Arkadaşlar merhaba 10 gün önce linkteki ürünü satın aldım,aldığım gün 16GB daha ram takviyesi yapıp 32 ye çıkarttım ve 1TB"lık daha Samsung M2 SSD ekleyerek toplam hafızamı 1.5TB'a yükselttim. fakat elime geçip cihazı açtığım andan itibaren sıcaklık konusunda kafamda büyük soru işaretleri oluştu.
Öncelikle bios dahil tüm driverlarımı ürünün seri numarası ile acerin kendi sitesinden indirip kurup güncelledim,ekran kartını geforce ile güncelledim ve tüm Windows güncellemelerini tamamladım.
Performans konusunda hiç bir problem yok canavar gibi Hogwarts Legacy, AC Valhalla , Forza 5 , RDR2 gibi oyunların hepsini Ultra-Yüksek ayarlarda 80 ortalama FPS ile oynuyorum herhangi bir drop performans kaybı hiç bir şey yok canavar gibi ama sıcaklıklar gözüme çok yüksek geliyor. Oyun oynarken CPU sıcaklığım 88 civarı ortalama ile max olarak 92-93 leri görüp iniyor GPU sıcaklığım ise CPU'nun -10 derece altında dolaşıyor. Bu oyunları ultra gibi ayarlarda oynarken sıcaklığın yükselmesini de bi nebze anlıyorum fakat bunun oyun veya grafik ile ilgisi olmadığını farkettim. Gerek Valorant gerek basit bir kart oyunu gerek ise basit bir mobil oyun olsun yada 15 yıl öncesinin oyunu olsun ultrada hogwarts oynasam da 5GBlik küçük bir oyun oynasam da sıcaklıklarım hep böyle.
Turbo boostu kapattığımda farkedilir bir performans kaybı yaşamadan 70-75 CPU ile ve GPU sıcaklığı ile Ultra ayarlarda ve nerdeyse duyulmayacak fan sesi ile her şeyi saatlerce oynayabiliyorum bu kabul edebilir hatta iyi bir değer. Fakat turbo boost sıcaklığı bu kadar arttırıyorsa neden var? Bunu açık tutmak mı daha iyi olacaktır kapalı tutmak mı?Ve açık tuttuğum senaryoda ulaştığım oyunun büyük küçük olması grafikten bağımsız olarak bu ulaşılan sıcaklıklar normal midir? Herhangi bir oyuna girdiğim an daha menüdeylen fanlar 5000rpm dönmeye başlıyor ve ciddi rahatsız edici ses yapıyor. 90 derecelere ulaştığı anlarda ise maksimimumu ile kısa süreliğine 7000 rpm dönüp 5000'e tekrar geri iniyorlar. Ayrıca internette dolaşıp arkada bi kaç uygulamanın açık olduğu senaryolarda ise sıcaklıklarım 50-60 aralığında seyir ediyor. Sıcaklıklara bu kadar takılmamın sebebi ise eski i5 7200U işlemcili ve 940mx li yadigar laptobumda hiç böyle sıcaklıklara ulaşmıyordum. GTA 5 , ARK gibi oyunları maksimum 65 derecelerde stabil oynuyordum. Eski cihazımda fan sesi duymamışken 30 bin lira verdiğim cihazda basit bir LoL oynarken bile fan 5000rpm dönünce insan soğuyor. Ben bu cihazda oyun oynamak için turbo boostu kapatmak zorunda mıyım? Sürekli aç kapa yapmanın zararı var mıdır?
Ve merak ettiğim diğer konu cihazı büyük oran ile oyun için kullandığım için internette dolaşsam bile MUX'u hep açık tutuyorum zararı var mıdır?
Arkadaşlar merhaba Opel Corsa C 1.2 16V Benzin&LPG aracımı 2018 Yılının yazında 155.000km'de satın aldım,alır almaz tüm gerekli gereksiz ağır bakımlarını yaptırdım ve günümüze kadar gelen zaman diliminde araç 192.500km'ye geldi ve hiç bir arıza vermedi bende sadece sıvı ve rutin basit bakımlarını yaptırıp devam ettim
Gelelim problemimize olay yaklaşık 2 ay önce başlıyor,
Yıllardır saat gibi sorunsuz çalışan, uzun yolda trafikte ,yazın kışın ,yokuşta rampada hararet göstergesi çivi gibi 90'a çakılı olan aracımın hararet göstergesi son zamanlarda 88-93 arasında gidip gelmeye başladı fakat üstüne asla çıkmıyordu bu sorunla beraber araçta ciddi bir su eksiltme problemi başladı genleşme kabını her kontrol ettiğimde ya komple boş ya da bir kısmı boşalmış görüyordum vakitsizlikten dolayı bu şekilde yaklaşık 2 ay su ekleyerek kullandım,ilerleyen zamanda rölantide iken düzensizlik başladı ama gaz verme gibi değil devir saati 800rpm sabit sadece aracın gazı ara ara kesiliyor gibi örneğin (aaaaaaaaaa) bu bir rölanti sesi ise bendeki ( a a a a a) şeklinde olmaya başladı nefes alıp verir gibi ve çalıştırma esnasında zorlanmaya başladı en son bi tamirciye bu 3 sebepten götürdüm arabayı gelelim araçta değişen parçalara ;
Egzos sistemi (İki tarafından da Patlak çıktı)
Devirdaim pompası
Termostat
Müşürler
Genleşme kabı(çatlak çıktı)
Motor yağı
Hava yağ polen ve LPG filtresi
LPG tesisatı(Araç LPG geçmiyordu şase yapıp sigortası atmış)
V kayışı
Elektrik tesisatının röleleri
Buji
Ateşleme bobini
Yakıt pompası
Bu değişen parçalar, tüm bakımlar ve ödediğim 6875 TL paradan sonra aracın sadece su eksiltme problemi düzeldi. hararetim hala 88-92 arasında gidip geliyor ve her 90'ı aştığında araba fan açıyor. Ben gerçekten bu aracın 3.5 yıldır fan açtığını 1 kez bile görmedim hararetin 91 olduğunu 1 kez bile görmedim.
Marş basıyor ama 4-5 saniye marş bastıktan sonra çalışıyor biraz da zorlanıyor çalışırken. Bu değişen ateşleme parçaları ve yakıt pompasından sonra bu problem halen devam ediyor
Bahsettiğim rölanti olayı hala devam ediyor.
Ben ustalardan çözüm bulamadım malesef ki usta usta gezmeye de vaktim yok işimden 2 günlüğüne izin alıp sadece bu kadarını yapabildim. Lütfen bir fikir,akıl verin yardımcı olun bana.
Aracın fan açtığını görmeyen biri olarak sürekli fan açması beni aşırı rahatsız ve tedirgin ediyor. Daha önce yağına suyuna bakıp gönül rahatlığı ile 24 saat içinde 2500 KM yol yapıp döndüğüm aracımla şimdi şehir içinde 30KM yol gitmek için bile tedirgin oluyorum. Bu arada araç hiç hararet yapmadı halen de yapmıyor 92-93 oldu mu fan açıp 88'lere düşüp bir süre 90'da kalıyor ve sonra tekrar çıkıyor vs. vs.
Gidip şöyle bir problemim var diye aracı ustaya gösterdiğimde eski araba bu abi normal diye geçiştiren ustalardan bıktım. Kardeşim bu araba 3 ay önce de eskiydi, şimdi mi eskidi? Belli ki bir problem var sen onu çözsene. Ben sana araç kaç yaşında diye sormaya mı geldim? İllallah ettirdiler
HP X3500 kablosuz mouse bağlantı sorunu
|
|
|
|
Oyun oynarken cızırtı sesi ve laptop yavaşlaması
|
|
Witcher 3 diyaloglarda ses görüntü uyumsuzlugu
|
Son Giriş: 2 yıl önce
Son Mesaj Zamanı: 2 yıl
Mesaj Sayısı: 34
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 34
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 9.242 (Bu ay: 173)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 2 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Donanım / Hardware