Şimdi Ara

Her Peugeot AdBlue Sorununun Yaşayacaktır (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
301
Cevap
9
Favori
82.929
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
57 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Meraktan biraz araştırdım ve sorunun buharlaşan adblue un seneler içinde üst kapakta kristalleşmesi sonucu oluştuğuna yönelik açıklamalar var bazı yerlerde. Hatta bir kişi sorunu şöyle çözdüğünü açıklamış. Belki garanti sonrası servis yüksek ücret çıkarırsa denenebilir.

    Bununla birlikte sorun kristalleşme ile alakalı olduğu için yeni takılan tankta da belli süre sonra aynı sorunun baş gösterebileceğini belirtmişler.

    "Hi,

    I had problem with Adblue last week. First Adblue light and service light switched on, and after 50 km engine fault light switched on. The day after I had a trip and Adblue light start blinking and on matrix there was 1100 km warning. So after 300 km I went to Peugeot garage to see what is the problem (I knew that it was enough Adblue in a tank). Of course I hoped that it wasn't a problem with a tank. After they did diagnostic they said it is a common problem and that thank should be replaced. As car has more than 5 years Peugeot will not cover any expense even it has only 60k km. I asked them if they can erase mistakes to see if maybe problem was just temporally but after few km lamp (adblue+service) switched on again. So, I asked on another forum what are my solutions and one guy told me that I should beat the tank with rubber hammer because there is a known problem with crystallisation that disrupt pump operation. So i beat the tank (it is on back of a car beside right wheel), and even the cap was changed I disassembled the lid and pierced the white foil to make the pressure regulation better. After that I drove 20 km and first Adblue turned off, and after some time engine lamp gone off. After that I drive around 400 km without problem. Will see in a future what will happen :)

    I hope someone will help my experience... Best to all!"




  • 2014 model 2015 ocak trafiğe çıkışlı garantisi bitmiş 1.2 puretech allure 308 aracımın garantisi olmamasına rağmen, aracıma sıfır sandık motor takıldı 3 aya yakında altıma kiralık araç verdiler, noter masraflarınıda ödediler,

    Evet peugeotnun 1.6 bluehdi motorlarında adblue deposundaki motor hava almadan ötürü bozuluyor ve 2014-2015-2016 1.2 ilk revizyon puretechlerde P1032 66 P1033 66 P1034 66 hataları sırasıyla görülüyor ve yanma odasında ciddi problemler baş göstermeye başlıyor bu hatalardan sonra,

    Ancak 4 yaşındaki aracın 2500 tllik masraf çıkarması 4 sene sonra oldukça normal hele de döviz kuru göz önüne alınırsa.

    Zaten son adblue depolarında revizyon yapıldı ve motorun tedarik edildiği firma değiştirildi, tekrar arıza yapma ihtimali çok düşük.

    Kim ne derse desin şuan peugeot en çok aracının arkasında duran firmalardan biri.

    Öte yandan size diğer tavsiyem 2500 tllik teklifi kabul edin ve tüketici hakem heyetinin yasal tutar sınırını geçmediği için türkiye.gov.tr üzerinden tübis ile hakem heyetine kayıt açın, 6 ay sonra paranızı alırsınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mert KÜÇÜKUNCU -- 12 Temmuz 2020; 17:39:48 >




  • Anladim.sorunlu olanlar adblue dizel
  • xweser X kullanıcısına yanıt
    Yağ değişimini bagajdan mı yapıyorsunuz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi escanor_ -- 12 Temmuz 2020; 20:53:47 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: escanor_

    Yağ değişimini bagajdan mı yapıyorsunuz
    Her Peugeot AdBlue Sorununun Yaşayacaktır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fractal design

    Alakaya maydonoz bir cevap. 1.6 benzinli araç ile dizel partikül filtreli araçları kıyaslıyorsunuz. Kıyaslayacaksanız japonun 1.4 D4 motorunu kıyaslayın. Leş gibi motor. Kronik arızalı, otomatiği ayrı leş. Corolla Verso ve Avensislerde kullanılan 1.6 D4 motor da japon değil BMW'nin motoru. Ayrıca 1.6 Corolla hiç de az yakan bir araç değil. 4 ay kullandım 2015 1.6 otomatik advance Corollayı. 4 ayda incir ağacı gibi benzin parası verdim. Baktım böyle olmuyor satıp kurtuldum. Şehirdışı 6 litre, şehir içi 10-11 litre benzin yakan arabaya binilmez bu devirde. Benzin değil can yakıyor.

    Konuya dönecek olursak, aynı motoru kullanan Opel modelleri için servisin hiç şikayet gelmediğini söylemesi bana ilginç gelmişti. Opel tarafından şikayet duyan var mı?
    Bilmeden sallamak da böyle oluyo. 1.4 D-4D 'lerin sorunlu olanlarının zaten listesi vardı şasi numarasına göre. Garanti süresi bitmiş olsa bile servis o motorların sorununu çözdü, turbosu değişmesi gerekenin turbosu değişti, intercooler değişmesi gerekenin intercooler değişti, bizzat yaptıran tanıdığım var. Ben de D-4D kullanıcısıyım 2009 Nisanda aldım, 98bin km ve motorla ilgili başından beri bi sıkıntım yok. 10bin km'de 400-500 ml arası yağ eksiliyo, yağ çubuğu orta seviyenin üzerinde kalıyo yani alt çizgiye inmesi mümkün değil. Bu kadar yağ eksiltme de turbo dizel bi araçta gayet normal. Fabrika çıkışı ne yağ yakan arabalar okuduk bu forumda, 2000 km'de 1 lt yağ ekleyen vardı marka vermeyeyim, zira konumuz dışında, ayrı bi tartışmaya sebep olmasın.




  • xweser X kullanıcısına yanıt
    Direk aklına bu mu geldi iyiymiş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Melodychups

    Aslında bakarsanız kullanıcı sorumluluğu ikaz verdiğinde doldurmaktan ibarettir bence, o yüzden zaten ikaz veriyor, servis kaydında da adblue dolumları ortadaydı. Örneğin yakıt tankı konusunda kimsenin tam depo gezmeniz gereklidir diye düşündüğünü sanmıyorum. Elbette çok azalırsa depoda biriken kurumun problem çıkarması ihtimali vardır fakat adblue'nun bu kadar yaygın bir sorun olması kullanıcı hatası değil de üreticinin sistemi kaliteli tasarlamamasından kaynaklıyor şeklinde düşünüyorum. Hakem heyeti olumsuz bakabilir durumam bilemem ama marka imajı açısından Peugeot'u zayıflattığı aşikar.
    Dava açmayı düşünmüyor musunuz?

    Ya da bu konuda açılan dava yok mu?

    Herkes şikayet edip sadece bir şeyler olmasını mı bekliyor ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pudinkk -- 12 Temmuz 2020; 22:51:27 >




  • Dizel araç almayın net
  • Benim 2017 3008`im de adblue hatası verdi. Bu işler de hep ters zamanlarda insanın başına gelir. Evden 550km uzakta, tatildeydim. Yol boyunca, aracın start-stobunu kapatıp geldim.
    Biraz önce, servise bıraktım. İki gündür arıza ışığı da yanmıyordu. Bakalım ne çıkacak karşımıza.

    Zevkle kullandığım bu araçtan önce 10 yıl Corolla dizel sahibiydim. Evet Peugeot, bu sorun için bir geri çağırma yapmalıydı. Toyota, benim aracımı 7 yaşındayken çağırmıştı mesela.
    Ama burada marka fanatikliği yapan arkadaşlar da bir garip. Alt komşumun XC60 D4`ü, sollama sırasında güç kesiyordu bazen. Çözülemedi. Sonunda otoyolun ortasında kaldı.
    Foruma yazın: "İkinci el Range Rover alınır mı? “ diye. Görün...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bende345

    Benim 2017 3008`im de adblue hatası verdi. Bu işler de hep ters zamanlarda insanın başına gelir. Evden 550km uzakta, tatildeydim. Yol boyunca, aracın start-stobunu kapatıp geldim.
    Biraz önce, servise bıraktım. İki gündür arıza ışığı da yanmıyordu. Bakalım ne çıkacak karşımıza.

    Zevkle kullandığım bu araçtan önce 10 yıl Corolla dizel sahibiydim. Evet Peugeot, bu sorun için bir geri çağırma yapmalıydı. Toyota, benim aracımı 7 yaşındayken çağırmıştı mesela.
    Ama burada marka fanatikliği yapan arkadaşlar da bir garip. Alt komşumun XC60 D4`ü, sollama sırasında güç kesiyordu bazen. Çözülemedi. Sonunda otoyolun ortasında kaldı.
    Foruma yazın: "İkinci el Range Rover alınır mı? “ diye. Görün...
    Hocam senin araç kaç km de hata verdi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: edgar1899

    Meraktan biraz araştırdım ve sorunun buharlaşan adblue un seneler içinde üst kapakta kristalleşmesi sonucu oluştuğuna yönelik açıklamalar var bazı yerlerde. Hatta bir kişi sorunu şöyle çözdüğünü açıklamış. Belki garanti sonrası servis yüksek ücret çıkarırsa denenebilir.

    Bununla birlikte sorun kristalleşme ile alakalı olduğu için yeni takılan tankta da belli süre sonra aynı sorunun baş gösterebileceğini belirtmişler.

    "Hi,

    I had problem with Adblue last week. First Adblue light and service light switched on, and after 50 km engine fault light switched on. The day after I had a trip and Adblue light start blinking and on matrix there was 1100 km warning. So after 300 km I went to Peugeot garage to see what is the problem (I knew that it was enough Adblue in a tank). Of course I hoped that it wasn't a problem with a tank. After they did diagnostic they said it is a common problem and that thank should be replaced. As car has more than 5 years Peugeot will not cover any expense even it has only 60k km. I asked them if they can erase mistakes to see if maybe problem was just temporally but after few km lamp (adblue+service) switched on again. So, I asked on another forum what are my solutions and one guy told me that I should beat the tank with rubber hammer because there is a known problem with crystallisation that disrupt pump operation. So i beat the tank (it is on back of a car beside right wheel), and even the cap was changed I disassembled the lid and pierced the white foil to make the pressure regulation better. After that I drove 20 km and first Adblue turned off, and after some time engine lamp gone off. After that I drive around 400 km without problem. Will see in a future what will happen :)

    I hope someone will help my experience... Best to all!"
    Hocam burada tam olarak ne demek istiyor? Lastik çekiçle Adblue tankına vurup kristalleşen parçaları mı dağıtmış tam anlamadımda.




  • emurat E kullanıcısına yanıt
    65 000`de.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinansin

    2011'de dsg'li VW aldım, 61 bin km, 4.yılda hiç bir belirti vermeden yolda bıraktı beni. Arıza sırasında arabayı ancak sağa çekecek kadar fırsatım oldu. Vites boşa geçmediğinden(aslında bir yolu varmış ama kullanıcı işi değil) ahtapot çekici bulmak zorunda kaldık. Aynı akşam ikame araç verdiler, iyi niyetle tamir ettiler ve aynı şey uzun yolda, köyde, yaylada, denizde başıma gelirse çaresiz kalacağımdan arabayı sattım. (alan kişiye inatla durumu anlattım, kul yapısı bozulabilir dedi aldı.) Sorunsuz eat6 şanzıman için PSA'ya geçtim. 4. yılda 61 bin km'de uzun yoldayken UREA hatası verdi. Servisi aradım. Durumu öğrendim. (1100 km sonra araba çalışmaz, depo değişmeli.) Yolculuğumu bitirdim, eve döndüm. İyi niyet garantisi ile değiştiriyorlar.
    Özetle, ikisi de kronik arıza fakat DSG (şimdikini bilmem 2011'deki) sizi sürpriz bir şekilde yolda bırakırken, UREA 1100 km avans veriyor. Tercihim ikincisi.
    Bu arada iki araç da 61 bin km'de verdi hatayı, Trabzonluyum. Ömrümüzü yedi, arabayı bari rahat bırakaydı iyiydi.
    Hocam aldığınız araçları 61 bin olmadan satın.

    Geçmiş olsun.




  • emurat E kullanıcısına yanıt
    Tanka değil de pompaya...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mekatroniks

    Bu mesaj silindi.
    sıfır a4 ü gözümün önünde çekici ile aldılar sabahın 5 inde. bacanağın a3 ü arkadaşın jettası komşunun a5i daha böyle kaç tanesi var. diğer bacanak a4 var hergün dsg ne zaman patlayacak acaba korkusu ile dolaşıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emurat

    Hocam burada tam olarak ne demek istiyor? Lastik çekiçle Adblue tankına vurup kristalleşen parçaları mı dağıtmış tam anlamadımda.

    Alıntıları Göster
    2020 1,5 blue hdi 208 aldım ,arac daha 3000km de
    2200km uzun yol yaptım ,hep otoban ,
    300-400 km aralıklarla aracın arkasından
    metalik bir ses geliyor ,şöyle ,çekiçle
    tren rayına vurulan ses gibi, sanırım
    bu sızin anlattığın olay gerçekleşiyor ,
    ya da partikül filtresinden geliyor bu ses
  • polatts kullanıcısına yanıt
    5 senedir en ufak bir sigorta ya da ampul bile patlamadı . Sizin çevrenizdekilerin araçlarını anlayamadım . Ben yetkili serviste bakımını yaptırırım hiçte sorun yaşamam . Çok dikkatlide kullanmam araç sonuçta.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mekatroniks

    5 senedir en ufak bir sigorta ya da ampul bile patlamadı . Sizin çevrenizdekilerin araçlarını anlayamadım . Ben yetkili serviste bakımını yaptırırım hiçte sorun yaşamam . Çok dikkatlide kullanmam araç sonuçta.
    inşallah bundan sonrada hiç sorun, kaza, bela yaşamadan kullanırsınız aracınızı. benim saydıklarım kadar saymadıklarım da var özellikle şanzıman konusunda. audi kalitesine sözümüz yok. ancak her araçta kronik arızalar oluyor. peugeotta neden olmasın.
  • polatts kullanıcısına yanıt
    Kronik arızalı olanı almamakta bir çözüm . Ben 7 ileri olanını aldım sorunsuz . Dsg mi değil mi bilmiyorum bile . Gidipte 2. El ne olduğu bilinmeyen araçları alıp sorunlu demek pek doğru değil . Bakımı yetkili serviste ya da %100 orjinal parçalarla yapıldıkça sorun pek olmaz ( kronikler hariç )
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.