Şimdi Ara

Herkesi bıktıran 'focus'un yol tutuşu çok iyi' muhabbeti (14. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
292
Cevap
3
Favori
13.258
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
36 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yol tutusu en iyi olan arac.

    Suspansiyonlari harika. Bozuk yolda yorulmuyorsun. Konforlu

    Yalitimi cok iyi. Disaridaki sesleri almiyorsun.

    Motor sesi cok gurultulu degil.

    1.5lik dizel motoduyla. Otobanda 100kmde 5 6litre yakiyor.



    Daha ne istiyorsun. Bu saydkklarimin c sinifi araclarinda yok. Sadece mazda 3de yeni modellinde var. Diger c sinifi araclarinda hep bir kusur var. Kimisinde yalitim kotu opel astra kimisinde suspansiyon yok gibi birsey katur kutur gidersin yolda seat leon. Kimisinde motor sesi yuksek audi a3. Kimisi cok yakit yakar. Vsvsv.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cormen

    Focus'un arka süspansiyonu her zaman rakiplerinden bir tık ileride olmuştur. VW, son jenerasyonda arka süspansiyonu motor seçeneğine göre bağımlı ya da bağımsız yapmayı seçerek yol tutuş yarışını kaybetti.
    Mazda 3 yeni modeli var focusa kafa tutabilecek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 308le focus un girdiği her viraja girerim. Giremediklerine de girerim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: macropolo

    308le focus un girdiği her viraja girerim. Giremediklerine de girerim.
    Ta ki, viraj içinde bir çukur-tümseğe denk gelene kadar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    Ta ki, viraj içinde bir çukur-tümseğe denk gelene kadar

    Alıntıları Göster
    O çukur tümseğe focus denk gelince zıp zıp geçecek yani?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Focus bana göre Giulietta dan çok az daha geri. 1 serisi ise tam anlamıyla efsane ama aynı kategoriye koymamak lazım.Arkadan çekiş 50-50 dağılım vs gibi fiziksel avantajları var. 1 serisiyle hangi hızda hangi viraja girerseniz girin o virajı bir yere kadar kaymadan bir yerden sonra burun içeride hafif yanlayarak kesin döner diyorsunuz.Bunları yaparken müthiş şasisinin yeteneklerini kullandığı aşikar.Bir araç lastikleri yol tutmamaya başladığında bile yol tutabiliyorsa saygı durmak lazım

    1>Giu>focus benim sıralamam.

    Bu arada focus hakikatten çok güzel yol tutuyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ex_silver -- 21 Ağustos 2018; 19:22:20 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: macropolo

    O çukur tümseğe focus denk gelince zıp zıp geçecek yani?

    Alıntıları Göster
    1 bucuk yil civic vtec2 sedan kullandim. Onda da bagimsiz arka suspansiyon olmasina ragmen, yol tutus konusunda vasatti, hatta arka kismi cok ziplardi/takozlara binecek kadar salinima girerdi makasli gibi.sanki amortisor koymayi unutmuslar; nasil bir ayar yaptılarsa artik..Bir sonraki aracim , torsiyonlu, b sınıfı seat cordoba daha iyi yol tutardi mesela.



    3 yil once aracin sahibi olmadan konuya yaptigim yorumlarla, simdi bir sonraki kasasina sahip olarak yine ayni fikirdeyim. Marka fanatikligi yapıyormusum gibi algilanmak istemem.



    Ulkemiz yollarindaki viraj kosullari, le-mans düzeyinde olmadigindan ve yapisi geregi bagimsiz arka suspansiyonun viraj ici yuzey degisimlerinden, torsiyona gore daha az etkilendigi, cizgisini bozmadigi ;su götürmez bir gercektir. Hele ki bu sisteme sahip arac focus gibi optimum suspansiyon ayarlarina sahip ise, karşısındaki arac sinifinin en iyi yol tutanlarindan biri( fiesta veya 308) bile olsa ; yine de avantajlidir.



    Bendeki focusun suspansiyonunun tek garipsedigim yanı, yoldaki dalgalanmalarda, arka kismin amerikanvâri bir sekilde yaylanmasi. Alisinca guzel oluyor gerci belki bendekinin sw olmasiyla birlikte artan arka kisim agirligindan olabilir.
    Diger yandan,ne darbe emisi, ne de yol tutuşuna en ufak bir elestirim yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rallier_61 -- 21 Ağustos 2018; 19:47:29 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • O değil de focusun yol tutuşu efsane...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • TexasRanger kullanıcısına yanıt
    Biz sehirler arasi yollarda 120 kmh ile viz viz viraj alirken aizin golfculerde gaza geliyor bi viraja giriyor 2 serit kayiyor....

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    1 bucuk yil civic vtec2 sedan kullandim. Onda da bagimsiz arka suspansiyon olmasina ragmen, yol tutus konusunda vasatti, hatta arka kismi cok ziplardi/takozlara binecek kadar salinima girerdi makasli gibi.sanki amortisor koymayi unutmuslar; nasil bir ayar yaptılarsa artik..Bir sonraki aracim , torsiyonlu, b sınıfı seat cordoba daha iyi yol tutardi mesela.



    3 yil once aracin sahibi olmadan konuya yaptigim yorumlarla, simdi bir sonraki kasasina sahip olarak yine ayni fikirdeyim. Marka fanatikligi yapıyormusum gibi algilanmak istemem.



    Ulkemiz yollarindaki viraj kosullari, le-mans düzeyinde olmadigindan ve yapisi geregi bagimsiz arka suspansiyonun viraj ici yuzey degisimlerinden, torsiyona gore daha az etkilendigi, cizgisini bozmadigi ;su götürmez bir gercektir. Hele ki bu sisteme sahip arac focus gibi optimum suspansiyon ayarlarina sahip ise, karşısındaki arac sinifinin en iyi yol tutanlarindan biri( fiesta veya 308) bile olsa ; yine de avantajlidir.



    Bendeki focusun suspansiyonunun tek garipsedigim yanı, yoldaki dalgalanmalarda, arka kismin amerikanvâri bir sekilde yaylanmasi. Alisinca guzel oluyor gerci belki bendekinin sw olmasiyla birlikte artan arka kisim agirligindan olabilir.
    Diger yandan,ne darbe emisi, ne de yol tutuşuna en ufak bir elestirim yok.

    Alıntıları Göster
    Focus yol tutuş konusunda iyi tabiki ama Konya Antalya yolunda hırsılı bi arkadaş beni yakalayamadı, tümsek çukur vs yoktu tabi, şoförlüğününde kötü olduğunu sanmam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • macropolo kullanıcısına yanıt
    viraja girmek mesele değil. önemli olan çıkabilmek. focus çıkar işte mesele bu... 308 sadece girdiğiyle kalır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeremy Klakson

    viraja girmek mesele değil. önemli olan çıkabilmek. focus çıkar işte mesele bu... 308 sadece girdiğiyle kalır
    Çıkamamış olsam yazmazdım değil mi? Saçmalamayalım isterseniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vw ciler kıskana dursun, fordun sürüş keyfinin yarısı yok vosvoslarda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    Focus bana göre Giulietta dan çok az daha geri. 1 serisi ise tam anlamıyla efsane ama aynı kategoriye koymamak lazım.Arkadan çekiş 50-50 dağılım vs gibi fiziksel avantajları var. 1 serisiyle hangi hızda hangi viraja girerseniz girin o virajı bir yere kadar kaymadan bir yerden sonra burun içeride hafif yanlayarak kesin döner diyorsunuz.Bunları yaparken müthiş şasisinin yeteneklerini kullandığı aşikar.Bir araç lastikleri yol tutmamaya başladığında bile yol tutabiliyorsa saygı durmak lazım

    1>Giu>focus benim sıralamam.

    Bu arada focus hakikatten çok güzel yol tutuyor.
    Sıralaman yanlış ve taraflı olduğun bir gerçek c sınıfında premiumşar dahil en iyi yol tutan focusdur.



     Herkesi bıktıran 'focus'un yol tutuşu çok iyi' muhabbeti

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu konudan sıkıldıysanız az daha sabredin yeni Focuslar torsiyon çubuğu ile geliyor.



    C sınıfı araçların tamamını araştırmadım ama hatırladığım kadarıyla mevcut kasaların skidpad değerleri şu şekilde



    Civic hb 0.88 g

    Bmw 1.35i 0.87 g

    Focus hb 0.83 g



    Focus kaynak:www.yahoo.com/amphtml/news/2017-ford-focus-164000133.html

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop

    Bu konudan sıkıldıysanız az daha sabredin yeni Focuslar torsiyon çubuğu ile geliyor.



    C sınıfı araçların tamamını araştırmadım ama hatırladığım kadarıyla mevcut kasaların skidpad değerleri şu şekilde



    Civic hb 0.88 g

    Bmw 1.35i 0.87 g

    Focus hb 0.83 g



    Focus kaynak:www.yahoo.com/amphtml/news/2017-ford-focus-164000133.html
    yanlış bilgilendirme yapmayalım 1.0 ecoboost ve 1.5 ecoblue(dizel) üniteler torsiyon çubuğu 1.5 ecoobost ve diğer seçenekler yine bağımsız sistem (Control Blade-Integral Link) kullanılacak ayrıca focus ilk çıktığı modelden itibaren sürüş dinamikleri ve yol tutuş konusunda referans olmuştur limitleri belirlemiştir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cryin -- 22 Ağustos 2018; 2:35:24 >




  • Abartılıyor. Focusta bulunan 215/55/16 lastik takın aracınıza keyfinize bakın.



    İş lastikte bitiyor.



    100 binde motoru dumanla boğulan masraf kapısı çürük çıkma focuslarla uğraşmayın.



    Renault gibi araçları kullananlar tdci yazan focus gördükçe üzülüyor. Paranızı tamircilere kaptırmayın.



    Uzun yolda öyle jilet gibi giden focus ta yok. Varsa da kiralık 1-2 yaşında araçlar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • K.Kahriman kullanıcısına yanıt
    Evet abartıldığı kesin sonuçta bir Ferrari ayarında değil. Focus 3 aracımla 180 bin km yaptım ilk günkü gibi gidiyordu araç, şu anki 50 bine geldi zımba gibi. Standart süspansiyonlu araçlar arasında hala en kontrollü kayma yapabilen araç.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EmreGLC

    Sıralaman yanlış ve taraflı olduğun bir gerçek c sınıfında premiumşar dahil en iyi yol tutan focusdur.





    Alıntıları Göster
    Tabi hemen 1 tane sipariş test dergisiyle herşey belirlenmiş oldu Bunun tersi sonuç çıkan bir sürü testlerde var.

    Bu gösterdiğin testte golfün yol tutuşta a3 ten çok önde gösterilmesi bile aslında bu testin ne kadar saçma sonuçları olduğunu gösteriyor.

    Bmw 1 serisinin hem ağırlık dağılımından hem süspansiyon sisteminden hem de ağırlık merkezinin diğerlerine göre çok çok daha yere yakın olmasından dolayı diğerlerinden bu konuda çok önde olduğu su götürmez bir gerçek. Valla bu teste baksan gol 1 serisinden çok önde görülüor ama 1 serisiyle girdiğim virazjlara golfle girdiğimde daha en başında kafadan araç kaymaya başlıyor.

    Herneyse ben taraflıyım bu test sonuçları doğru haklısın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cryin

    yanlış bilgilendirme yapmayalım 1.0 ecoboost ve 1.5 ecoblue(dizel) üniteler torsiyon çubuğu 1.5 ecoobost ve diğer seçenekler yine bağımsız sistem (Control Blade-Integral Link) kullanılacak ayrıca focus ilk çıktığı modelden itibaren sürüş dinamikleri ve yol tutuş konusunda referans olmuştur limitleri belirlemiştir

    Alıntıları Göster
    Yanlış bilgilendirme filan yok. Türkiye'de satılacak araçların en az %80'i torsiyon çubuklu olacak.



    1.5 182 hp manual ve 1.5 150 hp otomatik vitesli seçeneklerin satış adedi çok düşük olacaktır.



    Hadi onu geçtim mevcut kasadaki 0.83 g yola tutunma değeri ile nasıl sınıfının referansı oluyor? Aklımdaki 2 tane örneği yazdım biri 0.88 g diğeri 0.87 g yola tutunma değeri sunuyor. Bunlar varken sınıfının referansı demek ezbere konuşmaktan başka bir şey değil.



    Mk1 kasa yanlış hatırlamıyorsam 0.89 g skidpad değerine sahipti ve o dönemin yol tutuş referansı olabilir ancak mk3 ile böyle bir iddiada bulunmanın hiçbir dayanağı yok.



    Geçmiş bilgilerle ezbere konuşmayı bırakıp yeni kasanın skidpad değerlerinin yayınlanmasını bekleyelim derim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.