Şimdi Ara

Her Peugeot AdBlue Sorununun Yaşayacaktır

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
301
Cevap
9
Favori
82.929
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
57 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar, 2016 model, 2017 mart trafiğe çıkışlı peugeot 308 model aracım var. Ara. 50300 km'de yetkili servis bakımlı. Yolda giderken önce motor ışığı yandı ve sonra malum urea işareti yanıp 1200 km gidebilirsiniz diye belirtti. Yakın arkadaşımın 308 modelinde de aynı problem olduğu için aha dedim. Yetkili servis adblue deposunun bozulduğunu belirtip 5500 tl istedi. Biraz olay çıkartınca Peugeot TR'den destek talep edelim dendi, Peugeot TR %50 indirim teklif etti. Şimdi WV'ye gerçekten DSG konusunda yükleniliyor da Peugeot'nun farklı bir yanı var mı? Benim etrafımda yok ama vs diyecekler olursa şikayet var'a nerdeyse günlük adblue şikayeti eklendiğini görebilirler.



  • 2011'de dsg'li VW aldım, 61 bin km, 4.yılda hiç bir belirti vermeden yolda bıraktı beni. Arıza sırasında arabayı ancak sağa çekecek kadar fırsatım oldu. Vites boşa geçmediğinden(aslında bir yolu varmış ama kullanıcı işi değil) ahtapot çekici bulmak zorunda kaldık. Aynı akşam ikame araç verdiler, iyi niyetle tamir ettiler ve aynı şey uzun yolda, köyde, yaylada, denizde başıma gelirse çaresiz kalacağımdan arabayı sattım. (alan kişiye inatla durumu anlattım, kul yapısı bozulabilir dedi aldı.) Sorunsuz eat6 şanzıman için PSA'ya geçtim. 4. yılda 61 bin km'de uzun yoldayken UREA hatası verdi. Servisi aradım. Durumu öğrendim. (1100 km sonra araba çalışmaz, depo değişmeli.) Yolculuğumu bitirdim, eve döndüm. İyi niyet garantisi ile değiştiriyorlar.
    Özetle, ikisi de kronik arıza fakat DSG (şimdikini bilmem 2011'deki) sizi sürpriz bir şekilde yolda bırakırken, UREA 1100 km avans veriyor. Tercihim ikincisi.
    Bu arada iki araç da 61 bin km'de verdi hatayı, Trabzonluyum. Ömrümüzü yedi, arabayı bari rahat bırakaydı iyiydi.
    Alakaya maydonoz bir cevap. 1.6 benzinli araç ile dizel partikül filtreli araçları kıyaslıyorsunuz. Kıyaslayacaksanız japonun 1.4 D4 motorunu kıyaslayın. Leş gibi motor. Kronik arızalı, otomatiği ayrı leş. Corolla Verso ve Avensislerde kullanılan 1.6 D4 motor da japon değil BMW'nin motoru. Ayrıca 1.6 Corolla hiç de az yakan bir araç değil. 4 ay kullandım 2015 1.6 otomatik advance Corollayı. 4 ayda incir ağacı gibi benzin parası verdim. Baktım böyle olmuyor satıp kurtuldum. Şehirdışı 6 litre, şehir içi 10-11 litre benzin yakan arabaya binilmez bu devirde. Benzin değil can yakıyor.

    Konuya dönecek olursak, aynı motoru kullanan Opel modelleri için servisin hiç şikayet gelmediğini söylemesi bana ilginç gelmişti. Opel tarafından şikayet duyan var mı?
    quote:

    Orijinalden alıntı: Storm Raider

    Hocam peugot ustasına gidip bu sorunu hiç sordunuz mu acaba depolarda nasıl bir ayıp var acaba yani illaki bu deponun komple değişmesi mi lazım. Sorun çıkaran aksam nedir yani yeni takılan deponunda farkı ne...

    Ücretsiz yapılması talep edin bence bu kullanıcı hatası değil. Neden ücret ödeyesiniz ki hemse garantili parçada zaten depo parasını başta arabayı alırken ödediniz işçilik alsa sadece neyse derimde parça parası ödememek için diretin...
    Deponun içinde ufak bir pompa mı filtre mi ne var bozulan parça o. Mühendisin biri gece uyurken dur ben şunu depoyla tümleşik yapayım da uğraşsın p.zevenkler demiş yoksa hiç bir mantığı yok öyle bir parçanın depoyla birlikte üretilmesi. O yüzden komple depo değişiyor.

    (Buradan sonrası sizin ya da konu sahibi için değil)

    Bugünden sonra çoğu araç egr, doc/lnt, scr/adblue, dpf gibi araç içi mini fabrikalarla gelecek egr hariç diğerleri hassas elektronik sistemler ya da belli kullanım ömürleri var. Bir sorun olduğunda yaptırmayacaksanız lütfen dizel araç almayın. Yüksek tork düşük tüketiminin keyfini bu sistemler sayesinde yaşayabildiğinizi bilin ve siz bu keyfe devam edeceksiniz diye insanları zehirlemeyin. Elbette üreticinin de bu durumda payı büyük bir parça kronik sorunluysa arkasında durması gerekir ama demek istediğim anlaşılmıştır.
    Bildiğim kadarıyla yeni nesil HDI motorlarda adblue sorunu kronik

    Hatta urea hatası olarak geçti bi arkadaşım da servis ekleme yaptı adblue'ya.Sonra temde ilk önce adblue arızası sonra motor arızası vererek yolda kaldı.Bu sefer adblue tankı oksitlenmiş dediler tankı değiştirdiler

    Ve tabi ki tankın parasını aldılar.Araba daha 25bindeydi düşün.Yani Peugeot bunu kullanıcıdan kaynaklı hata olarak kabul ediyor ne yazık ki, alanlar buna göre alsın
    Adblue cam suyu değil ki 100-200km de bitsin ya da her 500km ekleme yapılsın

    Bi depo adblue 20bin km gidiyor zaten Peugeot'un servis aralığı 15bin km.Suç tamamen servisin, her bakımda yağ gibi seviyesi kontrol edilmeli

    Ki bildiğin kadarıyla seviyesi azalırsa yol bilgisayarında hata veriyor, adblue seviyesini kontrol edin diye

    Bu kronik sorun tankla ilgili büyük ihtimalle
    ShadowOfSpirit kullanıcısına yanıt
    ShadowOfSpirit demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: ShadowOfSpirit

    Bassamda yakmıyor diyen dizelciler dertli...Allaha şükür 38 bin km de tsi act motorum tık demedi.camsuyu harici kaputu açmadım.
    Çok şükür 75.000 km de ki e-hdi 308 in kaputunu cam suyu hariç açmadım.
    Not: Araç 2013 model.

    Depo komple değişim olduğunda bile bir süre sonra tekrarladığı için açıkcası tamiri düşünmedim bile. En mantıklı yol iptal geldi ancak gerek kalmadı. Diğer konuya uzun uzun yazmıştım, buraya da kopyala yapıştır yapıyorum;


    Bilgilendirme olarak ekleyeyim;


    2015 model 308 1.6 bluehdi aracım var. 98bin kmde aldım. Daha önceki sahibi adblue sorunu yaşamamış.


    - Bu yaz 110bin km civarında tatil dönüşü adblue bitti,uyarı verdi araç. (adblue bitmeden, araç uyarı vermeden doldurmak gerekiyor normalde, bu ilk hatam)


    - Hemen ilk benzinliğe çekip shellden adblue dolumu yaptım. 10lt olarak. (adblue dolumu için aracın soğuk olması, akşam ya da sabah serinliğinde yapılması ile servis tavsiyesisi vardı bu da ikinci hatam)


    - Yola çıktıktan sonra uyarı bi söndü bi yandı bi daha söndü derken kalıcı olarak yandı ve 1100 km sayacı başladı.


    - Eve geldikten sonra deposunu tamamen doldurdum. Obd(lexia) ile arıza kodlarını sildim. Bu arada arıza kodu P20E8 üre sıvısının basıncı düşük olması. Ama 5-6 km gittikten sonra yine adblue uyarısı veriyordu araç.


    - Araştırınca öğrendim ki 4 sebepten arıza olabiliyor,

    1) pompanın tıkanması(bendeki sorun)

    2) depoda şamandıranın arızası

    3) enjektör tıkanması

    4) adblue tankının üstünde kart/devre var, adblue oraya sızarsa arıza verebiliyor.


    - Enjektör tıkanması olursa, nispeten kolay. Youtube da temizleme videoları var. Kendi aracımınkini temizledim ama zaten temizdi, bi tıkanıklık söz konusu değildi. şamandıra arızası olursa depoyu söküp ılık suyla çalkalanırsa temizleniyormuş ama ben denemedim. pompa arızası olursa, yine depo sökülüp ılık su eklenip, pompa manuel olarak 12v bağlanıp ılık suyla çalışması sağlanınca tıkanıklık açılıyormuş, bunu da denemedim.


    - Elimde obd cihazı olunca nispeten rahattım, 1100 km uyarısında km azaldıkça silip kullanmaya devam ediyordum. Sonra temizleme katkısını duydum, onu satın aldım. Tunap olan değilde trendyol üstünden başka bir marka aldım. Depo içinden bir miktar adblue çekip temizleme sıvısı ekleyip geri doldurdum. Çözüm olmadı(şimdilik).


    - Artık gittiği yere kadar dedim, iptalleri araştırdım, bulunduğum şehirde saçma sapan fiyatlar verilince, biraz daha bekliyim, önümüzdeki ay yaptırayım, bu ay sıkıştık sonraki aya kalsın derken bi anda arıza söndü, nasıl ya fln derken 2-3 gün içinde yine yandı. Sonra tekrar söndü. Fark ettim ki performanslı kullanımda, biraz aracı sıkıştırdığım an yanıyor, sakin kullanınca 1-2 gün içinde sönüyor. Pompa tıkanmasıyla paralel bir durum.


    - Hemen tavsiye edilenden bir miktar daha fazla temizleme katkısı ekledim(kesinlikle tavsiye değildir,aracınızda oluşabilecek arızalarda risk size aittir), nasılsa iptali göze almışım. 1-2 kez daha yanıp söndü ve şu an kayboldu.


    - 5 ay kadar abdlue uyarısıyla dolaştım ve şu an sıkıntı yok. Hatta 2 gün önce 4 günlük bir tatil yaptık, 1300km. Aracı sıkıştırdım, yeri geldi 170-180 gittim, yeri geldi dip gaz yaptım ama şu anlık bir sıkıntı yok.


    Belki birilerinin işine yarar diye uzun uzun yazdım.

    Merhaba 2019 model 3008 sahibiyim aracım 57000 km de. 2 aydır aracı çalıştırdıktan 2-3 km sonra motor arızası aracı tamir ettirin uyarısı geliyor 3-4 km sonra hava kirliliği önleme sistem arızası yazıyor ve adblue ışığı yanıyor. 3-4 km daha gidince önce adblue arıza ışığı sönüyor. 3-4 km sonrada motor arıza ışığı kendiliğinden sönüyor bazen de hiç birsi sönmüyor. (Hiç bir zaman 1000 km sonra araç durdurulacaktır uyarısı almadım.)

     

    Özel serviste aracı pc ye bağladığımızda P20A2 NOx sistem devresi üre pompa şamandıra hatası ve P20E8 üre solüsyon basıncı hatası yazıyordu.

     

    Yetkili servise (tarabya new ) gittiğimde kullandığım adblue kalitesinden olabileceği veya sistemin arızalandığını söylediler. Tespit için aracı bıraktım sistemin arızalı olduğunu adblue tankı enjektörü vs değişimi için 48 k ücret istediler.

     

    Servise hep aynı yerden ( Shell ) adblue aldığımı bunun kronik bir arıza olduğunu müşteri memnuniyeti kapsamında değişimini talep ettim. Tüm bunlar yaşanırken depoda en son aldığım adblue bidonuna baktığımda üzerinde HILDA adblue yu kontrol ettiğimde ne VDA standart yazısı vardı ne de üretici firmanın adresi. iletişim numarası olarak esem kimya ve bir cep telefonu yazıyordu. (Firmayı kötülemek istemem web sitesini filan bulamadım.)

     

    Sonradan öğrendiğim bu adblue ların üzerinde VDA standart belge numarası olmasında fayda varmış. Bilindik istasyonlardan alışveriş yaparken bile bunu kontrol etmekte fayda var. Türkiye Shelle durumu bildirdiğimde istasyonlar istedikleri markayı satmakta serbest olduklarını söylediler.

     

    Türkiye Peugeot ve Fransa Peugeot ya kadar yazdım video yolladım. Aracın bakım eksikliğini öne sürerek reddettiler. “ Arıza ışığının bazen yanıp bazen sönmesinin mantıklı olmadığını arıza varsa devamlı yanması gerektiğini “ belirtsem de sonuç alamadım.

     

    Forumlarda ne kadar arasam da benimkine benzer bir arıza ile karşılaşan bulamadım.

     

    Sonra formlarda gezinirken TUNAP 987 SCR Adblue etken madde kullanıp arıza ışının söndüğünü yazanları gördüm açıkçası çok kafama yatmadı ama denesem ne kaybederim diye düşünerek almaya karar verdim. Nette sipariş vermek için arattığımda evime yakın bir yerde Ayazağa da bir firmanın sattığı gördüm. ( reklam yapıyor diye düşünülmesin firma ismi yazmak istemiyorum ) Gittim satıcı ile konuştum durumu anlattım Nurullah bey sağ olsun çok ilgilendi ürünü anlattı. Kullandıktan 1 ay kadar sonra etki edeceğini belirtti ve gerçekten söylediği gibi oldu. Ürünün kullandıktan yaklaşık 1 ay kadar sonra arıza ışıkları söndü ve tekrar yanmadı. Şans eseri formlarda bu bilgi ile karşılaşmasam ya 48 k servise verecektim ya da yazılım ile iptal ettirecektim. Uzun uzun yazdım belki birileri faydalanır. Saygılar.

    Yapay Zekanın Yanıtı

    Peugeot AdBlue Sorunları ve Çözümleri

    Günümüz dizel araçlarında yaygın olarak kullanılan AdBlue, egzoz emisyonlarını azaltmak için kullanılan bir sıvıdır. Peugeot araçlar da dahil olmak üzere birçok dizel araçta AdBlue sistemleri bulunur ve bu sistemler çeşitli sorunlara neden olabilir.

    Yaygın Peugeot AdBlue Sorunları

    • AdBlue Arızası: Bu, AdBlue sistemindeki bir sorunu gösteren bir uyarı mesajıdır. Bu arıza, aracın performansını etkileyebilir ve hatta motorun çalışmasını engelleyebilir.
    • AdBlue Sıfırlama: AdBlue arızası tespit edildiğinde, sorunu gidermek için sistemin sıfırlanması gerekebilir. Bu işlem genellikle bir teşhis cihazı gerektirir.
    • AdBlue Tankı Kaç Litre: Peugeot araçlarının AdBlue tankı kapasitesi modele göre değişir. Ancak, genellikle 15 ila 20 litre AdBlue sıvısını tutabilirler.
    • Rifter AdBlue Arızası: Peugeot Rifter modelleri de AdBlue arızası sorunuyla karşı karşıya kalabilir. Bu arıza, benzer nedenlerden kaynaklanabilir ve aynı çözümleri gerektirir.
    • Peugeot 3008 AdBlue Arızası: Peugeot 3008 modeli de AdBlue arızasına yatkındır. Bu araçtaki arıza, genellikle AdBlue sıvısının bitmesi veya sistemdeki bir sensör arızası nedeniyle oluşur.
    • Peugeot 308 AdBlue Arızası: Peugeot 308 modeli de AdBlue arızası sorunuyla karşılaşabilir. Bu arıza, genellikle AdBlue sıvısının düşük seviyesi veya sistemdeki bir tıkanıklık nedeniyle oluşur.

    AdBlue Arızası Çözümleri

    AdBlue arızası yaşıyorsanız, aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz:

    • AdBlue sıvı seviyesini kontrol edin ve gerekirse doldurun.
    • AdBlue sistemini sıfırlayın.
    • Sistemdeki sensörleri ve bağlantıları kontrol edin ve gerekirse değiştirin.
    • Aracı yetkili bir servise götürün ve profesyonel yardım alın.

    AdBlue sorunlarını önlemek için, AdBlue sıvı seviyesini düzenli olarak kontrol etmeli ve sistemi temiz tutmalısınız. Ayrıca, AdBlue sıvısını yalnızca yetkili satıcılardan satın aldığınızdan emin olun.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Malesef kronik sorun. Benimde 2016 3008 ' de aynı sorun çıktı son fiyatları 3500 tl oldu. 1 hafta falan hata verdi araç daha sonra kendi kendine hatası geçti 2 aydır hata vermiyor. Servise gittik değişmesi için hata yok değişmedide. Enteresan bir iş
  • Hocam peugot ustasına gidip bu sorunu hiç sordunuz mu acaba depolarda nasıl bir ayıp var acaba yani illaki bu deponun komple değişmesi mi lazım. Sorun çıkaran aksam nedir yani yeni takılan deponunda farkı ne...

    Ücretsiz yapılması talep edin bence bu kullanıcı hatası değil. Neden ücret ödeyesiniz ki hemse garantili parçada zaten depo parasını başta arabayı alırken ödediniz işçilik alsa sadece neyse derimde parça parası ödememek için diretin...
  • Bu adblue denen meret 2016 modellerde de mi varmış ya, ben yeni bi olay sanıyordum
  • Storm Raider kullanıcısına yanıt
    Kronik problem deyip işin içinden çıkıyor ustalar daha önce sormuştum. Tüketici mahkeme heyetine gideceğim, kabul ettim yapılmasını ama çünkü gerçekten hayatım çok yoğun birçok insan gibi :( Yani akıl alır gibi değil ne yazık ki.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Melodychups -- 10 Temmuz 2020; 11:30:54 >
  • Benim arkadaşım da aynı şeyleri yaşamış ve sanayide adblue'yu komple iptal ettirmiştir yüksek servis maliyeti yüzünden
  • redmaner kullanıcısına yanıt
    Bu ihtimal de aklıma geldi fakat halk sağlığı uzmanıyım yapamadım bile bile :( Ama insanları yargılamam bu iş böyle gidecekse.
  • şimdi adblue önemsemeyip gereken kontrolleri yaptırmayıp azalan adblue tamamlanmayıp gezen çok fazla kişi var.

    bunlardan biriside benim yakın bi tanıdığım. Hiç umursamıyor böyle kullanılırsa elbet sorun çıkartacak.

    ha kontrolleri yapılıp eksik olan tamamlandıktan sonra hala sorun çıkaran bi sistemse dava açılıp hak talep edilebilir.
  • Melodychups M kullanıcısına yanıt
    iptal ettirin ama egzos emisyon değerinde yüksek artış gösterip göstermeyeceğini araştırın bence.muayenede sıkıntı çıkmasın.
  • Bildiğim kadarıyla yeni nesil HDI motorlarda adblue sorunu kronik

    Hatta urea hatası olarak geçti bi arkadaşım da servis ekleme yaptı adblue'ya.Sonra temde ilk önce adblue arızası sonra motor arızası vererek yolda kaldı.Bu sefer adblue tankı oksitlenmiş dediler tankı değiştirdiler

    Ve tabi ki tankın parasını aldılar.Araba daha 25bindeydi düşün.Yani Peugeot bunu kullanıcıdan kaynaklı hata olarak kabul ediyor ne yazık ki, alanlar buna göre alsın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AsiretinMarjinalCocugu

    Bildiğim kadarıyla yeni nesil HDI motorlarda adblue sorunu kronik

    Hatta urea hatası olarak geçti bi arkadaşım da servis ekleme yaptı adblue'ya.Sonra temde ilk önce adblue arızası sonra motor arızası vererek yolda kaldı.Bu sefer adblue tankı oksitlenmiş dediler tankı değiştirdiler

    Ve tabi ki tankın parasını aldılar.Araba daha 25bindeydi düşün.Yani Peugeot bunu kullanıcıdan kaynaklı hata olarak kabul ediyor ne yazık ki, alanlar buna göre alsın
    yeni nesil emisyonu tutturmak için adblue denen mereti çıkardı ama o da sorunlu çıktı. euro 5 ler de dpf ile emisyonu tutturmuştu. çok şükür hdi dpf tıkanma sorunu çıkarmadı. bu sorunu diğer motorlar çok yaşadı. özellikle honda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lınc

    iptal ettirin ama egzos emisyon değerinde yüksek artış gösterip göstermeyeceğini araştırın bence.muayenede sıkıntı çıkmasın.
    Emin ol çoğu yer egzoz emisyonunu ezbere geçiriyor.
    Adam akıllı ölçmüyorlar bile.
  • Lınc L kullanıcısına yanıt
    Adblue cam suyu değil ki 100-200km de bitsin ya da her 500km ekleme yapılsın

    Bi depo adblue 20bin km gidiyor zaten Peugeot'un servis aralığı 15bin km.Suç tamamen servisin, her bakımda yağ gibi seviyesi kontrol edilmeli

    Ki bildiğin kadarıyla seviyesi azalırsa yol bilgisayarında hata veriyor, adblue seviyesini kontrol edin diye

    Bu kronik sorun tankla ilgili büyük ihtimalle
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Storm Raider

    Hocam peugot ustasına gidip bu sorunu hiç sordunuz mu acaba depolarda nasıl bir ayıp var acaba yani illaki bu deponun komple değişmesi mi lazım. Sorun çıkaran aksam nedir yani yeni takılan deponunda farkı ne...

    Ücretsiz yapılması talep edin bence bu kullanıcı hatası değil. Neden ücret ödeyesiniz ki hemse garantili parçada zaten depo parasını başta arabayı alırken ödediniz işçilik alsa sadece neyse derimde parça parası ödememek için diretin...
    Deponun içinde ufak bir pompa mı filtre mi ne var bozulan parça o. Mühendisin biri gece uyurken dur ben şunu depoyla tümleşik yapayım da uğraşsın p.zevenkler demiş yoksa hiç bir mantığı yok öyle bir parçanın depoyla birlikte üretilmesi. O yüzden komple depo değişiyor.

    (Buradan sonrası sizin ya da konu sahibi için değil)

    Bugünden sonra çoğu araç egr, doc/lnt, scr/adblue, dpf gibi araç içi mini fabrikalarla gelecek egr hariç diğerleri hassas elektronik sistemler ya da belli kullanım ömürleri var. Bir sorun olduğunda yaptırmayacaksanız lütfen dizel araç almayın. Yüksek tork düşük tüketiminin keyfini bu sistemler sayesinde yaşayabildiğinizi bilin ve siz bu keyfe devam edeceksiniz diye insanları zehirlemeyin. Elbette üreticinin de bu durumda payı büyük bir parça kronik sorunluysa arkasında durması gerekir ama demek istediğim anlaşılmıştır.




  • Lınc L kullanıcısına yanıt
    Aslında bakarsanız kullanıcı sorumluluğu ikaz verdiğinde doldurmaktan ibarettir bence, o yüzden zaten ikaz veriyor, servis kaydında da adblue dolumları ortadaydı. Örneğin yakıt tankı konusunda kimsenin tam depo gezmeniz gereklidir diye düşündüğünü sanmıyorum. Elbette çok azalırsa depoda biriken kurumun problem çıkarması ihtimali vardır fakat adblue'nun bu kadar yaygın bir sorun olması kullanıcı hatası değil de üreticinin sistemi kaliteli tasarlamamasından kaynaklıyor şeklinde düşünüyorum. Hakem heyeti olumsuz bakabilir durumam bilemem ama marka imajı açısından Peugeot'u zayıflattığı aşikar.
  • O yüzden e-hdi manuelciyiz
  • Her dizel motorlu Peugeot diyelim biz ona

    Benzinli motorda adblue olmadığı için böyle bir sorun yok
  • Lınc L kullanıcısına yanıt
    Öncelikle bildiğim kadarı ile egzoz muayanesinde sadece karbonmonoksit (Co), karbondioksit (Co2), hidrokarbonlar (HC) ölçülüyor. Nitrik/Nitröz oksit (No2) sevileri zaten ölçülmüyor. Adblue katkısı No2'yi nötralize ediyor. İptalde başka bir sistemde iptal edilmiyorsa (örğ:katalitik konvertör) egzoz muayenesine hiçbir etkisi olmayabilir. Lakin No2 en ciddi kanserojenlerden ve hava kirleticilerinden biri ve dizelin kötü namının esas sebebi.
  • lojistisyen kullanıcısına yanıt
    1 Ocak 2016 itibariyle Euro 6 ülkemizde standart oldu diye biliyorum. Euro 6 ile birlikte de AdBlue sistemi otomobillere entegre edildi. Yanlış biliyor da olabilirim hocam.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.