag patlıyor. Bu kadar. Bazı arabada sensör konumlandırmasından ötürü airbag daha hassas, bazı arabalar o kadar hassas değil. Bazı arabada alttan darbelere hassas, bazı arabalarda ona hassas değil. Bu şasenin yapısı ve sensörün konumlandırmasıyla alakalı.
Alttan girip, airbag patlatan da ganiyledir mesela. Alttan kazalı arabadan genelde hayır gelmez de, hayati tehlike olmamasına rağmen airbag açılması bağlamında örnek verdim.
Bu airbag işi çok gıcık iştir. Şöyle ki, aracın airbaglari açılmış. Hiç dert değil, airbag pahalı değil, hurdacıdan alır, koyarsın açılmamış birtane. Mesele aracın aldığı hasardır. Kaportanın hiç mi hiç önemi yok. Gözünüzle ne görüyorsanız hasar odur. Mesele basit: hasar şaseyi eğdi mi? Eğdiyse ne kadar? birkaç milimlik eğiklikler hiç sıkıntısız makineyle de, çektirmeyle de düzeltilir ve eskisi gibi olur, eskisi gibi rijit ve sağlam olduğu varsayılabilir. Ancak eğiklik cm'yi bulduysa bana göre risk başlar. Peynire dönmüş bir şase kimse istemez. Öyle şasenin derdi de bitmez. Sert kullanırsan ön takım ayarı bile hızla bozulur.
Saab logosunu görünce sorayım dedim bizim saab 9.3 yan yastık açmış tavan perdesiyle beraber şimdi onları değiştereceğiz de yastıklarla beraber beyin,yan sensor emniyet kemeri değişmesse sistem çalışmazmı?
quote:
Orijinalden alıntı: firari43
Saab logosunu görünce sorayım dedim bizim saab 9.3 yan yastık açmış tavan perdesiyle beraber şimdi onları değiştereceğiz de yastıklarla beraber beyin,yan sensor emniyet kemeri değişmesse sistem çalışmazmı?
Alıntıları Göster
Hiç bilmediğim bir konudur. Şimdiye kadar hiç airbag açmadım. Bilmiyorum. Ancak diğer markalarda öyle olan araba var mı? Varsa olabilir. Yoksa olmaz. Saab'da kendine has zırtapozluklar elektronik altyapıda olmuyor. Hele 9-3... GM... Opel'de öyle bir şey yoksa, Saab'da da yoktur.
Ancak araca özel olarak böyle bir durum var mı, hiç bir fikrim yok. Hayatımda hiç airbag açmadım.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme