Şimdi Ara

OPEL Corsa C düzelmeyen hararet dengesizliği ve zor çalışma proble

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
49
Cevap
0
Favori
4.139
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba Opel Corsa C 1.2 16V Benzin&LPG aracımı 2018 Yılının yazında 155.000km'de satın aldım,alır almaz tüm gerekli gereksiz ağır bakımlarını yaptırdım ve günümüze kadar gelen zaman diliminde araç 192.500km'ye geldi ve hiç bir arıza vermedi bende sadece sıvı ve rutin basit bakımlarını yaptırıp devam ettim



    Gelelim problemimize olay yaklaşık 2 ay önce başlıyor,


    Yıllardır saat gibi sorunsuz çalışan, uzun yolda trafikte ,yazın kışın ,yokuşta rampada hararet göstergesi çivi gibi 90'a çakılı olan aracımın hararet göstergesi son zamanlarda 88-93 arasında gidip gelmeye başladı fakat üstüne asla çıkmıyordu bu sorunla beraber araçta ciddi bir su eksiltme problemi başladı genleşme kabını her kontrol ettiğimde ya komple boş ya da bir kısmı boşalmış görüyordum vakitsizlikten dolayı bu şekilde yaklaşık 2 ay su ekleyerek kullandım,ilerleyen zamanda rölantide iken düzensizlik başladı ama gaz verme gibi değil devir saati 800rpm sabit sadece aracın gazı ara ara kesiliyor gibi örneğin (aaaaaaaaaa) bu bir rölanti sesi ise bendeki ( a a a a a) şeklinde olmaya başladı nefes alıp verir gibi ve çalıştırma esnasında zorlanmaya başladı en son bi tamirciye bu 3 sebepten götürdüm arabayı gelelim araçta değişen parçalara ;



    Egzos sistemi (İki tarafından da Patlak çıktı)


    Devirdaim pompası


    Termostat


    Müşürler


    Genleşme kabı(çatlak çıktı)


    Motor yağı


    Hava yağ polen ve LPG filtresi


    LPG tesisatı(Araç LPG geçmiyordu şase yapıp sigortası atmış)


    V kayışı


    Elektrik tesisatının röleleri


    Buji


    Ateşleme bobini


    Yakıt pompası



    Bu değişen parçalar, tüm bakımlar ve ödediğim 6875 TL paradan sonra aracın sadece su eksiltme problemi düzeldi. hararetim hala 88-92 arasında gidip geliyor ve her 90'ı aştığında araba fan açıyor. Ben gerçekten bu aracın 3.5 yıldır fan açtığını 1 kez bile görmedim hararetin 91 olduğunu 1 kez bile görmedim.



    Marş basıyor ama 4-5 saniye marş bastıktan sonra çalışıyor biraz da zorlanıyor çalışırken. Bu değişen ateşleme parçaları ve yakıt pompasından sonra bu problem halen devam ediyor


    Bahsettiğim rölanti olayı hala devam ediyor.


    Ben ustalardan çözüm bulamadım malesef ki usta usta gezmeye de vaktim yok işimden 2 günlüğüne izin alıp sadece bu kadarını yapabildim. Lütfen bir fikir,akıl verin yardımcı olun bana.


     Aracın fan açtığını görmeyen biri olarak sürekli fan açması beni aşırı rahatsız ve tedirgin ediyor. Daha önce yağına suyuna bakıp gönül rahatlığı ile 24 saat içinde 2500 KM yol yapıp döndüğüm aracımla şimdi şehir içinde 30KM yol gitmek için bile tedirgin oluyorum. Bu arada araç hiç hararet yapmadı halen de yapmıyor 92-93 oldu mu fan açıp 88'lere düşüp bir süre 90'da kalıyor ve sonra tekrar çıkıyor vs. vs.



    Gidip şöyle bir problemim var diye aracı ustaya gösterdiğimde eski araba bu abi normal diye geçiştiren ustalardan bıktım. Kardeşim bu araba 3 ay önce de eskiydi, şimdi mi eskidi? Belli ki bir problem var sen onu çözsene. Ben sana araç kaç yaşında diye sormaya mı geldim? İllallah ettirdiler




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Afalatte1903 -- 5 Haziran 2022; 1:48:57 >







  • Conta yanığı olabilir. Su alttan damlamıyorsa motorun içine giriyordur, egzozdan beyaz duman atıyorsa bu suyu yakıyordur.
  • deathless66 D kullanıcısına yanıt

    Meruaba artık ben de ondan şüphelenmeye başladım 2 ayrı usta "Yanık değil* demedi de "Yanık gibi durmuyor" cevabını verdi conta yanıp yanmadığını sorduğumda.Hayır egzostan duman atma yok, sadece contası yanık bir araç kadar ileri seviye olmasada hortumlarda biraz şişme var

  • Termostat ya da hararet müşiri gibi parçaları kontrol ettiniz mi?


    Edit: Gözümden kaçmış olmalı, şimdi değişen parçalar arasında gördüm ikisini de. Conta gibi duruyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kuş Kafası -- 5 Haziran 2022; 11:4:11 >
  • Benimde aklıma o geliyor fakat hiç hararet yapmamış bir araç neden conta yakar?

  • Belki hararet yapmıştır siz fark etmemişsinizdir

    İnşallah conta değildir
  • Evet inşallah değildir fakat bunu kapağı sökmeden öğrenmenin kesin bir yöntemi yok mu? 2 ustaya da kontrol edebilir miyiz diye gittiğimde biri kullanıp göreceksin biri de hortumlar biraz şişmiş ama başka belirti yok cevabını verdi. Eğer conta da yanık değilse bu problemlerin sebebi ne olabilir? Eğer conta yanıksa beni biraz maaliyetler konusunda korkuttular

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Olası olanı arkadaşlar yazmış ben farklı bir konudan bahsedeyim.

    Arabada klima varsa muhtemelen radyatör halı kapladı.
    Klima radyatörü önde olur, onun arkasında su radyatörü.
    Zamanla bu iki rad arası pislik polen vb dolmaya başlar ve su rad önü adeta bir halı ile kaplanmaya başlar.

    Bu durum başladığında dengesizliklerde görülmeye başlar.

    Benim arabada usta 2 rad ayırdığında gözümün önünde resmen halı söktmüştü.
  • Evet araçta klima var daha önce bunun kontrolünü hiç yapmadım fakat bu söylediğiniz problem aracın klimasının çalışmasında bir problem teşkil eder mi? Çünkü benim aracımın kliması neredeyse evdeki diğer 2020 model aracın kliması kadar iyi buz gibi sorunsuz çalışıyor

  • Afalatte1903 kullanıcısına yanıt

    Hocam klimada sorun yaşanmaz, lakin su radyotörü hava girişi zamanla azalmaya başlar.


    aracınız yolda 90 km hız diyelim, hava 90 km hız ile önce klima rad a giriş yapar ve onu geçip su radyatörüne ulaşması gerekir.


    iki rad arası halı oluşumu başlamış ise halı ( oluşumuna bağlı ) hava 50 km hızla su rad ulaşır.

    halı nekadar kalınlaşırsa o oranda su rad havasız kalır ve sorunlar açığa çıkar conta yakmakta dahil.

  • Dostum usta belki motoru açıp sorunu giderecek yetkinlikte değil, zaten arabanın her yerini değiştirmişsin, iyi bir usta bulmanı öneririm. Zamanında j kasa Astra ile yaşamıştım, illallah ettirmişti beni.
    Piston kırdı yetmedi conta yaktı yetmedi bujiler yandı yetmedi vites topuzu soyuldu koptu, hele bi ara iyice kafayı kopardı vitesi p konumuna aldığımda anahtarı vermiyordu gözünü sevdiğim. 3 yıl içinde lastik bakım muayene hariç 16 bin harcamıştım. Bak sinirlendim yine. İşin trajik yanı en kolay sattığım araçtı. 3 günde gitmişti. Alıcıya herşeyi söylememe rağmen umrunda olmadı aldı gitti.
  • Çok teşekkür ederim yarın kontrol ettireceğim sorun bundan kaynaklı olmasa da en azından temizlik yapılmış olur

  • Bizimde eski clio vardi ayni nane basimiza sorun contadan cikmisti geri zekali özürlü tamirci yanlis conta takmis conta yag deliklerini yari yariya kapatmis arac bi yerden sonra devir dalgalanmasi yapiyordu tabi suda karismis biraz anasina sovmiyicem simdi burda 100 liralik conta yuzunden 5000 lik etti bizi özürlü ne mal adamlar var hayret edersin parasini verdigin seyi bile alip takamiyicak kadar mal adamlar bide biliyormus gibi konusuyor ona yaniyorum :)

    Son goturdugumuz adamda tamir kitapcigi var herif para vermis almis nerdeyse tum modellerin vidasi ne kadar sikilcak o bile yaziyor kitapcikda bundan sonra bir arza cikarsa aracda son goturdugum adama goturcem herif parayi aliyor ama hakkinida veriyor zaten tamirhanesinden belliydi yerde toz yok herif hastane gibi yapmis resmen
  • deathless66 D kullanıcısına yanıt

    Evet dediğiniz gibi iyi bir ustaya ihtiyacım var fakat ilk aracım olması ve daha önce sanayiye işimin düşmemesi sebebi ile bildiğim güvendiğim bir usta yok. Conta,motor açılma maaliyetleri de gözümü biraz korkutıyor açıkçası çünkü üniversitem yeni bitti ve henüz 5 aydır iş hayatına atıldım bu kısa sürede biriktirebildiğim paranın büyük kısmını şuana kadar harcayıp sorunu çözememiş bulunmaktayım. Aracı da kullanmasan bir süre kenara koysan olmuyor insanın ihtiyacı oluyor işe gidip geliyorum

  • gs09gs09 kullanıcısına yanıt

    Bahsettiğiniz usta hangi şehirde acaba?

  • Afalatte1903 kullanıcısına yanıt
    Aydinda hocam ikiside :) takip ettigim bir usta var ona goturcektim yaptiramasaydim bursaya yakinsaniz ona goturun olmadi

    https://www.youtube.com/watch?v=VHwHcX78lU0&feature=youtu.be

    Kanali bu en azindan adamlar isi biliyor takip ettigim kadariyla
  • Afalatte1903 kullanıcısına yanıt

    Hocam ustaya gitmeden, tutulacal önce basınçlı hava ve su bir umut deneyin derim.


    çünki oluşum varsa tam arada


    bir benzin istasyonuna gidin önce basınçlı hava tutun, sonra basınçlı su.

    suyu fazla yaklaştırmanıza gerek yok ön ızgaralardan.


    tıkanıklığı bir umut açtı ise, sorunlarınız azalmaya başlayacaktır.

    sorunlar azalıp, ( sökmeden işe yararsa )

    tekrar aynı sorunlar başlarsa, artık neden kaynaklı olduğunu biliyor olursunuz.


    o zaman götürüp ustaya 2 rad ayırıp el ile temizletirsiniz.

  • Afalatte1903 kullanıcısına yanıt
    Hocam öncelikle panik yapmayın sakinliğinizi koruyun. Telaş etmiş gibisiniz ve ufak bir sorunda bile bir sürü işlem yaptırmışsınız. Hassasiyetiniz ve ödediğiniz meblağlarla yaptırdığınız işlemler harikulade

    Aracın sadece su eksiltmesini gidermeniz bana göre %90 çiçek gibi yapmıştır aracınızı. Hararette gözlemleriniz ise bence çok üstüne fazlaca kafa yorulacak bir şey değil. Neden mi?

    -Öncelikle 3.5 yıl boyunca hiç olmadı demişsiniz. 3.5 yıldır gördüğümüz sıcaklarla şimdikiler bir değil malesef. 2021 ve 2022 yazı resmen cehennem gibi geçiyor. Bu 3.5 yılda bir de farkında olmadığımız motorda yıpranmalar oluyor tabi. Aracınızda farkında olmadan radyatör, hortumlar, antifriz gibi etmenlerin hafiften yıpranma sonucu bu hararet olayı çıkmış olabilir.

    -Hararet müşürü dediğimiz bir parça var bu harareti bize bildiren parça. Bu müşür yanlış okuduğunda da bu oynamayı görmeniz normaldir.

    Edit:Şimdi detaylı okudum değiştirilecek her şeyi değiştirmişsiniz. Bu değiştirdiğiniz parçalardan 1 tanesi bile yan sanayi mi önce bunu sorayım???

    2. Si ise bence bakılacak son şey fan müşürü duruyor. Müşürler demişsiniz ama fanın zamanında devreye girmemesi hararetinizin 92 ye çıkıp 88 e düşmesini sağlıyordur ve bu da fanın zamanında devreye girmemesinden ötürü iniş çıkış yaratacağı için hararette, sizde hararet oynuyor diye sebep buluyorsunuzdur.

    Aklıma gelen 3. İhtimal ise arabanın soğutma suyu değişimi yapılırken havada en ufak bi havanın kalması harareti oynattırıyor olabilir. Valla işiniz kolay gelsin hocam hararet oynaması bu kadar yapılan işten sonra devam etmesi daha neresinde bir şey var? Dedirtip sordurur cidden.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 5 Haziran 2022; 14:47:14 >




  • Belki de dediğiniz gibi ben fazla kuruntu yapıyorum hararetin böyle oynaması beni sadece "ya daha fazla yükselirse? Bu sefer düşmezse " endişesine sürüklüyor. Ya da bakkala markete girmek için 5 dk durduğumda durduğu yerde aracı fanı çalışır halde bulunca ne kadar 2001-2002 model araç sahipleri bunun normal olduğunu söylese de daha önce yaşamadığım şeyler olduğu için bir şeyler tersmiş gibi hissediyorum. Fanımın ilk kademede yetersiz ve düzensiz çalıştığı tespit edilip Fan ile alakalı elektrik tesisatı sistemi yenilendi ayarı yapıldı şuan canavar gibi çalışıyor belki de daha önce de çalışıyordu ama ben araç içinde farketmiyordum. Şuan bayağı fan çalıştığında hafif bir sarsıntı hissediyorum.

    Parçalara gelecek olursak her şeyi Bosch ve GM marka almaya çalıştım bulamadıysam da araştırıp en kaliteli yan sanayisini aldım. Hadi bu hararet sorununu da bi köşeye atıp araç su eksiltmediği sürece ya bu araba artık böyle yılların yorgunluğu diye kabul ettim diyelim ;

    Marş basıp zor ve geç çalışma durumuna hiç bi şekilde çözüm bulamadım akü voltaj değerleri normal, buji bobin yakıt pompası değişti, marş bastığı için marş motoruna baktırmadım, sıralı sistem olduğu için zaten önce benzinde çalışıyor LPG ile ilgili bi şeye baktırmadım son olarak benzin deposunu fulleyip deneyeceğim genel olarak çeyrek yarım depo arasında kullanıyorum benzini




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Afalatte1903 -- 5 Haziran 2022; 16:36:40 >




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.