Şimdi Ara

Hava Yastıkları

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
0
Favori
54.130
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar, Hava yastıkları açılmış bir araç alınır mı? Hava yastıkları bazen ufak darbelerle de açılabiliyor. Aracın sadece tampon ve kaput hasarı ( bazen boya bazen değişim ) ile kurtulduğu durumlarda araç almak mantıklı mı? Hava yastıklarını diktirme gibi bir durum da söz konusuymuş. Bilgisi olan arkadaşlar paylaşırlarsa memnun olurum.

    Örnek:

     Hava Yastıkları



     Hava Yastıkları


     Hava Yastıkları



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edebi -- 19 Ekim 2009; 20:26:12 >







  • Bence alınmaz.
  • hazır konu açılmış bende bir soru sorayım.
    herhangi bir aracın daha önce hava yastıkları açılıp açılmadığını nasıl anlayabiliriz?
  • Hava yastıgı dıktrılmıs arac zaten bellı eder kendını. Ya uyarı verır ya da servıs kontrolunde bellı eder kendını. Hava yastıgı acılmıs olması ılla aracın kaza gecırdıgıne ısaret degılıdır.
  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KILIÇ -- 26 Ocak 2010; 17:43:09 >
  • o mu bu mu hangisini tercih edersiniz incik boncuk konulara yazılar yazılıyorda böyle teknik konulara bir allahın kulu yanıt vermiyor burası artık bilgilerin paylaşıldığı forumdan çok bilindik fotoğrafların tekrar tekrar yayınlandığı hangisini tercih ederiniz basit forumlara döndü.

    burayı artık teknik yardımların alındığı ve paylaşıldığı eski otomobil bölümüne dönmesini istiyorum.
    önceden böyle değildi bir konu açardık bir sürü tahmin gelirdi şurdan olabilir burası böylemi diye yani kısacası bilgilendirici amaçlıydı sorunların çözüldüğü yada çözülmeye çalışıldığı yerdi.

    Şimdi seviye yerlerde...
  • sürücü hava yastiğinda direksiyon yolcuda ise komple göğüslük değişiyor. ve bu bir sekilde anlasilir herhalde. atiyorum arac 40 binde yepyeni olamaz direksiyon simidi...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • direksiyonun sadece göbegi degişmiyormu
  • hava yastığı açılmışsa bütün ön göğüs ve direksiyonun değişmesi gerekiyor diye biliyorum. öyle diktirme ile falan sağlam olacağını düşünmüyorum.
  • Aynen göbeği değişiyor Direksiyonu sonradan deri kaplatmışda olabilir yeni olması bişeyi değiştirmez..

    Çok büyük hasarı yok gibi duruyor aracın alınabilir cok hesaplıysa...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nadirgurece

    o mu bu mu hangisini tercih edersiniz incik boncuk konulara yazılar yazılıyorda böyle teknik konulara bir allahın kulu yanıt vermiyor burası artık bilgilerin paylaşıldığı forumdan çok bilindik fotoğrafların tekrar tekrar yayınlandığı hangisini tercih ederiniz basit forumlara döndü.

    burayı artık teknik yardımların alındığı ve paylaşıldığı eski otomobil bölümüne dönmesini istiyorum.
    önceden böyle değildi bir konu açardık bir sürü tahmin gelirdi şurdan olabilir burası böylemi diye yani kısacası bilgilendirici amaçlıydı sorunların çözüldüğü yada çözülmeye çalışıldığı yerdi.

    Şimdi seviye yerlerde...



    Sorulsaydı şu kadar paraya sarısını mı kırmızısını mı alayım bakın o zaman ne kadar katılım oluyor.

    Zaten ikinci el de fazlaca risk varken,hava yastığı oldukça belirleyici bir unsur oluyor.Açılış hava yastıkları fiyatı oldukça düşürüyor.Ve dediğiniz gibi bazılarında hafif hasarlarda da açılabildiği söyleniyor. Emin olunduğu taktiede alınabilir ancak sıcak bakmıyorum.




  • Hava yastıkları açılmış bir aracın alınmaması taraftarıyım. Günümüzde araçlar darbe esnasında darbeyi dağıtarak yaşam noktasını koruma esasına göre yapıldıklarından sadece ön tampon değişimi olarak yorumlanmaması gerekir. Kaldı ki, hava yastıkları sadece boya ile halledilebilecek çaptaki tampon hasarlarında genelde açılmazlar. Hava yastığının açılması için darbenin belli bir şiddete kavuşması gerekir. Netice itibariyle, hava yastığını açacak seviyede hasar almış bir aracı "%100 güvenilir" olarak almak mantıklı olmaz. Bu hasarı kabul ederek alacağınız riski göze alıyorsanız sorun yok.

    Hava yastıkları tamir edilebiliyor. Fakat kesinlikle uzak durulması gereken bir uygulama. Yastığın yeniden dikilmesi haricinde yastığa gerekli hava basıncını sağlayan ekipman ve karar verme ünitesinin de ve ayrıca hava yastığı ile ilgili diğer mekanik ve elektronik aksamların da gerekli işlemlerden geçtiğinden emin değilseniz kesinlikle uzak durmanızı tavsiye ediyorum.




  • Eğer aracın direksiyon ve yolcu hava yastığı daha önceden açılmışsa direksiyon göbeği değiştirilir.İsteğe göre içine yeni hava yastığı konur ya da konmaz.
    Ancak yolcu hava yastığından durum farklı.
    Eğer yolcu hava yastığı açılmışsa ve aracın konsolunda Aırbag için ayrı bir parça yoksa(Dümdüz,kesintisiz)o zaman konsol değişir ve konsolu deiştiren adam hava yastığınıda taktırır.

    Eğer konsolda Aırbag için ayrı bir yer varsa(kapak) ve sadece kapak değiştirilmişse servise başvurulması gerekir.

    Eğer aracın yan hava yastıkları açılıp yerine sadece kapak takıldıysa araç alımında kapak esnetilerek içine bakılabilir.Eğer yastık varsa ve yeni ise zaten kendini belli eder.Bir tüp halindedir.

    Eğer aracın tavan hava yastıkları açılmış ve tavan döşemesi değiştirilmişse bunu anlamanın tek yolu servise başvurmaktır.

    Zaten serviste araç bilgisayara bağlanınca aırbagların pasifliğini koruduğu görünüyor.Eğer Aırbag eksikse yine bilgisayarda şu hava yastığı eksik diye belirtiyor)


    Yukardaki Astraya gelince.
    O ara büyük ihtimal alttan hasar almıştır.
    O kadar darbeyle hava yastığı kesinlikle açılmaz.
    Aracın çok sert bir darbeyi abzorbe edilemeyecek bir yerden alması gerekir hava yastığı açılması için(alttan bahsediyorum)

    Sonuç olarak;
    Ben olsam hava yastığı daha önceden açılmış bir aracı almazdım.
    Sonuçta eğer bir fiş bile eksik takılırsa tamir esnasında,bir dahaki kaza sırasında ölüme bile neden olabilir.
    Aırbagsiz araçlar ne yapsın derseniz:zaten adam aracını alırken Aırbag olmadığını bilerek alıyor ve üzerinde psikolojik baskı hissetmiyor.
    Ancak Aırbagli ancak tamir edilmişse,adamda doğal olarak acaba doğru bağladılarmı gibi bir baskı oluşuyor.

    Ben bu riske giripten ailemi asla tehlikeye atmazdım.
    Üzerine 1-2 verilip kazasızı alınmalı,araç ne olursa olsun...

    Saygılar..




  • ben aracımla kaza yaptım
    ön taraf dağıldı, haşat oldu.
    hava yastıkları açıldı.
    pert ettirmek yerine, tamir edilmesini istedim.
    serviste orjinal parçalar takılarak tamir edildi.
    şimdi kullanıyorum ve eskisinden hiç bir fark yok.
    bu arabayı satmam imkansız gibi bişi.
    tr de önden darbeli araçlar asssla satılmaz.
    o yüzden bi 20 yıl kullanmayı düşünüyorum.
    ama dediğim gibi, kaza öncesi ile kaza sonrası kullanımda hiç bi fark yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: derememo

    ben aracımla kaza yaptım
    ön taraf dağıldı, haşat oldu.
    hava yastıkları açıldı.
    pert ettirmek yerine, tamir edilmesini istedim.
    serviste orjinal parçalar takılarak tamir edildi.
    şimdi kullanıyorum ve eskisinden hiç bir fark yok.
    bu arabayı satmam imkansız gibi bişi.
    tr de önden darbeli araçlar asssla satılmaz.
    o yüzden bi 20 yıl kullanmayı düşünüyorum.
    ama dediğim gibi, kaza öncesi ile kaza sonrası kullanımda hiç bi fark yok.



    Geçmiş olsun. Sizinki farklı bir durum. Serviste orijinal parçalarıyla onarılan ve yetkili servisin kaliteli işçiliği ile yeniden kullanılacak duruma gelen araçlarda bir sorun olacağını düşünmüyorum. Ancak, "onarım" işleminin nerede yapıldığından emin olunamayan durumlarda temkinli olmak ve hatta hiç bulaşmamak en iyisidir.

    Değindiğiniz konuda maalesef haklısınız. Önden darbeli araçlar, serviste de onarılsa genel kanı olarak maalesef piyasada zayıf kalıyor.




  • Standart hali hava yastıklı bir araç yastıksız haliyle tehlikeli olabilir. Çünkü sürüş pozisyonu, direksiyona yakınlık ve direksiyonun deformasyon kabiliyeti farklıdır, yastıksız kullanıma göre ayarlanmamıştır.

    Ayrıca hava yastıklarının güvenli ispatlanmış çalışma süresi 10 veya 11 senedir, bunun üzerinde açılacakları garanti değil.
  • ufacık bir hasarda açılan hava yastıklarıda var.
    sensör bölgesine hasar alınca hava yastıkları açılabiliyor..
    eğer öyle bir araç alıncaksa yaptığı kazayı bilmek lazım yada fotolarını görmek lazım
  • arac sıfırdı başka el değiştirmedi 2001 vectraydı.önden ve arkadan iki darbe sonucu pert oldu ve hava yastıkları açılmadı.130 gibi bi hızla oldu kaza.servis bakımlıydı ve daha once kazası yokdu sürtmeler hariç.Sonuc olarak ben çok güvenmiyorum airbaglere.savunmaları şu oldu emniyet kemeri takılı değilken açılmaz.Bu cevap doğru değil zatende kurtulduğumuza dua ettik sustuk.Çünkü emniyet kemeri davası benim bildiğim yeni araçlarda takmadığında airbagleri açmama olayı oluyormuş.Bence fiat uygunsa alınabilir.Biraz yaşadıklarımdan deneyimden bu yönde düşünüyorum.Sadece sacı sağlam araçlara bakın,airbagleri açılmadı ama o hızla o kazadan bizi sağsalim cıkardı vectra o yüzden opeli seviyorum.
  • Kazadan kazaya değişir. Hiçbiryerinden hasar almayan ama airbag'leri açılan ne araçlar gördüm. Sebep alttan köpeğe çarpma, rögar kapağına çarpma kaldırıma hızlı çarpma.

    Tamamen sensörlerle alakalı yani. Aracın kazasına bakılır öyle karar verilir. Hangi şartlarda airbag'lerin nasıl değiştiğini arkadaşlar açık açık yazmış zaten. Sonuç olarak airbag açılmış araba duruma göre gönül rahatlığıyla alınabilir.
  • Açılmayı bırak, açılıp yeni bir yastık yerleştirilip dikilmişini bile almam şahsen..
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.