Şimdi Ara

hava yastıkları ve gözlük

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
56
Cevap
0
Favori
2.980
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar kafama takılan bi durum var.. ben gözlük kullanan birisiyim ve yolda giderken hep kafama takılır bu
    sürücü hava yastığı açıldığında bu gözlük başıma bela olacak belki hayatım kurtulacak ama Allah korusun gözler gidecek. gözlüğüm uzak olduğu için çıkarsam yolu göremem.. benim gibi sürekli gözlük kullanan arkadaşlar bu konuda aklınıza yapabilecek bişey geliyor mu ??



  • Malesef ya hava yastığını iptal edeceksiniz yada lens kullanacaksınız.......
  • ben de gözlük kullanıcısıyım...

    havayastığı açılırken gördüm bir testte.
    gözlüklüler için baya kötü diye düşünüyorum.adamın suratına öyle bir çarpıyor ki,boynunu falan incitmemek biraz şansa kalıyor.koltuğu geride kullanıyorum boy yüzünden ondan dolayı belki etkisi düşer diyorum.

    gözlük kesin yamulur,cam organikse kırılmaz ama çerçeveden çıkıp göz yuvalarına girebilir...

    inş. açılacak bir durum oluşmaz..

    o anda eğer düşünmeye fırsat olursa,olmaz ama belki refleks oalrak kafayı kaldırırsak birşey olmayabilir.
  • Hocam nereden aklına geldi valla helal olsun ne deyim bizde de aynı problem var hem bende hem eşimde hakkaten hava yastığı bi göz travmasına neden olabilir mi acaba bende merak ettim?Bu arada hava yastığını iptal etmek pek iyi bir fikir değil lens desen yıllardır gözlük kullanıyorum böyle bi değişiklik oldukça zor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TOTAL_WAR -- 19 Mayıs 2006; 12:20:00 >
  • Çok büyük bir kismimiz gözlük kullaniyor, özellikle son 10-15 yildir TV ve bilgisayarlarin da etkisiyle.

    Çok önemli bir konuya parmak basilmis, kutlarim. Bu konunun bir takipçisi olacagim. Bu konuda uzman birilerini taniyorsaniz fikirlerini alip bizimle paylasirmisiniz arkadaslar?
  • otomobil üreticilerine seslenelim tasarlasınlar onca para akıtıyoruz güvenlik için.hava yastıkları alıyoruz perde vs..ancak bu durumda kendisi felaket yaratıcaktır.gözlüklü arkadaşlara da söyleyeceğim tek şey lens kullansınlar enazından araçlarında..
  • bende aynı düşünmüştüm sonra arkadaşımın annesi kaza geçirdiğinde ona sordum. hava yastığı patlamadan önce çarpmanın şiddetiyle gözlük gözünden fırlamış.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • risk sadece gözündeki promlemden dolayı gözlük takanlarda değil. bu aydan itibaren çoğumuz güneş gözlükleriyle araba kullanacak yani sadece lens tek başına çözüm olmuyor
  • olucağı varsa olur zaten problem yapmayın o kadar
  • Gözlük takılması hasar riskini arttırmaz, sadece tipini değiştirir. Gözlük yokken airbag' e bağlı kimyasal yaralanma fazla, gözlükte ise açık göz yaralanması. Ama ekstra körlük riski yok.
    http://foxnews.webmd.com/content/article/67/80015.htm
    Yeni camlar tuzla buz olacak şekilde kırılmaz, çerçevesinden çıkar, ancak keskin olmadığı için göz içine delici hasar veremez, künt travma şeklinde kalır, yuvarlak, göze paralel durduğu ve göze mesafe az olduğu için kör edici bir darbe oluşma ihtimali az.
    Burada esas olan emniyet kemerinin takılması, takılı değilse çarpmanın şiddeti ve şekli değişiyor, o durumda hasar riski gözlüksüz ya da gözlüklü artıyor.
    http://autopedia.com/html/Airbag/rule/section07.html: Air-bag kapatılması gereken durumları değerlendirmek hakkında toplantı: Gözlük hasar oluşturmayıp, koruyucu bile olabilir. Airbag kesinlikle kapatılmamalı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi allforone -- 19 Mayıs 2006; 13:14:37 >




  • Hocam şimdi devir araba devri çoğumuz tuvalete bile aracıyla gidiyor ve lens kullanmaktansa gözlüğün yaptığı kulak arkası burun üstü aşınmaya ben hep razı olmuşumdur.Arabaya binerken gözlük çıkar lens tak olayı pratikte zor çünkü bi elin daima gözünde olmalı ben aslında kesin ya Fiatçı ya da emre. kardeşlerden bunun yanıtı çıkar diyordum ama onlarda tavsiye yazdıklarına göre biz gözlüklü sürücülerin hava yastığının açılmaması için dua etmekten başka şansı yok gibi aksi takdirde sanırım hava yastıkları bize lens takacak.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: TOTAL_WAR




    Hocam şimdi devir araba devri çoğumuz tuvalete bile aracıyla gidiyor ve lens kullanmaktansa gözlüğün yaptığı kulak arkası burun üstü aşınmaya ben hep razı olmuşumdur.Arabaya binerken gözlük çıkar lens tak olayı pratikte zor çünkü bi elin daima gözünde olmalı ben aslında kesin ya Fiatçı ya da emre. kardeşlerden bunun yanıtı çıkar diyordum ama onlarda tavsiye yazdıklarına göre biz gözlüklü sürücülerin hava yastığının açılmaması için dua etmekten başka şansı yok gibi aksi takdirde sanırım hava yastıkları bize lens takacak.



    Malesef şimdi biz buna nasıl tavsiye verelim gerçeği malesef bu patladımı göze zarar......dediğim gibi ya iptal edin emniyet kemersiz 100 metre dahi gitmeyin yada gözlük yerine lens kullanın........



    KOSKOCA OTOMOBİL FABRİKALARI BUNU BÖYLE YAPMIŞ YÜZLERCE MÜHENDİSTE BİLİYODUR BUNUN RİSKLİ OLDUĞUNU BİZ NAPALIM...............adamlar gözlük kullananları hiç düşünmemiş.... kitapçıklarda uyarılar var ağzınızda kürdan kalem olmasın veya gözlük takmayın diyede bi çözüm için çalışılmamış........

    Buradan hiç yapmadığımbişeydir bu fabrikalara


    Bu arada tehlikenin boyutunu anlamanız için:hava yastığı açılma hzı göz kırpma süresinin 3/1 i kadar bi süre o hızla açılıyor yapısı yumuşak zarar vermemesi için ama yinde bu hız çok yüksek..........



    Neyse yaz geldi bende hem gübeş gözlüğü hemde hız olduğundan bari direksiyonu değişiyim hem hava yastığı iptal olur hemde spor direksiyonun görünüz farkı.........




  • lens takın benim gibi sorunlarınız bitsin
  • çok güzel bi makale.. saol allforone
    quote:

    Orjinalden alıntı: allforone

    Gözlük takılması hasar riskini arttırmaz, sadece tipini değiştirir. Gözlük yokken airbag' e bağlı kimyasal yaralanma fazla, gözlükte ise açık göz yaralanması. Ama ekstra körlük riski yok.
    http://foxnews.webmd.com/content/article/67/80015.htm
    Yeni camlar tuzla buz olacak şekilde kırılmaz, çerçevesinden çıkar, ancak keskin olmadığı için göz içine delici hasar veremez, künt travma şeklinde kalır, yuvarlak, göze paralel durduğu ve göze mesafe az olduğu için kör edici bir darbe oluşma ihtimali az.
    Burada esas olan emniyet kemerinin takılması, takılı değilse çarpmanın şiddeti ve şekli değişiyor, o durumda hasar riski gözlüksüz ya da gözlüklü artıyor.
    http://autopedia.com/html/Airbag/rule/section07.html: Air-bag kapatılması gereken durumları değerlendirmek hakkında toplantı: Gözlük hasar oluşturmayıp, koruyucu bile olabilir. Airbag kesinlikle kapatılmamalı.




  • GÖZLÜK KULLANICISI OLARAK BENİMDE KAFAMA TAKILAN BİR DURUM

    BENCE BİR SORUN OLMAZ REFLEKSLER EN BÜYÜK YARDIMCIMIZ
  • Sen sağol. Orijinalini merak edenler için:
    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=12799230&query_hl=8&itool=pubmed_docsum



    Orjinalden alıntı:asqhelon

    çok güzel bi makale.. saol allforone
    quote:

    Orjinalden alıntı: allforone

    Gözlük takılması hasar riskini arttırmaz, sadece tipini değiştirir. Gözlük yokken airbag' e bağlı kimyasal yaralanma fazla, gözlükte ise açık göz yaralanması. Ama ekstra körlük riski yok.
    http://foxnews.webmd.com/content/article/67/80015.htm
    Yeni camlar tuzla buz olacak şekilde kırılmaz, çerçevesinden çıkar, ancak keskin olmadığı için göz içine delici hasar veremez, künt travma şeklinde kalır, yuvarlak, göze paralel durduğu ve göze mesafe az olduğu için kör edici bir darbe oluşma ihtimali az.
    Burada esas olan emniyet kemerinin takılması, takılı değilse çarpmanın şiddeti ve şekli değişiyor, o durumda hasar riski gözlüksüz ya da gözlüklü artıyor.
    http://autopedia.com/html/Airbag/rule/section07.html: Air-bag kapatılması gereken durumları değerlendirmek hakkında toplantı: Gözlük hasar oluşturmayıp, koruyucu bile olabilir. Airbag kesinlikle kapatılmamalı.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: allforone

    Gözlük takılması hasar riskini arttırmaz, sadece tipini değiştirir. Gözlük yokken airbag' e bağlı kimyasal yaralanma fazla, gözlükte ise açık göz yaralanması. Ama ekstra körlük riski yok.
    http://foxnews.webmd.com/content/article/67/80015.htm
    Yeni camlar tuzla buz olacak şekilde kırılmaz, çerçevesinden çıkar, ancak keskin olmadığı için göz içine delici hasar veremez, künt travma şeklinde kalır, yuvarlak, göze paralel durduğu ve göze mesafe az olduğu için kör edici bir darbe oluşma ihtimali az.
    Burada esas olan emniyet kemerinin takılması, takılı değilse çarpmanın şiddeti ve şekli değişiyor, o durumda hasar riski gözlüksüz ya da gözlüklü artıyor.
    http://autopedia.com/html/Airbag/rule/section07.html: Air-bag kapatılması gereken durumları değerlendirmek hakkında toplantı: Gözlük hasar oluşturmayıp, koruyucu bile olabilir. Airbag kesinlikle kapatılmamalı.



    Arkadaşım bilgi için sağolda ben risk oluşturacak kanaatindeyim.Örneğin teoriktede araba camı top halinde dağılır kesmez diyorlar ama bu tarz dağılan camlar çok az.Her gözlüğün bir olduğunu nasıl anlıycaz?

    Diğer husus bu malzeme dediğim hızla çıklıyor peki bu hızda gözlük çerçeve malzemeleri nasıl davranıyor?


    Bence bu teorik bi genelleme bu yazının güvenilirliği tartışılır........




  • Makale gerçekten açıklayıcı yani gözlüklü sürücüleri daha öncede düşünenler varmış umarım güvenilir bi çalışmanın sonuçlarıdır risk gözlüklülerde ne kadarsa gözlük kullanmak zorunda olan sürücülerde de aynıdır.Makale için teşekkürler bu arada ''allforone''
  • daha önce bunu düşünmemiştim.Bende devamlı gözlük kullanıyorum.Ama organik cam kullandığım için kırılma riski oolmadığından içim biraz olsun rahatladı...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci


    quote:

    Orjinalden alıntı: allforone

    Gözlük takılması hasar riskini arttırmaz, sadece tipini değiştirir. Gözlük yokken airbag' e bağlı kimyasal yaralanma fazla, gözlükte ise açık göz yaralanması. Ama ekstra körlük riski yok.
    http://foxnews.webmd.com/content/article/67/80015.htm
    Yeni camlar tuzla buz olacak şekilde kırılmaz, çerçevesinden çıkar, ancak keskin olmadığı için göz içine delici hasar veremez, künt travma şeklinde kalır, yuvarlak, göze paralel durduğu ve göze mesafe az olduğu için kör edici bir darbe oluşma ihtimali az.
    Burada esas olan emniyet kemerinin takılması, takılı değilse çarpmanın şiddeti ve şekli değişiyor, o durumda hasar riski gözlüksüz ya da gözlüklü artıyor.
    http://autopedia.com/html/Airbag/rule/section07.html: Air-bag kapatılması gereken durumları değerlendirmek hakkında toplantı: Gözlük hasar oluşturmayıp, koruyucu bile olabilir. Airbag kesinlikle kapatılmamalı.



    Arkadaşım bilgi için sağolda ben risk oluşturacak kanaatindeyim.Örneğin teoriktede araba camı top halinde dağılır kesmez diyorlar ama bu tarz dağılan camlar çok az.Her gözlüğün bir olduğunu nasıl anlıycaz?

    Diğer husus bu malzeme dediğim hızla çıklıyor peki bu hızda gözlük çerçeve malzemeleri nasıl davranıyor?


    Bence bu teorik bi genelleme bu yazının güvenilirliği tartışılır........



    Kırılmayan gözlük camları: Polikarbonat camlar, özellikle çerçevesiz gözlüklerde kullanılıyor. Bu konuda takıntılıysanız kırılmayan çerçeve de temin edebilirsiniz. Özellikle böyle güneş gözlükleri var. Numaralı gözlük içinse optikçiyle konuşmak lazım.
    Yukarıda verdiğim link bu konudaki en gerçekçi çalışma. Airbag'e bağlı ciddi göz hasarı oluşma riski %0,4'tür. Gözlük bu riski arttırmamakta ancak hasarlanma şeklini değiştirmektedir. Bir ikiyi geçmeyen vakalar bildirilmiş gözlüğe bağlı göz hasarı, ancak net kanıtlanan bir şey yok. Tersini biliyorsan birşey göstermen lazım.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.