Şimdi Ara

Havacılığın geleceği: Sıvı hidrojenle çalışan ilk pilotlu uçak havalandı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
1
Favori
1.080
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj

  • Havacılık endüstrisi ciddi bir emisyon salınımına sahip ve içinde bulunduğumuz durum, bu konuda ciddi tasarrufların alınması gerektiğini ortaya koyuyor. Üreticiler ve girişimciler elektrikli ve hidrojen temelli çözümler üzerinde çalışıyor. Öte yandan Alman uçak güç aktarma sistemleri geliştiricisi, sıvı hidrojenle çalışan elektrikli bir uçağın dünyadaki ilk pilotlu uçuşunu tamamladığını açıkladı.



    Sıvı hidrojenli ve pilotlu ilk uçuş



    Joby Aviation tarafından 2021 yılında satın alınan Stuttgart merkezli firma H2FLY, son teknoloji hidrojen-elektrik yakıt hücresi tahrik sistemi ve kriyojenik olarak depolanmış sıvı hidrojen ile donatılmış HY4 gösteri uçağıyla, biri üç saati aşan dört uçuş gerçekleştirdi. H2FLY bunu "hava taşıtlarına güç sağlamak için hidrojen kullanımında bir dönüm noktası" olarak tanımlarken bu başarı, bildiğimiz havacılık teknolojisinin geleceğine ışık tutuyor.




    Gaz halindeki hidrojenin sıvı hidrojenle değiştirilmesi, HY4 uçağının maksimum menzilini yaklaşık 750 km’den yaklaşık 1.500 km’ye çıkararak daha temiz ve daha sürdürülebilir hava yolculuğu için umut vadediyor. Uçaklara daha sürdürülebilir yakıt sağlamanın başka yolları araştırılıyor olsa da, hiçbiri hidrojen enerjisi kadar uygulanabilir değil gibi görünüyor.



    Bu son uçuş faaliyeti, H2FLY liderliğindeki devlet destekli konsorsiyum olan HEAVEN Projesi'nin de gelmiş olduğu noktayı gösteriyor. Uçaklarda sıvı, kriyojenik hidrojenin fizibilitesini incelemek üzere oluşturulan bu konsorsiyumda Air Liquide, Pipistrel Vertical Solutions, Alman Havacılık ve Uzay Merkezi (DLR) ve EKPO Fuel Cell Technologies gibi ortaklar yer alıyor.



    Ayrıca Bkz.Japonya, uzay ve Ay için tarihi görevini başlattı: İşte serüvenin detayları



    Sıvılaştırılmış, kriyojenik hidrojen (LH2) ile doldurulan tanklar, basınçlı gaz hidrojen (GH2) ile doldurulanlara kıyasla önemli ölçüde daha düşük ağırlığa sahip. Dolayısıyla LH2 sayesinde daha uzun menzilli veya daha yüksek faydalı yüklü uçuşlar mümkün olabilir.



    Temiz gelecek uzakta değil




    H2FLY'nin yolculuğu burada bitmiyor. Şirket şimdi ticarileştirme yoluna odaklanmış durumda ve kısa süre önce 27.000 feet'e kadar uçuş irtifalarında tam güç sağlayabilen H2F-175 yakıt hücresi sistemlerinin geliştirildiğini duyurarak pratik ticari uçak uygulamalarına bir adım daha yaklaştı.



    H2FLY ayrıca Hidrojen Havacılık Merkezi'ni 2024 yılında Stuttgart Havalimanı'nda açmaya hazırlanıyor. Merkez, yakıt hücreli uçak entegrasyonu için tesisler sunacak ve Avrupa'nın havacılık endüstrisinin geleceği için bir merkez görevi görecek. EasyJet, Airbus ve Rolls-Royce gibi havacılık sektörünün devleri ve onların oluşturduğu Havacılıkta Hidrojen (HIA) birliği de hidrojenle çalışan uçuşlara yönelik yatırım ve araştırmaların artırılmasını savunuyor. Birlik, bir havacılık yakıtı olarak hidrojenin önemli ekonomik faydalar sağlayabileceğine ve sıfır karbonlu havacılığa geçişi hızlandırabileceğine inanıyor.




    Kaynak:https://interestingengineering.com/innovation/first-liquid-hydrogen-powered-piloted-plane-soars-into-sky
    Kaynak:https://www.h2fly.de/2023/09/07/h2fly-and-partners-complete-worlds-first-piloted-flight-of-liquid-hydrogen-powered-electric-aircraft/







  • Hidrojen havacılık sektöründe en çok umut bağladığım yakıttı. Gerçekleşmeye başladığını görmek oldukça sevindirici. Hidrojen, gelecekte otomobil ve diğer kara ve deniz araçlarında da öne geçebilir.

  • Geçmiş yıllarda hidrojen ile çalışan basit oyun kitlerinin dolandığı olmuştu. Vestel ve ELİMSAN bu konuda bayağı seminerler yapmıştı 2002-2008 yılları idi. temiz enerjili araçlar falan falan Sonra silindi gitti. TOGG için hidrojen yakıt pili konuşulur oldu geçen ay içinde gelecek hidrojende.

  • antigravity74100 A kullanıcısına yanıt
    Depolama işi de çözülebilirse geleceğin yakıtı olması kesin

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Petrolun yarattigi kirliligi baska bir şeyde kullanarak acisini cikarirsiniz nasil olsa temiz dunya istaen kim petrol bitiyor sadece.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Hidrojeni belirli alışımlar içinde tutabilecek ve salabilecek teknoloji geliştirildi lityum bataryaları ikinci plana itebilecek geleceği olan bir girişim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AssetGroup -- 10 Eylül 2023; 22:33:39 >
  • escapes_ kullanıcısına yanıt
    bor hidrürler şeklinde depolanıyor zaten hidrojen

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • FnT45K F kullanıcısına yanıt
    herhangi bir kara taşıtında hidrojeninin bir geleceği yok ve olmayacak, boşuna hayal kurmayın. söylemekten dilimizde tüy bitti. hidrojen elektrikli/pilli araçlara göre çok verimsiz, hiçbir mantığı yok. artık şu hidrojen fetişizmini bırakın. havacılık, denizcilik, sanayi, uzun dönem enerji depolama gibi alanlarda kullanım alanı var hidrojenin. kara araçlarında hiçbir geleceği yok hatta deniz taşımacılığındaki geleceği bile tartışmalı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deniz_1903 -- 11 Eylül 2023; 01:00:43 >
  • deniz_1903 kullanıcısına yanıt
    Toyota mirai

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • deniz_1903 kullanıcısına yanıt
    In August 2021, the second-generation Mirai set a world record of traveling 1,360 km (845 mi) with a full tank of 5.65 kg (12.5 lb) of hydrogen.

    Çeviri kısmını da sana bırakıyorum, hadi selamun aleyküm.

  • V4LKyR V kullanıcısına yanıt
    olay sadece depodaki yakiti verimli kullanmasi degil, enerjinin cevrimide isin parcasi. hidrojenin petrol gibi hazir ciktigi kaynak yok. enerji kullanilarak uretiliyor. enerjiyi hidrojene cevirip kullanmasi elektrikli aracda direk kullanmakdan neredeyse yari yariya daha verimsiz. gerci kara araclarinda kullaniminda asil engel hidrojeni uretmesi depolamasi. tek bir hidrojen dolum istasyonunun kurulumu icin milyonlarca dolardan bahsediliyor. buda yeteli istasyon kurulumunu zorlastiriyor, istasyon olmadigi icin hidrojenli arac cazip gelmiyor, hidrojenli arac olmadigi icin istasyon acilmiyor. windows phone - appstore paradoksu. ote yandan bir otoparka sebekeye bagli 2 kablo, bir konvertor, 1 soket is tamam, sarj istasyonu kurmaya yetiyor.

  • antigravity74100 A kullanıcısına yanıt
    ne oldu, antigravity calismalari yatti mi, hidrojene donmussun.

  • mevcut jet ucaklarini hidrojene cevirmek mumkun olabilir. jet motorlari yakit konusunda secici degilller, temiz yanan akici olan herseyi kullanabiliyorlar. sikinti hidrojen biraz yuksek sicaklikda yanar, onun ayarlamasinin yapilmasi gerek. motor sorun olmaz, sorun hidrojeni depolamasi. ucaklarda yakit kanatlarin icindeki depolarda saklaniyor. ucakda ekstra alan isgal etmiyor. hirojen enerji/agirlik olarak hafif ve guclu bir yakit olasa cok fazla depolama hacmi gerektiriyor. ucakda onu depolamak icin ayrica yer tasarlanmasi gerek. buda mevcut ucak tasarimlarinda kullanilmasini zorlastiriyor. yeni nesil ucaklar tasarlanmasi gerekiyor ki buda cok yuksek ar-ge maliyeti, ucagin sistemleri oturana kadar ciddi ariza kaza riskleri demek.

  • darkaura kullanıcısına yanıt
    Çalışmalarım aralıksız devam ediyor. Bu iş o kadar kolay değil, kolay olsaydı şimdiye kadar başarılırdı. En son deneyimde 3 voltta motor çalıştırarak 3 gr itki temelli anti yerçekimi kuvveti elde ettim. Dün de daha istikrarlı ve titreşimi az fakat çok düşük güçte itki temelli anti yerçekimi kuvveti elde ettim. İtki kuvvetini artırma çalışmalarım sürecektir. Bu itki tasarımlarından başka merkezkaç kuvveti temelli anti yerçekimi tasarımlarım da mevcut. Daha önce merkezkaç kuvveti üzerine çok az tasarım yaptım. Yakın zamanda çok başarılı olabileceğine inandığım merkezkaç kuvveti temelli tasarıma da geçebilirim. Şimdilik itki konusunda çalışmayı daha doğru buluyorum. Başladığım tasarım türünü hemen bırakmanın doğru olacağını düşünmüyorum. Merakınız varsa siz de merkezkaç kuvveti üzerinde çalışabilirsiniz. İtki konusu merkezkaç kuvvetinden çok daha zor. Merkezkaç kuvetinin 360° lik merkezden dışa çekme kuvvetini 180° dereceye düşürmeyi başarabilirseniz, anti yerçekimi kuvveti elde edebilirsiniz.  Bu tür anti yerçekimi anlatımını dünyada hiçbir yerde bulamazsınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi antigravity74100 -- 11 Eylül 2023; 18:57:35 >




  • antigravity74100 A kullanıcısına yanıt

    sakin buldugun sey acisal momentum olmasin.


    birbirlerine dik spatial vektorel degerleri birinden digerine cevirmenin zamani tersine cevirmek gibi bir sey oldugunu anlayacak kadar matematik ve fizik bilgin olsaydi ne sacmaladiginin farkinda olurdun.

  • darkaura kullanıcısına yanıt
    Bana sorudan amacınızın dalga geçmek olduğunun zaten farkındaydım. Size nasıl bir cevap versem bilemedim. Benim bir geri zekalı olmadığımı bil yeter; ben 8X8 zeka küpüne kadar tüm küp çeşitlerini kimsenin yardımı olmadan kendi oluşturduğum algoritmalarla çözebilen bir kişiyim. Fizik bilmeniz bana göre papağanın fizik ezberlemesinden farklı değil. Varsa üstün maharetlerinizi ben de bileyim ve karşımda kim varmış daha iyi tanıyayım. Kanıt istiyorsanız eğer, isterseniz Twitter adresimde kağıttan oluşturduğum deney düzeneğinin videosuna bakabilirsiniz. Benim bu zamana kadar oluşturduğum tüm prototip ve deney düzeneklerini daha dünyada yapabilen de çıkmadı. Şundan emin olun ki kibriniz zekanızı zehirliyor. Siz ne fizikte ne de matematikte yeteri kadar iyi değilsiniz. Yeterince iyi olsaydınız merkezkaç kuvveti anlatımımdan bir çıkarım yapabilirdiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi antigravity74100 -- 11 Eylül 2023; 18:58:11 >
  • hidrojenin patlama riski yok mu acaba ben geçmişte bu füzelerde kullanıldığında patladığını hatırlıyorum.

  • corpixx kullanıcısına yanıt

    Evet, patlama riski muhakak vardır. Günümüzdeki uçaklar da düşünce büyük bir yakıt patlaması yapabiliyor. O konuda insanlık maalesef çaresiz. Gelecekte çok gelişmiş teknolojiler uçak düşmesini kesinlikle önleyecek ve patlama riski tamamen ortadan kalkacaktır. Tek çare teknolojiyi geliştirmektir.

  • antigravity74100 A kullanıcısına yanıt

    Ne bilmedigini bimmemenin ozguveni.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • darkaura kullanıcısına yanıt
    Benim bugün için anti yerçekimi konusunda geleceğe umut ışığı veren küçük de olsa başarılarım var, siz ise sadece laf cambazlığı peşindesiniz. Ben çalışıyorum, sizin gibiler de çamur atmayı marifet sayarak mutlu olmaya çalışıyor. Ben uzaylı araçlarının varlığına inandığım için ve günlük yaşamdan bildiğim örnekler üzerinden ısrarla çalışıyorum. Siz ise sadece ezber bilgilerle bana meydan okuyorsunuz. Eğer UFO konusunda da bilgilenmek isterseniz Erkan Sevimli'nin videolarını izleyebilirsiniz. Ben yoktan enerji üretmeye çalışmıyorum veya dünyanın düz olduğunu kanıtlamaya çalışmıyorum. Kütle ve momentum ilişkisindeki çok küçük detaylardan yararlanarak anti yerçekimi kuvveti oluşturmaya çalışıyorum. Evet çok haklısınız öz güvenim yüksek fakat sizinki gibi ezbere dayalı değil. Çay tepsisini havada döndürüp içindeki çayların neden dökülmediğini biliyor musunuz? Yerdeki halıyı veya tekerlekli sandalyeyi sadece kendi vücut ivmeniz ile hareket ettirebileceğinizi biliyor musunuz? Amerikalıların yaptığı zıplayan küpler de var. Siz bütün bu gerçeklere karşı kendinizi soyutlamış olabilirsiniz. Sizin gibiler gözüne sokmadıkça bu tür şeyleriden yola çıkarak anti yerçekiminin mümkün olabileceğine inanmaz. Ayrıca bu zamana kadar anladığıma göre insanlar haksız da olsa haklı çıkabilmek için büyük bir çaba içerisinde olmayı çok seviyor. Siz de onlardan hiç farklı değilsiniz. Ayrıca kendinizi başkalarından daha bilgili görme veya gösterme çabası içindesiniz. Benim yaptığım işleri görmeden medyum gibi kararlar veriyorsunuz. Sizi ben zeki bir kişi olarak görüyordum, size yaptığınız yorumlarınızı hiç yakıştıramadım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi antigravity74100 -- 12 Eylül 2023; 12:24:08 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.